Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 22:51

Lekker! Ik ga helaas gewoon werken haha. Misschien erna een kort ritje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 22:53

Poeh VanHuisUit, klinkt zwaar! Wel ontzettend stoer dat je uitgereden hebt!
Heb ooit eens gegroomd bij iemand die met daadwerkelijk een barst (breuk?) in haar ribben heeft gereden, denk dat ze toen de 80 km reed.. Ze zeggen wel eens dat enduranceruiters een beetje gek zijn... ;)

Klopt inderdaad van die extra antenne, betrap mezelf erop dat ik op een rit wel 100 keer achterom kijk omdat ik denk wat te horen en hij heeft het niet (meer) zo op dingen die langs achteren naderen. Heel stom, want zo breng ik meteen ook spanning op hem over natuurlijk, ik kan beter wachten met paniekeren tot hij daadwerkelijk schrikt :P Op zo'n momenten, als er dan echt wat gebeurd, dan ben ik altijd de rust zelve :+ Maar achteraf gaan de radartjes weer draaien "wat als die nu.... " Echt stom :+

Hulp op zich.. goh.. stalgenoten en eigenaresse helpen mij wel qua erover praten, maar echt helpen.. ik zou niet weten hoe. Ze bieden wel aan om bv te voet of met ander paard mee te gaan ofzo, maar dat heeft geen zin want zodra we niet helemaal alleen zijn zijn er geen problemen.. Of misschien nu wel, want op tractors doet hij echt wel raar op.. met dank aan de vele asociale chauffeurs in onze nieuwe omgeving ;) (er zijn er natuurlijk ook goede, gelukkig maar). Ben wel van plan als binnenkort alles weer ok is op stal om terug wat lessen te nemen en die instructeur kan mij ook wel helpen met mijn problemen, ben ik zeker van. En deze week gaat stalgenootje toch eens te voet mee gaan om te kijken..

Komt ook wel goed, moet er gewoon zelf niet zo'n spel van maken, maarja, de theorie is altijd makkelijk :P Vind het ook stom dat je wel tips kan halen via internet, hoe te reageren als je paard schrikt ed, maar dat is nooit zoals bij ons. Altijd in een piste of ergens met ruimte, maar wat kan je dan op een smalle weg met aan 2 kanten mais en een tactor die tegen 60 km/u langsraast? Dat soort dingen gebeuren hier, niet die dingen die je in de filmpjes ziet :Y) En daarnaast mag hij ook zo weinig, kan hem niet fel buigen of in draf zetten of wat je dan ook vaak krijgt als tips.. Dus dat beperkt ook enorm, kan bij wijze van spreken alleen maar rechtuit met hem stappen, ruime bochten en dat is het. En dan moet hij dan gewoon braaf doen, met alles wat langsraast of op hem afvliegt :+

Sorry trouwens dat ik zo zaag.. :o

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-15 06:56

Grappig Sabine. Ik vind mijn paardje wel een beetje in de beschrijving van die van jou. Ik moet alleen zeggen dat ik niet zoveel last heb van zijn gedrag.

Hier ook bij rare dingen geen blik of bloos, vliegers bijvoorbeeld. Maar een laagje modder langs een uitgebaggerde sloot, scheve grasspriet of een wandelaar zijn dingen om een hartaanval te krijgen.

Ik gebruik mijn antenne juist wel. Alleen niet om gespannen te worden. Maar ik kijk wel veel naar dingen om me heen, om een echte schok te voorkomen. Dus zie ik iets wat hij wat spannend kan vinden, blijf ik ontspannen maar bereid ik hem en mezelf wel even voor. Is het iets kleins dan ben ik gewoon alert maar doe ik niets, of stel ik hem een beetje om zodat hij er niet op focust. Is het een grote angst (tractor oid ) dan zoek ik even een oprit op zodat hij iets afstand heeft als hij langs komt.
Mijn paard is wel erg lief aan de hand, dus bij hele enge dingen stap ik gewoon even af en loop ik erlangs. Scheelt een hoop stress.

Beter stress voorkomen, want als ze erin blijven hangen dan ben je idd de pineut. Als hij gestrest is zet ik hem trouwens aan het werk, steeds drie passen wijken/overgangen/schouderbinnen etc. blijft het koppie iig biJ mij.

sanowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 07:09

Sabine, ik herken het ook hoor, ik denk toch wel veel ruiters. Mijn zendertje werkt ook altijd. gelukkig gaat het inmiddels beter.
Ik heb lessen erin gehad, zie ik iets engs dat ging ik me er juist op concentreren en dat moest ik nu juist niet doen.
Dus kom ik nu iets tegen dan mag ik er niet meer naar kijken en dat werkt echt!
Mijn paardje ziet werkelijk echt alles! :+ ze is gewoon heel erg alert, terwijl mijn andere paardjes dus helemaal niet zo is, moest er erg aan wennen, want als ze alles zien wil niet zeggen dat ze daar bang voor zijn.

Mijn eerst kilometers zitten er ook weer op voor de challenge, helaas heb ik geen idee op welke plek ik sta. want ik doe nog niet mee :+ heb me inmiddels wel aangemeld.
Ik dacht dat iedereen die al mee had gedaan automatisch weer mee deed, maar er zal wel wat fout zijn gegaan.. komt vast goed!

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 07:14

Woeh ik sta eventjes op plek 3 :)
Gisteren de 62 km van kootwijkerbroek goed uitgereden met een 4e plek en 13,7 gemiddeld.
Trots op mijn kleine stoere pony!

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 07:20

@ Mooney : Fijn die herkenning :)
Ik heb er vooral last van als de omgeving niet gepast is. Is er ruimte genoeg dan maakt het mij ook niet uit dat hij eens springt of dergelijke, maar doorgaans is die ruimte er niet (we kiezen onze momenten altijd uit :P ) en dan vind ik het gewoon eng, want 1 verkeerde beweging (van pony of andere betrokkene) en het kan grote gevolgen hebben.. en ik ben hang voor die gevolgen ;)

Antenne helpt mij inderdaad ook wel, het enige wat mij stoort is het echt panisch achterom kijken omdat ik wat hoor komen, terwijl er doorgaans niks is ( en die ene fietser die heb ik dan weer net niet gehoord :)) ). Daar moet ik echt vanaf. En verder gewoon gaan km's maken, door hem in de paddock te laten staan los ik ook niks op.. Dus dat gaan we vanaf straks doen (eerst paar uur slapen) :Y) En er vanaf springen zodra ik het niet vertrouw, ga ik echt doen :j Want dan is er ook meteen geen probleem meer en ik kan tegenwoordig toch erop zonder opstapje dus komt wel goed .. en anders maar te voet terug, met zijn tempo zijn we toch nooit ver weg :')

@ sanowa : Ook bedankt voor je reactie, kan ik mij ook helemaal in vinden :j Dat focussen doe ik dus ook.. en ik weet dat het niet mag :P [***] ziet doorgaans ook alles, alleen wel op een fijne manier, gewoon gezellig rondkijken. Dat stoort me verder ook niet. Het gaat meer om de onverwachte/snelle dingen, want wat hij ziet aankomen is eigenlijk nooit een probleem, tenzij iets niet blijkt te zijn wat hij verwacht, dan uiteraard weer wel.. En zo heeft elk paard wel iets zeker? ;)

Leuke foto Kim! En geniet van je (tijdelijke? ) 3e plaats :Y)

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 07:23

Lastig sabine dat je angstig bent.
Ik snap het wel het is altijd op het verkeerde moment en dat is inderdaad niet leuk dan...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 08:38

Super gereden Kim! Smurf weer helemaal in orde, fijn hoor.

Ollie kan zich een ongeluk schrikken van een molshoop :wow: en vrijwel in een tractor of vrachtwagen kruipen daar is ze dan totaal niet bang voor. Ik blijf ook niet koste wat het kost erop zitten. Bij ons moet ik langs kassen (je moet er toch niet aan denken dat je pony in een kas springt...) waar van die enorme vrachtwagens voor de bloemenveiling langskomen en waar je dan ook niet kunt uitwijken op bepaalde stukken. De tractoren die ik tegenkom zijn van de plaatselijke boeren / loonwerkers en die kennen me wel, dan rijden ze wat langzamer als ze me zien dat is wel erg fijn.

Ollie is een keer gebeten door een hond in het bos, in haar achterbenen. Ze is daar toen enorm van geschrokken en was heel bang op bepaalde stukken. Ik ben toen een periode alleen met anderen gaan rijden puur om weer vertrouwen voor haar op te doen en heb dat stuk in het bos gemeden. Na een paar weken ben ik daar op bepaalde punten waar ze dat gedrag vertoonde eraf gestapt en gewoon gaan wandelen. Na een maand of 3, 4 was alles weer normaal. Ze is geen pony die er misbruik van maakt als ik eraf ga, ze is dan gewoon echt bang. Als ze zit te klooien bij de 100e molshoop krijgt ze gewoon op haar donder, maar dat is draken <<)

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 10:21

Gefeliciteerd Kim! Fijn dat jullie weer helemaal terug zijn!

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 13:51

Goed gereden Kim!

Ik zat er vanochtend rond half 8 op, dus om 8 uur op strand. Was al druk onderweg in de duinen, met hardlopers, fietsers, mensen die hond aan het uitlaten waren. Op strand ook alwel.
Alleen op strand paar galopjes (links en rechts afgewisseld, beetje trainen) en draf gepakt, verder alles gestapt. Wel fanatiek hoor, hem laten inbuigen alle kanten op en bij elkaar proberen te rijden, pasje wijken, halt, achterwaarts, etc. Was leuk!
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 19:33

Ik heb HEERLIJK gereden! Hoop dat pony het ook leuk vond :o :')

Afbeelding

In het begin een beetje aangekeken, bedoeling was genieten vandaag en niet teveel aan gevaar denken. Dus beetje rondlummelen, hier en daar eens een hapje gras, geen stress of druk ... Naja, dat idee was snel van de baan :o Werkt dus niet bij pony, enige wat je dan bereikt is dat hij zich parkeert bij een pluk gras en gewoon zijn ding doet, inclusief zijn kont de weg op draaien als er net een auto passeert. Dat was dus niet voor herhaling vatbaar .. dan maar actief gaan rijden. En het werkte! *\o/*

Ik vroeg niet veel van hem, gewoon actief stappen en liefst rechtdoor. Het ging echt super. Gewoon focus houden en als hij van het ideale pad afweek of naar beneden trok er wat aan doen. Ongeveer halverwege viel het kwartje en heb ik heel fijn kunnen rijden zonder veel te moeten doen. En geen enkel schrikmoment! Ik had ook geen tijd om achterom te kijken door de concentratie, dus véél gewonnen vandaag! Tractor kwam pas langs toen ik aan het afzadelen was, dus dat is nog even afwachten :+ Maar auto met rammelende aanhanger was geen probleem, grote rode bestelbus die op de smalle weg veel te snel langszoefde ook niet. Verder alle punten gedaan waar hij bij eerdere ritten zo schrok (zelfs 2x, heen & terug, express gedaan) en nergens een probleem!

Dus vanaf nu gewoon actief rijden en hem laten werken (kan ook best in stap) en dan komt het allemaal wel goed. Oh ja, ik had ook geen zweep mee, omdat ik die toch te snel misbruik in mijn ogen en dat allemaal een heel negatieve lading heeft. Maar met een leadrope (rij met natural hackamore) kan je ook héél veel, gewoon op een net wat andere manier, en dat hebben we nodig :) En terwijl je gewoon met een los teugeltje stapt die leadrope als een helikopter boven & langs je zwaaien is ook wel best lollig :Y) :))

Voor morgen hetzelfde doel :)

En dit dus, deze had ik vannacht gelezen: http://mirrorhorses.com/assertiever-zij ... d-nerveus/

Ben zoveel bezig geweest met "aah, zielige [***] met zijn slechte benen, we doen maar gewoon wat hij wil" dat hij nu ook zoiets heeft van "ja hoor, ik vind het allemaal best, daar is nog wat lekker gras" maar daar moeten we vanaf, want hij kan best nog wel stappen .. en zelfs draven zo blijkt :Y) :)) (op het einde had ik hem zover dat als ik zei "[***], doorstappen" en een geluidje maakte dat hij zelfs in een drafje ging, vond ik wel cool 8-) ).

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 23:12

Toch een Rondje gedaan was aan Twijfelen wel of niet,
Na een heel avontuur vandaag eerst loslopende Koe :-) die in land terug gezet willen we onze weg vervolgen, stuiterballen waren het in het bos, :-) kom je net uit bos in landweg loslopende schapen tegen, *geen idee waar vandaan die kwamen *
Gelukkig veder alles goed gegan

nog ff geholpen met de paardjes verhuizen van me vriendin, dus daar 2x aan toe heen en weer gelopen :-)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 12:51

Haha, die foto's van het koe snuffelen :P

Ik heb een filmpje gemaakt van m'n duinrit van afgelopen vrijdag.
Vind het wel leuk om hem hier nog even te delen :D

Kwaliteit wel even op HD zetten bij het kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 12:59

Wat een landschap <3 Gewoon genieten <3

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 15:30

Knappe Tinker voor de wagen Keetie :)
VHU jeetje wat knap zeg, superstoer dat je 'm toch uitgereden hebt _/-\o_
Kim gefeliciteerd! Gave foto :D
Klinkt als een heerlijk ritje Jaan :)
Sabine, super dat het zo goed ging, en ik merk ook dat paarden gewoon echt wel zekerheid nodig hebben van hun ruiter, de mijne heeft ook behoefte aan zwart-wit, grijs gebied wordt zij juist onzeker van.
Moonforever wat een heerlijke foto's!
Rianne wat een prachtige rit zeg <3

Wanneer ik tempo en afstand wil rijden rijd ik alleen, voor kortere rustigere ritjes heb ik ook stalgenootjes waarmee ik kan rijden :) Overigens rijd ik daarnaast zelf ook nog volop dressuur, maar vind ik juist de veelzijdigheid en afwisseling onwijs leuk :j

Hier ook een heerlijk ritje vandaag, vriendin kwam hierheen met paard, rondje Amerongen gedaan, en lekker even geluncht met een pannenkoek tussendoor :) Paarden kenden elkaar niet, maar die vonden het ook best gezellig samen. Ik was alleen even iets te ongeduldig met m'n endomondo, ipv op pauze tijdens de lunch, zette ik 'm al uit, dus toen we verder reden weer opnieuw aangezet, uiteindelijk ruim 15km gereden vandaag, en we hadden absoluut geen haast vandaag ;)

Afbeelding

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 20:19

Moonforever leuke foto's zo neus aan neus met de koeien.
Met Sally zal ik die nooit kunnen maken, mevrouw heeft een }:0 }:0 fobie. Had ze vroeger ook voor schapen maar dat is er gelukkig een heel eind uit tegenwoordig :)

RianneB wat een mooie omgeving daar. Zat mee te genieten.

Fleur_yen heerlijk gereden met een pannekoek tussendoor, altijd fijn.

VanHuisUit ik vind het ook zo knap dat je ondanks je zere ribben gewoon hebt doorgereden _/-\o_

Wij kunnen aankomend weekend endomondo gaan uittesten. Vrijdag komt smid ijzer er weer onder slaan.
Hopelijk wordt ik snel toegevoegd aan de challenge :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 21:01

Hmmm, pannenkoeken :9
Ik draai voorlopig nog rondjes rond de kerktoren maar hoop toch snel weer ritjes inclusief pauze te kunnen doen O:) Wel jammer dat de pauzeplaatsen allemaal nu net een tikje verder zitten dan eerst :+
Staan de paarden trouwens in paddockjes? Of staan ze altijd gewoon los? :P

Ik mag ook weer! Ook vandaag ging super :):)
Nog eens naar de waterbakken gereden .. Of ja, bakken, want veel water was er niet te vinden :') Wel fijn dat we gewoon nog dezelfde rondjes & paden kunnen doen, alleen dan komende vanuit een andere richting :) Ook exact dezelfde gemiddelde snelheid als gisteren gereden.. is ook een kunst op zich :Y) En oh ja, heb ook klein galopje gedaan, dat kan pony toch nog *\o/*

Afbeelding

Hebben jullie trouwens eigenlijk ook problemen met Endomondo zelf? Ik kan bv. mijn kaartje niet meer op kaart zetten, enkel satelliet. De labels werken ook niet meer en kan niet meer rechtstreeks van mijn horloge importeren (import from Garmin staat er niet meer). Kan wel gewoon via bestand toevoegen dus dat is geen probleem, maar dat kaartgedoe is wel minder..

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 21:14

Ze staan in een soort van stands Sabine, aan de achterkant een ketting die met panieksluiting dicht kan. Halsters waren we dit keer vergeten :o Klinkt als een heerlijk ritje van jou ook! :D

Zo dus:
Afbeelding

Ik heb eigenlijk geen klachten over endomondo, hij doet redelijk wat ik van 'm verwacht eigenlijk ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 21:28

Aha, dat verklaart :Y)

Denk dat het deels aan mijn browser ligt, want in Chrome gaat het wel gewoon (ook meteen het nieuwe uitzicht eens bekeken, anders maar wel leuk denk ik). Alleen dat Garmin-gedeelte staat er niet, maar misschien hebben ze dat wel afgeschaft ofzo, dat je via bestand moet toevoegen vanaf nu ...

Lientjuhh22

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 22:58

Wat komen er leuke fotos voorbij allemaal!
Dit is mijn eerste jaar dat ik deelneem aan de challange, en vind het erg leuk om alle ritjes van andere te zien. Ik ben nu zelf ook meer geneigd om naar buiten te gaan :)

Ik heb wel problemen met endomondo, hij stopt steeds uit zichzelf tijdens het rijden, als ik daar dan achter kom zet ik hem wel weer aan, maar dan krijg je dus allemaal korte ritjes te zien in het schema, en niet netjes een rondje. Zal waarschijnlijk aan mijn telefoon liggen, even kijken of ik het kan oplossen :o

Vandaag met mijn beide beestjes naar het ven gelopen, ongeveer 7km gelopen, het langste tochtje tot nu toe voor mijn jaarling, maar ze vond het ven heerlijk. Netjes samen lopen is nog lastig voor ze, er zit ook nogal wat lengte verschil in, 1.20 en 1.74 :D

Afbeelding
Afbeelding
Veel mensen onderweg vonden de zwarte wel zielig, zo met een blinddoek op pad :')
Sorry voor de grote foto's heb geen idee hoe ik ze kleiner moet krijgen :o

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 17:23

Vandaag een klein avontuurtje voor ons! Toen we eind juni op wedstrijd gingen, kwam ik erachter dat Freya niet makkelijk de trailer in wil. Fleur (fleur_yen) regelde een trailerlaadtraining voor ons bij haar instructrice en zo gingen we al steeds stapjes verder. De trailer in en uit zonder te rijden was geen probleem meer, de volgende stappen waren kleine ritjes waarbij we gewoon weer gelijk thuis terugkwamen, en toen dat ook goed ging waren we toe aan de volgende stap: een kort trailerritje naar een andere locatie en ook vanaf daar weer laden en terugrijden. Aangezien Fleur haar paard dichtbij heeft staan, besloten we om vandaag met de trailer naar haar toe te rijden en vanaf daar een ritje te doen en weer terug met de trailer, perfecte oefening!

En dat ging hartstikke goed! In het begin nog even inkomen, de vorige keer oefenen was al weer eventjes geleden door vakantie, maar ze stond er toch wel vlot op en zo konden we op pad! Aangekomen bij Fleur op stal was er genoeg leuks te zien maar was ze wel ontspannen :)

Afbeelding

Daar heerlijk gereden samen! Allebei hebben we wel wat endurance ambitie maar bij gebrek aan stalgenoten die dat ook hebben, rijden we zulk soort ritten toch meestal alleen. Nu kon dat eens een keer samen!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Terug bij Fleur aangekomen rustig afgezadeld en wat laten grazen, en vervolgens weer hop de trailer in! De eerste keer twijfelde ik zelf teveel waardoor het niet in één keer lukte, maar de tweede keer ging vol overtuiging :) We zijn dankzij de trailerlaadtraining en Fleur weer een heel stuk verder!!

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 17:48

Wat goed Chouchou!! Geeft toch weer een hoop vertrouwen +:)+ mooie rit ook.

Lientjuh gezwommen met de paardjes ;) ziet er heerlijk uit!

Hier ook een mooie rit gemaakt. Helaas halverwege moeten keren omdat een brug waar ik overheen wilde in onderhoud was en dus afgesloten. Maar het rondje op een andere manier afgemaakt.

Afbeelding

M_nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 18:38

Fijn dat het trailerladen goed ging, jammer van de brug, maar toch lekker kunnen rijden?

Vandaag heb ik eerst een kwartiertje in de bak losgereden, daarna nog even naar buiten. Wou wat galopwerk doen in het grote weiland, maar ze waren net aan het hooien, dus helaas niet. heerlijk gereden!

Afbeelding
Afbeelding

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 18:54

Jaaaaaa, super lekker gereden <3 ik laat me niet zo snel van de wijs brengen ;) poown was ook erg braaf. Gelukkig geen zon en wel wind, dus wel weinig dazen, dat was fijn.

Jouw ritje ziet er ook lekker uit Manouska.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 19:25

Super dat t zo goed ging chouchou!

Djuulsie, lekker ronde met lekker gemiddelde zeg!

Manouska, wat een heerlijke oortjesfoto!

Ik wilde eigenlijk gister rondje gaan mennen, maar ineens andere plannen. Dus hopelijk vandaag, maar toen ineens weer snikheet, dus toen Tycho maar n half uur gemasseerd (langer houd ik niet vol haha) en daarna hem+hond uit gaan laten. Dus wel 1,8km erbij :))
Afbeelding