Hehe eindelijk iemand met een GOEDE reden het ruiterbewijs te halen. Gelukkig heb ik die behoefte totaal niet

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
IKbenEllen schreef:In de Druenense Duinen moesten we ook iets aan het zadel / hoofdstel hangen, soort bewijsje dat je "intree" betaald had.
Hehe eindelijk iemand met een GOEDE reden het ruiterbewijs te halen. Gelukkig heb ik die behoefte totaal niet
Nadya schreef:Ja, Siria, bij ons is het verplicht. Het barst hier van de natuurgebieden. Ik rij al jarenlang 'illegaal' buiten en met mijn eigen paard kan ik nooit een ruiterbewijs halen als ze de regeltjes niet aanpassen (want ik rij bitloos).
Moet ik toch op zo'n manegepaard (met alle respect voor manegepaarden!) en daar zie ik het nut dus niet van in.
Nadya schreef:Moet ik toch op zo'n manegepaard (met alle respect voor manegepaarden!) en daar zie ik het nut dus niet van in.
IKbenEllen schreef:Nadya schreef:Moet ik toch op zo'n manegepaard (met alle respect voor manegepaarden!) en daar zie ik het nut dus niet van in.
Oooeeeh pas op Nadya!!!!
Siria schreef:Nadya schreef:Ja, Siria, bij ons is het verplicht. Het barst hier van de natuurgebieden. Ik rij al jarenlang 'illegaal' buiten en met mijn eigen paard kan ik nooit een ruiterbewijs halen als ze de regeltjes niet aanpassen (want ik rij bitloos).
Moet ik toch op zo'n manegepaard (met alle respect voor manegepaarden!) en daar zie ik het nut dus niet van in.
oke en kan je paard dan helemaal niet met een bit worden gereden?
Siria schreef:[qute="Nadya"]
Ja, Siria, bij ons is het verplicht. Het barst hier van de natuurgebieden. Ik rij al jarenlang 'illegaal' buiten en met mijn eigen paard kan ik nooit een ruiterbewijs halen als ze de regeltjes niet aanpassen (want ik rij bitloos).
Waratje schreef:Om het papiertje te halen moet je niet alleen aan de redelijke eisen voldoen, maar ook aan de onredelijke.....
Siria schreef:nou ja van mij hoeft het niet, maar als je het zou willen halen lijkt het me voor 1 keer geen probleem, als je op wedstrijd gaat moet je er toch ook fatsoenlijk uitzien, dat lijkt me niet meer dan normaal.
Siria schreef:Waratje schreef:Om het papiertje te halen moet je niet alleen aan de redelijke eisen voldoen, maar ook aan de onredelijke.....
1 het is maar net wat je onredelijk vind
2 dus, is het zoveel moeite om een neusriem aan te doen, en van iemand laarzen te lenen?
Shadow0 schreef:Siria schreef:nou ja van mij hoeft het niet, maar als je het zou willen halen lijkt het me voor 1 keer geen probleem, als je op wedstrijd gaat moet je er toch ook fatsoenlijk uitzien, dat lijkt me niet meer dan normaal.
Wat heeft buitenrijden met wedstrijdsport te maken?
Nadya schreef:Siria, ik ga pas met mijn paard buiten rijden, als het veilig genoeg is natuurlijk. Maar het blijft een kwestie van 'eens zal de eerste keer moeten zijn'.
Ik kan met de trailer van een vriendin (staat bij ons op het erf) met nog een ervaren paard erbij zo richting hei en bos bij ons. Over de weg is het een half uurtje stappen, met de trailer ben je er in 5 a 10 minuutjes.
En over de kleding: ik draag geen rijbroeken (ik haat die dingen), is dat verplicht dan?
Ik kan er ook netjes uitzien zonder officiele rijbroek, hoor. Ik zie er altijd zeer representatief uit, al zeg ik het zelf.![]()
Dat is wel het laatste waar ik ooit een opmerking over gehad heb.![]()
En over het harnachement; mag je boomloos? Ik heb alleen een boomloos zadel. En dan nog bitloos ook. Oei, dat kunnen ze vast niet tolereren of wel?
Siria schreef:weet niet of je een rijbroek aanmoet, er staat in correct ruitertenue, dus maar net wat je daaronder verstaat![]()
er staat ook niet dat je zadel een boom moet hebben, dus lijkt mij dat het wel mag eigenlijk
Shadow0 schreef:Maar weer niet met jodhpur-broeken dacht ik, alleen in combinatie met chaps.
Nadya schreef:Siria schreef:weet niet of je een rijbroek aanmoet, er staat in correct ruitertenue, dus maar net wat je daaronder verstaat![]()
er staat ook niet dat je zadel een boom moet hebben, dus lijkt mij dat het wel mag eigenlijk
Nou ja, ik ben het toch niet van plan voorlopig......![]()