Ik hoef ook geen sneeuw, het word hier op den duur weer ijzel en dat vind ik écht verschrikkelijk *glijpartijen*
Zondag met buitenrijden ook een behoorlijke hagelbui onderweg en alles is idd enorm blubberig en glad. Hopen dat het een tijdje droog blijft en dan licht vriezen met een mooi zonnetje
Ik rijd als er sneeuw ligt ook gewoon in het bos en bovendien staat ponylief 24/7 buiten, dan is winterbeslag wel erg fijn. Vooral omdat van het beslag afhalen betekent dat ik eigenlijk maar heel weinig met hem kan. En gezien zijn leeftijd is 2 maanden of langer verplicht rust geen optie, dan roest hij vast
Ik heb die van mij een winter op sneeuwbeslag gehad, (echt aan te raden, ook bij diepe sneeuw) en dit jaar staat hij blootvoets en dat gaat eigenlijk ook prima, hij is heel zeker in zijn passen.
Silence
Endurance Heb ik met Silence gedaan en met Jimmy ook volgend jaar als het goed is. Qua ijzers zit ik in twijfel. Jimmy staat erop omdat hij zonder niet meer liep. Maar wil geen problemen als het echt gaat sneeuwen.
Ik ga dit jaar de duplo's in de sneeuw testen! Ben benieuwd. Er is ook een echte wintervariant waarbij je proppen kan indraaien, maar ik ga het eerst met de normale proberen.
pinkie87
Geplaatst: 04-12-12 20:14
oww heerlijke lijkt me het alleen heb ik hier niet heel veel mogelijk hier zo. wil misschien in het na jaar of volgend jaar naar de veluwe maar moet nog even sparen want jah paard stallen en je zelf huisvesten is toch altijd wel prijzig
Hier ook blote voeten bij alledrie, is wel zo handig in de winter en qua kosten ook Normaal is het ook geen probleem, bij de trektocht in september na vijf dagen 60% asfalt waren ze toch wel erg afgesleten. Denk dat als we nogmaals gaan trektocht rijden er dan voor de tijd van de trektocht misschien toch ijzers onder komen, al doe ik het liever niet...
Die van mij loop ook op blote voeten, maar heb voor noodgevallen 4 hoefschoenen.
ikke
Geplaatst: 04-12-12 21:28
Hier ook geen ijzers. Dat geeft meetal de minste problemen, hoewel het vorig jaar op een zeker moment zo glad was dat ook de "blotevoetenpaarden" er problemen mee hadden. Blijk maar weer: zowel met als zonder ijzers, niks is heilig.
is per paard en situatie te bekijken, vind ik altijd... Heb mijn smid gevraagd of hij aangeeft als ijzers nodig zijn...hij vindt de hoeven van mijn pony juist supergoed en reuze sterk...dus zolang ze niet nodig zijn,geen ijzers..
Sja ik heb mijn pony ook heel lang op blote voeten gehad. Echter maakten we op den duur zoveel kilometers, met veel asfalt, dat ze te gevoelig ging lopen.
Silence
Ik zit ook met medisch beslag, daar baal ik wel van.. Heb het niet op ijzers met sneeuw..
_Dune_
Geplaatst: 04-12-12 22:50
Mijn paard staat op blote voeten en dat gaat prima, ook in de winter. In februari heb ik een paar prachtige sneeuwritjes gemaakt! ik heb toen zelfs een paar flinke galopjes kunnen maken, de sneeuw was er perfect voor.