Ik ga vandaag ook weer rijden, ga even endomondo opnieuw uploaden, kijken of me gps het dan wel doet. Groot rondje, heb een fotoshoot waar ik heen rijd
Stond net op het punt om nog ff een rondje te gaan doen met m'n fjordenvriendje voordat ik weer moet gaan werken, liep zelfs al naar stal, kwam m'n vriend met de buienradar aan: weer onweer en regen op komst Echt hoor....!
Hier zit het rijden er vandaag alweer niet in, als de voorspellingen uitkomen. Heel, heel veel regen. Niks mis met nattigheid, maar de timing is echt zo onhandig
Oei ja er komt inderdaad weer veel aan zie ik. Ik wilde morgen nog een wat langer rondje doen, moet buienradar maar goed in de gaten houden... Regen gaan we dan wel doorheen als het niet anders kan, maar onweer, nee bedankt!
Hier rijd ik met hoefschoenen, de floating boots, heb eerder met de easy boots gereden en met de cavallo's maar dat was het ehm niet , haha de floating boots zijn heel fijn mits je een goede passer heb , en die heb ik helaas achteraf niet gehad , maar er komt iemand anders kosteloos, de linker schoen verwarmen, en goed aanpassen, zodat we niet weer steeds kmters terug moeten om de schoen te zoeken ...
Simone , lekker ritje! ik wil eerdaags epe weer even onveilig maken ga je mee ??
Laag soeren boszicht is erg leuk! zijn wij dus ook geweest , goede sfeer, en goed buitenrijden, alleen de wildpoortjes vind ik zelf enorm irritant ,. ik stap niet zo makkelijk op en af (heupprotheses en knieprothese) dus dat is dan het minpuntje daar , verder mooi rijden ' en die ritten in de bergen wat prachtig! wel veel stap werk denk ik aan je avg speed te zien ? nja kan je iig goed van de omgeving genieten haha
hier was de planning ook gisteravond even een blokje om met sparky, maar buienradar gaf van alles aan , regen is niet erg, maar de onweer minder , dus heb het er niet op gewaagd, achteraf stom , want er is hier dus weer eens bijna niks gevallen en al helemaal geen onweer gehad ,... sjonge ... nja komt goed rijden staat laatste twee weken op een laag pitje helaas, te weinig tijd, en de avonden ga ik vaak maar dan kan je niet naar epe rijden ofzo , dat word te krap met het licht, zaterdag efteling, dus ook dat word hem niet, misschien vrijdag en anders zondag? ik moet echt even kijken wil wel graag, landgoed is ook leuk maar zo klein , steeds hetzelfde pad heen en weer, en de velden kunnen ook niet meer gecrost worden , gras is al heel hoog gegroeid weer, jammer, maar ben al blij dat ik van de boeren zo nu en dan eens de velden op mag schieten hahah, deed het eerst eigenlijk gewoon , omdat het niet afgezet is dacht ik dat het erbij hoorde, vorig jaar kon dat niet was het een heel groot druivenveld, ik dacht van het landgoed, tot er briefjes hingen dat het geruimd was omdat de eigenaar niet bekend was ,... oh oeps haha, maar inmiddels via via erachter gekomen wie de velden beheert en maait en die vond het prima 1 week in het jaar nja ok lol
Estherbrink1
Geplaatst: 01-09-15 13:51
Afgelopen zaterdag bij ons oude paardje Aika wezen kijken. Kim (bokker mikkiej) reed op Aika en ik op mn eigen paardje Mario, een goede vriendin van mij reed op Gucci. We hebben een heerlijk relaxte rit gereden!
Hebben jullie er ook altijd last van dat je naar de wc moet
Wilde vandaag lekker 2 of 2,5 uur weg. Was expres nog vlak van te voren naar wc geweest. Na halfuur maar weer richting huis, moest zo nodig naar wc. Volgende keer maar bitloos halster om, kan ik Juul even aan boom zetten en zelf snel in bosjes of ergens naar wc..
Haha linoleum dat heb ik één keer gehad een hele tijd geleden met een verzorgpaard. Daarmee durfde ik wel de bosjes in, nam hem dus mee. Moest ook echt wel, had er verschrikkelijke buikpijn van en wat luchtte dat op! Met huidige paard nog nooit gehad, maar ik let er ook niet zo op om bijvoorbeeld vlak voor het rijden nog te plassen, laatste keer voor het rijden is meestal thuis en daar kan dan nog flinke tijd tussen zitten. Zit het niet meer in je hoofd dat je bang bent dat je moet plassen en dat dus nog doet op stal, maar dat je er later weer aan denkt dat je heel lang op pad zult zijn en dan weer moet? Beetje flauw van je hoofd hoor, dat wel
Haha nee normaal heb ik er niet echt last van, ga altijd bewust vlak voor ik weg ga en dan red ik het wel een paar uur. Ook wel eens 4 uur weggeweest zonder probleem. Maar vandaag wou het gewoon echt niet
Ik vind met Juul niet zo'n probleem om bosjes in te gaan, maar moeten er wel geschikte bosjes zijn. En laat haar niet aan teugels en hoofdstel ergens vast staan om snackbar of wat dan ook in te gaan. Zonder bit en met touw niet zo'n probleem.
Chouchou
Geplaatst: 01-09-15 19:33
En vooral geen bosjes uitzoeken op een druk bezocht pad natuurlijk Ik heb die ene keer op het beruchte "galoppad" bosjes uitgezocht, daar zijn geen mensen maar het trekt wel veel ruiters, gelukkig kwam er toen niemand maar elk geritsel was spannend haha.
Vandaag lekker rondje gedaan van 21 km. Plan was eigenlijk 24-25 km, maar op de een of andere manier hebben we de afslag gemist die ik wilde nemen voor een extra lusje Weet ook eigenlijk niet zo goed waar ik dan precies wel heen had gemoeten op welk punt. Toch wel leuk zo'n stuk bos wat je iets minder goed kent
Ik lees nog steeds mee met jullie mooie buitenrijd verhalen en mooie foto's en verslagen komen er langs hopelijk is m'n paardje binnenkort weer helemaal ok en kunnen we weer ritjes gaan maken!
Haha moeten plassen op buitenrit heb vroeger wel eens aangebeld bij een huis omdat ik zo nodig moest plassen, mocht er naar de wc en kreeg zelfs nog een emmertje water en appel voor de pony's was wel met een vriendinnetje samen die de pony's even kon vasthouden
Heb ooit wel eens de teugels aan een kant van het bit losgemaakt, om zo voldoende speelruimte te hebben, zeg maar.
Ik hoef onderweg eigenlijk nooit, alleen die ene keer toen ik in de middle of no where gruwelijk nodig moest plassen.
Voor het paard alles goed in orde dus door 1 kant teugel los te maken, hoewel hij wel wat ui-ig stond te kijken.
Maar ik was zo druk met zorgen dat met Tweet alles oke was, dat ik niet goed keek waar ik zelf hurkte.
Brandnetels dus.....
Mhaaw, das geen aanrader zeg maar...
Jaan81
Geplaatst: 01-09-15 22:28
Hilli schreef:
Ik ga bij een beschut ruiterpad gewoon aan het randje door m'n hurken. Laatste keer vond de merrie een plas wel 'n puik idee en deed ze vrolijk mee .
Ik kan het altijd wel goed ophouden, geloof nog nooit ergens in de bosjes geweest toen ik met t paard weg was.
Vanavond nog heerlijk gereden met m'n fjordenvriendje. Weer eens even naar strand. Int begin retespannend, toen heb ik m maar even aan het werk gezet. Werd ie helemaal stoer van en liep zich op te krullen overdreven... Maar toen liet ie wel los en dat was het begin van meer ontspanning. Daarna rustig galopje, ook niet drammen, toen daarna nog even gas gegeven. Kon m zo weer terug nemen en zelfs los teugeltje in galop Lekker ding is het toch! Ook gewoon zonder pardon in t kreetje, zelfs even in zee, al was dat nog wel heul spannend, maar hij deed het wel! Ons friesje was ook mee met d'r vzster, erg leuk! Kaartje:
Fjordenvriendje en ik net op strand, lekker stoer doen in draf En ons friesje lekker badderen in zee
luckyboy5
Geplaatst: 02-09-15 13:58
Boszicht is mijn "thuishaven" , let er wel op als je daar heen gaat dat de hoogteverschillen veel groter zijn! Mijn rit van afgelopen zaterdag had een totale stijging van 333m. Mijn "Amsterdamse pony dame" die ik sinds een paar maanden heb vond dit echt heftig en heeft behoorlijk spierpijn gehad !
Mijn rondje amerongse berg van vandaag, moest wel een paar keer naast de sulky gaan lopen op sommige plaatsen was het pad aardig weg gespoeld. Merkte aan donder toen ik terug was dat best pittig was geweest voor hem morgen maar een klein rondje of stukje wandelen voor de spierpijn.
Verder las ik weer allemaal leuke ritjes. Ik hoef eigenlijk nooit onderweg te plassen gelukkig maar, zie mezelf niet zo makkelijk met sulky en al de bosjes inlopen