Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 15:59

Wij zijn vandaag ook weer naar buiten geweest. We mochten vanaf begin deze week weer draven onder het zadel, en dat ging echt best wel goed in de bak! Dacht dat nu ze wat harder màg, ze zich ook wel wat rustiger zou houden in het bos. Dus vol goede moed begonnen en een rondje van ruim 6 km uitgestippeld, zouden we dan prima binnen de 45 minuten redden met tussendoor draf. Maar, toch weer niet relaxed gereden. Dat ze harder mocht vond ze leeeeuk, dat kon vast nog wel harder! Constant in moeten houden is echt niet fijn rijden. Iets na 3 km een stuk gevonden waar het wat breder was, en voltes gereden net zo lang tot ze rustig werd. Ook drafjes op de volte en dat ging weer zoals in de bak, prima! Vanuit die ontspanning weer proberen weg te rijden rechtuit, maar die ontspanning is ze dan na 2 passen weer kwijt. Richting de 4 km wilde ze echt even heeeel hard, en hoewel dat haar gelukkig niet is gelukt, voelde het echt alsof ik alle controle kwijt was. Daarna was er een parkeerplaats, daar weer voltes gedaan en weer draven met neusje over de grond. Zo stom dat ze het dan wel doet. Toen weer verder en vanaf toen in stap gehouden (op 1 drafje na). Kostte veel moeite en ze was enorm aan het drammen, maar vanuit draf kan ze plotseling alleen maar harder en harder en dan heb ik helemaal m'n handen vol. De laatste 700 meter ofzo werd ze eens best rustig, paar keer weer mooi neusje over de grond. Gelukkig kon ze dus uiteindelijk wel haar rust vinden, maar dat mag dus veel eerder... Of eigenlijk mag ze nooit die rust verliezen. Terug op stal zeiknat paard, van die 6 km... Maar ja, zo erg opgewonden, dan krijg je dat.

Afbeelding

Morgen weer veilig in de bak en denk dat we daar dan maar weer even blijven. Maar zo moeilijk, wanneer zijn we dan wel weer klaar voor het bos? Toen we hiervoor gewoon standaard in het bos reden, was ze absoluut niet drammerig, nooit. Liep lekker door, dat vinden we allebei fijn, maar altijd meewerkend en heel braaf. Heb soms het idee dat ze gewoon één keer haar ei kwijt moet, en dat het daarna klaar is. Maar geen garantie dat het de keren daarna weer goed gaat dan. Het zijn nu gewoon nog te kleine rondjes voor haar om enigszins energie kwijt te kunnen... Volgens de da moet ze 100% weten hoe ze goed moet lopen, en dat dan ook in alle situaties toepassen, voordat we weer verder gaan met hoe we eerst reden. Maar in de bak is ze zo anders, daar is het ook gewoon saai dus hoeft ze niet zo hard. En ik denk dan ook, hoe langer ik nu in de bak blijf en het bos dus vermijd, hoe langer zij niet in het bos komt en dus hoe leuker het wordt als ze wél weer mag. Lastig!

MachoPablo

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 18:51

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 20:38

Ik heb vandaag ook weer 15km gereden :D

Hippotha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 00:00

WoW, leuk je maximale snelheid!! 65 km/h!!!

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 15:59

Vraagje, kan je de laatste paar minuten van een training wissen? Vergeten endomondo uit te zetten met afzadelen omdat ze zo druk was

We hebben vandaag de polder ingewisseld voor het bos Ze deed het super maar door haar verlatingsangst kan ze er niet tegen dat ze andere paarden ziet en er dan niet heen mag. Gelukkig luisterde ze wel, maar die stukjes zijn wel meer gespannen.

Afbeelding

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 17:27

Hoe bevalt het op de nieuwe plek MachoPablo?

Klinkt als een intensief ritje ChouChou. Gelukkig heb je haar wel goed bij je kunnen houden.

Helenalena ook een nieuwe aanwinst! Wat een leukerd! Veel plezier met hem!

Geen idee xxVon.. Ik weet wel dat je km bij kan toevoegen. Maar op zich maakt het niet veel uit toch? Of heb je hem echt heel lang aan laten staan?
Ik vergeet het ook wel eens tijdens het afzadelen, dan doe ik het gewoon nadat ik haar op de wei heb gezet. Voor die 50 meter die ik misschien extra maak, ga ik mij niet druk om maken haha.
Fijn dat je rit ondanks haar verlatingsangst wel goed ging :)

Ik heb vanmiddag mijn eerste echte buitenrit gemaakt! Het ging zo goed.
Hij vond het nog wel spannend in het begin, maar ontspande gelukkig al snel.
Rondje van 8 km gemaakt en hij deed het keurig! Ook best wel langere stukken gedraafd. Op het zandpad wilde ik een galopje doen, maar hij wilde niet aanspringen haha. Ipv daarvan ging hij mega hard draven. Wat een kracht komt er dan onder je, fantastisch! :))

Afbeelding

Ik moet nog even oefenen met foto's maken op dit paard :')
T is nogal.. eeeh.. beweeglijk haha
Afbeelding

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 17:36

Haha ik kan me wat voorstellen bij dat harde draven Simone :D

xxVon, ja je kan je tijd aanpassen! Boven je kaartje staat een pijltje waardoor je in een menu'tje komt, daar staat ook edit bij. Dan kan je zowel km als tijd aanpassen!

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 17:42

Chouchou schreef:

Hihi, Mata Hari kon het ook wel, maar dit voelde toch wel even wat krachtiger haha :P

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 17:50

Machtig gevoel he als ze zo gaan draven!!

Hier wauw echt geweldig eindelijk weer echt rondje van 23 km tempo nog veel stappen maar ook stukjes draf weer
Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 18:33

Ik meld mij ook. :D Mag eindelijk met mijn verzorgpaard alleen naar buiten en ik ben sindsdien elk weekend lekker het bos in geweest met een stalgenootje. :D

Vandaag heel creatief gereden. :')

Afbeelding

23 km en ruim 3 uur weggeweest. := Was niet de planning. _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 20:34

Welkom Bellatrix! En veel fijne km's gewenst ;)

Ik ga ook weer wat doen ... Deed af en toe al wat, maar we gaan het (alweer :P ) proberen op te bouwen. En nu voor echt! Want [***]'s achterbenen zijn vrijdag op de foto geweest en daar was helemaal niks, nada, noppes op te zien. Dus hij mag gewoon weer aan de slag *\o/* Stalgenootje heeft een jonge arabier waar ze endurance mee wil gaan doen dus we hebben al afgesproken dat we samen gaan trainen, lijkt me een ideale opbouw voor [***] en het is gewoon gezellig :Y)

Vandaag gewoon klein staprondje gedaan met haar & ander stalgenootje, even genieten van het weer :) [***] is weer niet onder de 5 km/u geweest met stappen <3 (gemiddelde komt doordat we even hebben stilgestaan, en max. doordat horloge in het begin beetje van streek was :P ).

Afbeelding

Dus hopelijk weer wat vaker actie hier van mijn kant uit, al ga ik ook wel "bakwerk" met hem moeten gaan doen want hij moet dringend al zijn overtollige kilo's weer kwijt (een jaar zowat alleen maar staprondjes is toch niet zo handig :P ) dus ook longeren & balkjes lopen en dat soort dingen ;) Heb er wel zin in, nu [***] nog :Y) :))

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 21:06

Welkom nieuwelingen! Jullie gaan zo te horen voor een top 10 plek, leuk! Veel plezier en succes :P

Heerlijk Sabine! Hopelijk nu echt klaar met alle dopjes en dingetjes voor en bij Cobe en vooral lekker genieten van elkaar.

Ik ben gister eindelijk weer ff met m'n knollie naar strand geweest. Wel met de trailer, want is toch half uur stappen enkeltje strand en veel langer dan een half uur wilde ik nog niet rijden, vreesde dat m'n lijf dat nog niet trok. Dus de trailer ff gepakt, prima uitkomst!
Maar 45min gereden, lijf hield het goed en ik was helemaal heppiedepeppie zeg :# Had t gewoon gemist :o
Nu morgen weer kwartiertje langer. Dan ook weer naar de fysio, dus benieuwd.
Paar plaatjes:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 21:14

Simone : Erg wennen en wat een Ruimte zeg ;) Heb ze vandaag Stil laten staan Dinsdag pak ik ze weer op :) Lief dat je er na vraagt ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 21:26

Top dat je ook hebt kunnen genieten Jaan! Ziet er weer geweldig uit zoals altijd ;)
En hoop ook echt dat het nu allemaal stopt en we alleen nog maar vooruit kunnen :j Momenteel is hij nog niet zo happy als ik meer actie (= draven) vraag, maarja, hij vond het ook wel best zo op het gemakje wat rondsjokken :P En het valt allemaal nog mee, hij is al bozer geweest in zijn leven, dus er is wel degelijk vooruitgang :) Gewoon rustig opbouwen en op dieet en over een tijdje zal hij zich vanzelf wel beter voelen en daardoor bewegen fijner vinden :)

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 21:33

Vandaag is Sally op buitenrit geweest met een vriendin van me erop en ik op de fiets.
Nu ze zonder ijzers staat en het zo snel donker is staat ze doordeweeks stil en pak ik haar een keer voor iets en de andere dag rijdt zij haar.
Route is beetje raar omdat we zo min mogelijk asfalt wilden hebben :)

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 09:55

Chouchou schreef:

xxVon, ja je kan je tijd aanpassen! Boven je kaartje staat een pijltje waardoor je in een menu'tje komt, daar staat ook edit bij. Dan kan je zowel km als tijd aanpassen!

S_imonee -> Ja, qua kilometers maakt het natuurlijk niet uit. maar je gemiddelde snelheid valt zo omlaag.

Chouchou -> Bedankt ik heb het kunnen vinden

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 10:25

Bij jou was het lekker helder gisteren Crazymel! Hier was (en is het nog steeds) vreselijk mistig :=
Heerlijk zo'n lang rondje! Ik kan niet wachten tot ik die afstanden weer kan gaan maken :D

Welkom Bellatrix! Wat leuk dat je alleen naar buiten mag!
Ik zag je route geloof ik al op Facebook voorbij komen! Leuk dat je je aansluit bij de challenge! :D

Wat fijn dat je weer met Cobe aan de slag mag [***]! :D

Wat heerlijk dat je weer naar het strand bent geweest Jaan!

Fijn MachoPablo! Kunnen ze lekker nog een dagje wennen vandaag :)

Tinker_sally ook een lekker rondje gereden (met de stalen ros :P )

Dat is waar xxVon, maar past hij je gemiddelde dan ook aan als je het aanpast? Of moet je dat dan zelf aanpassen?

Ik zou vanochtend met een vriendin gaan rijden, die deze kant op zou komen. Maar helaas was ze op het laatste moment verhinderd. Nu kwam ze met het idee om ons morgen op te halen en dan samen naar het bos te gaan. Dat wordt dan ons eerste uitstapje :=
Heb er nu al kriebels van in mijn buik haha.
Ik ga vandaag weer een rondje alleen proberen. Ligt er een beetje aan hoe druk ze nog zijn met het mais.. Want het is nog steeds heel mistig en de boeren/loonwerkers hier kunnen ook vreselijk jagen met hun grote gevaartes.

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 11:40

S_imonee schreef:
Bij jou was het lekker helder gisteren Crazymel! Hier was (en is het nog steeds) vreselijk mistig :=
Heerlijk zo'n lang rondje! Ik kan niet wachten tot ik die afstanden weer kan gaan maken :D

Welkom Bellatrix! Wat leuk dat je alleen naar buiten mag!
Ik zag je route geloof ik al op Facebook voorbij komen! Leuk dat je je aansluit bij de challenge! :D

Wat fijn dat je weer met Cobe aan de slag mag [***]! :D

Wat heerlijk dat je weer naar het strand bent geweest Jaan!

Fijn MachoPablo! Kunnen ze lekker nog een dagje wennen vandaag :)

Tinker_sally ook een lekker rondje gereden (met de stalen ros :P )

Dat is waar xxVon, maar past hij je gemiddelde dan ook aan als je het aanpast? Of moet je dat dan zelf aanpassen?

Ik zou vanochtend met een vriendin gaan rijden, die deze kant op zou komen. Maar helaas was ze op het laatste moment verhinderd. Nu kwam ze met het idee om ons morgen op te halen en dan samen naar het bos te gaan. Dat wordt dan ons eerste uitstapje :=
Heb er nu al kriebels van in mijn buik haha.
Ik ga vandaag weer een rondje alleen proberen. Ligt er een beetje aan hoe druk ze nog zijn met het mais.. Want het is nog steeds heel mistig en de boeren/loonwerkers hier kunnen ook vreselijk jagen met hun grote gevaartes.

Ja gemiddelde snelheid past hij dan ook aan.

Veel succes met de loonwerkers en veel pelzier in het bos morgen! super leuk. Ik zit helaas deze week alle daglicht uren op kantoor... -O-

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 12:16

Thanks! Nog niks tegengekomen onderweg naar de paarden toe :o

Succes deze week! Ik mag genieten van een verlaat weekend hihi.

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 12:34

WE are back on track.. Genghis mag na 2 maanden rust weer aan de bak. Het resultaat was een rustig ritje gister van bijna 11km.. We gaan nu rustig opbouwen naar het volgend enduranceseizoen waar we voor onze k2 of zelfs k3 kwalificatie gaan.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 13:17

+:)+ Rustig opbouwen noemen ze dat dan, ik droom alleen nog maar van zo'n rit :P (maar denk wel dat die er gaan komen, moet best kunnen :Y) ).

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 13:28

Top dat je weer kunnen en mogen AlexVB!

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 13:52

[***] schreef:
+:)+ Rustig opbouwen noemen ze dat dan, ik droom alleen nog maar van zo'n rit :P (maar denk wel dat die er gaan komen, moet best kunnen :Y) ).

Als je paard gewend is om gemiddeld rond de 13 à 14km te lopen is dit toch rustig beginnen. Genghis zal dit rondje de komende weken zeker 3x lopen en dan gaan we steeds meer de snelheid opvoeren naar de gewenste snelheid.. Uiteindelijk is het de bedoeling deze ronde in max 45min te doen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 13:59

Dat is zeker zo :j Wij zitten aan het andere uiterste qua "gewend zijn" :+

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 14:53

Opbouw klinkt idd erg logisch enzo. Vind het ook wel grappig. Jullie gemiddelde nu is ons gemiddelde als we best flink getraind zijn, haha!