Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance

Toevoegen aan eigen berichten

Linda_Fleur

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 11:18

Ik heb ook de Polar M400 net als Feline! Met Equine elektroden erbij. Is nieuw zo'n 300 euro bij elkaar maar ik heb het horloge via marktplaats van iemand kunnen overnemen voor 70 euro en los de elektroden erbij, dus was al met al 140 euro kwijt. Vind het echt een fijn ding om mee te werken, maar ik heb geen ander vergelijkingsmateriaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 11:55

Hier een Garmin Forerunner 210 dacht ik. Al oud model maar doet het nog steeds prima en fijn ding vind ik. Heel simpel in gebruik, misschien ook minder mogelijkheden dan wat andere hebben, dat weet ik niet. Zit ook een hartslagband (voor mensen) bij, schijnbaar kan je die ook voor je paard gebruiken met wat fantasie, maar die vind ik niet meer :o

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 12:29

Welkom Linda_Fleur! Goed begin heb je gemaakt die twee weken weg, en leuk dat je zo de smaak te pakken hebt dat je ook in Otterlo gaat rijden!

Fijn dat je weer lekker bezig kan, speedfiets_2 :) Mooie plaatjes!

Hopelijk is je regenjas zaterdag niet nodig FelineNanet, maar ik vrees het ergste -O-

Ik heb ook een Polar M400!

Vanochtend vroeg op pad met de trailer als oefening, over een kleine 2 weken mogen we weer naar de kliniek dus wilde weer een nieuwe positieve ervaring creëren met laden op vreemd terrein. Parkeerplaats op 2 km afstand genomen zodat we in geval van mislukking ook nog onder het zadel terug konden. En ze deed het fantastisch!! Ze liep er zomaar in één keer zonder te twijfelen in :) Daarna kwam een andere trailer de parkeerplaats op rijden en had ze toch wat spanning, maar ben weer een aantal keer opnieuw erin gegaan en dat ging super! Erg blij mee, hopelijk is die terugreis-spanning snel verleden tijd!

Voorzichtig zonnetje
Afbeelding

Stukje verderop zijn ze lekker met boswerkzaamheden bezig, zal dit weekend wel een nog grotere puinhoop worden met alle regen...

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 18:37

Fijn dat het zo goed ging! En weer heerlijke foto's <3
Ik ben door omstandigheden al bijna 2 weken niet op pad geweest en heb de komende dagen nog zoveel in de planning staan ... *zucht*.

De Polar M400 is precies wel populair :+ Is daar iets speciaal aan? Of toeval dat jullie die allemaal hebben? Haha.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 19:37

Wat een heerlijke foto's.
Ik heb destijds de Samsung gear fit 2 gekocht hiervoor. Nadrukkelijk gevraagd of hij capabel was met endomondo. Ja dat was hij.
Nou mooi niet dus -:(-
Prut ding ligt nu te verstoffen in de kast .. daag €200.

Maargoed wat beter nieuws. We kunnen weer rijden! Zadel is aangepast en met een speciale pad er onder ligt het als een huis. (Ze mist wat vlees rondom haar schoft door de cushing en daar viel niet tegen op te vullen helaas).

Vandaag een test rondje gemaakt van 5km en morgen een weekendje richting zee. Zoveel zin in!! :):)

Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 19:40

Jeeej, wat goed! Mooi zadel ook!
Geniet van je weekendje zee, hopelijk valt het weer een beetje mee :P

Zit hier te twijfelen of ik mijn dressuurzadel er toch niet eens terug zou opgooien .. Het paste niet meer doordat hij z'n bovenlijn kwijt was, maar die is nu weer terug dus in principe zou het weer moeten passen. Echter was niet zeker of hij de bovenlijn verloor door ouderdom/voeding of doordat het zadel toch niet zo goed paste, dus ergens durf ik ook niet goed .. wil het niet weer verpesten natuurlijk.

Kan je niet handmatig importeren in Endomondo dan? Zo deed ik het eerst altijd, totdat het ineens automatisch ging (geen idee of het een update is geweest of dat ik ergens wat verandert heb, kan me niks herinneren :+ ). En wat gebruik je nu dan?

Door de vragen zat ik eens te kijken naar wat er zoal nu op de markt is, aangezien die van mij toch al een aantal jaar oud is (maar nog steeds gewoon goed werkt) .. er zijn wel leuke verbeteringen bij, misschien moet ik toch maar eens wat nieuws kopen O:)

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 06:09

Ik denk dat de Polar M400 het goedkoopste horloge is waar ook Equine elektroden bij zitten, om die reden zal hij zo populair zijn :)

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 06:44

Hier ook Polar M400. Idd omdat die als complete set te koop was. Als je handig bent is er meer mogelijk. Maar ik zocht toen wat voor paard met de endurance. Ach en nu gebruik ik hem voor de leuk.

Chouchou mooie plaatjes!

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 07:03

Voor mij is het ook gewoon voor de leuk. Twijfel nog tussen een echt sporthorloge of smartwatch.
Bedankt voor de informatie, ga me er in verdiepen!

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 09:17

Fijn dat je weer kan beginnen tyrcanol! Is dat zo'n gel achtige pad? Heb ze toevallig laatst in handen gehad, dat spul voelt zo fijn! Ik heb het niet nodig maar het voelt een beetje als een stressbal om in te poken :7

Sabine jij hebt gamin toch? Daar is idd de optie voor zelf uploaden voor. Vind het wel jammer dat de polar dat niet heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 11:54

Ik heb Garmin inderdaad, super tevreden van. Heb eens gekeken naar nieuwe modellen (oa Polar) maar zou dan toch weer voor Garmin gaan. Zit ook te denken om te vernieuwen, moet af en toe kunnen toch? O:)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 12:00

Ik heb ook een Garmin, heel bewuste keuze :j
En idd dat automatisch importeren in Endomondo is echt super handig.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 12:01

Kun je op jouw Garmin makkelijk een route volgen/navigeren, Marije?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 12:07

Dat heb ik nog niet geprobeerd.
Ik heb de eerste en enige keer dat ik een route ging volgen, hem in endomondo gezet en de route op mijn telefoon gevolgd. Omdat ik het nog nooit eerder gedaan had.
Misschien dat ik straks op vakantie met wandelen eens kan proberen om de route er van te voren in te zetten op mijn horloge en dan kijken hoe het volgen ervan gaat.

Ik heb geen kaart als achtergrond, alleen een lijntje, dus het is denk ik wel een beetje pielen om echt de goede route te zien/volgen.

Maar zoals gezegd, nog niet getest.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 12:12

Ik heb een Garmin 310XT, oa destijd gekozen vanwege de zeer lange batterijduur (ivm endurancewedstrijden). Nog steeds erg tevreden over. En heb hem gekoppeld aan zowel Endomondo als Strava.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 12:15

Heeft iemand hier ervaring met de back-to-start functie van de horloges waar je geen tracking op kan doen? Blijkbaar zit die op de nieuwste Garmin, vind ik wel interessant maar heb geen idee wat ik me daarbij moet voorstellen.

Voor een route heb ik sinds kort een app, kan je gpx-bestanden op zetten en werkt met spraak (ook als mobiel "uit" staat) en met piepjes als je van de route af gaat. Heb het getest met een kleine wandeling en was wel leuk, maar nog niet uitgebreid kunnen testen. Vraag me ook af of je kan instellen dat bij echt (bewust) afwijken die ook een andere weg zoekt tot je weer op je originele route zit. Zat laatst in onbekend gebied en volgens de kaart was daar een pad maar daar bleek je niet door te kunnen. Dus moest wat anders zoeken en dan is het toch wat spannend (had wel een kaart bij). Maar dat heb ik nog niet gezocht dus weet het niet. App is Locus Map trouwens ;)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 12:34

De back to start functie van de Polar 400 onlangs uitgetest met horloge van stalgenootje.
Dan wijst hij met een pijl de richting van waar je startpunt was aan en hij geeft ook de afstand hemelsbreed weer.
We hebben dankzij die functie wel ons beginpunt weer mooi gevonden (we volgden aanvankelijk de route op endomondo, maar doordat we overvallen werden door een paar pittige plensbuien besloten we om de route wat in te korten en hebben toen met haar horloge die back to start functie maar eens getest).

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 12:35

Dat klinkt allemaal wel erg handig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 16:13

Dat is wel fijn Marije_jiplover, ik kon me er niks bij voorstellen omdat er dus geen kaarten in zitten. Maar klinkt wel handig zo :j Hij pakt dan waarschijnlijk kortste route? Want als die over een 80 km weg ofzo gaat is dat natuurlijk ook niet zo interessant .. Maarja, als je echt wanhopig bent is het natuurlijk altijd wel fijn dat je terug thuis geraakt :P

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 19:31

Hij blijft de richting aanwijzen dmv een pijl.
Als die dus naar links wijst, maar daar is geen pad, dan rijd je gewoon rechtdoor en gaat die uiteindelijk naar linksachter wijzen.
Het is een soort kompas en de pijl wijst niet naar t noorden maar naar je startpunt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 20:05

Oh, op die manier, dat is ook wel fijn, kan je zelf kijken waar het wat veilig is (lijkt) om te rijden en kom je er (uiteindelijk) toch wel.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 19:51

Interessant gesprek hierboven over sporthorloges ;). Ik had een Garmin forerunner 10, ideaal om je route bij te houden en goede connectie met GPS. Maar mijn bandjes zijn van mijn horloge af gevallen en geen idee of dat te fiksen is :'). Gebruikte m ook met hardlopen dus ideaal.

Maar wil nu eigenlijk een nieuwe versie, hartslag bijhouden van paard lijkt me ook interessant. Maar is een dure aankoop als je het alleen voor de lol gebruikt :P.

Vandaag even een kort rondje buiten gedaan. Omdat alles zeiknat was het maar bij een rondje polder gehouden. Uiteindelijk lekker in het zonnetje gereden.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 22:51

Hier helaas een zware bui die er niet was volgens buienradar :( ja achteraf.
Maar toch een leuk rondje gereden, veel in het bos, was het nog redelijk droog.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 07:33

Ik heb gisteren mijn eerste cross ooit gestart. Godzijdank tussen de immense regenvlagen door.

Vandaag provinciaal kampioenschap en dan sluiten we het seizoen af. Dus weer meer tijd voor buitenritten *\o/*

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 20:25

Ik zou zo graag eens met hartslag meter willen rijden. Maar snap er de ballen niet van :+

Wij kunnen ook eindelijk weer rijden. Zadel is aangepast en met speciale (tijdelijke?) Pad eronder ligt het als een huis.
Dus direct goed uitgeprobeerd tijdens een weekendje strand.

Wat was dat gaaf zeg !!! <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Even dinnetje er af geknipt. Zonde want was een super leuke foto samen maar wil haar niet zomaar op het internet gooien :)