Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xxVon

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 19:41

Ben al een tijdje stille meelezer en heb sinds juli ook endomondo om mijn ritjes met mijn fjord te tracken. Gisteren een 15 km rit gemaakt om kasteel haarzuilens heen. Mooi uitzicht helaas bijna alleen maar asfalt en de bermen zijn zo prut geregend daar zakken er gelijk 20 cm in weg . Ben ook wel beetje jaloers op de mensen die direct langs bos en heide wonen. Maar hebben de mensen die ook in de polder wonen nog tips om de winter door te komen (met zoveel mogelijk buitenritjes)? Wil volgend jaar graag endurance met mijn paard starten

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 19:45

JoycexEnya schreef:
Zo lang niet meer hier geweest, uiteraard doe ik wel mee :P
maar Enodmondo vind mij GPS niet, en het duurt dan vet lang en daar heb ik geen zin om te wachten als ik zit, zet ik Endomondo aan en dan wil ik eigenlijk gelijk wegrijden, maar dat doet die dus niet want, bij GPS OK gaat die pas tellen. Hij blijft dus staan op zoeken naar! hebben meer mensen hier last van?

Leuke rondjes en foto's komen er weer voorbij

dit had ik ook! maar vandaag deed ie het weer gewoon.

en smit is geweest, afgelopen donderdag. heb even wat dagen rustig aan gedaan, maar vandaag weer lekker naar buiten.

Afbeelding

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 20:00

heerlijk weekend gehad :)
Nu echt in gestort de pijn is te erg geworden ben toch te snel gegaan maarja was een super weekend :D

Vandaag :
Afbeelding

Afbeelding

Vrijdag :
Afbeelding

Afbeelding

Zaterdag :

Afbeelding

Afbeelding

Het verslag komt van de week ;)
ga nu bij slapen en morgen richting zh

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 20:05

xxVon schreef:
Ben al een tijdje stille meelezer en heb sinds juli ook endomondo om mijn ritjes met mijn fjord te tracken. Gisteren een 15 km rit gemaakt om kasteel haarzuilens heen. Mooi uitzicht helaas bijna alleen maar asfalt en de bermen zijn zo prut geregend daar zakken er gelijk 20 cm in weg . Ben ook wel beetje jaloers op de mensen die direct langs bos en heide wonen. Maar hebben de mensen die ook in de polder wonen nog tips om de winter door te komen (met zoveel mogelijk buitenritjes)? Wil volgend jaar graag endurance met mijn paard starten

Hier een polderrijder maar geen tips voor je. De mijne gaat over 2 maanden op winter men stop :+
Sally gaat over 2 weken de laatste keer rondom op ijzers, en daarna gaan ze er onderuit. Wil haar swinters er niet op hebben staan, en ik kan dan 1x in de week een rondje doen met haar vind ik het zonde van de ijzers.
Stalgenootje haar dochter pakt haar 1x per week onder het zadel mee, en heb gevraagd of ze haar van de winter meer wil mee pakken.
In maart gaat ze weer op ijzers en gaan we weer kilometers maken.

Robijntjah: Das een grote rit zeg. Jullie conditie zit wel goed :D
Ga gelijk aan Sally haar conditie twijfelen, die mag laatste weekend van september 2 dagen 25 km doen. En 4 dagen daarna op vakantie naar de Veluwezoom met 2x 30 km en een keer 15 km en een keer 17 km.
Nu verwacht ik geen problemen met haar, we houden ook veel pauzes maar onze training bestaat toch uit kleinere ritten....

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 20:10

Emptywords: Jij begint volgens mij vlakbij waar een vriendin haar paard staat.
Die staat sinds kort bij kasteel middachten met haar tinker. Ligt volgens mij daar vlakbij toch?

Moonforever: Balen dat je nu zoveel pijn hebt, hopelijk voel je je snel beter. Maar fijn dat je wel genoten hebt van je ritjes.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 20:11

dan staat ze op de wolfskuil vermoed ik Tinker_Sally?
dat is indd vlak bij mij :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 20:18

Ik voel het nu ook wel hoor haha!

Met name mijn onderrug. Nou is dat morgen al wel over gelukkig. En onderweg, mijn oude heup breuk. Lange stukken stappen lukt op het laatst dan ook echt niet meer!

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 21:08

EmptyWords schreef:

Net daarnaast zoals ik begreep. Ze is hier wel wezen kijken, maar vond het niets.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 21:13

hier ijzers, dus rijd het helemaal door, woon in de polder, maar ook dichtbij het strand.

Joyce, super dat je weekend de pijn waard was ;)

Hoop morgen eind de middag met m'n fjordenvriendje een klein rondje te doen of ik ga m'n knollie lekker masseren of allebei haha! Ligt aan het weer ook. ;)

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 21:16

Jaan, wat zou ik graag een keer over t strand komen crossen daar <3 ziet er echt super uit altijd!

Wil morgen ook een rondje doen, maar even kijken wat het weer doet.

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 21:31

tinker-sally ga je naar boszicht ??? '
wij gaan normaal ook een weekend weg met de paarden maar helaas 1 paardje kan niet meer bereden worden intensief hoefkatrol , dus nja dan gaan we niet meer haha, zonder haar is het ook andere , mja.. .
rij in oktober de endurance mee en twijfel nog over de autumn desert trail ..

jaan wat heerlijk en die selfies, ....ach hhah

verder alle ritten gezien , heerlijk hoor , hier morgen avond weer, : )

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 21:33

tinker_sally schreef:
EmptyWords schreef:

Net daarnaast zoals ik begreep. Ze is hier wel wezen kijken, maar vond het niets.

dan staat ze bij hans en karin, een stuk of 4-5 weilanden, met een paar belgen, fries, wat ijslanders en 2 uit de kluiten gewassen tinkers?

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 22:07

Ja daar staat ze.
Klinkt allemaal bekend wat je opnoemt :D
Zo jaloers op haar nu. Ken de omgeving van uit de auto. Met paard lijkt het me nog mooier.

Over paar weken mag ik me daar uitleven. Gaan inderdaad naar boszicht.
Heb er zo'n zin in.
Eerste vakantie aangespannen voor ons.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 22:15

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
even een voorproefje ;)

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 22:22

Jaan81 schreef:
hier ijzers, dus rijd het helemaal door, woon in de polder, maar ook dichtbij het strand.

Joyce, super dat je weekend de pijn waard was ;)

Hoop morgen eind de middag met m'n fjordenvriendje een klein rondje te doen of ik ga m'n knollie lekker masseren of allebei haha! Ligt aan het weer ook. ;)

Oké wat ik van jullie begrijp is toch ijzers. Mijne staat ijzerloos maar ze heeft wel goede hoeven. Ben toch van mening dat de demping beter is ook op asfalt, maar als het te hard slijt is het ook niet alles natuurlijk. Succes met de ritjes, volgend jaar ga ik me ook aanmelden coor de challenge. Ben nu nog aan het oefenen *\o/*

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 22:24

Flinke rit Robijntjah, lekker hoor! Verder ook allemaal lekkere ritjes :)

Hier rondom blootsvoets :P En wij rijden dus ook lekker het hele jaar door. Volgend jaar wil ik grotere afstanden in de wedstrijden rijden en dat doen we zo lang het kan allemaal zonder extra bescherming. Mocht er toch teveel slijtage zijn, ga ik hoefschoenen zoeken.

Tinker_Sally, lekker die plannen van weekend rijden en daarna vakantie! Zit er dus 4 dagen tussen? Dan zou ik zelf die dagen ertussen ook lekker helemaal vrij geven zodat je paard van die 2x25 al kan herstellen voordat de vakantie begint :j

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 22:27

Mooie foto's van prachtige omgeving.
ALleen die laatste foto is minder fijn meteen voor koeien bang paard....

Sally heb ik 2 1/2 jaar ijzerloos gehad maar sinds we alleen maar mennen sleten ze zo hard dat het wel moest.

Ja vrijgeven had ik ook al bedacht. Of een klein rondje tegen de spierpijn.
Ze staat gelukkig de wei dan nog hoop ik.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 22:29

Heb mijne ook rondom op ijzers vanwege de vele kilometers mennen op het asfalt.

Iedereen super ritten gemaakt t weekend :)

XxVon: ook als je maar af en toe rijdt kan je gewoon meedoen hoor...

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 23:10

Chouchou schreef:
Hier rondom blootsvoets :P En wij rijden dus ook lekker het hele jaar door. Volgend jaar wil ik grotere afstanden in de wedstrijden rijden en dat doen we zo lang het kan allemaal zonder extra bescherming. Mocht er toch teveel slijtage zijn, ga ik hoefschoenen zoeken.

Maar uit je berichten lees ik af dat je wel de optie hebt om in het bos te rijden, hier is het of asfalt of berm. En met al die regen deze weken is de berm zoooo sompig

Zat ik ook aan te denken hoefschoenen als het niet meer gaat.

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 23:27

xxVon schreef:
Chouchou schreef:

Maar uit je berichten lees ik af dat je wel de optie hebt om in het bos te rijden, hier is het of asfalt of berm. En met al die regen deze weken is de berm zoooo sompig

Zat ik ook aan te denken hoefschoenen als het niet meer gaat.

Klopt, ik rij altijd in het bos dus dat is andere slijtage dan we op het asfalt zouden hebben, was niet als tip speciaal voor jou bedoeld :D Maar ook op asfalt is blote voeten nog steeds mogelijk en anders vind ik hoefschoenen een heel mooi alternatief!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 07:39

Als je alleen maar polder hebt met slechte bermen is blootvoets niet te doen denk ik hoor... Die van mij zijn ijzers zijn zo helemaal weg echt binnen drie weken als ik continu op het asfalt zou rijden.. Gelukkig rij ik zelf regelmatig met de wagen naar het bos om daar te trainen. :)

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 07:42

Dankjewel. was zeker de pijn waard heel weekend op pijnstillers geleefd en thuis storten in heb heerlijk Door geslapen. Zelfs grenzen verlegd

Jullie hebben ook lekker gereden zoals ik zie

Mijne staar ook met berm en gewoon blootsvoets gaat super

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 08:09

Mijne staan ook gewoon blootvoets, en rijd over alles, mijn pony loopt overal goed, terwijl me andere pony, op steentjes echt voorzichtig is. Rijd toch meer op het asfalt, gewoon stappen en stukjes draf, galop altijd in de berm

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 08:24

Zo wauw wat is de Eifel mooi!!
Hebben in 3 dagen ongeveer 43 km gemaakt zo 8,5 uur in het zadel.
Wish deet het echt super <3 . Rug van mij hield het ook goed ben nu wel echt kapot maar was het helemaal waard!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wilde vanmiddag ene topic erover maken

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 08:53

Crazymel, was jij samen met Monique daar? Zag al foto's voorbij komen op FB ;)

Ik rijd t grootste deel over asfalt, ijzers gaan meestal week of 9 mee, soms langer. In de winter soms wel 12-14 weken