Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PreHungaro

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 11:02

Oh jeetje! Gisteren weer een flinke rit gemaakt maar ik vergeet elke keer mijn App aan te zetten....
Wat een prachtige foto's en ritten komen er weer voorbij!

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 11:53

kim345 schreef:
Alex je kan natuurlijk ook nog gaan fietsen aan de hand! Is misschien wat makkelijker voor jezelf

Ik vind het niet erg om te lopen met hem.. Fietsen hebben we samen nog niet gedaan. Wordt misschien de 1ste x dan..

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 12:04

Ik probeer zeker twee keer week te fietsen met mijn paard. Heerlijke training onbelast.
Je kunt dan mooi conditie trainen. Tuiger loopt in stap/draf en galop, halster om met een los touwtje. Kwestie van opvoeden en oefenen ;)
Deed het met mijn paint ook altijd al.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 12:43

Die van mij kennen het meefietsen inderdaad ook. Doe dat heel veel in de winter omdat ik dan zelf ook nog een beetje warm blijf ;)

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 12:56

Ik fietste vroeger enorm veel met m'n trekpaardmerrie en met de shet, vonden ze heerlijk!

Vanochtend ronde gereden met m'n fjordenvriendje. Klein stukje strand, daar bewust alleen maar gestapt (hij vind t nog zo retespannend en kan niet rustig doen. Ging wel beter, maar sinds de Natuurrit paar weken geleden weer terug bij af, dus dan beginnen we ook maar weer bij af) Denk dat ie misschien vijf stappen normaal gestapt heeft. Nou ja, aanhouder wint, toch?!
Verder best fijn ritje, heb m flink aan het werk gezet (dressuurmatig), aangezien ik deze week niet kan lessen. Heel fijne stukken ertussen.
Afbeelding

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 13:14

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 13:22

Jammer! Ik weet ook nog niet of ik kan/ga. Diegene met wie ik ga heeft d'r trekpaard op d'r grote teen gekregen, dus hopelijk is het dan allemaal goed genezen.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 13:37

Oeh pijnlijk :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 21:29

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 22:40

Hier liggen de km even stil. mocht ik weer opbouwen na mijn hernia. Staat pony lief in de kliniek gisteren geopereerd aan haar blinde oog die is er nu uit. (Ze was al 6 jaar blind aan die kant ) ging opeens snel achteruit met haar oog vandaar de operatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 22:41

Ai sterkte beide :(:)

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 22:47

Zo, heftig! Gelukkig is ze al wel gewend aan niks te zien met dat oog, dus als ze van de operatie is hersteld kan je eigenlijk gewoon weer opstappen en wegrijden, of ligt het gecompliceerder?

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 22:51

Dankjewel.

In preciepe wel ja ze zag er idd al niets door enige wat er veranderd is dat er geen oogbol meer in zit.
We gaan wel gewoon rustig aan doen lekker wandelen en stapritjes van de lente weer training op pakken voor de endurance

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 11:07

Wow Robijntjah, 42 km! :wow:

@ Crazymel : wat balen dat pony in de kliniek staat :+: Maar hopelijk gaat het vanaf nu alleen maar beter ;) Hoe merkte je dat het oog achteruit ging? Want het was al blind, toch? Had ze er dan toch last van als in pijn ed?

Hier gisteren klein rondje gedaan, maar was LEUK! Ging niet zozeer om de km's, wilde er gewoon voor beiden een positieve ervaring van maken, ben momenteel ermee aan het werk dat [***] rijden ook (weer?) leuk gaat vinden en niet steeds zo uitcheckt (waardoor hij dan schrikt als er ineens wat voor/achter/naast hem is) en tegelijk op een positieve manier eraan werken dat we geen gras eten onderweg .. Dit houdt allemaal in regelmatig stilstaan & snoepje & veel stembeloningen en kriebels. Zie je ook mooi terug in het schema, alles wat naar beneden gaat is momenten dat we stilstonden :Y)

Afbeelding
Afbeelding

En check ook dat tempo! Hij had helemaal geen half uur nodig om "warm te draaien" en 5 km/u te kunnen stappen, dat ging ineens heel snel vanzelf, samen met een enorme berg vrolijkheid en enorm oplettend zijn op mij! Zelfs zo oplettend dat toen er tussen de velden een monster langs achter kwam (dacht tractor, bleek grote bestelwagen) en ik een momentje aarzelfde, [***] meteen stilstond en bij mij checkte wat we gingen doen _/-\o_ Heeft verder ook niet gereageerd op dat ding, en dat kwam toch best rakelings langs (was ook gewoon zo weinig plaats, waren hele lieve mensen in dat busje ;) ).

Sanne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 21:05

hier vanavond weer een lekker rondje gedaan met m'n lieve schimmel.
zo blij dat ze nu buiten ook lekker ontspannen gaat lopen :)
Morgen mogen we weer lessen, dus dan wordt het stappen naar onze instructrice.

Afbeelding

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 21:47

Heb ook weer rondje gedaan ik weet nu zkr dat ik top knol heb tractorss gillende sirens heb alles langs zien komen op weg van 2 km gaf geen Kick:O

Afbeelding

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 19:52

Ik heb ook weer eens gereden! Aan het begin van de blessure dacht ik nog 'Ach lekker even paar weekjes niet rijden, geen probleem, dat kunnen we best!', maar ik begon het bos toch wel erg te missen na vier weken niet te hebben gereden. Zeker als ik dan anderen weg zag gaan of foto's voorbij zag komen, wilde ik oooook. Gelukkig heb ik hele lieve stalgenootjes :)

Gister samen met een stalgenootje en haar twee paarden een rondje gemaakt. Na een aantal km een akkefietje met twee honden die ons achterna kwamen (uiteraard in gebied met aanlijnverplichting), de paarden bleven hierna de hele rit wat gespannen maar toch wel weer leuk kunnen rijden!

Afbeelding

Een ander stalgenootje had ik verteld dat ik weer eens ging rijden, en zij bood direct aan dat ik ook altijd haar paard mocht pakken als ik zin had om te rijden. Zij en haar bijrijder kunnen niet heel vaak, dus ze vond het wel fijn als hij extra gereden werd en voor mij natuurlijk ook leuk! Bij het poetsen vroeg ik me wel even af waar ik aan was begonnen, wat een joekel was dat paard eigenlijk :P Het is een kruising Fries x Andalusier, wat meer richting Fries. In stokmaat nog niet eens veel groter dan de mijne, maar de hele houding is toch anders en dit paard draagt zijn hoofd wat hoger. Maar gewoon opgezadeld natuurlijk en lekker gaan rijden! Rijdt ook weer heel anders, heeeel breed (heb nu al spierpijn :P) en gooit hoog op. Maar leuk en ga ik vaker doen!

Afbeelding

Afbeelding

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 20:01

Leuk dat je zo toch nog kan rijden!

Vandaag wedstrijd gehad op het strand in Katwijk, heerlijk 32 km gemaakt!

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 20:04

kim345 schreef:
Vandaag wedstrijd gehad op het strand in Katwijk, heerlijk 32 km gemaakt!

Ik ook :D

M_nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 20:10

Zo goed bezig allemaal!
Van mij kant is het wat rustig, maar ga in de herfstvakantie 4 dagen naar de Veluwe met paardlief, haal ik alle kilometers wel in :D

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 20:39

[***] schreef:
Wow Robijntjah, 42 km! :wow:

@ Crazymel : wat balen dat pony in de kliniek staat :+: Maar hopelijk gaat het vanaf nu alleen maar beter ;) Hoe merkte je dat het oog achteruit ging? Want het was al blind, toch? Had ze er dan toch last van als in pijn ed?

Oog veranderde van kleur. "Normale" blauwe kleur werd bijna spier wit en oog zelf werd kleineer. Pijn geen idee denk het wel een beetje vandaar ook naar kliniek gegaan

Ze staan ondertussen weer thuis in de wei en gaat echt super. Ze staat er bij of er niets gebeurd is. Ben er zo blij mee.

Zie weer heerlijke ritjes voorbij komen.! Iedereen nog lekker van het weer aan het genieten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 20:45

Ah ok, hoop dat ik dat die van mij kan besparen.
Zijn slechtste oog (zijn allebei niet goed natuurlijk maar zijn oog waar hij als eerste blind is aan geworden) is ook blauw geworden en "is kleiner geworden" (gaat eigenlijk gewoon dieper in de oogkas liggen zei de DA mij toen) maar dat lijkt tot nu toe wel stabiel te zijn. Het andere oog ziet er nog min of meer uit als een normaal oog, in ieder geval (nog?) niet blauw, alleen rare verkleuring en de streep zit er ook nog (fibrine-afzetting dacht ik?).

Dus hoop dat het gewoon zo blijft, want echt het eruit laten halen, ik weet het niet ... Niet zozeer voor dat oog, maar meer voor de ervaring voor hem (kliniek ed.). Probeer het toch te voorkomen ;)

Had ook nog willen genieten van het weer (gisteren dan, vandaag was het hier niet zo prachtig :P ) maar [***] besloot dat dit niet doorging .. die had niet gegeten en stond met 40.6°C -O- Dus dat werd even DA-bezoekje. Gelukkig blijkt hij heel sterk en goed te reageren op koortsremmers enzo dus vandaag was er al heel wat minder aan de hand, hij wilde zelfs een stukje gaan wandelen (wilde niet terug in zijn paddock na het borstelen :') ).

Afbeelding

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 22:34

Rondje burgh haamstede :D
Ons menseizoen afsluiten met 2 dagen hier.
AfbeeldingAfbeelding

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 09:30

Hier even niets.... Mag/kan zelf even niet rijden, hoop de komende dagen wel op de kar te kunnen klimmen. Zaterdag iig menrit! Maar Paardoes heeft al paar maanden er niet meer voor gestaan, dus wil hem van de week nog wel ff meenemen voor een rondje.

Chouchou, superleuk dat je altijd op de friesx mag kruipen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 18:34

Wij hebben er 55 km opzitten.... :')