Ik ben behoorlijk dapper geweest afgelopen dagen. Paarden hebben alleen donderdag stil gestaan, de rest gewoon gelopen. Wat vaker gedoucht op een dag en je bent weer warm. Scheelt wel dat ik dichtbij stal woon denk ik. En er toch ook echt voor de honden er uit moet. Heel wat km gemaakt, zit toch te denken om maar weer eens een wedstrijdje te starten dit jaar..
Ik heb ervaring met de Marylot en de Norton halsterhoofdstellen. Beide prima, al vind ik de frontriem van Norton snel te krap. Heb ook ooit een Nylon gehad, maar die heb ik meteen weggegooid. Paste van geen kant.
Hoi hoi ! Wat een regen ... ik heb zaterdag nog wel een lekker ritje kunnen maken. Verder beetje tussen de buien door wandelen en grondwerk. Ik gebruik ook een halster hoofdstel, ideaal. Rijd dan ook bitloos. Verder alles toppie hier, Yentle komt echt weer op krachten, gelukkig hoef ik mu nu even geen zorgen te maken. Morgen gaan ze naar de wei, eerst in het bosweitje, daar is niet bemest en staat meer kruid dan gras. Maar lekker onder de bomen en veel schuilgelegenheid. Moet ook weer voorzichtig zijn met gras qua fructaan. Morgen staat er weer een rit gepland.
ikke
Geplaatst: 12-05-14 18:51
Hilli schreef:
Voor rijden in langdurige regen is er maar één oplossing: op stal een droge set kleding neerleggen en een handdoek en je na de rit goed afdrogen en omkleden.
Nope, kan veel simpeler: http://www.drizabone.com.au/ Helaas geen importeur meer in Europa, dus rechtstreeks in Australie te bestellen, maar deze jassen kun je straffeloos 10 jaar lang mishandelen en dan nog zijn ze waterdicht. Ervaringsdeskundige........
Wij vreten een mini aantal kilometertjes momenteel. Ponybeest heeft zich begin maart geblesseerd aan haar knie linksachter. We zijn nu weer aan het opbouwen en aangezien ponybeest 6 trailerminuten van het strand af staat doen we regelmatig een strandsessie. Ponybeest vindt strand eng, veel te groot en te leeg, dus we stappen vooral met als doel de rust erin houden want als ze spanning opbouwt moet dat eruit met een rengalopje, en dat staat nog niet in het opbouwrecept.
Vanavond weer een lekker ritje gedaan zo tussen de buien door. Helemaal top.