Zie weer heerlijke ritte voorbij komen, Hoop zelf Zaterdag er weer op te stappen ff rondje stappen Gaat met de dag beter en soepel me arm bewegen gaat steeds beter moet nu niet te snel gaan
Mijn beoogde doel is gehaald!! 500 km buiten! Nu zou het nog leuk zijn om in de top 45 te blijven. We zullen zien!
Zondag lekker onder het zadel weggeweest, ongeveer 16 kilometer. Gisteren menles gehad, deels in de -te zware- bak, deels rondom de schuren en op de parkeerplaats, en deels buiten op straat. Totaal weer ongeveer 16 km, maar daarvan was een ruime 8 op straat. Dus ik heb netjes de km's naar beneden bijgesteld in Endomondo.
Zoals het er nu uitziet ga ik morgen en van het weekend ook weer op pad. Morgen maar niet te veel, 2x16 met slechts 1 dag ertussen trekt Tweet momenteel goed, maar een beetje rekening houden met die oude sok de rest van de week is dan wel wijs zeg maar. (hoewel hij er zelf soms anders over lijkt te denken momenteel, hij is echt lekker fit...)
Vrijdag staat hier een lange rit op de planning en ik ga mijn best doen om te onthouden om Endomondo aan te zetten. En vooral niet vergeten hem in de rustpauze ook op pauze te zetten haha.
Leuk om al die routes te zien, foto's en af en toe een filmpje. Geniet met jullie mee nu ik niet kan rijden in verband vakantie. Hoop dat ik snel ook weer een buitenritje kan maken, maar dat duurt nog even.
Lientjuhh22
Geplaatst: 23-07-15 10:39
Josien_ schreef:
Vrijdag staat hier een lange rit op de planning en ik ga mijn best doen om te onthouden om Endomondo aan te zetten. En vooral niet vergeten hem in de rustpauze ook op pauze te zetten haha.
Ik zal je helpen herinneren, wil hem zelf ook aanzetten
macha6
Geplaatst: 23-07-15 11:48
Leuke ritten, foto's en filmjes komen er voorbij! Sterkte MF met je schouder, zag er pijnlijk uit Ik heb de laatste tijd stil meegelezen en rustig doorgereden, op plek 39 nu -vorig jaar geëindigd op plek 51- dus het gaat wel lekker Ben de laatste tijd ook bezig geweest met Nabby leren zwemmen, kwam erachter dat hij dat niet kan, maar met het warme weer een paar keer geoefend en nu durft hij ook met mij erop te zwemmen, heel gaaf! Hier een still uit een filmpje:
Daarnaast wou ik al heel lang een zonsopkomstrit maken. Vorige week heb ik een vriendin zo gek gekregen om mee te gaan, naar boswachterij Dwingelderveld bij zonsopkomst En wauw, de heide, de dieren, de zon.. Prachtig Even ter info: de wekker stond om 03.30, 04.00 bij de paarden, 05.00 in Dwingelderveld te paard en om 05.30 kwam de zon op, om 07.00 waren we ongeveer weer terug.
Needless to say, de rest van de dag was ik kapot. Maar het was het helemaal waard. Ik heb ook nog een filmpje maar ik moet nog even uitzoeken hoe ik die hier op kan krijgen!
Wauw, wat een waanzinnige foto's!!! Hier ook nog steeds het plan om een dauwtrapritje te maken, maar er is er steeds wel eentje die moet werken, dus lukt nog niet. Ga ik misschien wel alleen, zo te zien enorm de moeite waard! (Alleen hier geen heide oid)
Femke_Tweety
Geplaatst: 23-07-15 14:08
Ooh, heerlijk dauwtrappen. Hebben wij met een groepje gedaan op hemelvaartsdag.
Ik heb vandaag een rustig ritje gedaan samen met een stalgenoot.
We rijden vaak langs de bischopsgraaf. Dat is zeg maar een soort brede diepe sloot. Meter of 10 breed. Onderweg zag ik iets in het water ik dacht dat het een gans met iets in zijn snavel was, dat omhoog stak. Of zoiets. Was net te ver weg om het goed te kunnen zien. Totdat ik het op de kant zag klimmen en zag weglopen. .. Het was een ree. Wat ik omhoog zag steken waren de takken van zijn of haar geweitje.... Best bijzonder om te zien. Helaas geen foto's van.
Screenshots van het ritje:
En geen rijfoto van onderweg, maar even de favoriete bezigheid ná het rijden... Spoelen, en dan paneren....
Anoniem
Geplaatst: 23-07-15 15:19
Oh, die dauwfoto's Het is dat ik zo slecht mijn bed uit kan... En [***] ook trouwens .. ooit eens gedaan, stond om 5u in de weide, hij schrok zich een hoedje
Op een gewoon rondje buiten: in elk geval m'n mobiel (Endomondo ) en verder niks. Op een langer rondje buiten: evt. bidon met water of aanmaaklimo als het weer is voor wat extra vocht onderweg, soms wat geld en soms ene kaart als ik ergens naartoe ga waar ik de weg niet zo goed weet. Verder eigenlijk nooit iets extra's.
Ik heb een handig klein heuptasje waar ik wel het een en ander in zou kunnen meenemen, maar eigenlijk alleen mijn telefoon gaat mee. De kaart met ruiterroutes heb ik ook op mijn telefoon staan indien nodig. Er zou ook een klein flesje drinken in moeten passen, dat moet ik ooit nog eens proberen. Dat is bij een langere rit met 25+ graden wel lekker.
djuulsie
Geplaatst: 23-07-15 17:39
Met 25+ Graden maak ik geen lange ritten. Neem eigenlijk alleen mn telefoon en een hoevenkrabber mee. Op de wagen gaat wel altijd drinken mee.
Anoniem
Geplaatst: 23-07-15 17:53
Op de ritjes die we nu doen neem ik niks mee behalve mobiel, identiteitskaart en wat geld. Wel heb ik een flessenhouder en zadeltas en is het wel de bedoeling die ooit te gaan gebruiken Dingen voor in de zadeltas zijn dan oa: iets te eten voor mezelf, wat knabbel voor de pony, hoevenkrabber, iets zakmesachtig (al heb ik dat nog niet), eventueel jasje (al kan dat ook aan het zadel) en uh .. verder weet ik het nog niet Daarnaast eventueel kaart er bovenop, halster heeft hij aan & halstertouw hangt aan het zadel (+ rij met natural hackamore & leadrope dus voor onderweg laten grazen doen we dat gewoon zo).
Maar dat is voor in de toekomst, en misschien wel nooit zoals het bij ons meestal gaat
Femke_Tweety
Geplaatst: 23-07-15 18:05
Onder het zadel:
Ik heb standaard een shabrak met 2 zakken erop.
Niet geschikt voor zwaar spul, maar wat klein spul kan wel. Meestal heb ik daar wat beloningsspul voor Tweet in. Regelmatig een appel of een snee brood voor mezelf.
Verder heb ik altijd mijn telefoon in mijn broekzak, en een zakmes. (die al regelmatig als hoevenkrabber dienst heeft gedaan)
Als ik met veel mensen rij, of met iemand die ik niet ken, of met iemand die angstig is, of met iemand met een jong paard, dan heb ik ook een halstertouw bij me. Verder zit er zowel aan mijn hoofdstel als aan mijn zadel een dogtag met Tweetys naam, mijn naam en telefoonnummer en mijn vriend naam en telefoonnummer.
In uitzonderlijke gevallen gaat er meer mee, dan met echte zadeltassen. (afgelopen jaar heb ik bijvoorbeeld een enjoy the ride uitgezet, en dan heb ik onder andere pijlen, hamer, spijkers, punaises en duck-tape bij me...)
Aangespannen:
Aangespannen sowieso een ruim halster dat makkelijk óver het hoofdstel past, een halstertouw, uiteraard weer mijn telefoon en zakmes en minimaal 1 passagier.... Verder kan het op de kar erg wisselen wat ik mee neem. Van complete picknick tot dekens tot kliko's..... aan toe. Regelmatig -zeker in de herfst en winter- ook een thermoskan koffie.
Putverdeurie, wat ben ik trots op m'n knol! Dinsdag 15km en vanavond weer 20km en hij was gewoon op adem toen ik thuis kwam!
Zijn met acht paarden wezen rijden, o.a. Sanne en Diva en Helene en Nina (ook beide hier uit t topic) Echt gaef! Behoorlijk bekijks ook op strand haha Ben echt heel blij met gemiddelde van 5,8km/u!
Wat een heerlijke ritten Met me schouder gaat stukken beter nu de kortsten los gaan zitten en minder wordt ken me arm weer bewegen michien morgen even kort ritje doen Me knie doet nog wel onwijs veel zeer ff doorbijten.
Jaaaa ... Was echt heerlijk gisteren.. en ook leuk met zo'n groep! Ben nu wel versleten.. (niet zo lekker in mijn velletje) maar heb er ook wel weer energie van gekregen.