Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
deflin schreef:hoi even een vraagje.
Wanneer je een bestaande route gaat volgen moet je deze route dan de hele tijd in de gaten houden via de app of verteld ze wanneer je waar in moet??
jen schreef:Mooie foto's Sanne !!
Ik heb gister beide pony's weer eens meegehad. Eerst klein rondje met de kar en daarna op de haflinger een rondje. Heb m'n record verbroken. Topsnelheid van 55,4 gehaald, heb m op een mooi pad even voluit laten gaan![]()
[ [url=m/DZOAr1.jpg]Afbeelding[/url] ]
EmptyWords schreef:hie rook weer (eindelijk) een rondje gedaan. paardlief was er blij mee.
[ [url=m/wv6LH3.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/pEIDHF.jpg]Afbeelding[/url] ]
uitzichtplaatje
[ [url=m/aoTCnB.jpg]Afbeelding[/url] ]
en we kwamen nog een bosbewoner tegen
[ [url=m/bJ1QN1.jpg]Afbeelding[/url] ]
xxVon schreef:Hoe is het met je viervoeter? Kan ze een beetje wennen aan het revalideren?
Chouchou schreef:xxVon schreef:Hoe is het met je viervoeter? Kan ze een beetje wennen aan het revalideren?
Leuk dat je het vraagtDinsdag komt de DA op controle dus dan zal ik een update geven van echt feiten hoe hij vindt dat het gaat.
Maar het gaat best goed! Ik dacht dat ze er veel moeite mee zou hebben om 3 keer per dag de wei uit te komen, maar dat gaat gelukkig super. Ik probeer wel om de tijd die ze uit de wei moet doorbrengen, zo kort mogelijk te maken. Dus ik ga niet ook nog uitgebreid poetsen enzo, ze mag haar vrije tijd lekker zelf invullen en niks met mij hoeven doen. Inclusief oefeningetjes en massage zijn we gemiddeld toch wel 30 minuten per keer bezig.
Het longeren gaat ook steeds weer beter. We mogen sinds vrijdag ook de draf erbij pakken en dat vond ze eerst wel even heeeel moeilijk. Heb toen hulp gevraagd aan een stalgenootje, zij hield dan de longe vast en ik rende naast haar mee om het rondje aan te geven (viel snel naar binnen) en ook het tempo een beetje. Als ze moet aandraven, wil ze vooral ook heel snel stappen en tolt erdoorheen gooien. Linksom is haar moeilijke kant en daar kon ze dan flink gaan 'huppelen'. Ik wilde deze stukjes niet te lang doen, want dan heb je te veel spanning waar je juist de ontspanning de overhand wil laten hebben. Als ze eenmaal correct draafde, zocht ze wel gelijk de ontspanning op, maar viel ook weer snel terug naar stap. Op zich niet super erg, ontspanning in draf waarna een beloning volgt dat ze mag stappen. Vandaag ging het weer iets beter, geen gehuppel meer linksom, ze gaat sneller in draf ipv tolt, en dan doet ze haar hoofd heeelemaal laag, echt lekker stofzuigeren. Dit houdt ze dan zelfs een paar rondjes vol, maar ze mag wel wat actiever lopen. Al was het wel de bedoeling dat ze heeel langzaam draafde, maar nu sloft ze een beetje. Als ze iets meer actief loopt, ziet het er in totaal ook al weer veel beter uit denk ik. Ik ben nu even een paar uurtjes thuis om te 'studeren'Straks weer naar stal voor de derde sessie en ik hoop dat iemand dat net als sommige vorige keren weer kan filmen, zodat ik echt goed dat verloop kan bijhouden