Was het toevallig iemand van hier die gisteren op de Veluwezoom aan het wandelen was en mij en mijn schimmel met turquoise hoofdstel tegenkwamen? Kreeg nl de vraag of ik voor de endurance trainde en dan moet het toch zelf ook iemand zijn die paardrijdt
Somebitch
Geplaatst: 14-07-14 10:14
Edit: verkeerde topic hahaha
OlympicOrry
Geplaatst: 14-07-14 13:30
Van mij ook nog eens een update. Mijn PRE merrie is inmiddels helemaal omgeschoold naar de western, onze outfit is ook helemaal compleet en dan zien we er dus zo uit: Op deze manier maken we dus belgie en nederland ook onveilig in de bossen
Zaterdag mooie rit in het belgische lommel/balen gedaan, we trokken naar de keiheuvel en omstreken, wat bergjes training gedaan en weer wat boomstammetjes gesprongen en een opsprong gedaan, lekker gebadderd in een vennetje en jawel braaf gegaloppeerd in groep zonder uitbarstingen. We zijn de moelijke periode weer helemaal doorheen, hebben als combinatie wat ups en vooral veel downs gehad, maar nu had ik toch voor het eerst weer het gevoel zaterdag dat het met ons weer helemaal goed kwam Zaterdag heb ik met enkele vrienden een weekendje geregeld in het belgische lichtaart, augustus gaan we een week op trektocht in de belgische ardennen en in november staat er voor ons een weekend loonse en drunense duinen op het programma, kan het leven van een bosruiter nog mooier zijn?
Ik ga morgen weer voor het eerst na 8 weken blessure een ritje maken! Afgelopen week al weer wat gelongeerd en grondwerk gedaan, waarbij ik ook weer merkte dat onze band sterker is geworden nu ik tijdens de blessure 2 of 3 keer per dag een paar uur mijn paard gezelschap kwam houden Heb heel veel zin om weer lekker naar het bos te gaan met haar!
xApple
Geplaatst: 15-07-14 11:49
Hoi !
Mag ik me hier ook melden? Ik ben vorig jaar van echte dressuurprikker naar buitenrijder geswitched Ik heb een Quarter x Haflinger merrie van 1.39. Ik rij met haar eigenlijk nooit in de bak. Ze is western (reining) beleerd maar ze loopt liever buiten.
We rijden vaak door de polder hier (kop van Noord-Holland) en gaan regelmatig naar het bos/strand.
We zijn na twee maanden ziek en zeer (hoest en buikontsteking) eindelijk weer aan het opbouwen!
OO, wat ziet je paard er stoer uit met een westernoutfit. Hoe is de overstap je bevallen?
Welkom xApple!
Maarten, wat leuk dat je nu met KBK samen op stap kunt/bent geweest!
Ik ben nog steeds met mijn merrie in de opbouwfase na een blessure. We kunnen rondjes maken van een kilometer of 6-7, waarvan we het grootste deel in stap afleggen. Gelukkig toch nog een beetje de mogelijkheid om van de zomer te genieten.
Lori
Geplaatst: 15-07-14 13:27
Weer een Belg, terug niet in de buurt. Verdorie .
Leuke kruising hierboven!
Gisteren met Jack gaan rijden, eigenlijk het meeste gestapt. Doet ook eens goed . Vandaag terug regen . Even gekeken een kleine 8 km gereden gisteren dus .
xApple
Geplaatst: 15-07-14 13:31
Ik ga straks ook een ritje maken met het meisje waar ik vroeger op gepast heb. Wel even hopen dat het droog blijft
Ik ga vanmiddag of vanavond ook nog even een stukje wandelen met de pony!
OlympicOrry
Geplaatst: 15-07-14 13:49
Hilli, de overstap beviel me super, wil nooit meer terug
Hetlevenwint, Je kent me trouwens mijn paard noemt zafina, rijdt ook bij twenter rinkelt dat een belletje?
Lori
Geplaatst: 15-07-14 13:55
Ja als je zegt dat je bij twenter rijd wel maar je paard zegt me niet direct iets maar ken van twenter eigenlijk ook enkel Oona en der jongere buitenrij clubje (Kaat, Siska... ) waarmee ik soms mee ga echt, sommige andere van zien op foto's of FHE maar verder .
Zou ook niet meer terug willen naar Engels, rijd dan nog niet eens echt western western is recreatief western gewoon. Daim is hier terug wat aan het druppelen...
OlympicOrry
Geplaatst: 15-07-14 14:05
Hahah klopt, Je kent me ook via oona, van op FHE Verder hebben we elkaar nog nooit in real life gezien, ik herken je altijd aan je knappe paardje hier op bokt, ben er echt fan van
Lori
Geplaatst: 15-07-14 14:13
Owja verklaart veel dat, dacht als dat ik je nog niet in het echt had gezien. Denk je wel te kennen op facebook van naam. Eenmaal ik mijn rijbewijs heb en een auto die wat kan trekken ga ik denk ik een hoop mensen leren kennen, zit nu nogal vast eigenlijk hier zelden vervoer. Nu bij die uitstap naar Limburg geluk gehad wel. Gisteren ook terug een rit die ik zelf organiseerde mogen afzeggen vervoer moest onverwacht naar een trouw holle. Oona denkt vast in der zelf "typisch" .
*Eigenlijk iemand hier die weet waar uit opeens schop gedrag kan komen. In Limburg begon hij opeens te schoppen naar paarden die achter hem lopen, vreselijk irritant natuurlijk. Vooral als ik 'm helemaal achteraan zet sloft die echt voorruit in stap en in draf en galop moet ik 'm enorm tegenhouden of schiet die voorbij. Maar als ik 'm van voor laat lopen en ze komen te dicht naar zijn idee deelt die een gerichte stamp uit naar zijn achter ligger. Jammer is dit heeft die vroeger nooit gedaan als ik met andere op pad ging of ze nu achter 'm liepen of niet . Zou dat op te lossen zijn of is dat gewoon dat type paard (is bij andere paarden de onderdanige van de kudde altijd). Wil gewoon in het midden kunnen rijden met hem..
Robijntjah, hier nog een keer gecondoleerd en heel veel sterkte!
Ik heb zondagmorgen heerlijk gereden. Vanmorgen is mijn bijrijdster als het goed is naar het bos geweest. Ik ga alleen straks nog even knuffelen en voeren.
Wie heeft zin in een rit morgen? Ik kan naar jou toekomen met de trailer. Ik heb een braaf paardje. Leeftijd maakt mij niet uit. Zelf ben ik 40+. Pb maar als je zin/tijd hebt. Regio midden nederland
xApple
Geplaatst: 15-07-14 20:04
Ik heb niet zo'n spannende omgeving hier
We gaan wel vaak naar het bos/strand maar ik kan niet zelf rijden met de trailer (m'n vader rijdt altijd)