Poeh VanHuisUit, klinkt zwaar! Wel ontzettend stoer dat je uitgereden hebt!
Heb ooit eens gegroomd bij iemand die met daadwerkelijk een barst (breuk?) in haar ribben heeft gereden, denk dat ze toen de 80 km reed.. Ze zeggen wel eens dat enduranceruiters een beetje gek zijn... 
Klopt inderdaad van die extra antenne, betrap mezelf erop dat ik op een rit wel 100 keer achterom kijk omdat ik denk wat te horen en hij heeft het niet (meer) zo op dingen die langs achteren naderen. Heel stom, want zo breng ik meteen ook spanning op hem over natuurlijk, ik kan beter wachten met paniekeren tot hij daadwerkelijk schrikt
Op zo'n momenten, als er dan echt wat gebeurd, dan ben ik altijd de rust zelve
Maar achteraf gaan de radartjes weer draaien "wat als die nu.... " Echt stom 
Hulp op zich.. goh.. stalgenoten en eigenaresse helpen mij wel qua erover praten, maar echt helpen.. ik zou niet weten hoe. Ze bieden wel aan om bv te voet of met ander paard mee te gaan ofzo, maar dat heeft geen zin want zodra we niet helemaal alleen zijn zijn er geen problemen.. Of misschien nu wel, want op tractors doet hij echt wel raar op.. met dank aan de vele asociale chauffeurs in onze nieuwe omgeving
(er zijn er natuurlijk ook goede, gelukkig maar). Ben wel van plan als binnenkort alles weer ok is op stal om terug wat lessen te nemen en die instructeur kan mij ook wel helpen met mijn problemen, ben ik zeker van. En deze week gaat stalgenootje toch eens te voet mee gaan om te kijken..
Komt ook wel goed, moet er gewoon zelf niet zo'n spel van maken, maarja, de theorie is altijd makkelijk
Vind het ook stom dat je wel tips kan halen via internet, hoe te reageren als je paard schrikt ed, maar dat is nooit zoals bij ons. Altijd in een piste of ergens met ruimte, maar wat kan je dan op een smalle weg met aan 2 kanten mais en een tactor die tegen 60 km/u langsraast? Dat soort dingen gebeuren hier, niet die dingen die je in de filmpjes ziet
En daarnaast mag hij ook zo weinig, kan hem niet fel buigen of in draf zetten of wat je dan ook vaak krijgt als tips.. Dus dat beperkt ook enorm, kan bij wijze van spreken alleen maar rechtuit met hem stappen, ruime bochten en dat is het. En dan moet hij dan gewoon braaf doen, met alles wat langsraast of op hem afvliegt 
Sorry trouwens dat ik zo zaag..