Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 20:35

Op mn verzorghaflinger boy :D

Afbeelding

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 20:53

Dat schema werkt inderdaad goed. Ik had mijn merrie (die ook al een redelijk goede conditie had) al snel op de conditie die ik hebben wilde. Die vijf minuten zijn echt zo om hoor! Daar verkijk je je misschien op. Time flies when you're having fun :))

Wat een leukerd Fading. Dat wordt poetsen om dr schoon te houden :P

Wat leuk dat je je oma meegenomen hebt Mooney!
Dat kan ik mij goed voorstellen ja.. Ik heb zelf geen schimmel, maar hier zouden ze er ook grappen over maken :P

Wat vervelend dat de pony van je vriend een angst voor koeien heeft..

Telefoon wel weer gevonden Sanne96? Beterschap met je ribben!

Die verzorgpony van jou is ook een knapperd Fading!

Ik heb vanmiddag nog een kort ritje gemaakt in mijn eentje. Dat ging ook super goed!
Ben heel erg benieuwd hoe hij het morgen gaat doen met ons eerste uitstapje :D
Afbeelding

Afbeelding

Sanne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 20:55

ook al zo mistig bij jou?

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 20:55

Heeft iemand een overzicht van de schema of weet waar ik die kan vinden? Ben wel erg benieuwd, kan het ook wel mooi gebruiken om mijn en Juul haar conditie wat te vergroten.

En toch best nog wel veel op pad geweest dus vandaag en gisteren! Vond het zelf veel te mistig om de weg op te gaan. Wacht wel weer tot het helder is. Vind het geen fijn idee dat ik van veraf niet goed zichtbaar ben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 21:03

S_imonee schreef:
Die vijf minuten zijn echt zo om hoor! Daar verkijk je je misschien op. Time flies when you're having fun :))

Maar dan moet het fun zijn, en dat is nog even het probleem :P Pony vindt het wel prima, dat rondstappen, maar vraag je te draven dan vergaat de wereld bijna (daarom dat ik eerst wilde uitsluiten wat er juist fysiek was, maar dat blijkt niks te zijn, behalve dan dat overgewicht). Er zit wel vooruitgang in, na een paar boze passen verandert zijn houding alweer en ben er zeker van dat hij op termijn dat bewegen wel leuk gaat vinden (zeker als dat overgewicht ook nog eens verdwijnt want dat speelt ook niet in ons voordeel natuurlijk ;) ) maar voorlopig nog even niet, of toch niet voor 5 minuten volgens mij :+ Daarom dat ik de tijden wat wilde inkorten met wat meer pauze tussen ... Maar kan het ook wel eens gewoon proberen, misschien verbaast hij ons wel :Y)

@ linoleum : dit schema heb ik: http://www.mendurancedfw.nl/trainingsschema.pdf

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 21:05

Sanne96 schreef:
ook al zo mistig bij jou?

Ja, echt niet normaal. Vandaag was het nog erger dan gister.

linoleum schreef:
Heeft iemand een overzicht van de schema of weet waar ik die kan vinden? Ben wel erg benieuwd, kan het ook wel mooi gebruiken om mijn en Juul haar conditie wat te vergroten.

En toch best nog wel veel op pad geweest dus vandaag en gisteren! Vond het zelf veel te mistig om de weg op te gaan. Wacht wel weer tot het helder is. Vind het geen fijn idee dat ik van veraf niet goed zichtbaar ben.

Ik heb het vorig jaar eens uitgeprint. Zal eens kijken waar ik het vandaan heb.
Edit: [***] had hem al. Deze gebruik ik ook.

En wat de zichtbaarheid betreft: Ik heb altijd een hesje aan en paard een reflecterende deken op. Vandaag had ik ook van die flikkerende bandjes om mijn linker arm en been.
Ook al geven de automobilisten hier er dan nog niks om.. maar goed, het gaat om het idee en de veiligheid.

Dat is waar [***]! Ik hoop voor je dat het gaat lukken +:)+

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 21:09

Ja zoveel zichtbaarheid heb ik helaas niet. Heb wel een fluorgeel dekje met reflecterende strepen. Maar daar zie je aan de voor en achterkant alsnog niks van.

Komt later wel weer, zal niet voor altijd mistig blijven gelukkig.

Sabine, bedankt voor de link! Zal eens kijken.

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 21:10

@ S_imonee; jeetjr wat mistig, wel stoer van je dat je al op pad gaat, ok durfde de eerste paar weken geeneens op m'n eigen pony te zitten, laat staan met de trailer weg.

& Femke; ga je met Boy stoppen nu? Ik heb helaas ook m'n verzorgpony moeten afzeggen toen ik Bente kocht, had geen tijd voor beide ( was ook een haflinger)
Ging je naar de markt om een pony te kopen of was t een gevalletje " die kan ik niet laten staan"

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 21:14

Ik ga 1 keer oer week naar de binnenbak, dan moet ik in het donker over de polder weg. Heb daarvoor een hoofdlamp, beenlamp, reflectie vest, reflectie uitrijdeken, reflectie beenbeschermers, reflectie halsband en teugel banden. Maar ga nog op zoek naar een staartlamp, ben namelijk van achter alleen zichtbaar met rode beenlamp (en veel reflectie, maar dat werkt alleen als ze op je schijnen) en dat gaat prima, auto's passeren me langzamer dan overdag

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 21:31

xxVon: hihi, ik ben niet zo van het benauwde :=
Met de fjord die ik 3 jaar geleden gekocht had, had ik dit niet eens kunnen doen. Zelfs na twee jaar niet.. Dit paard voelde gelijk al zo goed en mijn gevoel heeft weer eens gelijk haha.
En eens moet de eerste keer zijn toch.. :P Mijn vriendin zou ook eerst hier komen rijden met haar paard, maar kwam met het voorstel om morgen naar het bos te gaan. Moest er wel even over denken hoor.. We proberen het gewoon en als het niet gaat, proberen we het alsnog bij mij thuis :)

Goed bezig! Ik heb alleen heel veel geel. En fietslampjes op mijn cap, maar ik was die even kwijt.. Anders waren die er ook nog bij vandaag :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 07:20

S_imonee Lekker ritje heb je ook gereden! En boy ziet er goed uit ja! Zeker voor zijn leeftijd. Vandaag nog lekker een rondje rijden met hem!

xxVon Het is de bedoeling voor mij van niet, ik kan de eigenaresse er gewoon echt mee helpen en waar ik tijd heb pak ik hem. (het is een pony die ik een maand stil kan zetten eventueel en de volgende dag weer opstappen haha) Qua conditie zit hij nu super, dat zal wel wat achteruit gaan maargoed ik doe m'n best maar Sparky gaat voor atm!

Ik wilde naar de markt om het een keer te ervaren. Nou zo dus hahahahah :+

Aahh, ik was gistren zo moe en nu alweer helemaal wakker en heppie de peppie.
Vandaag maar eens een paar foto's maken van mn Spark om een topic te openen op bokt :D

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 10:19

mooney schreef:
Alex. Fijn voor jullie beide dat jullie weer aan de slag kunnen, was je paard ook wel echt aan toe of niet?

We waren er beide aan toe zeg maar.. Vandaag mag hij zijn dressuurkunsten laten zien..

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 18:50

Vandaag herlijk gereden nieuwe omgeving, zitten echt gave stukke in Wauw.. :)
Had een fotoshoot in park wist toevallig wel te vinden :-)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 19:46

Hier weer even met de trailer op pad gegaan. Wilde heel graag op t mooiste stukje strand rijden, maar dan ben ik vanaf thuis 2 of 3 uur onderweg in totaal, dat trekt m'n lijf nog niet.
Heeeerlijk gereden! Zeehond gezien en hij zwom gezellig een stukje mee!
Afbeelding
Heb gelijk even geprobeerd vijf minuten te draven en te galopperen. Daar ben je idd zo zeg! Zat op bijna 10min ineens! Knap peerd. :j
Zal zo nog paar fotootjes plaatsen

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 19:52

Leuke foto's machopablo!
Wat gaaf jaan! Ben benieuwd naar foto's!

Ik heb vandaag ons eerst uitstapje gemaakt! Vriendin heeft ons opgehaald. Onze paarden konden het goed met elkaar vinden en stonden braaf te knabbelen op het hooi in de trailer.
De rit verliep ook super. Casanova was onder de indruk van het bos. Oortjes erop en ik moest hem soms echt even inhouden. Hij was echt super braaf en heeft geloof ik net zo genoten als dat ik gedaan heb.
Wat een topper <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 19:53

Zo gaaf, een zeehond! Heb je daar geen foto's van? :D

Wat leuk dat het zo'n succes was Simone! Dat belooft wat voor de toekomst!

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 20:13

Mijn knapste:
Afbeelding
Kunnen jullie lekker even puzzelen: Zoek de Zeehond :D
Afbeelding
Afbeelding
En later, gewoon mooi plaatje
Afbeelding

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 21:52

S_imonee schreef:
Leuke foto's machopablo!
Wat gaaf jaan! Ben benieuwd naar foto's!

Ik heb vandaag ons eerst uitstapje gemaakt! Vriendin heeft ons opgehaald. Onze paarden konden het goed met elkaar vinden en stonden braaf te knabbelen op het hooi in de trailer.
De rit verliep ook super. Casanova was onder de indruk van het bos. Oortjes erop en ik moest hem soms echt even inhouden. Hij was echt super braaf en heeft geloof ik net zo genoten als dat ik gedaan heb.
Wat een topper <3
[ [url=m/aPRTKP.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/P7vObf.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/UmpeV6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat geweldig! Die word Zz zwaar in buiten rijden.

Ik heb niet gereden vandaag, stond zo in de file dat het al veelste laat was. Daarnaast haalde ik haar zwetend van de weide, het is veelste warm voor die dikke wintervacht die ze al heeft. was eerst tegen scheren maar als het warme weer de rest van de winter aanhoudt :S

@ Jaan, wat super mooi en wat is hij braaf op die open vlakte. Fijn dat je een trailer tot je beschikking hebt, maar ondanks hoop ik dat je je snel weer dit voelt

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 22:25

xxVon, misschien helpt een streepje onder de hals scheren al wel? Ik verwacht toch zeker dat het nog wel kouder gaat worden, maar de wintervacht is ook nog niet klaar :) Zie op stal meer paarden (voornamelijk koudbloeden) die er last van hebben terwijl ze in rust op de wei staan.

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 07:37

Chouchou schreef:
xxVon, misschien helpt een streepje onder de hals scheren al wel? Ik verwacht toch zeker dat het nog wel kouder gaat worden, maar de wintervacht is ook nog niet klaar :) Zie op stal meer paarden (voornamelijk koudbloeden) die er last van hebben terwijl ze in rust op de wei staan.

Dan ben ik gelukkig niet de enige met een zwetende koud bloed. Dan moet ik even gaan nadenken waar ik een scheer apparaat vandaan ga halen, die heb ik niet

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 08:59

Hier 4 koudbloedjes: trekpaard, fjord, fries en shet. De fries heeft er weinig last van, maar de andere drie wel. Heb m'n trekpaard gister voor de tweede keer z'n racestreep (hals en borst) geschoren. De fjord moet er ook aan geloven, die staat ook te vaak te warm op de wei of paddock. (Ze staan allemaal 24/7 buiten)
M'n trekpaard gaat ook nog helemaal kaal, doe ik ieder jaar.

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 09:41

Super mooie strand foto's! Wauw

Hier zwetende volbloed uit de wei gehaald gisteren al lijkt het meer op een shetlander...
Termometer gaf ook 20 graden aan. Zou ook zweten met 3 truien aan.

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 10:40

Ja helemaal kaal hoeft van mij ook niet, had mezelf voorgenomen als het niet meer ging met rijden ik de winter'stop' zou ingaan. Maar nu heeft ze het volgens mij al oncomfortabel als ik niets van haar vraag.

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 15:57

Hier ook een koudbloed.. was vandaag na het rijden zeiknat.. conditie is ook nog minimaal, maar toch. Vandaag een klein rondje van ong. 5 km gereden. Was wel genoeg voor dr.

Afbeelding

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-15 16:40

Ach hier een volbloed die ook van oor tot staart nat was na het rijden. Maar dat was dan ook wel een groter rondje (11 km).
maar bij mij zijn ze eigenlijk standaard op de borst wel wat nat na het rijden rond deze tijd. Kleine staat ook zonder deken buiten, volbloed met een 200 gram.