Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 07:29

@vhu: dat is bij de zevenhuizerplas in rotterdam

@fleur: op jouw foto ben ik nou jaloers :')

@craxymel: wat heerlijk, weer gereden! Super hoor!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 09:55

@Djuulsie OK daar heb ik nog nooit gereden.
Hier ook jaloers op Betuwe foto :j :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 10:57

Zo, veel gebeurd hier sinds de laatste keer dat ik gelezen heb .. Leuke dingen & mooie ritten, maar ook minder leuke ervaringen :(:)

Hier gaat het stilletjes zijn gangetje, te stilletjes naar mijn zin maar het is nog even zoeken. De dazen verpesten echt veel ;( Qua hooikoorts/schudden lijkt het ergste gelukkig wel achter de rug. Wel deed hij de laatste tijd heel erge on-[***]-dingen, zoals plots echt enorm schrikken van dingen waar hij geen schrik van heeft (en dan echt zodat we in de mais zaten..). Daarom vrijdag er de DA bij gehad want ik had het idee dat hij niet goed meer zag door 1 oog .. Altijd schrok hij als "het" van links kwam en hij leek ook moeite te hebben met dingen recht voor zich te plaatsen (wandelaars/fietsers die je tegemoet komen bv.). Hij bouwde dan ook echt veel spanning op. Vorige week op de pauzeplaats schrok hij zo hard dat hij niks anders wilde dan terug weg daar (maar ging niet, want de draad was dicht dus we zaten er meermaals bijna in := ) maar weet nog steeds niet wat het probleem nu eigenlijk was :+ Toen hij op de terugweg ook nog eens schrok van honden die op de heenweg geen probleem waren had ik iets van "hier klopt iets niet .. ". Dus maandag de DA gebeld, die heeft hem vrijdag volledig onderzocht, maar zijn ogen zijn nog helemaal prima (gelukkig maar).

Dus waarom hij zo schrikt? Geen idee ... Gisteren bedacht ik mij ineens dat het misschien aan het masker ligt, hij ziet daar wel door maar misschien voor zijn normen niet goed genoeg (hij werd ook heel schrikachtig met oogkleppen voor de koets bv.) en omdat het graspollenseizoen toch op zijn einde loopt gisteren enkel met neusnetje aan de lange lijnen geprobeerd .. Geen enkel schrikmoment, zelfs geen lichte spanning! Hebben niet de route kunnen doen die ik wilde doen (ongeveer dezelfde als zondag, om dezelfde dingen tegen te komen) maar er waren toch genoeg mogelijkheden moest hij echt een probleem met zicht ofzo hebben..

Vandaag wil ik eens proberen rijden zonder hoofdmasker, en als dat dan goed gaat weet ik waaraan het ligt .. Hoop het wel, want een schrikkerige [***] is echt niet leuk :n Weet alleen nog niet goed of ik richting bos durf, of toch maar veilig een rondje weg doe (klinkt raar, normaal is rondje weg niet het meest veilige maar bij [***] dus wel, zo vervelend wordt die van de dazen := ).

Equisync

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 11:26

Vanmiddag na een extreem rotte week ga ik weer een ritje maken. Niet lang of intensief, maar gewoon om weer even mijn hoofd leeg te kunnen maken. Ik merk dat ik dat nu gewoon echt even nodig heb, en ik heb wat goed te maken met mijn paard omdat ik door al het gedoe afgelopen tijd maar 1 a 2x per week ben geweest..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 11:30

:(:) Kan goed doen, gewoon even rijden zonder verplichtingen .. Geniet ervan ;)

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 15:00

Ik zie weer veel mooie ritten voorbij komen, maar ook wat minder leuke.

RianneB een mooie ritje gemaakt!
kimberly23 mooie afstand! En action-cams zijn inderdaad leuk! Ik heb er zelf ook 1, maar de kwaliteit daarvan is zo super slecht...
NienkeV1994 Gaaf door de duinen!
moonforever: Hoe is het met de spierpijn? Veel last of valt het mee?
Sparky en zijn angst voor koeien, rare Fjord :')
VanHuisUit een lekker rondje gereden! Fijn dat jullie allebei niet bangig waren :)
En geen dazen is altijd fijn! Hier zitten ze nog volop :(
Suzan_bobar goed op weg met de tuiger +:)+
Hilli; balen van het ijzer! Is er niet een andere smid in de buurt die even kan komen? Ik zit ook met het probleem dat mijn smid op vakantie is en ik wil paard eigenlijk wel bekapt hebben. Ik heb de ijzers er laatst zelf afgehaalf, omdat er 1 scheef onder zat.. Ik ben wel van plan om even te kijken of er een ander in de buurt is die de mijne even wil bekappen.
djuulsie met haar nieuwe aanwinst! Wat een knapperd zeg! Fijn dat ze zo braaf is.
Crazymel ook weer een ritje gemaakt! +:)+
fleur_yen gave foto!
[***], wat vervelend dat je nog zo'n last hebt van de dazen. Hier zijn ze ook nog best wel veel, maar gelukkig wordt paard er niet echt vervelend van.
Hopelijk ligt het schrikken aan het masker, anders is het inderdaad niet leuk.
SuperAssie; Geniet van je rit :)

Hier ligt het rijden ook een beetje stil. Paard liep niet zo fijn. Ik dacht dat het aan het ijzer lag dat scheef zat, maar ze is twee weken geleden ook flink gestruikeld. Denk dat ze daar ook wel last van heeft.
Afgelopen donderdag heb ik met haar gewandeld. Dat vond ze erg leuk. Ze liep lekker voorwaarts en oortjes naar voren. De schat <3
Wel veel last van de dazen gehad onderweg. Ik heb er wel zo'n 50 doodgeslagen denk ik :=

Morgen ga ik een stapritje maken met een bokker uit de buurt, even kijken hoe dat gaat. Ik doe mijn wandelschoenen aan. Als ik merk dat het minder gaat, ga ik wandelend verder :)

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 15:08

Misschien even 'n fysio/osteo je paard laten checken, Simone? Hopelijk is ze snel weer OK.

Er komen niet zoveel andere smeden op ons erf (kleine stal) en van dat handjevol mag er ook nog eens eentje absoluut niet aan mijn paard komen. Dan wacht ik liever :j

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 16:23

Ik ga haar eerst laten bekappen. Als het struikelen daar niet meer verholpen is, wilde ik de dierenarts erbij halen.

Dan snap ik dat je liever wacht :)

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 16:34

Het valt mee gelukkig alleen me schouder echt veel last van vanacht ook 5x ofz wakker geworden dan niet lekker lag pijn deed met omkeren,

Denk voordeel was dat ik gewoon de fotoshoot dood liet gaan en daarbij in beweging was

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 17:00

Gelukkig maar! In beweging houden is vaak wel beter inderdaad.

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 19:31

zo deze paar dagen alvast nog even rijden, maar ga woensdag op vakantie haha , ook lekker natuurlijk , haal het allemaal later wel weer in met sparky lekker rijden ,

djuuslie heerlijk dat je weer kan genieten

moonforever, gelukkig viel het mee,

vhu heerlijk !!

oef dus cobe en het masker is geen goede combi gelukkig ben je erachter wat het is , .

mooie foto;s en ritjes weer gezien, hier ga ik morgen even over het veld crossen, lijkt me heerlijk ne sparky heeft dat ook echt even nodig helaas staat die dus tijdens mijn vakantie stil , degene die hem dan eigenlijk altijd nog wat rijd gaat zelf ook op vakantie oliebol , en ik laat er verder niemand anders op ... nja dan ook spark maar vakantie haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 21:17

[***] had last van het masker :j Vandaag klein rondje gedaan en hij had helemaal geen problemen meer met aankomende fietsers ed (zelfs niet toen er ineens een fluojasje tussen de bomen door zweefde :+, net voor een kruispunt ). Hij heeft wel 1 enorm groot probleem gehad maar ik weet niet met wat .. hijzelf volgens mij ook niet :') Eerst zat het rechts in de mais en een minuut later was het spontaan naar links in het bos geteleporteerd ofzo .. Maar het was echt wel ENG, compleet spanning, kop erop, snuiven, niet vooruit willen (enkel stilstaan of opzij) en net toen kwamen er achterlangs een aantal fietsers aan .. maar dat was geen probleem :+ Uiteindelijk toch verder geraakt (al bleef "het" ons duidelijk door het bos volgen en verschenen er spontaan enorm enge boomstammen enzo.. ) en nog vanalles tegengekomen waar hij eerst zeker op zou gereageerd hebben (zeker gezien de spanning die hij nog meedroeg) maar ook dat geen probleem ..

Toen nog voorbij "de honden" proberen te geraken, de honden waren er niet maar de tuin was toch enorm eng. Weer stilstaan, snuiven, willen wegdraaien en achteruit gaan .. Soms is het een raar beest, wou dat ik op zo'n moment echt in zijn hoofd kon kijken. Anyway, even wat tijd gegeven maar toch gevraagd vooruit te gaan, met een enorme kop erop ging dat wel stapje voor stapje. Toen de boerderij voorbij meteen weer ontspanning, en toen ben ik teruggedraaid en hebben we dat nog 3x gedaan :+
Stukje verderop is hij ook eens enorm geschrokken van die honden daar (of de horde wielrenners die ons tegelijk langs achteren voorbij racete, ik weet het niet..) dus ik was eens benieuwd. [***] had geen spanning, ik probeerde te kijken of ik de honden zag komen, bleken die ook aan de andere kant van de boerderij te kunnen komen dus die sprongen ineens uit de bosjes al blaffend tegen de draad. Ik schrok me een hoedje ... [***] niet ... En zo'n pony heb ik dus :')

Ben eens benieuwd hoe het zich verder gaat ontwikkelen, maar hij deed tenminste alweer normaal bij normale dingen, dus ik denk dat het masker wel een grote rol speelde in alles :j

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 10:44

Gisteren weer een heerlijk rondje Kampina gedaan samen met een vriendin.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 12:50

Fijn :) Kan het filmpje nu niet bekijken maar de still ziet er gezellig uit ;)

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 14:11

Erg leuk filmpje!

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 14:20

Onwijs leuk filmpje. Knap dat je dat volhoud onderweg met zo een stok.

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 14:40

erg leukkk Filmpje :D

Hoop me schouder snel minder zeer doet :-) die wond begint nu te trekken pff gelukkig nog steeds niet enorm veel last echt alleen me schouder nog steeds :)

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 15:46

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 16:52

@Keeyzie wat leuk!
@Moonforever ... zal wel ff afzien worden en geschaafd en flink gekneusd da's niet fijn :n :(:)
@Djuulsie errrrrg leuk paardje heb je <3

Hier weer rustig rondje gedaan van 11 km :) Ollie had een drakenmomentje, mevrouw die door 't parkje liep met ... jawel een soort pekinees of zoiets ... dat was echt :wow: :roll: voor de rest was ze weer erg braaf incl encounter met 2 mega vrachtwagens (dacht dat ze bij de kweker waar ik langsmoet tot 15.00 uur werkten maar blijkbaar toch langer ... opeens kwamen ze op rij voorbij). Maar dat boeit haar dan totaal niet...vind ik toch altijd wel erg stoer 8-)
http://app.endomondo.com/workouts/564746347/10516319

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 18:06

Hoor mijn nog droog zeggen net ooh Zaterdag ga gewoon die Shoot doen en rijden uuh ik ken niet eens me arm bewegen :-) aagh hoop snel over is verveel me Dodelijk, zit echt dingen te doen die ik normaal nooit zal doen , Gelukkig ken ik weer goed lopen dus doe gewoon nog zoveel mogelijk zelf me vriend gaat mee naar me paard en voeren :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 18:38

Filmpje nog bekeken, word je echt wel vrolijk van :D
Heerlijk die fjordenkoppies <3

@ djuulsie : topic ook even bekeken & gereageerd, prachtig dier!

@ VanHuisUit : +:)+
Gek hé, hoe ze kunnen schrikken van iets waar je het probleem niet van ziet, en dingen waarvan je denkt "dat is normaal als ze daarvan schrikken" daar zijn ze de koelheid zelve! :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 09:14

keeyzie schreef:
[ Video ]
Gisteren weer een heerlijk rondje Kampina gedaan samen met een vriendin.

[ [url=m/3IDnEF.png]Afbeelding[/url] ]

Ben ik jou of je vriendin dan vorige week tegen gekomen ( bij dat hek, ik zat op mijn schimmel en had iemand met een haflinger bij ) ?

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 17:26

Vandaag weer een lekkere 15 km gereden, was erg fijn!

En eens een ander plaatje dan de standaard oortjesfoto's :D

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 20:33

Leuke schaduwfoto :)

Ik doe nog even lekker ouderwets, al moet je de oortjes wel zoeken :')

Afbeelding

En nog kaartje van 2 laatste ritten, stelt niet veel voor maar ze gingen wel fijn, vooral die van vandaag! <3

Afbeelding
Haha, als je kijkt net voorbij de 3 zie je waar ik op en af heb zitten rijden _O-
En je ziet zelfs als je goed kijkt tussen de 2 & 3 waar het grote enge iets in de mais zat :')

Afbeelding

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 22:21

Ik heb vanavond heerlijk twee uur gereden met m'n knapperd. Had zelf beetje offday, dus plan was een zeer relaxed rondje, maar toen we eenmaal op pad waren, werd ik soortje wakker ofzo en heb m de eerste 5km redelijk flink aan het werk gezet. Zweet en schuimlipjes stonden er al op voordat we op strand waren, haha!
Daar lekker veel gestapt, gebadderd en paar keer klein galopje mee gepakt. Echt genieten! <3
Afbeelding

(Ga later reageren hoor, wilde alleen ff snel m'n kaartje nog ff posten en dan duik ik er in... :z )