Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 17:47

Hier ook weer een lekker rondje gedaan. Paar druppels gehad en voor de rest zon!

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 19:11

Lekker rondje gedaan vanochtend. Wel een enorme hoosbui op ons dak gehad :oo

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 19:19

laura22

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 12:47

Tjee chouchou wat balen hoop dat het mee valt.

eldora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 18:04

Ritje gemaakt met Maryvonne! bijna 30 km per uur gehaald! :D
Afbeelding

jen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 21:05

Ik heb m'n eigen ook weer aangemeld voor de challenge. Alleen vergeet ik iedere keer m'n endomondo aan te zetten. Ben net terug van twee weken vakantie met de pony. Eerst naar zee geweest en van het weekend naar de Veluwe. Heb behoorlijk wat km's gemaakt maar die staan er dus niet bij met m'n slaperige kop >;) al heb ik wel mooie plaatjes *D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 21:13

Mooie foto's hierboven! <3

Ik word stiekem wel een klein beetje jaloers van alle mooie ritten die gemaakt worden. Voor mij deze week het verlossende woord van de dierenarts... spannend.

Wat vervelend ChouChou. Hopelijk valt het mee. :(:)
Hier ook een met een Draver in de lappenmand.. Of het een kwaal is.. ik weet het niet. Ik weet niet of die van mij ook getraind is voor op de baan.

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 22:27

Nog even heerlijke rit zonderzadel gereden !:)
zo trotst op mijn kleine pony, <3

Morgen nog een ritje en dan hoop ik dinsdag nog en dan 2 weken turkije :(

Afbeelding

Afbeelding

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 12:09

@chouchou, succes bij de kliniek vandaag, hopelijk heeft ze gewoon een blauwe plek van de trap vorige week

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 13:44

Succes vandaag chouchou! (wat is jouw echte naam ook al weer? Ik ben hem vergeten, heel knullig... :o )

Gisteren een kort rondje van 10 km gedaan, vandaag even een iets langer rondje. Beide op een vrij rustig tempo denk ik.

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 14:02

Even bijlezen. Weekendje weggeweest, ook erg leuk maar met dat mooie weer gister toch jammer dat ik geen rondje kon doen. :o

Lees over vele leuke ritjes.
En zag nog een filmpje voorbij komen met een helikopter. Braaf paardje, keek er niet eens naar.
Mooie strandfoto's en Veluwefoto's <3
ChouChou succes vandaag :(:) . Hopelijk komt er duidelijkheid uit en weten wat je moeten doen om het te verhelpen. Niets is zo erg als weten dat het niet goed is, maar er geen vinger op kunnen leggen.
Jaan heeft meegedaan en een rit op Noord-Beveland. Zag op facebook leuke foto's tegenkomen ervan. Volgens mij ook mooi eiland om te rijden.

Hier vanmorgen afgesproken met stalgenootje.
9.45 Zat ik al op karretje. Erg vroeg voor mij :z
Maar Sally liep weer fijn, en ondanks dat ze de laatste tijd te weinig doet was ze erg braaf en rustig.
Woensdag weer en misschien vrijdagochtend nog en van het weekend hebben we een 3daagse hier in de buurt. Waarvan we zaterdag en zondag meerijden.

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Afbeelding

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 14:36

Van weekend twee keer kort gereden.

Zaterdag deed Juul mee aan WK horse boarding, met vriendin van haar eigenaresse als ruiter. Na afloop nog even van strand weer terug gereden door duinen naar trailer. Wouden eerst langer doen, maar begon al donker te worden en ze was al zo'n vier uur op het strand waarvan laatste twee uur vooral in galop.

Afbeelding

Zondag nog even klein rondje gedaan tegen de spierpijn.

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 21:24

Chouchou Hoe gaat het met je paardje ?

de laaste Rit voor de vakantie wat een GEWELDIGE RIT <3 en super braaf paardjes <3

Afbeelding

Afbeelding

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 22:50

Wat lief dat jullie aan ons hebben gedacht!! <3

Vandaag dus naar de kliniek geweest. We hebben Freya eerst laten stappen en draven op een rechte lijn voor een eerste indruk. Vervolgens theorieles gehad over het hele paardenlichaam. Hierna ook op een volte gestapt en gedraafd en ook buigproeven gedaan en nog de hoeven met een visiteertang onderzocht. De buigproeven gaven opvallend resultaat, ze ging er soms juist beter van lopen. Veel wisselend beeld, elk been heeft wel een keer raar gedaan. Rechtsvoor leek uiteindelijk wel het vervelendst voor haar (op wedstrijd leek het juist rechtsachter). We zijn daarna naar binnen gegaan en daar haar spieren losgemaakt. Aan beide kanten op twee plekken laten inbuigen en een oefening bij de nek waarbij je het hoofd bewegingen laat maken. De spieren in haar rug zaten in ieder geval wel een stuk strakker dan die in haar achterhand, zo flexibel zouden ze moeten zijn maar waren ze niet. Na het losmaken waren ook haar rugspieren zo heel mooi flexibel en liep ze al een heel stuk beter.

Vervolgens de hele bovenlijn op de foto gezet, van achter haar oren tot de achterste wervels. Foto's bekeken (en digitaal meegekregen), rug ziet er super uit. In haar nek zit er één dingetje wat niet hoort, maar heeft ze waarschijnlijk al zo lang dat ze er nu waarschijnlijk geen last van heeft, daar is ze al helemaal aan gewend.

Dan toch weer op rechter voorbeen richten. Beginnen met uitverdoven vanaf helemaal onderaan. Als ze na het uitverdoven beter loopt, weet je dat het uitverdoofde gebied de boosdoener is. 3 gedeeltes zijn verdoofd geweest maar bij allemaal geen/nauwelijks resultaat. Dus het been is het ook toch niet echt...

Conclusie is dan toch dat ze het best heeft gereageerd op het losmaken van de spieren in haar bovenlijn. Het is vermoedelijk een gebied rond haar schoft en schouders wat ze niet genoeg loslaat om in te buigen. Om die spieren te ontlasten, gaat ze andere spieren aantrekken, bekken kantelen, en haar benen overbelasten.

Behandelplan is dat ze 2-3 keer per dag op het harde gelongeerd wordt. 20 minuten per keer, eerste 3 dagen alleen stappen en heel langzaam. Alleen draven als ze dat rustig doet. Het is hierbij het belangrijkst dat ze dus ontspant, haar bovenlijn loslaat en ik kan hierbij wat stelling naar binnen vragen. 2 mogelijkheden: of ze blijft 2 weken daar op de kliniek en doen dus professionals het werk, weet je zeker dat het goed gedaan wordt en krijgt ze wel wat extra's met dingen die ik zelf niet kan, zoals dagelijks die bovenlijn losmaken. Andere optie is gewoon haar naar huis meenemen en dus zelf alles doen met controles tussendoor. Heb daarvoor gekozen. Heb een aantal oefeningen meegekregen die ik moet doen om bepaalde spiergroepen te stimuleren. Hij had het erover dat die oefeningen wel 100 keer op een dag mogen! En voor de eerste 5 dagen heb ik metacam meegekregen. Volgende week dinsdag wordt er gecontroleerd en kan de DA haar weer goed losmaken. De verwachting is dus dat ze met dit behandelplan weer goed wordt!

Een paar maanden zullen we hier in ieder geval wel mee bezig zijn. Dus een paar maanden niet rijden, maar wel heel intensief bezig gaan met de revalidatie, dus stilzitten zullen we niet. Liefst 3 keer per dag 20 minuten longeren en daarnaast loswerk-/massageoefeningen doen is best een tijdsinvestering natuurlijk. Maar dan pas ik mijn hele schema dus maar op haar aan en ik ga zoveel mogelijk doen als ik kan, zodat we daarna weer heerlijk van elkaar en de bossen kunnen genieten! Heb gelukkig ook lieve stalgenootjes die altijd willen bijspringen als het moet!

Ik hoop dat ik alles goed heb onthouden en verwoord, wat een hoop informatie krijg je op zo'n dag.

@Kim, ik ben Rachel :)

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 08:43

Succes met de revalidatie. Gelukkig is het niets ernstigs.

Dat zou hier al niet gaan werken. Longeren. Ik heb er eentje die dus stiknijdig ervan wordt.
En alleen maar als een zot rondjes rent.
2 jaar terug viel ze je echt aan met open mond tijdens het longeren.
Nu ben ik zover dat tot een bepaald punt ze haar rondjes loopt maar ga ik te ver komt dat weer naar boven.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 08:46

Succes chouchou, gelukkig dus niets in de benen.
Ik vind het wel een lang traject zeg!
En zou een goede chiro niet kunnen helpen?

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 09:32

Het is best een lang traject inderdaad, maar we moeten ook wel van ver komen volgens de DA. Ze zou al jaren zo kunnen hebben gelopen. Dus in ieder geval gaat het om een paar maanden onbelast revalideren, en ik weet van de eerste twee weken dat het zo intensief moet met 3 keer per dag longeren, maar ik verwacht eigenlijk dat het daarna niet meer zo intensief zal hoeven.

Ik ben nog aan het uitzoeken wat/wie nou het beste hierbij zou kunnen ondersteunen. In mijn hoofd zitten in ieder geval een osteopaat, masseur en chiropractor. Mijn plan is in ieder geval om haar wel wat frequenter te laten nakijken! Maar weet dus nog niet zo goed door wie.

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 09:33

@ChouChou: Gelukkig geen breuk of scheur *\o/* Wel een lang traject om de spieren los te maken. Mag ik vragen waarom op het harde gelongeerd moet worden? Waarom is dat beter voor de rug?

laura22

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 10:37

@chouchou in ieder geval geen heel slecht nieuws wel een intensief schema zo.

Ik ga morgen weer een ritje maken het is nu toch rot weer.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 10:42

Phoe, das nog best pittig chouchou, ondanks dat t geen ernstige beenblessure is... Voor jezelf vooral pittig, kost veel tijd en energie. Zet m op!
De therapeut die ik zelf dan laat komen is naast DA ook osteo en past bijvoorbeeld ook dry needling toe. Erg tevree over.
Zelfde over shiatsutherapeut. Die kijken nog verder, naar de organen etc. Ook echt n aanrader, zeker Evy van equine.be. Zij is echt zó goed!
Er is veel keuze, succes met kiezen... ;)

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 10:49

Ik had iemand die Chiro was en ook dry needling deed. ZE kwam uit de buurt van Utrecht dus ze zal ook wel naar jou komen als ze naar Wageningen kwam...

gebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 15:15

Hoi
Ik had vorige challange ook meegedaan maar omdat mijn pony een blessure kreeg ben ik gestopt. Ze loopt weer helemaal top en we gaan naar een ander plekje verhuizen bij het bos en het strand dus ik vond het wel weer tijd om mee te doen.
Hoe moest je je okalweer aanmelden?

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 15:18

Zo, net op tijd thuis!
Was sowieso van plan maar max een uurtje te rijden met t fjordenvriendje, laatste 10min lichte spetters, maar ik heb afgezadeld en begint echt flink door te regenen :oo

Heb m maar ff op stal gezet om te drogen, maar daar is ie t niet echt mee eens zo te zien. Loopt alleen maar te ijsberen.
Laat m toch ff half uurtje staan. Daarna mag ie weer naar buiten, naar de rest ;)

Hij was gelukkig al wat relaxter dan afgelopen zaterdag. Maar helaas niet met lang/los teugeltje kunnen draven. Dan hing gelijk t gas open.
Duidelijk dus weer flinke stappen terug wat dat betreft. Jammer. :\

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 17:27

xxVon schreef:
@ChouChou: Gelukkig geen breuk of scheur *\o/* Wel een lang traject om de spieren los te maken. Mag ik vragen waarom op het harde gelongeerd moet worden? Waarom is dat beter voor de rug?

Als ik het goed begrepen heb, heeft ze op zand meer grip dan op het harde, waardoor ze sneller in de voor haar makkelijke (maar verkeerde) houding zou kunnen gaan lopen.

Bedankt voor jullie reacties en input nog verder!

@Gebokt, je moet de TS van dit topic een vriendenverzoek sturen op endomondo en dan voegt zij je toe. https://www.endomondo.com/profile/10799574 Stuur haar ook een pb'tje met je naam, dan weet ze dat jij het bent.

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 10:21

hoi even een vraagje.

Wanneer je een bestaande route gaat volgen moet je deze route dan de hele tijd in de gaten houden via de app of verteld ze wanneer je waar in moet??