BTW is het minimaal 5kg aan ruwvoer per dag en krachtvoer naarmate ze het nodig hebben

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
T@nj@ schreef:En hoe passen we de paarden die niet willen aankomen in het ruiterbewijs?
griebels schreef:Waratje, die van mij valt juist af van 'rust'...
Nadya schreef:Bij ons fietsen ze ook niet met z'n 20en, hoor, en dat deed ik vroeger ook niet. Ik fietste met een vriendin of alleen. Iedereen had ook andere uren en je moest maar net iemand hebben die ook uit je buurt kwam.
Dat overbeschermende gedrag van bepaalde ouders leren je kind niet om zelfstandig te zijn. En geloof me, ik ben ook voorzichtig met mijn meisje, ze is mijn alles. Ik weet als geen ander hoe deze wereld kan zijn. Maar in deze maatschappij wordt ook een bepaalde verantwoordelijkheid verwacht van je en je moet een kind ook de ruimte geven om die verantwoordelijkheid te leren.
Maar goed, ik ga idd off topic. En ben nog steeds niet van plan mijn ruiterbewijs te halen.
Nadya schreef:Maar Maikeltje, lees nou eens.....
Mijn kind hoeft later geen 10 km te fietsen naar de paarden, want die staan hier om de hoek.![]()
Maar overdag naar de middelbare school fietsen, alleen of in een groep, gaat wel gebeuren. Ook als ze 13 jaar is, net als alle andere kinderen hier uit de buurt. En ik geloof dat ik duidelijk heb gezegd dat zij ook niet alleen over de weg gaat als ze zo jong is met een paard. Het verkeer is veranderd vergeleken met de jaren 80. De tijd dat ik wel alleen naar buiten ging vanaf mijn 11e jaar ofzo......
runningkawa schreef:ja maar als je dat bewijs hebt weet je dat
je hebt zelfs geen da nodig
T@nj@ schreef:![]()
Verzekering is stierenpoepJa je bent verzekerd via het ruiterbewijs maar dat ben je zonder ook (tenminste, ik mag toch hopen dat de gemiddelde bokker zo helder van geest is dat deze een gewoon WA verzekerd is)
Dus het ruiterbewijs halen omdat je anders niet verzekerd bent is ook weer geldklopperij
Citaat:Maar persoonlijk zal het mij wurst zijn of mijn verzekeringsmaatschappij ruzie heeft of niet. Het hoeft toch niet uit mijn eigen portemonnee
verography schreef:de enige reden dat ik he gehaald heb en moest halen is zodat Als er iets gebeurd ik verzekerd ben. Elk braaf paard kan namelijk ook op hol slaan.
runningkawa schreef:Citaat:Maar persoonlijk zal het mij wurst zijn of mijn verzekeringsmaatschappij ruzie heeft of niet. Het hoeft toch niet uit mijn eigen portemonnee
Mijn gedachte
Nadya schreef:Van de week hoorde ik dat ze bij ons tegenwoordig groene labeltjes aan het hoofdstel moeten hangen, zodat de ruiterbewijspolitie op de hei en in het bos kan zien dat je 'm hebt!!! Hoe vinden jullie die?