Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 14:12

Je moet dan zelf je mobiel/app in de gaten houden, het werkt dus niet als een navigatiesysteem in de auto wat vertelt waar je heen moet.

Ik heb een ienieminirondje gedaan met 2 stalgenoten die weer aan het opbouwen zijn. Gewoon even lekker een rondje teuten.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-15 20:18

Route helaas zelf in de gaten houden. De paarden zijn afgelopen weekend verhuisd, dus ik had ook een paar uitprobeer routes in Endomondo gezet. Maar vond het niet echt een succes, halverwege toch maar gaan improviseren :')

Vandaag een rondje met mijn stalgenootje. Mijn twee pony's en haar paard zijn vormen de kudde, geen andere paarden verder. Dus vond het een beetje sneu om mijn ukkie achter te laten. Dus die lekker meegesleept (is ze gewend trouwens, schimmeltje had vroeger steun nodig dus dan nam ik haar ook mee).
Het is hier echt heerlijk buiten rijden vergeleken met de vorige plek. Veel rustige wegen en zelfs hele stukken onder de dijk waar je verkeersvrij kan rijden.
Afbeelding
Afbeelding

luckyboy5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 21:20

Mooney dat ziet er leuk uit!
Ik zou dan zo bang zijn dat je handpaard er vandoor gaat ! Heb je dat wel eens meegemaakt?
Omgeving is erg mooi hoor!

mooney

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-15 21:34

Dat het handpaard aan de kletter gaat niet. Moet er wel bij zeggen dat ik heel erg gefocust ben op goede opvoeding aan de hand en gefocust zijn op mij. De handpony heb ik ook zelf opgeleid, dus weet heel goed wat ik aan haar heb.
Als ik beschikking heb tot ruiterpad kan ik galopperen en boomstammen springen met handpaard ernaast. Zo op de weg hou ik het bij stap en draf.

De schimmel is wel een keer aan de kletter gegaan toen ik met ze op pad was. Gelukkig op het ruiterpad toen, maar toen heb ik de kleine losgelaten. Schimmel is een volbloed dus die gaat echt bizar hard als hij aan de kletter gaat. Toen ik de schimmel weer stop had heb ik even op haar gewacht, ze kwam er in iets rustiger tempo achteraan. En toen ze weer bij ons was kon ik vanaf de rug van de schimmel touwtje weer pakken en verder rijden.
Maar dat is dus 1 keer gebeurd in de vele ritten die zo gemaakt zijn. Was ook een inschattingsfout van mezelf.

Ik vind het zelf wel belangrijk dat je beide paarden goed kent, dat ze heel goed aan de hulpen staan en dat de paarden elkaar goed kennen en verdragen.

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 15:37

deflin schreef:
hoi even een vraagje.

Wanneer je een bestaande route gaat volgen moet je deze route dan de hele tijd in de gaten houden via de app of verteld ze wanneer je waar in moet??

Probeer eens deze app. http://www.viewranger.com/en-gb schijnt te zeggen wanneer men links,recht etc moet... Ik heb het zelf niet gebruikt dus kan het niet bevestigen dat het dat doet..

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 20:01

Vanmiddag klein rondje kunnen doen.
Wilde verder gaan, maar er kwam een hele donkere lucht aan.
Eer ik op stal was begon het te regenen. In combinatie met de wind van vandaag vinden mijn handen dat niet zo fijn zonder handschoenen, en wat was ik vergeten mee te nemen..... handschoenen.

AfbeeldingAfbeelding

Het was erg winderig.
Afbeelding

Afbeelding

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 13:27

De laatste tijd veel te weinig gefilmd en al helemaal niks meer bewerkt. Maar hier dan nog een filmpje van maand geleden, lekker het water in gegaan en genoten van het weer. Toch de GoPro weer wat vaker meenemen, toch altijd genieten om weer terug te kijken.

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 15:00

Leuk filmpje linoleum, wat lief dat vriend (?) ook mee gaat op de fiets.

Mijn zadel is weer in orde (2 boomstaten groter) dus kan ook weer gaan rijden. *\o/*

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 15:09

Is mijn vriend ja, gaat regelmatig mee. Juul is helemaal gek van hem, houdt altijd in de gaten waar hij fietst/staat.

Sanne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 11:02

gisteravond weer samen met m'n nichtje een klein rondje strand gedaan van bijna 8km. Het was echt heerlijk. Paard was heerlijk vrolijk, na een paar sprongen was ze echt fijn te rijden. Buiten gaat dus ook al vooruit!!!!

Afbeelding

M'n nichtje zegt elke keer onderweg: Sanne ik vind dit echt zo leuk!! <3
Afbeelding

jen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 11:45

Mooie foto's Sanne !!
Ik heb gister beide pony's weer eens meegehad. Eerst klein rondje met de kar en daarna op de haflinger een rondje. Heb m'n record verbroken. Topsnelheid van 55,4 gehaald, heb m op een mooi pad even voluit laten gaan ~~}>
Afbeelding

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 14:18

jen schreef:
Mooie foto's Sanne !!
Ik heb gister beide pony's weer eens meegehad. Eerst klein rondje met de kar en daarna op de haflinger een rondje. Heb m'n record verbroken. Topsnelheid van 55,4 gehaald, heb m op een mooi pad even voluit laten gaan ~~}>
[ [url=m/DZOAr1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Omg, dat zou ik dus nooit durven! Ik heb net ook ren rondje gedaan, bermen erg nat, helaas ons enige stukje galop werd een glibberpartij. Wel na het ritje geoefend met water over de hals gooien en uit de emmer drinken, laatste wou ze na ruim 18 km niet, gaat wat worden als we wedstrijden gaan rijden. Water gooien was geen probleem :)

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 19:56

hie rook weer (eindelijk) een rondje gedaan. paardlief was er blij mee.
Afbeelding

Afbeelding

uitzichtplaatje
Afbeelding

en we kwamen nog een bosbewoner tegen

Afbeelding

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 21:00

EmptyWords schreef:
hie rook weer (eindelijk) een rondje gedaan. paardlief was er blij mee.
[ [url=m/wv6LH3.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/pEIDHF.jpg]Afbeelding[/url] ]

uitzichtplaatje
[ [url=m/aoTCnB.jpg]Afbeelding[/url] ]

en we kwamen nog een bosbewoner tegen

[ [url=m/bJ1QN1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jij wint de max speed van vandaag _/-\o_

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 10:15

Ik heb ook vqn de week wat rondjes gereden. Mijn max snelheid was vorigr challenge 74km/u :')

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 14:56

Ik ga vanavond eens kijken of ik het voor elkaar krijg met Endomondo, helaas begaf die het een tijd terug waardoor ik geen km's kon tracken. Weten jullie of je perse een internetabbonoment moet hebben? Misschien is dat het probleem.

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 15:20

Endomondo werkt ook met alleen gps, dus je kan hem ook zonder internet gebruiken :) Hij houdt je kilometers dan wel bij, maar je kan tijdens het rijden het kaartje bijvoorbeeld niet zien.

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 15:47

Chouchou schreef:
Endomondo werkt ook met alleen gps, dus je kan hem ook zonder internet gebruiken :) Hij houdt je kilometers dan wel bij, maar je kan tijdens het rijden het kaartje bijvoorbeeld niet zien.

Hoe is het met je viervoeter? Kan ze een beetje wennen aan het revalideren?

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 16:39

xxVon schreef:

Leuk dat je het vraagt :) Dinsdag komt de DA op controle dus dan zal ik een update geven van echt feiten hoe hij vindt dat het gaat.

Maar het gaat best goed! Ik dacht dat ze er veel moeite mee zou hebben om 3 keer per dag de wei uit te komen, maar dat gaat gelukkig super. Ik probeer wel om de tijd die ze uit de wei moet doorbrengen, zo kort mogelijk te maken. Dus ik ga niet ook nog uitgebreid poetsen enzo, ze mag haar vrije tijd lekker zelf invullen en niks met mij hoeven doen. Inclusief oefeningetjes en massage zijn we gemiddeld toch wel 30 minuten per keer bezig.

Het longeren gaat ook steeds weer beter. We mogen sinds vrijdag ook de draf erbij pakken en dat vond ze eerst wel even heeeel moeilijk. Heb toen hulp gevraagd aan een stalgenootje, zij hield dan de longe vast en ik rende naast haar mee om het rondje aan te geven (viel snel naar binnen) en ook het tempo een beetje. Als ze moet aandraven, wil ze vooral ook heel snel stappen en tolt erdoorheen gooien. Linksom is haar moeilijke kant en daar kon ze dan flink gaan 'huppelen'. Ik wilde deze stukjes niet te lang doen, want dan heb je te veel spanning waar je juist de ontspanning de overhand wil laten hebben. Als ze eenmaal correct draafde, zocht ze wel gelijk de ontspanning op, maar viel ook weer snel terug naar stap. Op zich niet super erg, ontspanning in draf waarna een beloning volgt dat ze mag stappen. Vandaag ging het weer iets beter, geen gehuppel meer linksom, ze gaat sneller in draf ipv tolt, en dan doet ze haar hoofd heeelemaal laag, echt lekker stofzuigeren. Dit houdt ze dan zelfs een paar rondjes vol, maar ze mag wel wat actiever lopen. Al was het wel de bedoeling dat ze heeel langzaam draafde, maar nu sloft ze een beetje. Als ze iets meer actief loopt, ziet het er in totaal ook al weer veel beter uit denk ik. Ik ben nu even een paar uurtjes thuis om te 'studeren' :P Straks weer naar stal voor de derde sessie en ik hoop dat iemand dat net als sommige vorige keren weer kan filmen, zodat ik echt goed dat verloop kan bijhouden :)

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 07:01

Chouchou schreef:
xxVon schreef:

Leuk dat je het vraagt :) Dinsdag komt de DA op controle dus dan zal ik een update geven van echt feiten hoe hij vindt dat het gaat.

Maar het gaat best goed! Ik dacht dat ze er veel moeite mee zou hebben om 3 keer per dag de wei uit te komen, maar dat gaat gelukkig super. Ik probeer wel om de tijd die ze uit de wei moet doorbrengen, zo kort mogelijk te maken. Dus ik ga niet ook nog uitgebreid poetsen enzo, ze mag haar vrije tijd lekker zelf invullen en niks met mij hoeven doen. Inclusief oefeningetjes en massage zijn we gemiddeld toch wel 30 minuten per keer bezig.

Het longeren gaat ook steeds weer beter. We mogen sinds vrijdag ook de draf erbij pakken en dat vond ze eerst wel even heeeel moeilijk. Heb toen hulp gevraagd aan een stalgenootje, zij hield dan de longe vast en ik rende naast haar mee om het rondje aan te geven (viel snel naar binnen) en ook het tempo een beetje. Als ze moet aandraven, wil ze vooral ook heel snel stappen en tolt erdoorheen gooien. Linksom is haar moeilijke kant en daar kon ze dan flink gaan 'huppelen'. Ik wilde deze stukjes niet te lang doen, want dan heb je te veel spanning waar je juist de ontspanning de overhand wil laten hebben. Als ze eenmaal correct draafde, zocht ze wel gelijk de ontspanning op, maar viel ook weer snel terug naar stap. Op zich niet super erg, ontspanning in draf waarna een beloning volgt dat ze mag stappen. Vandaag ging het weer iets beter, geen gehuppel meer linksom, ze gaat sneller in draf ipv tolt, en dan doet ze haar hoofd heeelemaal laag, echt lekker stofzuigeren. Dit houdt ze dan zelfs een paar rondjes vol, maar ze mag wel wat actiever lopen. Al was het wel de bedoeling dat ze heeel langzaam draafde, maar nu sloft ze een beetje. Als ze iets meer actief loopt, ziet het er in totaal ook al weer veel beter uit denk ik. Ik ben nu even een paar uurtjes thuis om te 'studeren' :P Straks weer naar stal voor de derde sessie en ik hoop dat iemand dat net als sommige vorige keren weer kan filmen, zodat ik echt goed dat verloop kan bijhouden :)

Goed bezig, komt dat de moeilijk aan de longe loopt door de blessure of omdat de dat nooit doet? In laatste geval heb je nu tijd om dat te oefenen.

Mijn endomondo challenge staat even stil, pony kreupel. Hopelijk alleen door dat steentje dat vast zat in haar witte lijn :=
Slechte timing, ga dinsdag op vakantie

jen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 11:38

Zondag voor de eerste keer achterna gezeten door een niet zo'n lieve hond, pony heeft m geprobeerd te trappen weet niet of hij hem geraakt heeft uiteindelijk droop ie af naar z'n baas. Ik was gewoon rustig aan het stappen en de hond komt de hoek om uit een pad en hij vliegt regelrecht op ons af, normaal blijft m'n pony staan maar deze was behoorlijk agresief dus nou hing hij met een rechtsomkeert in volle vaart ervandoor. Schrok toch wel ff, toen ik hem weer stil had ben ik afgestapt even z'n benen gecontroleerd waar niks aan te zien was gelukkig. De eigenaar en hond waren met de noorderzon vertrokken, fijn als het goed fout gegaan was en ik ergens op de grond lag. Gelukkig is er niks ernstigs gebeurt.

Voor degene die nog wat mooie foto's van de Veluwe willen zien ik heb een topic aangemaakt :j
[RIJ-ITP] Super weekendje Veluwe

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 12:36

IEW, das echt niet tof Jen!

Chouchou, fijn dat poownie de revalidatie goed oppakt en het voor jou ook goed te doen is.

Jullie zijn lekker aant hobbelen!
Ik kan eindelijk vanmiddag weer, smid is net weg, dus meneer heeft nu weer 4 Nikes, ipv 3 :P

laura22

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 14:21

@chouchou fijn dat de revalidatie goed lijkt te gaan, hopen op goed nieuws vandaag.
@jen wat rot zeg van die hond gelukkig goed afgelopen.
@xxvon hopen dat het mee valt met de kreupelheid.

Ik heb gister twee ritjes gedaan, heb sinds vorige week een bijrijdpony erbij ga die ong 2 a 3 x in de week rijden.

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 18:50

@xxVon, hè wat vervelend! Jammer dat je ook net op vakantie gaat, maar wie weet ziet het er daarna alweer gelijk veel beter uit!

Vandaag is hier de dierenarts geweest voor controle, dus ik heb een update! Het gaat GOED! :D Hij was echt heel enthousiast over hoe goed het nu gaat en daar ben ik super blij mee. We mogen trots zijn op onszelf en hij gaf een groot compliment over hoe serieus en fanatiek we te werk zijn gegaan. Echt fijn om even van een professional te horen wat hij vindt, ook al vind je zelf ook dat het goed gaat. Ze loopt gewoon super ontspannen haar rondjes, van kreupelheid is sowieso geen sprake meer, ze mag nu alleen net iets meer buigen rechtsom, en de draf iets langer vol proberen te houden. Dat is wel lastig, omdat ze nog steeds heel langzaam moet draven, ver onder haar basistempo, en daardoor toch weer te snel terug in stap valt. Maar het is dus al super hoe het nu gaat! We gaan hier nog een week mee door, zoals al was gepland. Daarna mag ik een filmpje sturen van hoe het dan gaat, hij hoefde niet langs te komen. En dan mogen we daarna op het zachte longeren! Daar kijk ik toch ook wel heel erg naar uit, weg van het soms hobbelige erf met toch wel overal obstakels of tractoren waar je voor moet uitkijken. Ik weet niet hoe vaak dat dan per dag zou moeten, dat heeft hij niet gezegd. Ik hoop dan eigenlijk wel iets minder vaak, maar als het nog steeds 3 keer moet, dan moet dat maar :) In ieder geval super blij dus!

laura22

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 20:53

Wat fijn dat hij tevreden was dan is alle moeite niet voor niks :)