[HK] De kilometervreters en genieters

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lori

Re: [HK] De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 22:54

Iemand een idee hoe mijn zadeltassen in elkaar te steken ? Wat doe je zeker mee op zo een paardenweekend. Ik vertrek te paard dus al mijn spullen moeten ook te paard mee :).

Ik rij met touwhalster met teugel met daarover ook sidepull met teugel.
*Halster extra nog of kan ik me prima redden met de sidepull of touwhalster < in de weide heeft die niks om
*Eventueel mijn trailer lijn, Jack houd van zich zelf losmaken
*een borstel (of eventueel mijn oude furminator)
*Een fleece deken voor me zelf
*Extra jeans/rijbroek + sokken ondergoed en een tandenborstel
*Iets warm voor in te slapen
*Identiteitsbewijs en op zich moet het boekje van mijn paard ook mee voor het trailer vervoeren.

Owja Camera is er gevraagd of ik die wilde meenemen deze gaat waarschijnlijk ook mee maar houd ik in een rugzak op mij dan wel (weet niet comfi in draf maar tja is me heel belangrijk)

Vergeet ik dan iets ? :)

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 22:57

Hoevenkrabber!

Rais

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 23:01

Tooltje, zakmes-achtig iets...
Hoevenkrabber inderdaad.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 23:06

Inderdaad hoevenkrabber of zakmes juist ja :).
Dankje alvast ga zondagavond al een groot deel pakken zodat het gewicht al goed verdeeld is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 23:26

strotouwtjes eventueel?
babydoekjes om eea schoon te maken, wc papier oid...

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 23:37

Toiletartikelen buiten een tandenborstel en een extra bh lijken me ook wel prettig om mee te hebben. Ga je steeds ergens eten of maak je ook wat zelf ( al is het maar brood)? Dan zijn een mes en een bord, een mok, eventueel een lepel ook wel handig. Flesje water misschien? Slaap je in een tent of in een soort van B&B? Hoe doe je het met krachtvoer voor je paard? Hoe lang ga je eigenlijk? Iets als strotouwtjes voor als er onderweg toch iets breekt, met een multitool kom je dan toch nog wel een heel eind. Halstertouw is misschien ook wel handig, tenzij je je teugels daar goed voor kan gebruiken. Ik zou wel een gewone borstel meenemen en geen furminator. Een tekentang is misschien ook wel handig. Ik heb pas gelezen dat die er ook al weer zijn.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 07:45

hetlevenwint schreef:
Ik ga even bij lezen! Met ik en Jack is alles goed, bitloos gaat vrij goed van plan volgende rit voledig bitloos te vertrekken inplaats met bit (doe die nu al telkens uit aan de helft). Verder heb ik gemerkt dat die een erg goede basis conditie heeft ondanks dat het trainingschema toch niet zo een succes was met school. Ga deze wel nog doen maar dan vanaf week 6/7 starten na mijn examens (daarvoor rijd ik ook hoor).

Over anderehalve week al naar Limburg ongelooflijk de tijd is gevlogen! :)

Waar ga je naar toe in Limburg?

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 07:49

De meeste dingen zijn al gezegd wat je mee dient te nemen. Het belangrijkste is je "goesting" zoals in BE gezegd wordt.

Houdt inderdaad rekening met teken. In Zutendaal en omgeving zijn ze helaas meer dan aanwezig. Dus ook ontsmettingsdoekjes mee voor jou en je paard..

Oh ja.. En alvast welkom..

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 09:02

Ik ga naar Zutendaal Kinel :). Ik vertrek vrijdag in West- Vlaanderen en vanaf de zaterdag tot de zondag zit ik in Limburg.

Mok en dergelijke word voorzien door de anderen net zoals eten, moet enkel alles meenemen dat ik nodig heb 24/28km te paard en word dan opgehaald door een trailer. Overnacht bij die gene en rijden door naar Limburg s'morgens. We slapen in tenten maar tenten worden ook door hun voorzien.

*Halster extra nog of kan ik me prima redden met de sidepull of touwhalster < in de weide heeft die niks om
*Eventueel mijn trailer lijn, Jack houd van zich zelf losmaken
*een borstel (of eventueel mijn oude furminator < scherpe is er vanaf dus functioneert als een roskam maar neemt amper gewicht)
*Een fleece deken voor me zelf
*Extra jeans/rijbroek + sokken ondergoed en een tandenborstel
*Iets warm voor in te slapen
*Identiteitsbewijs en op zich moet het boekje van mijn paard ook mee voor het trailer vervoeren.
*Strotouwtjes
*toiletgerief
*Hoevenkrabber
*Leadrope (eventueel < kan vragen of iemand een voorziet ook)

Ze staan continu op gras daar en heb een sober paard dus krachtvoer is niet perce nodig. Kan daar ook voer krijgen van iemand die alles gewoon in de trailer kon meenemen eventueel. Te zien van gewicht kan ik alsnog zakje meenemen daar niet van maar op zich heeft hij het niet nodig. :)

Oke teken ga dat melden in de groep dat iemand een tekentang en een verzorgingskit meeneemt :). Daar kunnen we allemaal prima gebruik van maken lijkt me.

Heb getwijfeld een uitrijvliegendeken te lenen van iemand maar is het daar nodig of eigenlijk niet ? Paard reageert niet op vliegen en dazen maar bied misschien bescherming voor die teken.

De goesting gaat zeker mee!! :D

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 18:11

Ik wens je heel veel succes en hopelijk goed weer toe. Als je een keer naar noord-limburg wilt komen ben je bij ons van harte welkom.

Vandaag lekker niks gedaan en kijken of we in het weekend weer ergens gaan rijden. denk het haast van niet, want moeten zaterdag hooi halen en alles voor verjaardag van mijn man klaar maken . Wordt `s avonds gevierd. Is dinsdag jarig. En zondag willen we graag naar de menwedstrijden in Horst. Komt ook de internationale top. Geweldig evenement ieder jaar weer.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 10:52

Net ritje van 6km gedaan waarvan 3km aan een stuk gedraven en net voor het uitstappen nog een galopje. Het scheelt enorm dat zijn wintervacht er voor een groot deel af is :). Hij heeft ook maar heel klein beetje onder het zadel gezweet. :)

yenopi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 11:50

Wij hebben er ook een heerlijk ritje opzitten, weer volop bezig met uitbreiden van ritten ...

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 11:59

Is vrij goed weer ervoor ook, hier toch niet te warm niet te koud. Morgen terug vroeg opstaan zoals vandaag en eens kijken voor km of 15 te rijden ermee :). Proberen redelijk snelheid erbij te houden en zien hoe lang ik er over doe dan.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 14:10

Het weer is goed. Hopelijk morgen ook. Maar ons hooi is weer droog binnen. Alleen ik nu flink last van mijn hooikoorts. Dochter gooide wat los hooi naar me toe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 14:11

Lekker he,als ze door de haren zijn.
sidje ook bijna.

Uk heb gisteren ritje gedaan,straks maar even longeren ..

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 19:54

Ben aan het denken woensdag tot zondag is Jack iedere dag onder het zadel zou ik dan morgen nog rijden en daarna woensdag pas of zou ik de maandag dan ook best nog even rijden, het is woensdag direct 24km :).

Longeren zit er niet in maar wandelen of droog mennen eventueel wel.
Verder goed dat het hooi binnen is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 20:21

Ik zou maandag even wandelen persoonlijk.
Gaat ie daarna elke dag flinke afstanden lopen,5 dagen achtereen vind ik persoonlijk best wat..

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 22:18

De donderdag is 20 km, de vrijdag 35, de zaterdag 20 terug (word misschien weg gelaten) en zondag 7. Van tempo word met elkaar absoluut rekening gehouden. :)

Er word wel bij elke rit een ruime pauze gehouden dat wel behalve die van zondag. Ik volg jullie advies nu want weet het zelf niet zo goed. :)

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 23:27

Voor zijn conditie hoef je niet persé meer te rijden, die heeft hij nu of niet. Wanneer heb je voor het laatst gereden? Ik denk zelf dat ik zondag een klein rondje zou rijden, lekker rustig. Maandag zou ik een stukje wandelen of droogmennen, dat maakt niet zoveel uit denk ik. Dinsdag rust en lekker in de wei en dan woensdag dag 1. Hoe is het geregeld als je eventueel een dag zo willen overslaan? Kan je dan eventueel met een trailer naar het volgende punt? Ik zou dat wel graag als back-up willen hebben zelf, als het voor jou of je paard teveel is om de volgende dag ( of na 2 of 3 dagen) weer zo'n rit te rijden is het fijn als je weet dat het niet moet.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 08:28

Is niet meer rijden voor zijn conditie is meer dat ik aan het denken was ik vertrek nu zo dadelijk voor 15km op zich niet ver en dan woensdag was direct 24. Maar inderdaad zoals je zegt is het beter dat ik maandag eventjes ga wandelen ermee dat die beweging heeft gehad (30/45 min stappen) en dan woensdag vertrek inderdaad.

Moest hij het niet aankunnen kan ik een rit overslaan inderdaad dan doe ik wel een ommetje aan de hand en ga daarna gaan fotograferen, te zien zelfs hoe heel de groep het doet laten we eventueel de laatste 20km weg. Willen onze paarden inderdaad niet overdoen, naast het rijden zitten ze constant op de weide daar wat wel een voordeel is zo bewegen ze naast de ritten ook nog zodat er geen stijfheid of dergelijke optreed door in een stal te staan na zo een inspanning.

We gaan met trailers naar het verblijf dus op zich kan het wel ja als er een punt verbonden is met de weg :) .

Nu even zoeken naar waar ik ga rijden vandaag, zijn conditie is verder erg goed moet ik zeggen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 10:13

Dat is heel fijn,weidegang.
Ben ik ook zo vreselijk blij mee, nooit meer een stal voor de mijne.
Naast dat hij hoest van stof in stro,zaagsel en alles, vond ik het ook naar om hem na een lange rit op stal te moeten zetten.

Kijk gewoon naar je paard Hetlevenwint, die ken je zelf het beste...

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 14:45

Awel ja de rit vandaag ging super. Iets traag in de stap maar voor de rest :). Morgen inderdaad toch even in de hand en woensdag voor 24km vertrekken mijn eerste etappe :)

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 17:39

Zo vanmorgen de beesten gevoerd en tegen 11u was het droog en toen naar Horst. Wat was het weer goed en mooi om te zien. Het neusje van de zalm was er weer. Koos de ronde. Boyd exel . Chardon en ga zo maar door. Weer een leuke dag gehad. Volgend jaar weer.

adnariM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 14:30

Kom ook weer eens om de hoek. Van het weekend een nachtje in het Westen overnacht met mijn Dravertje. Eerst zaterdag een strandrit gemaakt en zondags gezwommen in een grote recreatieplas.... Wat is dat gaaf!!!!!!!! Echt een ervaring die je mee moet maken, zo bijzonder om te voelen.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 15:05

strandrit heb ik al eens gemaakt en ja gaaf. Maar dat zwemmen zou ik ook nog wel eens willen doen. Staat nog op mijn lijstje.