[HK] De kilometervreters en genieters

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

yenopi

Re: [HK] De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 20:46

Ik ben zelf nogal van de kruiden, dus eerst wat extra brandnetels. Mak ik gewoon zelf thee van of droog ze. Ik heb ander seniorenvoer aangeschaft en vitaminekoeken. Komt goed, morgen weer lekker oefenen en gymnastiseren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 20:49

Ben benieuwd.

Ik zit ook te denken of ik qua Mo haar trauma's niet iets kan ondervangen met kruiden of iets dergelijks. Ga er sowieso eens iemand bijhalen denk ik...

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 21:29

Met bloedarmoede bij paarden geen ervaring.

Goed dat de herder een seintje heeft gekregen over z'n schaap. Hopelijk knapt ze snel weer op.

Mijn merrie was in de :):) stemming vandaag. Maf beest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 22:17

haha, lente in de bol Hilli?

Yenopi, gelukkig geen cushing. Bloedarmoede ook geen ervaring mee.
Misschien hebben ze iets bij de paardendrogist ook op kruidenbasis?

Robijntjah, wat voor iemand ga je erbij halen? Bedoel je dan met kruiden iets kalmerends? Bach bloesem misschien iets voor je/haar?

Arm schaap Kinel, hopenlijk gaat het snel beter...altijd sneu...

Kim fijn dat jij ook weer kan rijden, evenals Emptywords en Silence!!Super!

Marcella ook weer een ronde gemaakt..

Ik vandaag alleen ff gepoetst. Gisteren gelongeerd.
Hopelijk zaterdag weer ff rijden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 22:20

Ik weet het nog niet helemaal... Ken via via wel iemand die meerdere paarden bij ons op stal geholpen heeft dus daar wil ik morgen eens naar vragen.

En zit ook te denken om lichamelijk eens iets te laten nakijken, al weet ik eigenlijk 100 % zeker dat daar niets zit. Het is altijd een reactie op iets wat gebeurd is namelijk, wat denk ik weer teruggrijpt op haar trauma. En heel eerlijk gezegd weet ik niet of ik wel wil weten wat er vroegah gebeurd is zeg maar :o

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 22:26

Die van mij was vanmiddag weer uber relaxt op een klein spatje na vlakbij stal zelfs een fietser bovenaan de dijk schrok van hem. Er vloog ineens 3 duiven op en dat is natuurlijk schrikken. _O-

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 22:37

fijn dat je de herder hebt kunnen vinden, zal schaapje blij mee geweest zijn :)

bloedarmoede, geen ervaing mee

hier een lichte twijfel of t paard nou goed loopt of niet.... hij lijkt soms licht kreupel en dan zie ik neits meer....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 23:34

Robijntjah, er is dus iets gebeurd vroeger wat jij niet weet, maar waar zij wel last van heeft?
Dat is wel vervelend...
Maar wil je dat idd wel weten? Is het niet zinvoller om in het hier&nu aan de gang te gaan met de symptomen?
Hoop dat je ook weer snel lekker kunt rijden.

EW, dat meen je,wat vervelend dat hij nog niet helemaal oke lijkt..

Marcelle, duiven eten paarden soms he... :')

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 23:38

Anoniem schreef:
Marcelle, duiven eten paarden soms he... :')

Dat zou wel de max. snelheid (22,7 km/h) verklaren, want heb niet gegaloppeerd en het snelste was stap. Maar had toen wel in stap bijna knop van westernzadel in mijn buik. _O- :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 00:27

Sowieso ja. We zijn er al 2,5 jaar mee aan de slag en denk dat ik al heel blij mag zijn dat ik er mee kan rijden maar zodra er iets gebeurd (ik val eraf of ze schrikt en rent de bosjes in) heeft ze echt 2/3 weken nodig om dat alleen al te kunnen verwerken. Dan kan ik pas weer een klein beetje ontspanning vinden en aan de slag...

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 07:51

Zo te lezen weer genoeg km.s heerlijk.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 09:32

Ben er ook blij mee.
Dinsdag hebben we les en ik hoop volgende weekend nog een ritje buiten te kunnen maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 21:06

Vandaag weer even lekker gereden.
Pony had er zin in dus een fikse galop gedaan, daar werden we allebei blij van.

Nog 2 edelherten gezien ook, die het pad over wandelden...

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 19:00

Das mooi DC. Ben blij als ik een ree zie. Vanmorgen ook ronde gemaakt. Nelleke heel erg braaf.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 12:56

mooi dc!

gisteren en eergisteren in de bak gereden, nu niets meer gevoeld, dus ik vind dat paard officieel weer goed loopt. vandaag heeft hij vrij, morgen gaat hij met mn moder het bos in. Ik hoop zaterdag tijd te hebben

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 14:25

Fijn!!

Zijn er trouwens meer mensen hier die zulke zanikpaarden met eten hebben?
Had er een topic over geopend, ik word simpel van die pony zo af en toe...
Gelukkig eet ie nu wel zijn vitaminekorrels fatsoenlijk...

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 14:46

Medicatie e.d. eet mijn merrie niet als het door haar eten is gemengd, dus nadat dat een paar keer een gevecht is geweest meng ik dat wanneer het nodig is met een beetje water en geef ik het als een wormenkuur achterin de mond. Dan is het een 10-secondenklusje. Qua gewoon eten heeft ze liever muesli dan brok, dus een vitaminekorrel heeft altijd een handje muesli nodig, maar verder is ze niet zo ingewikkeld gelukkig. Jouw paardje dus wel, dc?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 14:49

Dat is een ras zeikerd eerste klas, bahbah....
Begon jaren terug al toen hij magnesium bijkreeg, wat hij alleen wilde eten met Flevosap appelsap
(en nee, geen wicky, jumbo, ah of appelsientje...)

Nu zeurt ie weer met muesli waar ie eerst de emmer bij uitlikte.
Alle voer van anderen eet ie weer wel.
Dacht eerst dat het de vitaminekorrel was, dus daar alweer andere proefzakjes voor besteld...eet hij die korrels nu opeens zo uit de hand.

Op zich heeft ie helemaal niet veel nodig naast zijn vitamientjes.
Maar wil hem na arbeid wel iets geven.
En soms wat extra voor een beetje pit.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 14:51

Ik heb ook weer lekker gereden van het weekend.
Geen wild gespot dit keer, maar daarvoor was ik ook op een te druk moment in het bos, ongeveer midden op de dag :D

Ik heb gelukkig geen zeikerd met eten, als die van mij niet eet, dan is hij zeer waarschijnlijk ziek, want hij eet eigenlijk altijd alles!
Alleen nu het hooi niet zo goed, maar hij heeft ook gras zat in de wei.
Dus hij doet nu al 3 dagen met 1 portie hooi, omdat hij er van mij niets bij krijgt als hij het niet op heeft gegeten.
Maar gezien het minder lekker zijn van het hooi én het feit dat hij op het gras staat, doet mij vermoeden dat hij gewoon het lekkerste kiest (het gras dus). Als hij echt honger zou hebben, zou hij het hooi nl heus wel eten, dat heb ik van de winter wel gemerkt met een partij minder lekker hooi (maar geen gras als alternatief, dus dan eet hij het hooi toch maar op).

Hij mag op dit moment een nieuw senioren product proeven, wat zowel als droge muesli, als als slobber gevoerd kan worden. Nou, de smaaktest is vol overtuiging geslaagd. Waar hij soms nog wel eens al etend even zijn hoofd uit de voerbak haalt en om zich heen kijkt, duikt hij nu de voerbak in en komt pas weer met het hoofd eruit als de bak schoon leeggelebberd is _O-
Bij de slobbervariant zie je zelfs helemaal niets bewegen, hij is helemaal geconcentreerd aan het slobberen :D

Dus sorrie, DC, ik kan je geen advies hierover geven!

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 14:57

Als ik mijn merrie slobber geef zit het overal. Op haar neus. In haar oren. Aan de musketon van haar halstertouwtje. Aan de grond. Aan de muur. En als ik niet uitkijk: ook aan mij. Tot een maand of 2 geleden stond ze samen met een ruin die dat een uitkomst vond: die likte alle slobber uit haar gezicht als ik haar terugzette in de paddock na een slobbermaaltje :9 :')

@Marije: wij hadden op stal een merrie staan die zodra er gras in het dieet werd opgenomen, geen hooi meer at. Die wachtte wel tot ze weer de wei op mocht (in het begin moet je dat uiteraard opbouwen) voor ze weer wat at. Ik kan me dus maar zo voorstellen dat jouw haffie het ook wel gelooft met het hooi :))

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 15:34

Echte liefde is: elkaars toet schoonlikken na een slobbermaaltje :')

Jip is gewoon verwend en heeft nu de keus tussen minder lekker hooi en gras. Het gras groeit goed, dus ik vermoed dat hij er inderdaad ook wel genoeg uit haalt. En zo niet, hij mag best een paar kilootjes minder...

En als hij weer behoefte krijgt aan meer structuur, gaat hij het droge hooi vast vanzelf wel weer eten.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 16:06

hier ook geen moeilijke eter :)

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 18:22

Van mij is ook net een container. Gaat bijna alles in.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 18:38

Smurf is niet zo heel erg moeilijk.
Gewone brok eet ze niet altijd direct op. Ze is ook niet zo enorm gericht op voer. Alles in de gaten houden is veel interessanter maar ze eet gelukkig wel.
Nu ze overdag weer op het land staat eet ze wel minder hooi maar dat is ook wel logisch.
gelukkig hebben we wel erg lekker hooi, eerder at ze nauwelijks hooi op wedstrijden, nu wel!
Komt van eigen land en is beetje hooi/kuil achtig, ze kreeg vorig jaar alleen onderhoudsbrok erbij en daar liep ze prima op!
Wortels is ze ook gek op.

Fruit vind die van jou ook niet lekker DC?

Ik heb gisteren weer een klein rondje buiten gemaakt met de pony. Ze liep heerlijk sprong makkelijk aan in zowel de linker als rechter galop. Eerder was haar voorkeur echt rechts en moest ik veel moeite doen voor de linkergalop. Kleine 10 km gereden met lekker lang in en uitstappen, eerst maar weer even rustig aan.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 20:24

Silence is ook wel kieskeurig, al moet ik zeggen dat dat in de loop der jaren wel minder geworden is.

Jimmy daarentegen is een echte vuilnisbak :P
Die eet echt alles.