Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 15:18

Jaan81 schreef:
Opbouw klinkt idd erg logisch enzo. Vind het ook wel grappig. Jullie gemiddelde nu is ons gemiddelde als we best flink getraind zijn, haha!

Dat kan.. Maar we hebben het wel over 2 verschillende merken paard. :j

Jaan81

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 15:33

Behoorlijk ja :D ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 16:33

Hebben jullie hier toevallig nog tips om te werken aan conditie/vetverbranding?
Ik ken bv. wel de enduranceschema's, maar dat lijkt mij na de eerste staptrainingen al behoorlijk heftig. Dan gaat het naar 25 min stappen, 5 min draven, 25 min stappen, maar ik zie pony op dit moment nog niet 5 minuten aan een stuk draven ... Zelf dacht ik dan eerder aan 20 min stappen, 1 min draven, 5 min stappen, 1 min draven, 5 min stappen, 1 min draven, uitstappen. Of iets dergelijks.

Is zoiets goed qua idee? En hoe bouw je dat uit? Meteen langer draven, of de pauze tussenin verkorten, of afwisselen? Wat kan je daarnaast nog doen qua binnenwerk? Wil ook wat longeerwerk met hem doen en zeker ook werken met balkjes/lage sprongen, want die buik zit het meeste werk aan :Y) Zijn daar nog ideeën? En hoe pak je dit aan grofweg per week ofzo?

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 17:05

Het schema waarnaar jij verwijst is wel 1 van de beste schema´s die er is.. Je zult versteld staan hoe snel de conditie en snelheid omhoog gaat als je deze volgt. ER is maar 1 vereiste: Het schema goed opvolgen. Je kan ook doen wat jezelf al aangeeft, maar dan moet je wel minimaal 3x in de week trainen. 1x trainen of 2x is te weinig.. Maar mijn advies is een enduranceschema volgen. Deze zijn gemaakt om het uithoudingsvermogen te verbeteren. waarom het wiel opnieuw uitvinden? ;)

Voor oefeningen met balkjes verwijs ik je naar John Marti: https://www.youtube.com/user/jolinajohn of
https://vimeo.com/channels/194928 Hij heeft tich oefeningen uitgelegd op zijn youtube en Facebook. Er zit ongetwijfeld wel iets tussen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 17:59

Dank je, ga de links even doornemen :)

Moet op zich niet het wiel opnieuw uitvinden, maar heb ook niet het doel om er een endurance-paard van te maken dus het moet niet zozeer in zo'n tijdsbestek. Uit ervaring weet ik dat voor nu 5 minuten aan 1 stuk draven nog een hele opgave is (hij is echt veel te dik en heeft een jaar zowat niks gedaan buiten wat op eigen tempo stappen), en dat het voor beide partijen leuker is om dat op te splitsen in kleinere stukjes. Vandaar de vraag :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 18:06

Even een ego post maar ik heb een eigen pony ♡

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 18:06

Wat een leukerd! :) En gezellig, een witte .. :P

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 18:33

Gefeliciteerd Fading! Vertel ns meer over d'r?

Sabine, ik heb dat ook wel eens met m'n shet gedaan en die was echt moddervet en amper conditie. Binnen No Time liep hij met gemak 10min in draf! Stond er versteld van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 18:49

Een connemara merrie van 1.46 genaamd sparky!

Haha superbraaf en gewoon super lief ♡

Afbeelding
Hier had ik haar tien minuten hahaha

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 19:01

Wat leuk Femke! Gefeliciteerd!

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 19:05

Wat een leuk witje! Veel plezier met haar :)

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-15 19:10

Leuke connemara Fading! Lijkt ook minder vies dan mijn witte monster, hoop voor je dat het zo blijft haha :P . Bij Tieks weg?

Sabine. Heb niet echt tips voor je, ik werk eigenlijk erg op gevoel qua conditie opbouwen. Maar ik heb dan ook een semi-pensioener (met artrose) en het andere monster is onvermoeibaar, die is geboren met goede conditie volgens mij :') . Dus beiden vallen buiten het bootje als voorbeeld. Succes met iets passends vinden!

Alex. Fijn voor jullie beide dat jullie weer aan de slag kunnen, was je paard ook wel echt aan toe of niet?

Verder nog veel leuke foto's gezien :) .
Hier vorige week mijn oma een keer meegenomen op de wagen. Monsterpony gedroeg zich de laatste tijd voorbeeldig en oma wilde al langer mee, dus nu de kans gegrepen zaterdag. Helaas door het gezellige praten vergeten een foto te maken.
Vandaag weer een rondje gedaan met het witte spook, de grappen over het paard van Sinterklaas vliegen me alweer om de oren als ik mensen tegen kom. Nog meer zielige schimmeleigenaren met hetzelfde probleem?
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door mooney op 02-11-15 19:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 19:13

Ook midden in de zomer hoor :')

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-15 19:17

Robijntjah schreef:
Ook midden in de zomer hoor :')

:') Dat is waar (alleen dan zijn het bij mij alleen de echte diehard grappenmakers, Arabier in zomervacht (met sproetenhoofd) is dan een iets minder groot target).
De eerste vijf jaar was het grappig, deed ik ook expres een rood dekje onder etc :+ . Maar ondertussen..... haal ik alleen nog maar lol aan de gedachte van de chaos die zou ontstaan wanneer je mijn spook in zo'n optocht zou plaatsen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 19:20

Ik heb een Spaans dekje die ook echt op een Sint dekje lijkt! Helemaal hilarisch haha! En straks samen met die van fading op pad, wordt nog lollig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 19:24

Jaaa we gaan als sinterklaas!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 19:25

En jij als zwarte piet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 19:55

Jaan81 schreef:
[naam], ik heb dat ook wel eens met m'n shet gedaan en die was echt moddervet en amper conditie. Binnen No Time liep hij met gemak 10min in draf! Stond er versteld van.

Zo'n endurance-schema bedoel je dan?
Misschien moet ik het ook maar gewoon gaan doen, alleen lijkt het zo lang :')

@ Fading : echt een knapperd is het!

@ mooney : op het gevoel ja, altijd leuk .. ze zeggen dat je dat zo moet doen maar mijn gevoel brengt ons niet zo echt verder, zou toch wat richtlijnen kunnen gebruiken :))

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 20:13

Ik deed het met runkeeper. Die gaf dan iedere keer aan wanneer er 5min voorbij waren. En dan werden de aantal keren 5min stap steeds korter en de aantal keren 5min draf langer.

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 20:14

Gisteren ook weer een leuk rondje in de buurt kunnen rijden, lastig alleen dat de pony van mijn vriend zo bang is/blijft van koeien. We zijn al wel zo ver dat hij er gewoon langs gaat maar hij blijft ze heel erg eng vinden. Als het over een tijdje nog zo is gaan we er maar eens professionele hulp bij zoeken

Wat een mooie pony fading!! Gefeliciteerd!

En verder leuke verslagen en tips allemaal

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 20:21

Das lastig iets ja. Die van mij had het er ook nooit zo op (stonden ook niet in de buurt) maar hier heeft ie twee winters n
In de stal naar de stieren gestaan. Stond ie gewoon met ze te snuffelen op den duur, haha! Dus dat is er uit!

Sanne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 20:22

wat een leuke pony!!!

Hier ook even een rondje gedaan, wat is het toch heerlijk weer. Mijn kaartje ziet er niet zo bijzonder uit, mn zusje was haar telefoon verloren dus een tijdje heen en terug en een rondje gereden :(

zelf heb ik gekneusde ribben( trap van paardlief gehad) en daar heb ik best last van, dus ook wat rustiger aan gedaan

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 20:27

@ Fading - veel plezier met je pony, zag het al in het paardenmarkt topic

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 20:28

Haha thanks allemaal, dat worden heel wat ritjes in de toekomst :D

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 20:33

Fading schreef:
Haha thanks allemaal, dat worden heel wat ritjes in de toekomst :D

Op welk paard maakte je eerst je ritjes dan?