Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 13:22

Wat hebben jullie dan aan reflectie / verlichting materiaal? Qua reflectie ben ik compleet maar verlichting vind ik een lastig punt...

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 13:28

Robijntjah schreef:
Wat hebben jullie dan aan reflectie / verlichting materiaal? Qua reflectie ben ik compleet maar verlichting vind ik een lastig punt...

reflectie:
been (alle vier)
uitrijdeken
teugelhoezen/frontriemhoes (deze laat ik soms wel liggen, haar voorpluk bedekt het helemaal)
band om hals
hesje

verlichting:
hoofdlamp op cap (wit)
2x roodknipperende lampjes reflecite bandjes om arm
beenlamp (rood/wit)

Als ik op de stal met binnenbak aankom zeggen mensen tegelijkertijd arriveerde met fiets/auto dat ze me goed zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 13:42

Waar heb je dat gehaald? Vooral die hoofdlamp krijg ik niet gevonden!

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 13:44

Hoofdlamp kan je wel bij de Xenos kopen :) Ik heb een reflecterend borsttuig en een paar reflecterende pijpkousen plus een lading reflecterende banden (ook van die armbanden die je om je pols kan klappen, die zitten standaard aan mijn beugels. Ik kan ook nog een lampje achterop mijn zadel doen, van die fietslampjes.

Dit lijkt me ook nog wel wat :+ http://tail-lights.com/
Laatst bijgewerkt door WendyBZ op 26-11-15 13:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 13:45

bji de action kan je ook een hoofdlamp vinden. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 13:55

Top! Ga ik van de week eens kijken.
Qua reflectie heb ik een deken met voor en achter strepen en fluor geel, 2 pijpkousen en 2 bandjes voor de achterbenen, zelf een hesje aan. 2 lampjes die ik her en der in kan hangen maar wij zitten aan een smal weggetje waar mensen echt als malloten rijden dus ik ga alleen als complete kerstboom de straat op.

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 14:07

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 14:09

WendyBZ schreef:
Hoofdlamp kan je wel bij de Xenos kopen :) Ik heb een reflecterend borsttuig en een paar reflecterende pijpkousen plus een lading reflecterende banden (ook van die armbanden die je om je pols kan klappen, die zitten standaard aan mijn beugels. Ik kan ook nog een lampje achterop mijn zadel doen, van die fietslampjes.

Dit lijkt me ook nog wel wat :+ http://tail-lights.com/

Super gaaf maar oej prijzig -O-

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 14:41

Als ie nog teddy is krijgt hij op en om:
* dekje
* band om hals + lichtje
* reflectie om z'n benen + aan 1 voorheen en 1 achterbeen lichtjes
* teugelhoes
* lichtje in z'n staart (maak staartje en klik m daarin)

Als ie helemaal geschoren is heb ik zo'n rijdeken: http://boktimg.nl/sites/default/files/2 ... 4c9a7f.jpg

Ikzelf doe aan:
* hesje
* lichtjes om m'n arm
* lichtjes om m'n kuit

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 15:23

Robijntjah schreef:

Onze outfit bestaat uit:
- reflecterende en fluoriscerende beenbeschermers (4x)
- LED-borsttuig (wit, geeft dus licht en reflecteert)
- hesje, reflecterend en voorzien van knipperende led-lampjes
- bandje met fietslampje (rood) in de staart van mijn paard

Op het borsttuig overweeg ik op het middelpunt/kruispunt nog een wit lampje te doen.

Ik rij alleen over de weg (250 meter) en daarna over het fietspad. Het bos ga ik niet in over de paden, soms wel over het fietspad tot aan de manege.

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 19:11

Wat heb ik het dan makkelijk, ik hoef nooit in het donker te rijden. Alleen op dinsdagen ben ik later op stal, maar dat is dan meestal een vrije dag of ik ga longeren of rijden in de verlichte buitenbak. Een hoofdlamp zou mij dan wel weer goed van pas komen bij uitmesten of hooi geven in het donker! Ben een erge treuzelaar die makkelijk 6 uur op stal kan blijven hangen, waardoor het inmiddels donker is als er nog wat gedaan moet worden := Maar eens bij de action kijken daarvoor! Was daar vanmiddag ook voor thermo leggings, maar ze hadden alleen nog maat xxl en de rest allemaal op :(

En heeeerlijk gereden vandaag! Denk wel het fijnst sinds we weer bezig zijn! Echt heerlijk relaxed, ontspannen, fijn tempo en super lekker weer!

Afbeelding

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 19:38

Het weer vandaag was echt n cadeautje he? Je zag aan alles dat de paarden het ook echt heerlijk vonden.

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 19:41

Mijn paard lag ook heerlijk languit in het zonnetje toen ik aankwam :D

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 19:48

Oh wat een heerlijke dag vandaag! Zon en een super brave blije pony!
Afbeelding

Afbeelding

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 20:16

Heb 2 heerlijke Ritten gereden :-)
en heel veel leuke Complimten gehad !:)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 10:26

Mag ik weer meepraten? Ik las hier nog steeds mee, maar had zelf weinig meer te vertellen. Na de verhuizing van mijn paard was er geen bos in de buurt, en heeft buitenrijden dus op een heel laag pitje gestaan, heeft ze lekker kunnen wennen aan haar nieuwe thuis en zijn we dressuurmatig heerlijk aan de slag gegaan.
Hadden al wel wat wandelingetjes gedaan, maar gister ons eerste echte 'ritje' over de boerenlandweggetjes gedaan, stelde nog niks voor (4 km), 't was al iets te laat qua donker om een echt rondje te doen, maar voor de eerste keer was dit prima zo. Heb er een tijd tegenaan zitten hikken, omdat paard nog wel eens overdreven schrikreacties kan geven, wat in het bos niet zo erg is, maar wat ik op verharde wegen met sloten ernaast minder tof vind, maar ze was braaf :) Dus vanaf nu gaan we weer vaker op pad, we vonden het toch wel weer erg leuk allebei :j Vertrouwde de bermen naast de weggetjes niet genoeg om te draven, dus klein stukje gewoon over de weg gedraafd, hopelijk kunnen we toch wat leuke rondjes ontdekken komende tijd met plekken die ook geschikt zijn voor iets meer dan alleen stap.
Afbeelding

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 14:51

Prachtige lucht zeg!

Vanochtend heerlijk bijna twee uur op pad geweest met Tych. Kwam Sanne & Diva in de duinen tegen, ze waren eigenlijk al op weg naar huis, maar zijn gezellig nog n ronde mee geweest. Was top!
Tych ging super! Max snelheid weer steeds wat hoger, eerste draf vind ik mooi constant en hij hield het echt goed vol. Merk bij mezelf ook verbetering in balans en kracht, dus dat ik voor hem ook erg fijn ;)
Kaartje:

Afbeelding
Op strand kwamen we, terwijl in galop zaten, een vreemde vogel tegen. Allebei riepen we van "Huh, is dat een pinguïn???" en zijn we gelijk om gedraaid en terug gereden.
Beestje was niet fris, want we mochten errrug dichtbij komen, Diva vond m wel interessant:

Afbeelding
Blijkt een bepaalde soort zeekoet te zijn, komen hier alleen in dit seizoen wel voor. Toch bijzonder dus!
Even plaatjes van onze mooie vuurtoren:

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 19:40

Ik mag een week niet rijden.. Osteo is geweest. Wel wandelen :D

Sanne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 17:48

Janneke wat was ons ritje lekker he, en die 'pinguïn' vond diva wel interessant ja :')

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 18:43

Hier bijna 13 km gereden tussen de woei en de druppels in redelijk droog gehouden
Afbeelding
Afbeelding

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 19:20

Ik had op buienradar gezien dat het 's ochtends nog wel even droog zou zijn. Toen ik wegging gaf buienalarm (app) aan dat het over 56 minuten ging regenen, wel waaide het al best stevig. Had een rondje in gedachten van ongeveer een uurtje, dus zouden we droog moeten redden! En ja, na 52 minuten waren we weer terug! Droog afgezadeld op de poetsplaats, en toen we van poetsplaats naar de wei liepen begon het. Perfecte timing!

Echt super fijn gereden weer. Was beetje bangig dat paard erg zou reageren op de wind, maar echt keurig!! Sinds kort hebben wij ook mountainbikepaden redelijk dicht langs het ruiterpad lopen, daar willen veel paarden ook nog wel van schrikken, maar vandaag was paard heel relaxed. Ook nog even een mountainbiker aangemoedigd die bij een bergje niet meer zo goed vooruit kwam :P Die dacht ook, ja jij zit lekker makkelijk op je paard :Y)

Afbeelding

Flynnieman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 22:15

Na even niet buiten te rijden doordat buitenrijmaatje haar paard een peesblessure heeft, leuk ritje gedaan in mijn eentje :D. Hoe doen jullie dat qua veiligheid als je alleen op pad gaat? Bij mij wist mijn buitenrijmaatje waar ik ongeveer was, maar vind dat toch niet ideaal.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

onderweg een winkelkar tegengekomen midden in het bos _O-
Afbeelding

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 22:19

Euh... Daar denk ik eigenlijk nooit aan. Endomondo staat wel 9 van de 10x aan, dus daar zouden ze me mee kunnen vinden. Maar ik weet van tevoren eigenlijk nooit waar ik precies heen ga en hoe, dus ja.

Hier stormt t weer flink, met enorme hoosbuien tussendoor. Als t morgen maar droog is, storm geef ik niet om om in te rijden :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 22:27

Ik spreek met iemand door welke route ik neem en hoe laat ik uiterlijk terug ben, daarna bellen ze en anders komen ze zoeken :')

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 23:38

Met de eerste ritten die ik maakte sinds de revalidatie heb ik tegen een stalgenootje gezegd dat ik weg ging en of ze af en toe op endomondo wilde kijken of het stipje nog bewoog. Vond het toch wel spannend die eerste ritten weer. Nu niet meer, maar mocht ik toch eens opvallend lang wegblijven kan iedereen op endomondo zien waar ik me bevind! Ook word ik aan het einde van de dag altijd weer thuis verwacht, dus langer dan een dag kan ik nooit onopvallend wegblijven :D