Hier veel regen heb even niet meer gereden donderdag en vrijdag staat er rit op de planning
Chouchou
Geplaatst: 22-11-15 19:13
Wij helaas maar een heel klein stukje kunnen rijden door een stomme boom over het pad, op zeker een meter van de grond...
Best lang daar stilgestaan, eerst kijken of we links of rechts eromheen konden. Conclusie: rechts ging 'm niet worden, misschien links eens proberen. Wilde graag het rondje afmaken want vanwege boswerkzaamheden kan ik er alleen op zondag rijden! Links erlangs met mij erop wilde ze niet, dus ik eraf en voorgegaan tussen de bosjes door. Helaas bleven er aan haar staart allemaal takken hangen en daar wilde ze van wegkomen. Gelukkig stil gekregen in de bosjes, takken uit de staart, en maar weer snel terug naar het pad, dan maar niet langs de boom. Nou dus na 2,7 km omgedraaid en weer terug gereden. Door al het gedoe rondom de boom toch nog bijna 55 minuten onderweg geweest, vond dat in minuten ook wel lang genoeg nu we nog met revalideren bezig zijn. Paard beetje boos, ze vond het een stom ritje en dat was het ook. Morgen herkansing op een andere route!
Wij hebben het tijdens het rijden wel drooggehouden, begon hier met hagelen net toen ik klaar was met uitmesten Prima timing!
Heb vandaag ook gewandeld met Bente, kreeg jaar gisteren voor een ritje bijna de weide niet uit dus weinig motivatie om te rijden vandaag. Wel droog gehouden!
@ chouchou welk pad is dat? Dan weet ik dat ik die moet vermijden met de sulky.
Chouchou
Geplaatst: 22-11-15 21:57
laura22 schreef:
@ chouchou welk pad is dat? Dan weet ik dat ik die moet vermijden met de sulky.
Aan de kant van Amerongen, op het pad langs dat vakantie-/woonhuisjespark, weet je die? Dicht bij de oversteek van de Bergweg. Ze hebben daar t/m februari ook sowieso maandag-zaterdag boswerkzaamheden, ik wilde dus vandaag op hun vrije dag gaan, maar jammer dus van die boom.
Jaloers op alle ritjes! Ik had vandaag willen rijden, maar werd helaas opgeroepen door mijn werk.. Ik had wel wat ontspanning kunnen gebruiken. Morgen heb ik tussen de bedrijven door gelukkig alle tijd voor een relaxt ritje. Nu hopen op mooi weer
Ik hoop morgenmiddag even een rondje met t fjordenvriendje te gaan doen, zal wel ingepakt zijn, gezien de vele regen die ze weer afgeven, maar goed. Poown moet toch beweging hebben
En toch.. Als ik er dan eenmaal op zit, dan vind ik regen vaak niet meer zo erg.. mits goed ingepakt en je droog kan op en afzadelen.. en het dan ook niet heeeel erg hard waait. Dan wordt het wel snel koud vind ik.. na het rijden en het verzorgen van het paardenvriendje heerlijk onder de douche.. en dan onder uit gezakt op de bank
Ik heb vanmiddag zo'n rijbroek besteld die redelijk (spat)waterdicht is. Kennisje van me reed daar vaak mee en vond t n heerlijke broek. Zou lekker zijn, niet gelijk van die koude, natte bovenbenen enzo
Moet wel zeggen dat het zitvlak, de fullseat, niet waterdicht is! Bij een flinke bui heb je dus wel natte billen. Heb zelf ook nog de rainlegs, maar die kruipen bij mijn knieën omhoog bij het lichtrijden.. Misschien te klein gekocht. Zijn verder wel ideaal!
En ik heb ook nog een lange regenjas van lousdeau.. maar die heb ik nog nooit gebruikt. Met een beetje wind lijkt het mij te veel wapperen, niet handig met jonge paarden.
Heb nog nooit in echte stortbui gereden ermee. Maar wel miezer en modderbestendig. Ook lekker warm. Pasvorm is wel ruk, maar dat maakt de rest wel goed.