Ruiterbewijs wordt misschien verplicht!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

griebels

Re: Ruiterbewijs wordt misschien verplicht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 15:02

Geen idee, niet als hoofdvoer in elk geval.

BTW is het minimaal 5kg aan ruwvoer per dag en krachtvoer naarmate ze het nodig hebben Knipoog

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 15:04

Ja dat weet ik wel maar laat mij die vragen dan eens zien over het wel of geen koliek krijgen van Mais en wat wel en niet goed voer is voor een paard? Knipoog
En hoe passen we de paarden die niet willen aankomen in het ruiterbewijs? Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 15:05

ja maar als je dat bewijs hebt weet je dat
je hebt zelfs geen da nodig Haha!

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 15:08

T@nj@ schreef:
En hoe passen we de paarden die niet willen aankomen in het ruiterbewijs? Haha!

Ik heb hem al aangeboden als examinatorspaard Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 15:11

*LOL*

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 15:15

griebels schreef:
Waratje, die van mij valt juist af van 'rust'...

Bedoel jij de "rust" van niet werken of de "rust" van geen gegil, geschreeuw, geren, continu volk over de vloer, aan- en afrijdende auto's of weet ik veel wat er allemaal op een stal kan gebeuren? Want over het algemeen genomen is die laatste vorm van rust erg goed voor de ronde lijn

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 15:17

Die van mij vinden die aandacht in de stal wel gezellig geloof ik, maar ik ken er idd die op die plek niet konden aarden en een rustiger plek vroegen. Maar die waren wel erg sjaggie tegen al wat langs de stal kwam.

Siria

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 15:20

haha wel een subtiele onderwerpswisseling hier...

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 15:24

Oh sorry .....

Het schijnt dat je met je ruiterbewijs ook verzekerd bent, heeft iemand daar ervaring mee? Haha!

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 16:00

OK dan!
Verzekering is stierenpoep Haha! Ja je bent verzekerd via het ruiterbewijs maar dat ben je zonder ook (tenminste, ik mag toch hopen dat de gemiddelde bokker zo helder van geest is dat deze een gewoon WA verzekerd is)
Dus het ruiterbewijs halen omdat je anders niet verzekerd bent is ook weer geldklopperij Clown

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 16:39

T@nja, dat was juist het grapje van Ellen. Clown Lachen
Juist omdat dit onderwerp al 100.000.000x voorgekauwd is in dit topic. Haha!

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 18:00

Dat weet ik, ik zit in dit topic vanaf pagina 1 Rolleyes Ik zette deze OK dan! ook als dank voor haar grapje en het terug ontopic gaan en daarom ging ik er even op door.
Ik mag misschien blond overkomen maar ben hartstikke zwartharig hoor Haha!
En dat alles dan al 100.000.000x voorgekauwd is, is geen reden om offtopic te gaan (oef, ik begin echt als een oude tang te klinken he Clown Haha! )

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 18:06

Ik ben Blond en een oude tang (36). Clown

(ik weet het, T@nja, heb ook aardig meegelezen Knipoog )

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 18:15

Ik weet hoe oud je bent Knipoog (maar ik ben ouder Haha! )

En? is er nog iemand die een goed argument heeft waarom het verplichten van het ruiterbewijs een positieve bijdrage zal leveren aan de verkeersveiligheid? Knipoog

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 18:45

Nadya schreef:
Bij ons fietsen ze ook niet met z'n 20en, hoor, en dat deed ik vroeger ook niet. Ik fietste met een vriendin of alleen. Iedereen had ook andere uren en je moest maar net iemand hebben die ook uit je buurt kwam.

Dat overbeschermende gedrag van bepaalde ouders leren je kind niet om zelfstandig te zijn. En geloof me, ik ben ook voorzichtig met mijn meisje, ze is mijn alles. Ik weet als geen ander hoe deze wereld kan zijn. Maar in deze maatschappij wordt ook een bepaalde verantwoordelijkheid verwacht van je en je moet een kind ook de ruimte geven om die verantwoordelijkheid te leren.

Maar goed, ik ga idd off topic. En ben nog steeds niet van plan mijn ruiterbewijs te halen. Tong uitsteken

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 18:49

Nadya schreef:
Maar Maikeltje, lees nou eens.....
Mijn kind hoeft later geen 10 km te fietsen naar de paarden, want die staan hier om de hoek. Haha!
Maar overdag naar de middelbare school fietsen, alleen of in een groep, gaat wel gebeuren. Ook als ze 13 jaar is, net als alle andere kinderen hier uit de buurt. En ik geloof dat ik duidelijk heb gezegd dat zij ook niet alleen over de weg gaat als ze zo jong is met een paard. Het verkeer is veranderd vergeleken met de jaren 80. De tijd dat ik wel alleen naar buiten ging vanaf mijn 11e jaar ofzo......

Maar Nadya toch. Lees zelf even je bovenstaande post en wat je schrijft over zelfstandigheid etc. Goed lezen, die 10km fietsen was een voorbeeld. Dit ging over mijzelf en hoe ik erover denk Knipoog Dus lees jij nu ook eens.... Haha! Je suggereert daar in je post dat mensen die hun kinderen wegbrengen op het moment dat ze alleen een lange afstand moeten fietsen (en dan heb ik het niet over naar school) overbezorgd zijn. Ik noem dat realistisch kijken naar evt risico's als je je kind ofwel op de fiets ofwel te paard alleen laat gaan. (bijvoorbeeld 10 km fietsen naar de manege)

Mijn kids hoeven er geen meter voor te fietsen trouwens, ze staan lekker aan huis Knipoog

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 19:06

runningkawa schreef:
ja maar als je dat bewijs hebt weet je dat
je hebt zelfs geen da nodig Haha!

Maar dat geldt net zo goed voor mensen die de Penny lezen, die hebben ook geen DA nodig. Die bellen hooguit voor een recept voor een bepaald medicijn Clown

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 20:16

T@nj@ schreef:
OK dan!
Verzekering is stierenpoep Haha! Ja je bent verzekerd via het ruiterbewijs maar dat ben je zonder ook (tenminste, ik mag toch hopen dat de gemiddelde bokker zo helder van geest is dat deze een gewoon WA verzekerd is)
Dus het ruiterbewijs halen omdat je anders niet verzekerd bent is ook weer geldklopperij Clown

...en hier volgt het addertje: stel, je neemt een paard mee van een ander. Dan is die ander aansprakelijk als het een keer misgaat, en jij niet.
Maar als dat echt veel schade op gaat leveren, dan wordt het een lekkere touwtrekkerij; of je misschien door je roekeloze rijgedrag toch niet aansprakelijk kan worden gesteld. Enorm getouwtrek tussen jouw verzekering en die van de eigenaar. (en dan heb ik het nog niet eens over de sukkels die helemaal niet verzekerd zijn, ja ze zijn er nog....)Het idee was nou, als je een aparte verzekering afsluit, ben je van dat gedonder af. Daarom zullen inderdaad sommige eigenaren gemakkelijker een paard aan je meegeven als je een ruiterbewijs hebt.

Maar persoonlijk zal het mij wurst zijn of mijn verzekeringsmaatschappij ruzie heeft of niet. Het hoeft toch niet uit mijn eigen portemonnee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 20:58

Citaat:
Maar persoonlijk zal het mij wurst zijn of mijn verzekeringsmaatschappij ruzie heeft of niet. Het hoeft toch niet uit mijn eigen portemonnee

Mijn gedachte Lachen

Dirkje25

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 21:31

verography schreef:
de enige reden dat ik he gehaald heb en moest halen is zodat Als er iets gebeurd ik verzekerd ben. Elk braaf paard kan namelijk ook op hol slaan.

Ik weet niet of het verlengen geld kost maar ivm de verzekering hoef je het niet te doen.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 22:08

runningkawa schreef:
Citaat:
Maar persoonlijk zal het mij wurst zijn of mijn verzekeringsmaatschappij ruzie heeft of niet. Het hoeft toch niet uit mijn eigen portemonnee

Mijn gedachte Lachen

En de mijne ook Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 22:10

En voor moeilijk getouwtrek hebben we ook nog de rechtsbijstand verzekering..die mag ook wel wat doen voor de jaarlijkse centen Lachen

Krista

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 09:13

hm.... zo al met al zijn we lekker oververzekerd met elkaar..... de verzekeringsmaatschappijen zullen blij zijn! Sigaar
Tja en iets positiefs aan het verplichten van een ruiterbewijs?
Ik heb hem nu al heel wat jaren - nog noooooooooooooooooooooooooooooooooit hoeven tonen of gebruiken, dus waarom ik hem nu eigenlijk heb?!?

Oja! Je hebt weer een mooi 'pasje' voor in je portemonnee en een mooi 'diploma' voor op je cv! Haha! Knipoog Haha! stoer hoor!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 09:26

Van de week hoorde ik dat ze bij ons tegenwoordig groene labeltjes aan het hoofdstel moeten hangen, zodat de ruiterbewijspolitie op de hei en in het bos kan zien dat je 'm hebt!!! Hoe vinden jullie die? Boos!

Siria

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 15:36

Nadya schreef:
Van de week hoorde ik dat ze bij ons tegenwoordig groene labeltjes aan het hoofdstel moeten hangen, zodat de ruiterbewijspolitie op de hei en in het bos kan zien dat je 'm hebt!!! Hoe vinden jullie die? Boos!

haha ach ja, niets aan te doen, er staat vast niet achter iedere boom een boswachter, maar het is wel zo dat het in sommige gebieden verplicht is, ik weet niet of dat bij jou in de buurt het geval is?

oja een reden om het ruiterbewijs te halen: vaak wordt het gevraagd als je ponykampen wilt begeleiden.