[HK] De kilometervreters en genieters

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 20:31

Kinel die lekker gereden heeft en een buitje gehad onderweg.
Darkchrystal die ook een rondje ging doen.
Maflinger_S die wat minder relaxt gereden heeft.
EmptyWords. :(:)
Robijntjah veel plezier alvast.
Kim345 ga voor je duimen dat je geslaagd ben.

Heb vanmiddag heerlijk in de bak gereden op een fanatieke fjord die er erg veel zin in had. :D

Somebitch

Re: [HK] De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 07:30

Kim lekker vakantie! :D En smurf dus vast, misschien inderdaad een rare beweging of glijder gehad in de wei. :j

Marcella lekker gereden gisteren :D

Emptywords Beterschap :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 08:50

Balen EW, last van je rug is niet fijn..

Kim hopen idd dat je geslaagd bent, wanneer komen de uitslagen van de examens??

Marcella, lekker gereden....geen enge dingen dit keer,hahaha..

Robijntjah, anders lekker wandelen met Mo??

Ik heb gisteren mezelf verstapt, in rug geschoten.
Dus niet gereden maar ff gelongeerd en toen mee mennen geweest...wat met alle hobbels en bobbels niet helemaal verstandig was, merkte ik toen mijn pijnstiller was uitgewerkt.
Wel zalig ritje en nog edelherten en een damhert gezien!!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 08:51

Jij ook beterschap DC :(:)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 09:37

Darkchrystal beterschap.

Ach in de bak hebben niet zo gauw last van kabouters. Maar was soms wel eng volgens bollie, want ze zijn bezig met het maken van een grondwater put en dan vlak naast de bak. Automatische piloot zat er soms ook op en hoefde maar aan galop te denk of ik zat in galop alleen ik vond dat er toch maar gewacht moest worden op de beenhulp.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 09:41

Niet te veel in de lappenmand hoor hier!
Dit weekend is mijn kerel een weekendje weg dus ik heb alle tijd van de wereld voor mijn paardje.
Gisteren mijn nieuwe halsterhoofdstel uitgeprobeerd, helaas in de binnenbak vanwege het weer, tot het droog was en zijn we even snel nog een klein rondje buiten gaan rijden.
Oortjes gingen meteen op standje 'vind ik leuk' zodra ze door had dat we naar buiten gingen.

Hoofdstel nog wat gaatjes bijprikken maar wat een gaaf ding, nu sparen nog voor een westernzadel, heb ik vorige week bij een vriendin getest en ik snap wel waarom mensen graag met zo een zadel rijden zeg, wat fijn zitten!

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 09:44

beterschap dc

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 09:45

Dit weekend terug kunnen rijden eindelijk, bijna al mijn examen werk is afgegeven dus kan terug rijden. Dan nog leren voor de theorie examens maar dat is het minste, daar kan je al snel even een ritje tussen in gooien bij sommige vakken :).

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 10:07

Voor buitenrijden wil ik zeker geen ander zadel meer dan een westernzadel, maar dat heeft ook enigszins een reden met mijn pretletter fjord die nog wel eens maffe capriolen uithaal. :+ En vind dan blijven zitten wel erg fijn in plaats van vliegles wat niet zo fijn is. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 11:38

marcella, scheelt dat echt ja?
Gelukkig krijg ik zeer zelden vliegles (klopt even af), rijd al die jaren met een dressuurzadel maar aangezien ik geen concours meer rijd en alleen maar zowat buiten wil ik wel een fijn zadeltje.
Ze zijn alleen zo duur :( en paardlief is al 21 dus hoe lang doe je met zo een zadel he.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 11:53

@Romy1234: Ja, een westernzadel op een jolig paard is een aanrader. Bij te grote joligheid of ander gespring heb je net wat meer houvast door de fork (aan de voorkant) en de cantle (aan de achterkant) en als het heel erg wordt kan je altijd de knop nog vasthouden.

Een boomloos zadel zou voor jou misschien een optie kunnen zijn, bijvoorbeeld de Barefoot Arizona of de Hidalgo Milwaukee (die heeft Marcella). Die zijn qua prijs/kwaliteit interessant, ook voor een al wat ouder paard.

De drukverdeling van een kwalitatief goed boomloos zadel is ook goed en kan indien nodig verder verbeterd worden door te kiezen voor een pad met de juiste inlages.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 11:54

Romy1234 schreef:
marcella, scheelt dat echt ja?
Gelukkig krijg ik zeer zelden vliegles (klopt even af), rijd al die jaren met een dressuurzadel maar aangezien ik geen concours meer rijd en alleen maar zowat buiten wil ik wel een fijn zadeltje.
Ze zijn alleen zo duur :( en paardlief is al 21 dus hoe lang doe je met zo een zadel he.

Dat ze duur zijn is nog een ding; ik zie bij westernzadels nog veel vaker dan bij dressuur- of springzadels dat het echt voor geen meter past op het paard!

Ook voor een westernzadel geldt dat het moet passen op de rug van het paard en onder de kont van de ruiter. Ook dat laatste gaat nogal eens niet helemaal goed.......

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 11:59

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 11:59

Tja het zadel wat ik heb, (geen western hoor) is ook te groot voor mij. :') Dacht dat ik er wel in zou groeien maar ben bang dat dat nooit meer zal gebeuren. Ach we hebben er geen last van dusja.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 12:10

Rianne, ga je nou je link in elk topic spammen wat ook maar iets met kilometervreten te maken heeft? Dan kun je het beter in je onderschrift zetten....

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 12:41

Ik kan dus echt voor geen meter zitten op een westernzadel (of heb nog nooit een goed westernzadel onder mijn kont gehad, dat kan ook).

Ik vind mijn massimo trail genoeg houvast geven als Jip weer eens spoken ziet.
Op een westernzadel ging ik altijd vreselijk schuiven, kon er mijn zit niet in vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 12:53

maflinger_s, scheelt ik heb geen heel jolig paard, maakt wel eens een sprongetje opzij maar ben er gelukkig in die 14 jaar dat ik haar heb nog nooit afgevallen.
Boomloos hoor ik wel vaker, paard begint qua rug iets in te vallen en heeft een hoge schoft dus kwaliteit vind ik wel belangrijk, bedankt voor je tip.

Ikke, ja dat zie en hoor ik ook vaker dat bij westernzadels nog nauwer qua pasvorm komt kijken, vandaar dat ik ook zeg dat er wel een prijskaartje aan vast zit.
Wil dan ook graag laten aanmeten door iemand die er verstand van heeft en niet zomaar 1 van marktplaats plukken voor €200 en vervolgens mijn paard niet past.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 14:39

Voor een 2de hands westernzadel moet je toch vaak rekenen op zo'n 600 tot 900 euro voor een goede boom western. Boomloos kom als je mazzel heb wat goedkoper uit 2de hands, maar vind dat je dan wel goed moet opletten dat het zadel nog recht is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 14:42

Klopt, heb me al wat laten informeren, plus je hebt nog kosten aan een goede pad eronder etc.
Dus denk nog even sparen :P

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 14:50

Een kennis van me verkoopt westernzadels en ook tweedehands. Kan wel eens vragen wat ze heeft liggen en welke prijsklasse?
Heb bij haar toen een australian stockzadel gekocht en lag perfect op mijn haflinger. Was ook een heerlijk zadel voor buitenritten en lange ritten. Heb hem begin van dit jaar verkocht. Omdat het zadel niet geschikt was voor mijn dochter. Te groot. Nu heb ik een BF Cheyenne en moet zeggen dat ik niet meer anders wil.

adnariM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 01:01

Iedereen weer fit?
Spannend Kim, wanneer hoor je of je geslaagd bent?
Ik vind Westernzadels ook prima rijden, maar niks gaat boven mijn.Thorowgoodje.

Gister ruim 30 km gereden met tussendoor een uurtje stop bij de Carolina Hoeve. Was héérlijk! Morgen trainen richting Beekbergen, word ook minimaal weer 30 km. Helemaal zin in.

Goed weekend!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 08:55

adnariM schreef:
Iedereen weer fit?
Spannend Kim, wanneer hoor je of je geslaagd bent?
Ik vind Westernzadels ook prima rijden, maar niks gaat boven mijn.Thorowgoodje.

Gister ruim 30 km gereden met tussendoor een uurtje stop bij de Carolina Hoeve. Was héérlijk! Morgen trainen richting Beekbergen, word ook minimaal weer 30 km. Helemaal zin in.

Goed weekend!

Pas maar op, als je op een goede Hulsebos kruipt, is de rest voor de mindere goden }:)
Ik denk dat ik de hei maar eens onveilig ga maken. Even wat conditietraining, want daar is wel op ingeleverd deze winter.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 10:15

Hulsebos heeft een vorig stalgenootje van mij niets dan ellende mee gehad. Kregen het niet passend voor paard en amazone.

Volgens mij is zadelsmaak heel persoonlijk. Wat de een zalig vind zitten en er niet meer af wil, bij wijze van spreken, kan de ander nog geen 5 minuten mee op pad.

Prachtig weer is het hier. Alleen te veel op mijn to do list om daar ook nog een lange bosrit aan toe te voegen...
Misschien vanavond een snel rondje.

Vrijdagavond een uur met paard gewandeld en zowaar weer eens 3 jonge edelhertmannetjes gespot. Blijft toch indrukwekkend om die tegen te komen!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 10:36

Iedereenekker gereden. :))

Marije misschien vandaag nog een rondje. :)

Ik heb ook al heerlijk gereden vanochtend. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 10:36

Helaas, mijn rug is nog steeds niet oke/
Zelfs met diclofenac nog pijn.
Rijden dus maar ff niet,helaas.

zadels zijn idd erg persoonlijk, ik ben groot fan van mijn horseman outfitter..
de massimo zit ook zalig maar voor mijn moeilijke rug te gedwongen...
(en kom maar niet van t kreng af)