Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nessa

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 22:44

Barefoot contour physio.
Enorm verstelbaar, anatomisch bij de oren. En zorgt voor oog vrijheid :)

Lekker ritje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 23:04

Prachtig hoofdstel vind ik het! Barefoot heeft wel vaker leuke dingen :)

Jeeeej voor Sparky (en ruiter ;) ) *\o/*

Leuke rit weer Jaan :) Geen foto's?

Zag nog iets van niet laten meetellen met challenge. Normaal als je op 'edit' klikt kan je daar het soort training aanpassen volgens mij ;)

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 23:30

[***] schreef:
Leuke rit weer Jaan :) Geen foto's?
)

natuurlijk wel :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 11:39

Leuke foto's!

Nessa, je kan als je op edit klikt, 'include in statistics' uit zetten. Dan kan hij gewoon onder riding blijven staan en doet die workout niet mee in je statistieken en challenges. Onder dezelfde edit kan je anders ook de sport aanpassen als je hem wel in je statistieken wil laten staan.

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 15:59

Gaaf hoofdstel Nessa!

Jaan weer een gave rit gemaakt! Leuke foto's ook weer :)

Fading de eerste kilometers gereden! *\o/*

Hier ook een heerlijke rit gemaakt vanochtend. Ik heb het rondje van donderdag iets uitgebreid. Meneer was al een stuk relaxter dan donderdag. Mijn merrie stond ook rustig toen wij weg reden, misschien had het daar ook mee te maken.
En hij heeft gegaloppeeeeeeerd! *\o/* *\o/* *\%/*
Ik was op het lange zandpad, daar heb ik hem laten draven en ben zelf in de verlichte zit gaan zitten en na een meter of 30/40 sprong hij aan. Super leuk! Ik was hem zo enthousiast aan het belonen, dat ik een beugel verloor en er bijna afgleed :') Gelukkig kon ik hem terug vinden voor we aan het eind waren haha.
Hij ging op dat moment ook wel echt even heel hard. Dat was iets minder grappig, maar hij had er zelf wel lol in geloof ik :')

Afbeelding
Afbeelding
Even poseren voor de foto haha.
Afbeelding

En deze van vanochtend vroeg moet ik ook even delen. Mijn twee toppers samen:
Afbeelding

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 16:06

Simone wat een snelheid! En welke is het lange zandpad? Tijd voor wat nieuwe paadjes.

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 16:23

Dat lange stuk bij 5km en 8km(op het kaartje). Daar lopen twee lange paden. Zit nog wel een weggetje tussen (6/9)
En bij 3 en 4 is ook een lang pad, maar die is nu mega modderig. Echt een rot pad. Maar die andere is echt super!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 16:29

Ik zal binnenkort eens een keer die kant op gaan. Kom er eigenlijk nooit meer sinds je niet meer binnendoor de autoweg kan oversteken.

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 16:32

Ja, heel irritant. Dat heb ik dus ook. Ze hadden wat meer van die tunnels moeten bouwen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 18:56

En alweer een ritje alleen kunnen maken. Endmondo stopte er alleen weer 2 X mee, gebeurd me steeds vaker...

Ken inmiddels de afstanden van de meeste rondjes gelukkig wel uit mijn hoofd haha, vandaag dus 8 km gemaakt :)

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 19:53

Leuk Simone eindelijk de galop ontdekt! Inderdaad in het begin extreem belonen en dan gaan ze het vanzelf makkelijker doen is mijn ervaring, ook op relaxter tempo :D

En even een ego post maar ik heb ook eeeeeindelijk weer zo heerlijk gereden!!! Vandaag de vierde keer weer in het bos, tweede keer inclusief draf. Vorige keer veel te veel getrek, hard willen rennen, neus in de wind en gaaaan. Maar vandaag heeft ze zich zo voorbeeldig gedragen!!! Ik had expres een route gekozen met veel heuvels, die dan ook nog eens voornamelijk omhoog gaan en niet teveel omlaag. Nou perfect!! Bij het instappen al lekker ontspannen, daarna eerste drafje wel relaxed tempo maar nog niet zoals ik wilde. Toen kwam het eerste heuveltje, en jaaaa toen kwam ze mooi naar beneden! Fijn! En vanaf toen vast kunnen houden. Niet dat ze constant met haar neus over de grond liep, maar echt wel vaak. Super trots!! Er waren ook heel veel boswerkzaamheden, de eerste stapel boomstammen vond ze wel een reden om even niet meer vooruit te willen, maar toen ben ik even afgestapt en na twee stapels er weer opgestapt, en toen was er niks meer aan de hand. Het was echt een lang stuk met die werkzaamheden, denk wel iets van 2 km lang, waarbij dus overal stapels bomen, takken en machines langs/op het pad waren. Ze vond het wel een beetje spannend allemaal, ook omdat er tussen die stapels bomen ook wel ineens mountainbikers tevoorschijn kwamen, maar echt zo fijn relaxed gebleven en de ontspanning op blijven zoeken. De één na laatste km was eventjes iets minder fijn, toen weer heuvel omlaag en bijna thuis, dus reden om harder te willen. Echter wel helemaal met haar neus laag, dus zat in twijfel wat ik nou moest doen. Soms voelde ik haar wel echt versnellen dus toen moest ze weer een pasje terug, en dat deed ze ook best eigenlijk. Echt fijn gereden weer! <3

Foto in draf :D Lekker de herfstgeuren van de grond opsnuiven! (Voor jullie minder interessant uitzicht haha maar word toch blij van mijn paard zo!)

Afbeelding

En het kaartje! Best mooi beheerst grafiekje ook hè :o

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 20:31

@ Jaan: wat een bende :wow:

Top S_imonee! Ik vind het al eng om naar je grafiek te kijken, wat een snelheid! :oo

@ Chouchou : top +:)+ Super dat het zo goed ging en dat ze de ontspanning toch zelf kan opzoeken :)

Ik heb ook weer een rondje, was een avontuur op zich, af en toe is [***] eens 8)7

Afbeelding

Maar: we hebben wel 5 minuten gedraafd *\%/* Of ja, toch zeker 4.5 minuten O:) In het begin niet meteen vertrokken omdat we juist een natte, scherpe, onoverzichtelijke bocht hadden dus dat was niet zo handig. Maar meteen na de bocht ingezet en volgehouden tot het einde *\o/*

Grafiekje is wel grappig, heb het op tijd gezet ipv afstand, en in het begin zie je dat we even een moeilijk momentje hadden. [***] had namelijk ineens door dat de boerderij tegenover ons schapen bevat, hij is er nog maar 100x langsgeweest ofzo, maarja .. Dus dat was de ene oprit af, en een paar meter verder de andere oprit weer opvliegen :') Had even tijd nodig ... Gek beest af en toe :+

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 20:38

Afbeelding

Nou je ziet dus mooi waar endomondo er mee stopte haha, die weg loopt inderdaad net als de terugweg in een bochtje :')

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 20:44

Wat goed chouchou! Snap dat je blij wordt van dat plaatje! Heerlijk ontspannen!

Duurden de 5 minuten ook lang Sabine? Haha, kan mij nog een bericht van je herinneren :')
Fijn dat je een goede rit gehad hebt!
Die punt in de grafiek, daar was ik mijn beugel kwijt haha. Ik ging niet expres zo hard op dat moment :P

Ik vind het zo leuk om te lezen hoe iedereen het naar zijn zin heeft te paard en zo lekker geniet! :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 20:46

Genieten met een hoofdletter. Ben zo blij dat we weer alleen op pad kunnen en durven :)
Nog niet spanningsloos maar dat hoeft ook niet, ik doe het iig weer!

Oh beugel kwijt, herkenbaar probleem hahaha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 20:53

S_imonee schreef:
Duurden de 5 minuten ook lang [naam]?

Ja! :') Ik vond het echt lang duren .. Had mijn horloge zo ingesteld dat die om de 5 minuten piepjes geeft (echt héél handig!) en dus bij de 5e keer piepen (= 25 minuten stappen) aangezet (na de bocht) en mij voorgenomen om niet te kijken, maar dat was echt lang joh! Bepaald moment kon ik mij toch niet meer inhouden en heb ik toch gekeken maar gelukkig zaten we toen op 29 & nog wat.. :Y)

Dus ben benieuwd, het is wel gelukt dus hopelijk gaat het elke keer wat beter/makkelijker vanaf nu :)

@ Robijntjah : zit je ook met spanning als je alleen rijdt? Weet je ook hoe dat komt? En hoe ga je daar mee om? Ik zit met hetzelfde probleem, en ritten zoals vandaag helpen daar dan ook niet aan mee :+

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 21:22

@ Robijntjah: Volgens mij heb ik wat gemist. Jullie waren eerst zo goed bezig met heeeele lange ritten toch? Waarom konden jullie niet meer alleen op pad? :) Fijn dat het nu in ieder geval wel weer lukt!

@ Sabine: Haha gelukkig pas na ruim 4 min gekeken, toen was je er al bijna! Gaat dus toch best, 5 minuten draven per keer. En super stabiel tempo, echt super netjes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 21:24

Ja dat deden we alleen samen met anderen...

Alleen durfde ik al 2 jaar niet meer aan, eigenlijk sinds ons ongeluk al niet maar we zijn nu zo vooruit gegaan, ook dressuurmatig dat ik wat zelfverzekerder ben geworden en paardlief wat minder bang en gestresst :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 21:33

Chouchou schreef:
@ [naam]: Haha gelukkig pas na ruim 4 min gekeken, toen was je er al bijna! Gaat dus toch best, 5 minuten draven per keer. En super stabiel tempo, echt super netjes!

Ja, zijn tempo ben ik ook altijd trots op :j Is nog niet hard maar is wel fijn gelijkmatig en dat is voorlopig nog het voornaamste, het tempo wordt hopelijk nog wat opgebouwd als hij wat meer conditie krijgt/het leuker vindt :)

@ Robijntjah : top hoor +:)+ Hier gaat het vaak met pieken & dalen .. af en toe moet [***] mij er aan herinneren dat hij toch wel een echt paard is en ook eens van schrik het veld kan invliegen of omdraaien of wegspurten of dat soort dingen .. Maar daar hou ik niet zo van dus dan voelt het altijd meteen minder fijn en steekt die angst weer de kop op. Zal wel een dingetje zijn wat altijd blijft ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 21:35

Het scheelt al veel dat ik er nu 'gewoon' aan kan komen...
en dat we idd veel op pad zijn geweest afgelopen maanden haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 20:25

Vandaag rondje met stalgenoot, paardje zit nog in de opbouw maar mocht weer gewoon rijden, dus een uurtje ongeveer zouden we weg gaan. Ze wilde ook wat draven maar we zijn niet aan 5 minuten geraakt, ze vond dat ook héél lang :') _O- Wel in totaal 3 minuten en algemeen tempo was best ok. Niet zo echt erop gelet dus hij is niet boven de 5 km/u gebleven, maarja, hij had gisteren al super zijn best gedaan dus mocht wel. Morgen weer kijken wat we gaan doen :)

Afbeelding

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 18:40

Vandaag weer het bos in geweest :) Zondag ging het zo goed, en de bak is zò slecht nu, gister nog wel 25 minuten door de modder wat geprobeerd, maar gewoon minder fijn zo. En aangezien het vorige keer toch goed ging, lekker weer gedaan! Helmcamera op zodat ik erna een filmpje naar mijn dierenarts kan sturen, super handig!

En het ging weer super! Beter dan de vorige keer zou ik zelfs durven zeggen. Echt heel fijn! Merk wel duidelijk dat ze wat pittiger wordt als we dichter bij stal komen :P Bijv. richting km 6 konden we ook een snelle route naar huis nemen, dus daar wilde ze wat harder, piekje in de grafiek is een klein galopje, dat mocht, maar daarna maar even gaan stappen tot de splitsing waar we dan weer de andere kant op gingen, weg van huis. En toen weer heel relaxed verder :D Ook op de terugweg zo'n 2 km voor stal nog keurig gedraafd met neus over de grond! Jeej!

Afbeelding

En een printscreen van het filmpje. Had hem al wat naar beneden gezet, maar met hoofd zo laag zie je maar een heel klein stukje paard haha. En van de omgeving zie je ook al niet veel meer. Het is in ieder geval een heel mooi pad zo tussen de bomen door, met de hele grond bedekt door blaadjes!

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 19:35

Bij mij gaan de KM's nu nog niet zo hard. Maar dat komt helemaal goed als ik straks met zadel kan rijden haha!

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-15 19:51

Hier ook weer mijn rondje gemaakt met mijn schimmel. KM's gaan nu wel redelijk bij mij, ik rij niet zo ver maar doordeweeks wel zo goed als dagelijks. Heb nu geen bak meer, maar moet zeggen dat ik het niet mis. Schimmeltje mag toch alleen nog maar buitenritten maken vanwege zijn benen, lekker veel rechtdoor. En de kleine doet het momenteel super in het verkeer voor de wagen.

Vandaag ook even koeienwerk gedaan op onze eigen manier. Wij doen niet aan koeien drijven, maar aan koeien lokken haha :') .

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 20:13

Yeah mijn zadel is weer terug!
Alleen vaak tot laat college en in de weekenden ook druk...
Dus het schiet er een beetje bij in, maar een paar weken rust na het seizoen is ook geen ramp