[HK] De kilometervreters en genieters

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Josien_

Re: De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 22:59

Vorige winter niet echt van sneeuw kunnen genieten, te paard althans.
Hopelijk dit jaar meer geluk :) Maar liever niet teveel sneeuw :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 00:28

Tuurlijk, als je paard ijzers nodig heeft, heeft het ijzers nodig.
Ik hoef niet veel over asfalt...doe het wel soms,maar kan ook goed via bermen richting bos.
Alleen stukje woonwijk is verhard/asfalt..

Sneeuw is ook gaaf, heb ik 2 winters terug ontdekt, ritjes in de sneeuw.
Maar toen stond ik letterlijk tegenover de bossen,dus alleen ff oversteken.

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 08:14

Miracle_ schreef:
Ohhh wauw Lara_Silver, wel erg mooi daar!

Ik zit ook met medisch beslag, daar baal ik wel van.. Heb het niet op ijzers met sneeuw.. -O-

Daarom hoop ik ook dat er geen sneeuw komt :)) maarja, dat zal wel weer niet in dit land..

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 08:16

Miracle_ schreef:

Ik zit ook met medisch beslag, daar baal ik wel van.. Heb het niet op ijzers met sneeuw.. -O-

Das balen! Geen mogelijkheid er iets van sneeuwbeslag tussen te krijgen, zal wel niet eh? -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 09:47

Hier wel rondom op ijzers. Zonder wil helaas niet en ook kunststof blijkt niet voor ons te werken. Als er sneeuw ligt rij ik zelf niet. Wegen zijn te smal waardoor ik met het paard de berm in moet als er een auto aan komt. Voor gaande jaren was dat geen doen aangezien alle sneeuw de berm in geschoven werd en daar dus een soort ijs muur kwam te liggen.

Paardje heeft lekker vrij dan. :) Misschien en stap ritje maar dat zien we dan wel. Hij redt zich verder prima trouwens zonder sneeuw beslag. Op losse sneeuw is het helemaal geen probleem en op het erf komt een laag mest wat het minder glad maakt.

Gave foto;s Lara_ Silver!

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 09:49

ik weet nog niet wat ik ga doen van het voorjaar met ijzers ;)
wil wel veel buitenrijden dan moeten we over asfalt en die zooi en haar hoeven groeien bepaald niet snel dus denk wel dat ik iets nodig heb :(

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 11:33

Hier heeft madame in de zomer ook ijzers omdat ze dan ook regelmatig met de kar op pad gaan :)
Net even op de site van Enjoytheride rondgesnuffelt en ik zag dat er 23 juni weer een rit gepland staat op de Strabrechtse heide dus die staat nu in mijn agenda :D

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 18:27

Josien_ schreef:
Hier heeft madame in de zomer ook ijzers omdat ze dan ook regelmatig met de kar op pad gaan :)
Net even op de site van Enjoytheride rondgesnuffelt en ik zag dat er 23 juni weer een rit gepland staat op de Strabrechtse heide dus die staat nu in mijn agenda :D

Niet om het een of ander, maar je hebt toch geen organisatie nodig om over de Strabrechtse heide te rijden? Als er ergens een gebied is waar je NIET kunt verdwalen, is het daar wel.......

Vanmiddag tegen de baas gezegd dat ie......kon en heb Tante Muts even door het bos gejaagd. Was ze erg blij mee. Ik had eigenlijk wat verder willen rijden, maar kreeg tip van stalgenoot dat niet te doen; er werd in het bos gewerkt met bomenschilmachines en dat soort heftig spul.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 19:05

Helaas hebben we niet allemaal zo'n baas haha :P

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 19:27

ikke schreef:
Josien_ schreef:

Niet om het een of ander, maar je hebt toch geen organisatie nodig om over de Strabrechtse heide te rijden? Als er ergens een gebied is waar je NIET kunt verdwalen, is het daar wel.......

Vanmiddag tegen de baas gezegd dat ie......kon en heb Tante Muts even door het bos gejaagd. Was ze erg blij mee. Ik had eigenlijk wat verder willen rijden, maar kreeg tip van stalgenoot dat niet te doen; er werd in het bos gewerkt met bomenschilmachines en dat soort heftig spul.

En toch blijf ik maar telkens op hetzelfde rondje hangen! Wil wel weer een nieuw stukje ontdekken :)

Vanmiddag een kort ritje gehad, was helemaal zwart van de spetters want ik reed achteraan bij de galopjes :+

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 20:25

Josien_ schreef:
ikke schreef:

En toch blijf ik maar telkens op hetzelfde rondje hangen! Wil wel weer een nieuw stukje ontdekken :)

Vanmiddag een kort ritje gehad, was helemaal zwart van de spetters want ik reed achteraan bij de galopjes :+

Dat klopt; er is ook maar een rondje op de heide :D Daarnaast kun je nog het bos in, maar daar wemelt het ook niet echt van de ruiterpaden. Het is wel een leuk bos, hoor; best de moeite waard.

Enne, je weet toch dat je nooit achteraan en groep moet rijden, tenzij je zoveel afstand neemt dat alle zooi voor je neerkomt........

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 20:33

dancer_ schreef:
Miracle_ schreef:

Daarom hoop ik ook dat er geen sneeuw komt :)) maarja, dat zal wel weer niet in dit land..

Ik hoop het ook, maar als ik de voorspellingen zo hoor....... -O- :')

Lara_Silver schreef:
Miracle_ schreef:

Das balen! Geen mogelijkheid er iets van sneeuwbeslag tussen te krijgen, zal wel niet eh? -O-

Nee helaas niet -O- Ze mist een stuk hoef :+

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 20:41

@ikke: Als ik zo die route bekijk gaan ze dan het bos in wss, ze plakken er naast dat standaard rondje nog een stuk richting lierop en Someren aan ;) .

We reden maar met zijn 2e en paardlief wilde haar oma maar al te graag bijhouden dus afstand houden was lastig hihi :D

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 20:48

Josien_ schreef:
@ikke: Als ik zo die route bekijk gaan ze dan het bos in wss, ze plakken er naast dat standaard rondje nog een stuk richting lierop en Someren aan ;) .

We reden maar met zijn 2e en paardlief wilde haar oma maar al te graag bijhouden dus afstand houden was lastig hihi :D

Klopt, het rondje richting 't Jasper zit er ook bij. Al met al moet je dat rondje in 2 - 2,5 uur kunnen afleggen, excl pauze, zonder te hoeven jakkeren.

Afstand houden is een kwestie van opvoeden :D maar gewoon voorop rijden doet ook veel }:)

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 22:30

Miracle_ schreef:
Nee helaas niet -O- Ze mist een stuk hoef :+

Dan gaat het idd niet. :=

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 22:53

Pony vandaag een.rustdag van de sint gehad (gebeurt ook zonder de sint maargoed) hoor dat t vrijdag gaat sneeuwen

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 09:47

Het is hier nu ook wit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 09:49

Hier ook....

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 10:11

En hier ook, al is het laagje wit minimaal en ligt het over een laagje opgevroren regen. Best wel glad dus :=

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 10:58

Gisteren gehoord dat ik eigenlijk dit jaar nog 52 uren moet opmaken. Dus nu zit ik een dagje thuis en wilde gaan rijden. Maar het is wel een ijsbaan... zucht...

Nja, moet ook nog een sinterklaasgedicht creëren....

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 11:11

Wel lekker dat je vrij hebt.

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 11:51

Ik ben gisteravond maar alvast op pad geweest. Het was een rondje asfalt/woonwijk/fietspad maar wel 10km gereden. Die hebben we vast in de pocket! Zaterdagochtend maar eens kijken of een sneeuwritje lukt...

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 11:59

sneeuw en nog veel ook *\o/*

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 12:19

Hier kan ik de stoep nog zien gelukkig.. :')

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 12:20

hier niet :D (al heb ik ook geen stoep in de buurt :')