Wij zijn vandaag weer een rondje wezen doen ! Met ons nieuwe zadel, Wintec 500 ... wat wel wennen is ... Ik ben van een Bob Marshall Westernzadel naar een Barefoot Cheyenne gegaan. En nu naar een engels boomzadel. Maar tis beter voor Yentle, ik merk dat rijden voor haar nog wel erg fijn is. Alleen wandelen vindt ze niet altijd leuk. Ik ga donderdag beginnen met rechtricht lessen zodat we vanaf de grond bezig gaan met soepelheid en gymnastiseren. Ik hoop deze week uitslag te krijgen van de bloedonderzoeken, ze wordt op Cushing getest en even kijken of er elders iets is qua ontstekingen. Fotootje van vandaag ;
Ze liep onderweg lekker te kauwen en te smakken, lippie liet ze zelfs lekker hangen we hebben gedraaft en een gealopje gemaakt. Het bewegen gaat makkelijker, ze stapt makkelijker weg. Kortom een blij paardje vanmorgen ! Hopelijk kunnen we zo weer even voort en kan ze met wat extra ondersteuning weer wat kilometers met me maken !
mau is niet stijf, wil neit graag voorwaarts, maar als ik hem dan voorwaarts heb (aan de longe om te kijken) zie je dat hij inknikt. Voordeel si wel dat hij nu weer wat vetjes en spieren aan het kweken is, dus hij ziet er verder wel goed uit. Hij krijgt gewoon iedere keer een lekkere poetsbeurt. morgen ga ik wee rkijken hoe hij loopt.
het komt niet uit de voeten/benen, ik denk eerder bij de achterknie of heup. Weet niet precies wat er gebeurd is, ik gok verdraaid of verrekt, en dat duurt nou eenmaal een tijdje.
met aan de hand stappen merk je neits, heb ook niets teruggehoord van degene die m binnen/buiten zetten
Ik had ik de zadelmaker laten komen voor het zadel van Famke. Omdat de singelstoten nodig vervangen moesten worden en het zadel aan de achterkant nodig opnieuw opgevuld moest worden. Verder was het zadel wel prima, zou een speciale gelpad onder moeten omdat Famke nog erg veranderd qua spieren, maar dan zou het goed zijn.. Echter krijg ik net een berichtje van de zadelmaker.. Ze heeft het zadel uit elkaar gehaald en het blijkt dus dat de boom bijna helemaal door de midden is. Hij is nog nét niet gebroken, maar het scheelt niet veel. Zadelmaker gaf al aan dat het maar goed was dat ik haar nu langs had laten komen, voordat ik met Famke op vakantie ga in de meivakantie naar Camperduin.. Want anders had ik misschien niet eens kunnen rijden daar.
Baal wel als een stekker. Zadel is de kosten voor een nieuwe boom niet waard. Dus dat wordt een nieuw zadel!
ieder merk of methode heeft goede en slechte ervaring en referenties
Waratje
Geplaatst: 25-03-14 18:03
Klopt, maar als je ook af en toe een dressuurwedstrijdje wil rijden dan is je keuze in boomloze zadels al weer een stuk beperkter. En voor de prijs van een goed boomlooszadel heb je ook een geschikt boomzadel, eventueel een tweedehands van een echt goed merk.
kinel
Geplaatst: 25-03-14 18:16
Klopt er zijn ook mensen die er niks van moeten hebben. Nou ik behoor tot de mensen die niet meer anders wilt. Heb eerst een winter gehad en daarna een australian stockzadel. Deze is verkocht en ben toen over gegaan sinds twee jaar op een barefoot cheyenne . Ben heel blij en mijn paardje ook. Ze is echt veel relaxter gaan lopen. Wil niet meer anders. Warantje er zijn ook al speciale boomloze dressuur zadel te krijgen. De barrydale bevoordeeld. Maar nogmaals ieder zijn eigen keuze. .
Marcella
Geplaatst: 25-03-14 18:30
Met de barefoot Cheyenne heb ik in ieder geval mijn punten in het L2 gereden, maar toen had je die bredere pommels nog niet. En toen had ik op een gegeven moment dat de breedste pommel toendertijd te smal was. Maar je heb nu wel bredere pommels alleen is pony nu zo afgevallen dat hij gewoon weer de M-pommel past.
En heel blij met mijn Hidalgo Milwaukee (western).
Marcella
Geplaatst: 25-03-14 18:31
Met de barefoot Cheyenne heb ik in ieder geval mijn punten in het L2 gereden, maar toen had je die bredere pommels nog niet. En toen had ik op een gegeven moment dat de breedste pommel toendertijd te smal was. Maar je heb nu wel bredere pommels alleen is pony nu zo afgevallen dat hij gewoon weer de M-pommel past.
En heel blij met mijn Hidalgo Milwaukee (western).
Toen mijn oude zadel niet meer bleek te passen zijn we met de pony naar Nijkerk gegaan naar Country mill. Wel een stukje rijden maar ze hadden er veel zadels en ook veel endurance zadels. Nu heb ik dus een massimo trail zadel en wat ben ik daar blij mee!
Waratje
Geplaatst: 25-03-14 18:42
Massimo trail is inderdaad een heel fijn zadel, heb ik ook voor mijn jonge paard. Oude paard heeft een enorme hekel aan boomloos, die rij ik nu met een Sommerzadeltje (ik meen Marakesh) en daar ben ik ook wel heel blij mee.
Ik vond de trail niet fijn, heb/had de dressuur....maar daar krijg ik last van de rug van met lang rijden. (door oude blessures). Die staat dus te koop.
Boomloos heb ik ook gehad,op meerdere paarden...wisselende ervaringen. Op zich erg tevreden, vooral over barefoot maar het ligt ook wel aan je paard.
Vind boomloos ook niet heel verkeerd rijden, maar heb toch de ervaring dat paarden beter lopen met een boomzadel. Ik zweer bij de Thorowgood T-versies. Heerlijk licht en helemaal niet duur. Met dat ik heel makkelijk de boom kan aanpassen en kan opvullen etc. En heel makkelijk in de onderhoud hihi.
Van het weekend richting de Postbank gereden met mijn 2 knollies (1 handpaard), 2 zwijnen gespot en gisteravond het vaste wild-spot-rondje. 8 herten en 3 reeen. Prachtig!!
Vanavond maar eens even kijken, misschien maar even longeren of zo. Donderdagavond ws dressuurles, is ook wel weer eens nodig...