Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 22:39

JoycexEnya schreef:
Wat een onzin zeg, alleen omdat jou paard bijt mag je niet meer terug komen,
wij gaan gewoon op vakantie, hebben buren bij land die opletten en die gaven water voor de rest hebben ze een midweek op gras gestaan

Klopt is ook erg bullshit reden maarja hoor die verhalen enzo ik vind heerlijk nu dat ik eigen stuk heb :-)
Heb vandaag op paardje dat ik afetou rijdt heerlijk buiten gereden endomondo viel uit dus heb niet heel de rit

Ja ik ken geen verzorgster vinden en hoe moet ik voor september iemand vinden voor 2 paardjes :O

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 22:56

Jaan81 schreef:
[naam], virtuele spreekwoordelijke schop nodig? :P Je roept maar! :D

:D Vrees dat het met 1 schop niet gaat lukken :+
Ik weet niet wat het is, heb helemaal geen stoute pony maar alleen lukt het toch niet zo. Stomme is dat er ook altijd maar problemen zijn als we alleen zijn (dus hulp vragen om het op te lossen heeft geen zin). Zodra er iemand op de grond (bij) is dan heb ik de braafste pony, maar zodra ik erop zit.. Dus zal wel aan mij liggen, ik weet alleen niet waarom :')

djuulsie

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 23:03

Leuke tinker Heb je! Veel goede kilometers :)

Vervelend Sabine :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 23:06

Ohja, ging nog welkom zeggen aan de nieuwe :') Welkom :Y)
Mooie Tinker :) Vanwaar de keuze voor het mennen? Rij je helemaal niet meer onder het zadel?

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 23:16

Ze wordt door mij niet meer bereden. Maar ik stap nooit meer op een paard.
Ben een gigantische zenuwpees met rijden en het plezier was op het laatst er helemaal af voor mij.
10 Jaar geleden begonnen met rijden en toen ik vlak daarna voor het eerst op de kar zat riep ik al dat ik later alleen maar ging mennen.
De angst die ik heb als ik erop zit (en dan maakthet niet uit wat voor paard. De braafste fjord van stal krijg ik nog nerveus) heb ik op de kar niet. Dan durf ik door te pakken.
En Sally vind het vvoorde kar zoveel leuker. Zal ook wel komen doordat ik geen angst heb.

Ze wordt wel bereden nog. Dochter van stalgenootje gaat lessen met haaren wedstrijdjes rijden met de tijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 23:26

Interessant. Gek dat je die angst op de kar dan niet hebt.. weet je wat voor jou het verschil maakt dan? Ik vind de koets ondertussen doodeng :') Maar zoals je kan lezen is dat onder het zadel niet veel beter :+

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 23:30

Mennen is gewoon super leuk :P

Maar nee, zonder dollen, lijkt me lastig om zoveel angst te hebben. Heb je idd een idee hoe dat komt?

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 06:44

Heb het altijd al gehad.
Zeg altijd maar: op de kar merkt ze niet dat ik met bijeen geknepen billen zit ☺
Tuurlijk hebben we nu ook wel dipjes maar veel minder.

Waarschijnlijk volgende week pas weer rijden. Er ligt een vooriizer af en smid is op vakantie.

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 08:29

Ik hen het juist andersom ik rijd liever, meer controle dan dat ik er zo ver achter zit. Ik men wel met 1 van me fjorden, maar die is zo braaf. En hen paar jaar geleden een ongeluk gehad. Welkom trouwens

Jammer sabine, ik heb iemand die zeg maar met paarden kan communiceren bij Enya gehad en dingen aan haar gevraagd waarom ze bepaalde dingen doet, je moet er wel in geloven, maar alles klopt gewoon terwijl ze mij en Enya niet kent.

Jaan: ik heb nooit op een pensionstal gestaan, ik heb bij een vriendin gestaan tegen de lage kosten, maarja toen verloor ik me baan. Maar daarvoor stonden onze andere paarden daar ook en toen kwam de vorige eigenaar en eiste de helft van het land op, want hij heeft de papieren nog ofzo. Dus Enya mocht blijven Ninke naar een weiland van vriendin van me moeder e svenn ging wel terug naar pensionstal. Dus toen hadden we onze paarden op 3 verschillende plekken. Later ging Svenn naar Ninke en moesten daar ook weg ivm een hengstje. Er waren een paar mensen die lans gekocht hadden maar mochten er niks op bouwen. Dus 1 januari zijn Svenn en Ninke er heen gegaan en hebben nu al 1,5 jaar dit land en later 31 mei 2014 is Enya gekomen ivm dat ik de kosten niet meer kon betalen door geen werk.

In het begin baalde ik wel, had alles bak met een heel parcours aan hindernissen, wei , stal en het gaafste het bos ( militair oefenterrein) achter de deur, hekje uit en je bent er. Maarja vriendin en ik zijn nogal uit elkaar gegroeid helaas(denk ik)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 15:15

Heb daar ook aan zitten denken Joyce :j Maar ondertussen ben ik wel redelijk zelf onze eigen psycholoog geworden zeg maar. Heel veel puzzelstukjes zijn al gevonden en ze passen zelfs in elkaar .. Stomme is ook dat er eigenlijk geen problemen zijn en dat ik zelf niet snap waarom ik zo terughoudend ben om erop te kruipen. Grootste probleem is dat ik zelf teveel nadenk en te weinig doe (op gevoel) ;)

Het is niet dat hij onmogelijk gedrag toont ofzo, hij is gewoon een paard... En ja, een paard schrikt wel eens :+ Alleen schrikt hij doorgaans van de meest onnozele dingen of op de meest rare momenten .. Laatst nog over een smal wegje gestapt met aan de ene kant een vader die vlak naast ons zijn kind op zo'n slee (plaat) voorttrok over de kiezels, en tegelijk aan de andere kant een aantal grote honden die blaffend tussen de struiken uit schoten. Zéér normaal als je paard dan schrikt .. hij niet. Maar als even verder bij een ander huis een blaadje verkeerd hangt in de tuin.. oh jee ... En zolang het bij stilstaan en kijken blijft maakt het mij niet uit, maar hij kan soms zoveel spanning opbouwen dat ik echt denk "1 verkeerde beweging en hij is weg". Helpt niet dat hij dat al een paar keer gedaan heeft natuurlijk, en als hij echt schrikt kijkt hij ook naar niks of niemand, dan vliegt hij gewoon het bos of de mais in .. en die momenten heb ik het niet op. Helpt verder ook niet dat hij op andere momenten compleet niks van de wereld meekrijgt en alleen maar denkt "ik moet dat gras" .. en als je hem daarvoor "aanpakt" hij zoveel spanning opbouwt dat een latere ritsel al genoeg kan zijn om ergens in het veld te belanden .. Hij is een beetje gecompliceerd :+

Het allerstomste vind ik nog dat de echt extreme schrikmomenten gebeuren met dingen die je niet kan oefenen. Dingen die snel voorbij razen en die je niet even kan terugroepen. En dan nog, durf wedden als je zou zeggen "ik ga oefenen met rare tractors" en je trommelt mensen op, dat er op dat moment niks gaat gebeuren. Het is gewoon die tractor/hond/(lig)fietser/rare voetganger, op dat moment in de rit .. Echt situatiegebonden. Kom hetzelfde ding op een ander moment tegen en hij loopt er al slapend langs .. In principe kijkt hij nergens van op, maar soms heeft hij precies kortsluiting en weet hij niet meer dat hij dat eigenlijk kent ofzo :+

Maarja, ik ga toch proberen mezelf een schop onder mijn kont te geven. Hij moet bewegen, dus ik moet maar meedoen. En aangezien ik voorlopig nog veel last heb (achteraf) als ik volop te voet meega moet ik er ook af en toe maar eens opkruipen. Proberen hem mentaal bezig te houden tijdens de rit (dat hij op mij focussed) en voel ik echt spanning opkomen en vertrouw ik het niet dan spring ik er maar af .. Liever er naast dan ergens in een veld belanden .. en hoe ik er weer op kom zie ik dan wel weer :')

Qua mennen/rijden .. ik vertrouw dus beiden niet :+ Ik heb vooral problemen bij mennen dat als het mis gaat dat de gevolgen altijd zo groot zijn. Dus daarom besloten om er maar weer op te kruipen, als het dan misgaat hebben we gewoon pech, dan lig ik er naast (pony is gelukkig geen wegloper, was hij ook niet voor de koets maar het is wel meer gedoe als die ergens in de bosjes op zijn kant ligt ;) ).

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 16:51

Ik heb idd na me ongeluk stappen gaat prima en rustig drafje maar de galop pff hou op.. heb wel weer paar x gedaan maar blijf eng vinden.. nu vind me pony het hoofdstel en halster eng dat ik eerst 2 uur bezig ben met vangen. Dus hem alleen een rondje uitstapt en de andere rij ik om de 2 dagen

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 17:01

Ik ga vanavond weer een rondje niet veel denk 7 km :P
morgen misschien een groter rondje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 18:40

Wij zijn 25 km op pad geweest door de kampina, inclusief pauze bij een vennetje! Super leuk gehad, mooi stuk hei gezien en leuke paadjes ontdekt! Heerlijke dag gehad!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 19:10

Klinkt super! +:)+

@ moonforever : niet verkeerd bedoelt en denk dat ik het misschien nog al eens gezegd/gevraagd hebt, maar het lijkt alsof je wel erg veel problemen met je paard/paarden hebt, niet? Dat er eens wat voorvalt ok, maar bij jou klinkt het wel allemaal erg extreem .. Als een paard mij niet in de buurt wil hebben zodra ik een halster/hoofdstel vast heb ga ik mij wel vragen stellen ... Maar dat ben ik dan weer: een denker ;) Hier ook wel problemen, maar dat is vooral omdat ik er een probleem van maak, en dingen niet handig aanpak ..

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 19:28

[***] schreef:
Klinkt super! +:)+

@ moonforever : niet verkeerd bedoelt en denk dat ik het misschien nog al eens gezegd/gevraagd hebt, maar het lijkt alsof je wel erg veel problemen met je paard/paarden hebt, niet? Dat er eens wat voorvalt ok, maar bij jou klinkt het wel allemaal erg extreem .. Als een paard mij niet in de buurt wil hebben zodra ik een halster/hoofdstel vast heb ga ik mij wel vragen stellen ... Maar dat ben ik dan weer: een denker ;) Hier ook wel problemen, maar dat is vooral omdat ik er een probleem van maak, en dingen niet handig aanpak ..

Hebben gewoon even veel pech gehad en nu met halster is het ff klote, morgen komt de smid dus moet ik echt wel te pakken kunnen krijgen. Dan laat ik gewoon een week stil staan

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 20:29

Mijn Ollie rent ook wel eens weg hoor als ze een halster ziet (vind het ook wel iets hebben, eigenwijze pony is het) toch kunnen we uitstekend met elkaar overweg :D

Nog niet helemaal bijgelezen sorry Y;(
Hier vandaag endurance wedstrijd gehad, deed 31 km. Op zich niet zo veel maar ik kreeg ongeveer op 25 km zo'n last van mij ribben echt niet normaal. Kon eigenlijk niets meer stond te trillen op mijn benen bij de finish was heftig... maar goed to finish is to win pony was superbraaf en ze liep prima.

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 20:41

Jeetje Maaike heftige laatste kilometers las ik op fb. Knap dat je het hebt uitgereden. Nette snelheid ook!!

Elvis rent ook regelmatig weg. Na soms wel 10 minuten is hij het ineens zat en komt hij bij je. Ach, het past bij hem. Hij heeft dan pret voor 10!

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 20:47

Knap dat je uitgereden hebt! Balen van de pijn zeg.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 21:15

Klinkt echt heerlijk Robijntjah! Dat vraagt om foto's :D

Sabina, echt moeilijk en lastig als het zo in je kop zit. Dan heb je, als je op hem rijdt, ook gelijk automatisch zo'n extra antenne uit staan die werkelijk álles dan waarneemt, tot frustratie toe... Niet leuk! Stom altijd dat iets binnen een minuut kan gebeuren en je er wel 1000 uur voor nodig hebt daarna om het weer weg te krijgen...

VHU, wat vervelend zeg, wat had je precies of geen idee hoe het kwam? Fijn dat paardje braaf was!

M_nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 21:20

Even een vraagje tussendoor, ga morgen een stukje wandelen, telt dat ook voor endomondo? Moet ik hem dan op paardrijden of echt op wandelen zetten?

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 21:22

Volgens mij is er afgesproken dat wandelen ook meetelt. Dan moet je hem wel op paardrijden laten, want wandelen tekt niet mee in de challenge.

M_nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 21:23

Oke, bedankt voor je snelle reactie :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 21:25

Ik heb nog steeds last van mijn ribben als ik lang wat doe. Als ik dan even rustig ga zitten of liggen gaat het na een minuut of 10 wel weer weg maar met wedstrijd is dat niet mogelijk :P staat een beetje raar als ik op zo'n bospad languit ga liggen :+
Maar heb het nog nooit zo zwaar gehad eigenlijk. Naja. Kan alleen maar beter gaan de volgende keer :D

@Sabina heel moeilijk is dat als je zo'n angst hebt ... heb het helaas bij mijn vorige paardje gehad dat werd steeds erger totdat ik niet meer durfde te rijden en ook niet meer te mennen trouwens want deed beide met haar. En heb al mijn hele leven paarden en op aardig niveau gereden dus dat zegt ook niets.
Stond al te trillen als ik er maar aan dacht dat ik erop moest op het laatst :o

Bij Ollie is dat nooit zo geweest. Kon vrijwel niets toen ik haar kreeg en gewoon opgestapt, nooit bang geweest, met mennen ook niet. Na onze val van afgelopen keer wel wat bang geweest bepaalde momenten maar dat is ook logisch, gelukkig vandaag geen enkele keer, denk dat het wel weer gesleten is. Super blij om vooral omdat we weten hoe erg het is als je echt angst hebt. Dus wat dat aangaat was de rit van vandaag zeer geslaagd :D

Heb je iemand die je ermee helpt?

Ja idd dan wegzetten als paardrijden :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 21:34

Ben helaas vergeten foto's te maken, heb wel een filmpje op mijn Facebook staan :)

Fijn is dat he Maaike, zonder angst kunnen rijden!

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 22:41

Ik denk dat ik m'n wekkertje maar ga zetten en morgenochtend voeten ga wassen op strand