Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sanne96

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 11:37

hier ook al even niet echt fanatiek een rondje gedaan, wou vanmiddag gaan. Maar ik twijfel nog :P

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 12:05

Gisteren weer heerlijk een rondje up-tempo gereden met een vriendin en haar Fjord.
Vrijdag met een andere vriendin gereden, die is niet zo van het tempo. Dus toen een lekker rustig rondje gedaan is soms ook wel fijn hoor!

Afbeelding
Afbeelding

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 12:42

Net een klein rondje van 3 km gereden, wat een butweer zeg! -O-

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 14:21

Ben al twee keer zeiknat geregend vandaag, dus poown zal t met een kroel en een poets moeten doen...

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 14:39

Wat een verschil met gisteren hè, ben echt blij dat ik gisteren even de tijd had om te rijden. Na 2 keer nat geregend te zijn, begrijp ik dat je het ff bij kroelen laat.. vindt je poown vast ook lekker.
Respect voor allen die toch een rondje gaan doen, al is het hier nu net droog. Ik blijf lekker binnen, vanavond moet ik de nacht in. :Y)

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 14:48

Ik rij al 1,5 week niet. En daar gaan ook nog wel een aantal dagen bij komen. Lig nu al vanaf zaterdag ziek op bed, donderdag ga ik paar dagen naar Amsterdam en daarna moet ik ook maar weer zien. Hopelijk kan ik zondag nog een klein ritje maken, al is het maar even erop zitten. Mis het wel.

Als het maar gewoon weer droog word. Dan maar droog en heel koud, maar die vieze modder en regen moet ophouden.

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 14:50

Beterschap Linoleum! Wat vervelend..

Ik had ook al twee weken niet gereden.. Dat vond ik ook niet eerlijk tegenover mijn merrie. En ik wilde hem vorige week laten wennen aan het feit dat merrie nu weg is..
Helaas bevalt hem dat alleen zijn niet goed.. Hij is constant contact aan het zoeken met de buurpaarden die een weiland verderop staan.. Dat wordt dus iets sneller naar een weidemaatje zoeken dan dat ik had gepland denk ik..

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 14:55

Beterschap Linoleum!

S_imonee: Waarom heb je je merrie moeten wegdoen dan?

Ik heb gelukkig best flexibel werk dus ik kan altijd wel een moment vinden om te rijden. Al moet ik toegeven dat ik elk jaar weer een winterdip heb. Heb met mezelf afgesproken twee jaar geleden dat ik ze elke winter 2 of 3 weken stil zet. Dan is de "moet" er ook even af en houd ik me bezig met lekker wandelen en kroelen. Paarden lijken het ook prima te vinden :o

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 14:57

Dit is eerste jaar dat ik haar hele winter door kan rijden. Afgelopen twee jaar begonnen we in december met afbouwen ivm haar dracht. Maar dit jaar is ze niet drachtig. Dus wil eigenlijk juist wat gaan opbouwen en van voorjaar en zomer helemaal lekker fanatiek kunnen rijden :D

Maar met alle modder overal hou ik het bij een simpel rustig staptempo. En dan wil dat niet echt geweldig.

Simone, succes met de zoektocht naar een nieuw paardje erbij. Casanova dus wel snel gehecht geraakt aan Mata Hari, hopelijk vind je snel weer een nieuw vriendje voor jullie beide.
Laatst bijgewerkt door linoleum op 24-11-15 14:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 14:58

Beterschap linoleum! Hoop dat je snel opknapt.

@Simonee: Arm paard, dat doet je dan toch echt wel wat hè, als ze zo gaan zoeken (en dan is het al zo zwaar voor jezelf, een paard moeten missen). Misschien went hij er wel aan, maar een maatje is altijd beter natuurlijk. Kwiri staat nu ook alleen, moet zeggen dat ze het goed doet, is niet zenuwachtig ofzo. Als we voorbij de shetjes van mijn werk rijden, dan geeft ze daar eigenlijk helemaal niets om. Alleen die oortjes gaan even naar voren, that's it.

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 23:46

Keeyzie: ik heb haar vorige week in laten slapen.. Ze had te veel pijn om nog te laten lopen. Dat vond ok oneerlijk tegenover haar. Het is sneller gegaan dan ik had gedacht..

Misschien trek ik ook wel weer te snel een conclusie.. het viel mij vandaag alleen op..
Ik heb vanavond voor het eerst les met hem gehad en dat vond hij reuze gezellig, hij was gelukkig niet naar anderen aan het hinniken en zo..

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 00:40

Paarden blijven toch kudde dieren.. dat Kwiri het zo goed doet alleen, betekent niet dat met maatje niet beter zou zijn.. Misschien even aankijken hoe hij het doet, misschien probeert hij zijn oude maatje te vinden tussen de paarden van de buren. Zelf zal je vast ook wel af en toe nog het idee hebben dat ze er nog wel is.

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 07:26

@ Helena -> Bente deed het ook prima alleen (dacht ik) maar omdat het toch beter is heb ik er iemands oude ex manege pony bij gezet (wou zelf niet nog een paard erbij kopen, geen tijd km beide te rijden plus extra verantwoordelijkheid).. Nu heb ik dat geweten... de eerste maand kreeg je d'r bijna niet meer weg van d'r maatje, zo blij was ze met wat paarden aandacht. Dus mssn lijkt het wel oké te gaan alleen, een paarden vriendje is echt een must

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 18:02

Vandaag was die regenrijbroek al binnen, dus gelijk even getest. 1 flinke bui gehad en gewoon droge én warme benen! :#
Model is niet de beste, maar zeker ook niet slecht. Riempje erdoor en dan gaat t prima! Ben er blij mee.

Ben even rondje wezen crossen met m'n fjordenvriendje. Had maar heeeeel weinig tijd, en moest er echt ff uit op de paardenrug, maar geloof dat ie t niet erg vond. Energie te over, beetje té zelfs, maar daar heb ik zelf groot aandeel in (spiegelen :o )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 19:48

Afbeelding

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 23:48

Zo heb 3 Ritjes gedaan :-)

en echt denk 6 x Bui over me heen gehad zelfs een HagelBui !! :O
Maarja was heerlijk ;) ook weer is een Ritje in donker gereden de bak was te Nat Helaas
Morgen en overmorgen weer Sinterklaas spelen met Pablo :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 06:06

Kwiri gat deze ochtend naar de vaste wal.. aan de ene kant wel jammer, heerlijk rijden op het eiland. aan de andere kant scheelt het me veel reistijd op mijn vrije dagen en kan ik wat grotere rondes gaan rijden.
Helaas door werk pas woensdag weer tijd om te rijden, kan ze in elk geval op haar gemak weer wennen op haar nieuwe stekkie. Ben erg benieuwd hoe ze het in het verkeer gaat doen! Misschien eens vragen of de eerste keer iemand ff mee wilt fietsen, of op een mak paard mee wilt...

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 06:16

Helenalena schreef:
Kwiri gat deze ochtend naar de vaste wal.. aan de ene kant wel jammer, heerlijk rijden op het eiland. aan de andere kant scheelt het me veel reistijd op mijn vrije dagen en kan ik wat grotere rondes gaan rijden.
Helaas door werk pas woensdag weer tijd om te rijden, kan ze in elk geval op haar gemak weer wennen op haar nieuwe stekkie. Ben erg benieuwd hoe ze het in het verkeer gaat doen! Misschien eens vragen of de eerste keer iemand ff mee wilt fietsen, of op een mak paard mee wilt...

Aaahh wat fijn :) dan kunnen we weer een Xtje samen rijden ! :)
Komt vast wel goed met haar :)

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-15 07:42

Gisteren rondje gemaakt samen met mijn stalgenootje. Ik vind het niet zo fijn om een pony alleen achter te laten, dus dan sleep ik ze gewoon beide mee. Dus voor de afwisseling een ander soort oortjesfoto :

Afbeelding

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 08:00

rij jij 11 km in het donker? Als ik dag voor elkaar krijg dan gaan de km wat harder deze winter

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 11:07

Mijn knollie is gisteravond ook nog ruim een uur meegewerkt met z'n bijrijdster. Vindt ie heerlijk! Reflectie en lichtjes erop en eraan en hobbelen maar :j

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 11:24

Jaan81 schreef:
Mijn knollie is gisteravond ook nog ruim een uur meegewerkt met z'n bijrijdster. Vindt ie heerlijk! Reflectie en lichtjes erop en eraan en hobbelen maar :j

Ik rij wel twee keer per week 1 km heen en terug om naar de binnenbak toe te gaan in het donker maar echt rondje buiten nog nooit gedaan. Hoe doen jullie het op paden waar staat toegang tussen zonsopgang en zonsondergang?

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 11:34

Daar rijd ik dan niet. Maar dat zijn ook vaak duinen, strand en bos. Ik pak in het donker weinig onverharde paden, kan ik niet goed genoeg zien wat er is, aangezien er daar geen lantaarnpalen oid staan. En m'n knollie let zelf vaak te weinig op de weg, hij kijkt liever om zich heen. Zou t mezelf nooit vergeven als ie dan ineens in een put stapt oid.

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 11:40

Jaan81 schreef:
Daar rijd ik dan niet. Maar dat zijn ook vaak duinen, strand en bos. Ik pak in het donker weinig onverharde paden, kan ik niet goed genoeg zien wat er is, aangezien er daar geen lantaarnpalen oid staan. En m'n knollie let zelf vaak te weinig op de weg, hij kijkt liever om zich heen. Zou t mezelf nooit vergeven als ie dan ineens in een put stapt oid.

Ah dus je pakt dan een rondje dorp? Bij ons ligt het iets lastiger, hier zijn ook langs de verharde weg geen of zeer weinig lantaarnpalen dus altijd donker én wel met langsrazend verkeer. Maar moet zeggen dat Bente er niets om geeft, licht of donker altijd even braaf (totdat er een keer onverwachts een kudde schapen in het weiland stond, die stonden ons aan te kijken en door mijn hoofdlamp kregen ze allemaal van die lichtgevende oogjes.. dit effect maar dan 50x Afbeelding

Ga vanavond weer naar les, zal aan mn vriend vragen of hij een foto kan maken van ons in reflecterend tenue

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 12:57

Ik ga ook wel door de polder, waar geen lantaarns zijn, als het maar verhard is. ;)