Haha ben inderdaad nooit zo snel, en daar past deze overjarige laptop en de bagger internet verbinding zich graag bij aan.
Eerst maar even een foto`tje van hoe we er nu bij zitten.. Lekker vuurkorf aan, Ik op de laptop en Wendy op haar telefoon de foto`s die ze vandaag gemaakt heeft uitzoeken en uploaden.
Vanmorgen weer op een nette tijd wakker (half 8) en Gerard niet lang daarna (door mij gna gna gna). Hondjes namen ons bed over, en lagen er prinsheerlijk bij..verwende hondjes
Na ontbijt even op de fiets boodschappen gedaan in Dwingeloo (ongeveer 2,5 km verderop). Omdat ik de hondjes niet nog zo`n regenrit door de bossen aan wou doen, had ik besloten ze mee te nemen naar de winkel, en ze dan `s middags op de kar te laten (zit een deur in, dus ze kunnen er niet zelf uit komen). Bij de Aldi kregen we een dikke hagel+regenbui voor onze kiezen, en toen wist ik het zeker.. we laten ze vanmiddag thuis.
Na een heerlijke lunch met versgebakken ei voor mij en vacu-burgers voor de vleeseters (nee niet de honden ) was het tijd om de paarden te halen voor de rit.. En de twijfel sloeg toe.. Het is nu wel erg mooi weer, de hondjes vinden het als het droog is geweldig om mee te gaan, als het droog blijft heb ik spijt als ik ze niet mee neem... Maarja als ik ze wel meeneem, en we krijgen weer van die buien, sneu, koud etc.. Wat is wijsheid? De paardjes wouden in ieder geval wel mee
Terug bij de kar had ik besloten, we nemen ze niet mee... Op dat moment zegt Gerard (de eikel) "De honden werden al helemaal blij en actief toen ze de paarden aan hoorden komen, volgens mij willen ze wel graag mee..." Wie kan er dan zulke koppies die blij staan te kijken negeren.. Kortom, ze gingen mee... En achteraf gelukkig maar, want we hebben de hele rit heerlijk weer gehad. Preventief hadden we alle drie een regenbroek aan, en Gerard en Wendy ook hun regenjas.. Ik trotseerde de wolken door gewoon in mijn trui te gaan rijden, mij kregen ze niet bang voor een paar druppels regen!! (voor de zekerheid wel mijn regenjas in de zadeltas van Gerard gedaan natuurlijk ) Klaar voor vertek:
We staken de heide over (in wat een rustig handgalopje had moeten zijn, maar Katinka had daar een ander idee van, en de honden maar lekker meerennen ), om daarna het stuk in te duiken waar we gisteren ook geweest waren. En zowaar.... In het zonnetje is het er verdorie NOG MOOIER!!!!!
File bij het veehek
Ik met mijn superknollie... wat nou oud?!
Saai landschap haha
Zijn we niet een mooi setje zo?
En om dat nog even te benadrukken (moest van wendy )
Hope en schaapjes... slechte combi
Even een korte drinkstop.. Katinka wou bijna stilstaan.. Muts
Hondjes hadden er ook dorst van gekregen
Na een tijdje, 10 klaphekken verder ofzo , kwamen we bij de infotoko van SBB. En toen rees ons de vraag.. waarom hadden we de halsters ook al weer niet meegenomen? Nou dan de dames maar met bit in gras laten eten, terwijl wij ons te goed deden aan een ijsje. Het was wel duidelijk dat Hope nog niet eerder met bit in gras had gegeten, want het was als een grasmaaier die te lang nat gras op maait... Haar mond voor het bit vol met gras, en door de prop kreeg ze het niet voorbij het bit.. Na meerdere malen een dikke prop gras voor het bit vandaan gehaald te hebben kreeg ze het een beetje door... Maar als Wendy haar ooit op rantsoen moet zetten, hoeft ze geen graaskorf te kopen.. gewoon met bit in in de wei
Na ijsje weer verder, en toen kwamen we op het "paadje waarvan je twijfelt of het wel een ruiterroute is" van vorig jaar. Wendy heeft deze nu gefilmd terwijl ze er doorheen rijd..
Na terugkomst bij de kar, paarden weer op het gras, hondjes in pyjama op de kar, en wij heerlijk eten bij de bospub.. En daarna snel terug naar de kar en snel snel dit verslag in elkaar zetten *helemaal geen druk hoor*
Even afsluiten met de pennyfoto van de dag
EDIT: HAHAHAHA kunt zien hoe lang ik er over gedaan heb het te schrijven en posten Het is nu pikdonker en kan de toetsen amper meer zien in tegenstelling tot de eerste foto die gemaakt is toen ik begon met schrijven