Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 20:57

Suzan_bobar schreef:
Was het bij jullie droog vandaag?? Hier alleen maar regen regen regen en niet een klein beetje bleegh

Hier ook heel de dag regen, het is nu nog niet gestopt en volgens de voorspellingen word het morgen net zo een dag als vandaag -O-

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 21:06

VanHuisUit schreef:
Precies. Niet omheind meetellen, wel omheind niet. En nu ff niet flauw doen dat de hele Veluwe ook omheind is :P :')

:') _O-

Lijkt me verder idd wel ook een goede grens :)

Hier gisterochtend nog met lekker weer kunnen rijden 8-) met mooie paarse heide alweer :#
en vanochtend was t ook nog wel redelijk, maar dus wel al klein beetje miezer gehad >;) en dat was de voorbode voor een verdere suffe nátte dag :\ :O wel fijn voor de grasjes :Y) maar verder blèhhh...

sanowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 22:30

Hier ook alleen maar regen... Gistermorgen ng wel rondje gemaakt, duplo kwijt geraakt nu maar hopen dat de Smit ng kan komen deze week

Rondje v gister
Afbeelding

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 22:50

Hier komen er woensdag weer nieuwe duplo's onder :D heb vandaag de achterijzers eraf getrokken omdat er een scheef zat na de rit.
Het was hier gelukkig de hele ochtend droog. Paard logeert bij mijn ouders aan huis en heb vandaag een rondje kunnen doen wat ik vier jaar geleden voor het laatst heb gedaan geloof ik :D

Afbeelding

Afbeelding

Suzan_bobar

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 23:19

Echt niet te geloven dat het bij sommigen de hele dag droog is geweest,... Bizar. Hier regent het nog steeds. Paarden staan verzopen in een blubber weide. Eergister was het nog mulzand en stoffig hahaha extreem bizar weer.

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 23:35

Hier is de wei alweer bijna droog mag wel weer iets regen hhmahah

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 08:58

ik heb nog geen tijd gehad om een ritje te maken.

regen ben ik blij mee, gras is écht op. 3 dagen geleden heb ik 3 balen hooi in de wei gelegd, met 4 paarden was dat gisteren schoon op. heb weer 3 baaltjes neer gelegd (meer past er niet in de bak), kan ik morgen weer aanvullen.

hier is het ook nog niet droog geweest, grond is zo droog dat de regen niet eens opgenomen word. paard heb ik maar even onder een dekentje gezet, die vond het wat minder grappig

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 09:03

Het is bij ons gisteren droog geweest tot een uurtje of 7-8 's avonds, daarna is het gaan regenen en niet meer droog geweest. Denk dat m'n merrie blij is met haar deken, die is niet zo'n held met langdurige regen in d'r blootje :n

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 18:13

nog fototjes van mijn ritje gisteren

Afbeelding
Afbeelding

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 18:24

Regen regen regen. Vanmorgen trof ik twee verkleumde, bibberende paarden aan. Heb ze beiden maar een deken op gelegd. Dit is echt vreselijk. Een blubber weide. Dus in augustus staan beide paarden lekker onder een deken,...

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 18:47

Ach, vorig jaar mei was het een paar dagen zo koud en nat dat ik m'n versgewassen 200 grams-deken uit de kast kon trekken... Wat dat betreft is het nu minder koud, maar niet minder nat. Hier was de merrie gisteren al blij met haar regenjackie.

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 19:12

Vandaag hier ook regen die 2 blijven buiten staan in de blubber en regen

sanowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 20:41

ik voer maar wat hooi bij, de paardjes zijn me dankbaar en staan lekker onder het afdak te eten ipv van grasjes in de regen ;)

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 21:04

sanowa schreef:
ik voer maar wat hooi bij, de paardjes zijn me dankbaar en staan lekker onder het afdak te eten ipv van grasjes in de regen ;)

Heb hooi binnen in de stal en buiten nee ze staan buiten gekke beesten zijn wel boos ik de andere weien dicht heb gedaan wil niet dat alles modderig wordt

M_nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 21:44

Mevrouw staat gewoon buiten, zonder deken of hooi. Ze heeft genoeg vet en een dikke vacht. Hier een uurtje droog, dan weer 5 uur regen, uurtje droog en dan weer heel lang regen. Morgen weer zulk weer en dan voorspellen ze donderdag en vrijdag weer 24 graden en het weekend 20.

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 22:30

Mijne is te dun ken ook niet nat zijn Regendeken op gooien
Vind niet eens heel erg die regen goed voor de wei

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 23:41

Over omheind rijden ect soms zie je op de plattegrond hele andere plaatjes dan in werkelijkheid , de velden waar ik over cross zijn niet omheind horen bij het landgoed , vorig jaar was daar nog een druiven iets .. In de bak rij ik niet .. Afijn degene die mij bedoelt wees welkom kom kijken , tis landgoed en niet omheind

Verder hier ook regen regen regen , prima zijn er iig geen dazen morgen lekker het landgoed even op ,

Hoop dat het trailerladen snel alleen lukt dan kan ik zelf lekker op pad

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 08:25

M_nouska schreef:
Lekker rondje, hoezo kon je nergens gas geven?

Heb in de buurt niet echt de paden ervoor. Er is een stuk bos waar je rustig kunt galopperen maar dat lag te slecht nu.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 10:28

Hier is het t weekend zo goed als droog geweest, gistermiddag is het gaan regenen en dat doet het nog steeds. Voornamelijk flinke miezer. Ach, vanaf morgen wordt het weer mooi dames!!!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 10:34

Dat is alweer veranderd, donderdag weer regen. :')

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 12:35

hier niet somebitch :) hah ach veranderd met de dag denk ik ?

vanavond even een rondje maken hoop ik mist ze weer overal aan het zaagen zijn , man man wat zijn ze toch bezig overal , .. en de boeren zijn natuurlijk ook druk overal dus de weg over kan en ga ik hier al niet haha, we hebben 1 rondje die heb ik een tijdjes terug ook gemaakt, maar hier heb je nog zoveel prikkeldraad aan weerszijden bij de koeien en de schapen en dan hele smalle paden vind ik zelf best eng, stel je paard springt een keer opzij hang je meteen in het prikkeldraad , pak liever de trailer of blij veilig op het landgoed

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 16:55

Vanmiddag eerst rondje sinds 2,5 week gereden. Eindelijk weer wat tijd en vervoer. Dit blijven we mooi volhouden :D Was niet erg lang, maar we bouwen rustig op. Ze is nogal schrikachtig de laatste tijd en even de rust weer terug krijgen.

Sparky10, dat met de prikkeldraad herken ik. Blijf er altijd zo ver mogelijk vanaf, maar als aan beide kanten is wordt dat natuurlijk lastig.

Hier heeft het 2 dagen continu geregend. Inmiddels is het weer droog. Komende 1,5 week blijft dat ook zo als goed is. Niet verkeerd, volgende week ben ik week vrij, dus kan ik mooi wat langere ritjes maken in het zonnetje.

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 17:33

Hier ook alleen maar regen sinds zaterdagmiddag, maar vandaag is het nog grotendeels droog! Ik ben zaterdagochtend nog wezen rijden, zondag en maandag vrij gegeven. Vandaag weer het bos in geweest, en de nattigheid viel me op zich zelfs nog best mee! Aantal paden die structureel wat slechter zijn waren nu ook wel verzopen, maar het was echt nog goed te doen! En de komende dagen wordt het weer beter, dus dan kan alles weer helemaal mooi opdrogen! Het weerbericht voor komend weekend wisselt wel erg, ik heb dan wedstrijd dus ik hou het elke dag in de gaten. Paar dagen geleden nog regen voorspeld, daarna een tijdje tegen de 30 graden, en nu weer regen op het weerbericht.. Zal dus echt afwachten worden!

Dat prikkeldraad is inderdaad vervelend, hier hebben we het ook rondom het begrazingsgebied, maar daar zitten nog wel struiken tussen het pad en het prikkeldraad. Bij een ander pad echter is het een erg smal pad met prikkeldraad direct naast je. Doordat het zo smal en slecht te overzien is door alle overhangende takken, twijfelde mijn paard een keer te erg en besloot om te draaien. Plukje staart in het prikkeldraad en een wondje op haar bil. Het viel nog mee, maar moet er niet aan denken dat het prikkeldraad dieper in de huid zou gaan, of dat het een stuk vel meetrekt ofzo... :n

M_nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 20:04

Vandaag droog, maar alle buitenbakken waren zwembaden en het bos ook, dus sinds lange tijd weer in de binnenbak gereden. Haal zaterdag en zondag wel de kilometers weer in *\o/*

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 20:47

toen ik klaar was met werken ging regen heb heb met de bal gespeeld :-)