Ty eet ook echt alles. Alleen als ik zalf o.i.d. op mn handen heb gehad, waardoor mn handen anders ruiken, pakt ie niks van me aan. Wel als ik het in zijn voerbak gooi.
Woensdag komt de smid weer. Vanaf dan eindelijk weer wat km maken. Staat nu al even op een lager pitje ivm een schiefeltje en een scheurtje in zijn hoef. Tot op heden loopt hij prima, maar voor de zekerheid even rustig aan gedaan!
Mijne eten gelukkig ook alles, alhoewel de magnesium niet in dank word afgenomen... maaar beter met magnesium dan niks
Misschien is slobber geen heel verkeerd idee DC?
Gisteravond lekker rondje gereden. Dravertje begint eindelijk de galop een beetje te snappen, nu alleen nog in een rustiger tempo hihi. Morgen wou ik maar eens een sprongetje gaan maken, als alles goed gaat volgend weekend crosstraining... lijkt me zo gaaf!
De tandarts is hier vandaag langsgeweest, ze had wel wat haken en scherpe randjes aan de kiezen. Gelukkig had ze er nog geen wondjes van gekregen. Ze heeft een verdoving gehad en ze stond bijna te tollen op haar benen, zag er wel sneu uit maar ze gedroeg zich heel netjes, ze heeft ook geen extra verdoving nodig gehad. Hopelijk schudt ze nu minder met haar hoofd tijdens het rijden!
De tandarts is hier vandaag langsgeweest, ze had wel wat haken en scherpe randjes aan de kiezen. Gelukkig had ze er nog geen wondjes van gekregen. Ze heeft een verdoving gehad en ze stond bijna te tollen op haar benen, zag er wel sneu uit maar ze gedroeg zich heel netjes, ze heeft ook geen extra verdoving nodig gehad. Nu is mooi weer alles gedaan, morgen maar weer eventjes rijden!
Gisteren niet veel gedaan met dat bagger weer. Ze was weer een echte baggerlinger. Fijn dat de tanden weer goed zijn kim345. Ja dat wankele is nooit fijn. Die van mij moest toen met haar half dronken hoofd weer op de trailer. Alles toen goed gegaan.Moet deze week alleen nog even bellen voor haar enting en dan kunnen we er weer tegen aan. hoop morgen weer te gaan rijden.
Mijn merrie laat zich niet zo makkelijk verdoven, dus die is na één dosis nog wakker zat . Haar inmiddels overleden vent had daarentegen genoeg aan een shetlander-dosis om dan vervolgens nog net niet om te vallen. Ook niet zo handig
Ik heb gisteren tussen 2 buien door een rondje gedaan, best mooi gevoel voor timing (nadat ik daarvoor al natgeregend was op de fiets van werk naar huis, maar dat terzijde).
Jip is ook altijd mega onder de indruk van de sedatie. Die krijgt echt maar een snufje om dan meteen bijna in slaap te vallen.
Inmiddels weten we dat, want als je hem voor zijn eigen gewicht 'gemiddeld' doseert, dan slaapt hij dus 4 uur na de behandeling nog...
Maar owee als je zonder sedatie aan de gang gaat. Dan krijg je de mondsperder niet eens opengewrikt, dan houdt meneer zijn kaken stijf op elkaar
Maar idd, een 'shetlanderdosering' voor mijn tankje van 450-500 kg is wel genoeg om dat toe te laten en dan is hij ook weer bij als de behandeling net is afgerond.
Iemand vroeg of mijn pony ook geen fruit lust..dat eet hij graag! Maar zelfs daarmee krijgen ik niet alles gevoerd. ga moeten of zaterdag maar brok kopen. Twijfel nog Welke ..
Silence
Zo ik ben weer helemaal bijgelezen Silence, een fijne les gehad! DC, leuk je nog even gezien te hebben afgelopen week!
Paarden tandarts verhalen, maandag komt onze tandarts toevallig weer. En er zijn veel mooie ritjes gemaakt, zo te lezen!
Wij zijn weer terug uit Otterlo. Heerlijke week gehad en super veel geluk met het weer. Mijn nieuwe zadel zit heerlijk! Echt fijne ritten gemaakt. Paardjes en hond waren ook helemaal happy! Maandag begonnen met mijn nieuwe baan, dus lekker druk.
Ik maak alleen maar bos en buitenritten heerlijk. Gisteren hebben we lekker gewandeld, ondertussen wat werken aan de hand gedaan. En onderweg een lekkere graaspauze. Heerlijk een paar uurtjes op pad geweest samen. Ze hoest nog wel, ik hoop dat het zonnetje haar verbetering geeft anders toch maar even weer de DA bellen.
Heb gisteren ook nog echt wild gezien. Twee mooie eekhoorntjes . Wij rijden ook alleen maar bos. Heb geen bak ter beschikking.
Anoniem
Geplaatst: 13-04-14 21:18
Jullie nog gereden dit weekend?
Ik heb zaterdag een lekkere staprit gemaakt met weidemaatje met haar hele jonkie. Zo stoer,net onder het zadel en nu al lekker mee. Was soms wat kijkerig,daar maakte die draak van mij misbruik van.. Na een flinke pets met de zweep was het over en konden we lekker rijden.
Vandaag wat meer tempo gedaan en nog 2 herten gezien.