Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ikke schreef:Ook dat is onzin. Op het moment dat je op een zit, ben je bestuurder en daarmee verzekerd via je AVP (aansprakelijkheidsverzekering particulieren, voorheen je WA). Van wie dat paard is, vraagt de verzekering niet, net zo min als ze vragen van wie de fiets is, waarmee je tegen die auto aanfietste.
Citaat:polly de gevreese "wilde" manege pony...
runningkawa schreef:En dan de valse info krijgen dat als hun kind dat ding heeft ze veilig op pad kunnen?
Mam, mag ik met zotje, mijn net zadelmakke 3 jarige verzorgpaard naar de club 5 km verderop rijden?
Tuurlijk meid, je bent toch goed, want je hebt je ruiterbewijs van de week na 2 jaar, 1x in de week, manege knol hobbelen gehaald op polly de gevreese "wilde" manege pony...
runningkawa schreef:Veiliger wel dan?
Als de ouders niets weten van paarden, wat erg vaak zo is, zullen ook hen de gevaren niet zien en zo valse info krijgen
IKbenEllen schreef:Nou dat denk ik wel, je laat ze wel over dingen nadenken. Ook al zijn die dingen voor ons misschien al wel logisch. Ik zie het een beetje als verkeersles die we vroeger hadden. Maar ook met theorie over je pony.
Als jij je kind net een of andere bloedpony het verkeer in stuurt ben je als ouder al niet helemaal fris bezig lijkt me.
griebels schreef:IKbenEllen schreef:Nou dat denk ik wel, je laat ze wel over dingen nadenken. Ook al zijn die dingen voor ons misschien al wel logisch. Ik zie het een beetje als verkeersles die we vroeger hadden. Maar ook met theorie over je pony.
Als jij je kind net een of andere bloedpony het verkeer in stuurt ben je als ouder al niet helemaal fris bezig lijkt me.
En weet je.. dat zijn ook vooroordelen.. Mijn bloedpony (arabisch volbloedhengst) durf ik met een kind de weg op te sturen
Waarom, omdat mijn poownie het bomproofbewijs heeft zoals maikeltje eerder al aangaf
IKbenEllen schreef:Ik ook niet, maar ik zeg alleen dat ik me voor kan stellen dat ouders hun kroost die cursus laten doen. Zeker als het dan ook nog door de manege georganiseerd wordt.
En RK: domme mensen heb je overal
runningkawa schreef:en verantwoording krijgen ze er ook niet mee