[HK] De kilometervreters en genieters

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

OlympicOrry

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 15:05

Ook hier staat het rijden op een wat lager pitje, omwille van de +25 graden, s'avonds willen we nog wel eens een ritje doen van +-10km, maar dan wordt je weer opgegeten door dazen :+
Dit weekend op 2 dagen tijd 35 en 40 km gereden, mooie 75 km dus.
Nog 2 weken en dan vertrekken we weer voor 10 dagen trekken in de ardennen, omwille daarvan ook maar ijzers gezet bij paardlief, daarna gaan ze er weer mooi onderuit en rijden we weer blootvoet verder :D

adnariM

Re: [HK] De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 18:45

Afgelopen week vaak heel vroeg gereden, dat was aardig uit te houden, voor de rest veel te warm voor rijden. Aankomende week mega druk schema dus dan krijgt hij verplicht een weekje rust.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 19:30

Ik heb afgelopen dinsdag ook éindelijk weer eens gereden!!!
Zondagavond ook al poging gewaagd maar toen tot op het bot doorweekt geraakt in de regen.
Geen succes.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 19:53

Heb vanmiddag heerlijk in de bak gereden. Had alleen op een gegeven moment een boze fjord, want vroeg even goed door. Maar lopen dat hij dan doe heerlijk gewoon.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 07:39

Zo lekker terug van vakantie. Tien dagen Oostenrijk. Daar keertje met de eigenaresse op de haflingers van haar gereden. Dochter zelfs twee keer. En zonder dat ze het wist stukje galop. Ze was apetrots. Was haar eerste keer. Zelf ook genoten van de rit. Leukste natuurlijk door de rivier de Gail. Dan voel je de paardenkrachten tegen het water.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 09:58

Heerlijk ! :D

Hier heeft Jack momenteel een lekker lui leven... :')

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 13:14

Nelleke ook. Ben weer aan het wachten op de hoefsmid. Voorhoeven weer ellende.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 00:16

Wat een stilte weer hier.

Vandaag heb ik eerst een stuk door het bos gereden met [naam], Kim en [naam] ([naam]). Toen lieten we Kim de weg kiezen en koos ze ervoor om niet terug naar de manege te gaan maar een ander pad. We wilden al naar de vakantiewei gaan deze week omdat het gebied daar mooier is, dus kozen we er toen maar voor om dat gelijk in een stuk te doen. Uiteindelijk hebben we daardoor 8 km gereden en kunnen we van de week nog mooiere ritjes maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 09:54

Klinkt goed Maarten!!!
Wat fijn dat jullie samen kunnen rijden. Nog gezellig ook!

Kinel, wat is er met de voorhoeven???

Ik heb gisteren weer eens ritje gemaakt. Zwijnen, herten en een muis gezien.
Op de hei was het,ondanks dat het al tegen 1800 liep,nog best warm...dus maar rustig aan gedaan.
Meneertje was lekker actief.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 10:22

Dc nelleke had bij de vorige eigenaar hele slechte verzorging van de hoeven . Dit heeft zich geuit in grote scheuren en brokkelen. Het heeft toen een jaar geduurd voordat we de voorhoeven weer goed hadden. Helaas blijven ze gevoelig voor brokkelen en op een lijn waar het sneller scheurt. Gelukkig heb ik een hele fijne hoefsmid. Vanmorgen weer de hoeven voorzien van nieuwe ijzers en weer alles bijgewerkt. Kan weer gaan rijden. Het brokkelen is niet continu. Nu alleen helaas twee rondes achter elkaar. Achter hoeven zijn wel sterk genoeg gelukkig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 18:24

Mooi dat je weer kan rijden Kinel, wat is het trouwens rustig hier.

De paarden staan al sinds zondagavond op de vakantiewei en we hebben deze week al 3 ritjes gemaakt richting Meerwijck. Vanochtend hebben we een ritje gemaakt van ruim 2 uur, waarbij we een heuveltje meerdere keren hebben beklommen en over het algemeen in een bosrijke omgeving waren.

Na afloop hebben we Kim terug in de wei gedaan en [naam] nog even in het paddockje gelaten tot de hoefsmid kwam. Dit ging gelukkig goed en nu heeft [naam] weer mooie hoefjes.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 18:33

Wat heerlijk Maarten!

Ik heb manlief eindelijk aan het paardrijden. Tijdens onze huwelijksreis is is hij er weer eens opgeklommen. Eerst in de wei wat gestapt en gedraafd. Toen een keer een stapritje van 3 kwartier met mij er wandelend naast met een touwtje eraan vast.

Van de week in ons eigen bos aan een touwtje begonnen, ik op de fiets ernaast. Na de eerste draf had ik het touwtje niet meer vast.

Vanmiddag had ik een geleende fjord onder mijn kont en hadden we onze eerste gezamelijke bosrit! Wel 8 km met de ijzingwekkende snelheid van 5,7 km/uur.
Maar hij is nu op zoek naar een eigen cap en een rijbroek van een dunnere stof :D :))

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 18:36

Wat leuk, Marije. Zo kun je ook lekker samen van de natuur genieten :)

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 18:42

wat leuk marije!

en maarten ook lekker aan het rijden :)

ik ben afgelopen niet zo actief geweest, maar nu n weekje vrij, dus we gaan er weer tegenaan, en natuurlijk nu regen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 18:52

Leuk marije, wie weet heeft je man n u ook het paardenvirus te pakken. :=

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 13:57

Volgende week gaan we weer aan de slag. Dan komt alles weer in het normale ritme en ga ik ook het rijden weer oppakken. Wat leuk Marije dat je je man zover hebt gekregen om eens te rijden. Ben ok al tien jaar aan het proberen. Maar helaas.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 19:45

Marije_jiplover schreef:
Wat heerlijk Maarten!

Ik heb manlief eindelijk aan het paardrijden. Tijdens onze huwelijksreis is is hij er weer eens opgeklommen. Eerst in de wei wat gestapt en gedraafd. Toen een keer een stapritje van 3 kwartier met mij er wandelend naast met een touwtje eraan vast.

Van de week in ons eigen bos aan een touwtje begonnen, ik op de fiets ernaast. Na de eerste draf had ik het touwtje niet meer vast.

Vanmiddag had ik een geleende fjord onder mijn kont en hadden we onze eerste gezamelijke bosrit! Wel 8 km met de ijzingwekkende snelheid van 5,7 km/uur.
Maar hij is nu op zoek naar een eigen cap en een rijbroek van een dunnere stof :D :))

Duizelingwekkend tempo, Marije :j :D Maar leuk dat hij het door wil zetten.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 20:20

Ach snelheid is niet belangrijk als je beide maar genoten heb.

En vanmiddag even heerlijk gereden in de bak loop alleen weer een beetje te kuchen.

_Tristan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 21:42

Vandaag na mijn werk een heerlijk ritje gemaakt.. Het blijft genieten. :)

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 22:45

Vandaag niet gereden maar wel foto's gemaakt van toen we Kim en [naam] in de wei hebben losgegooid. Ze staan er mooi op. :D Grote kans dat we nog een poster laten maken van een of meer van die foto's.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 08:12

Hallo allemaal!

Iedereen lekker gereden. :)

Marije super leuk dat jullie samen een ritje gedaan hebben. :D kijk maar uit dat je Jip niet kwijtraakt. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 10:32

Leuk,weer een beetje leven!

Marije,leuk!!! Mijn vriend kruipt heeeeel soms eens op een paardje. Maar echt actief rijden:nee..alleen op vakantie.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 10:35

Mijn vriend stapt niet op een paard. := maar hij heeft Zembla vorige week wel gepoetst :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 10:38

Kijk,dat is het begin,hahaha...
Vind hij het niet leuk, of eng?

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 10:47

Nee geen interesse denk ik. Hijwil wel op een paard hoor. Maar dan alleen op Zembla. :') maar dat is geen pony voor beginners dus daar durf ik hem niet op te laten. :=