Ruiterbewijs wordt misschien verplicht!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Twiggy2008

Re: Ruiterbewijs wordt misschien verplicht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 10:29

Bij ons fietsen ze ook niet met z'n 20en, hoor, en dat deed ik vroeger ook niet. Ik fietste met een vriendin of alleen. Iedereen had ook andere uren en je moest maar net iemand hebben die ook uit je buurt kwam.

Dat overbeschermende gedrag van bepaalde ouders leren je kind niet om zelfstandig te zijn. En geloof me, ik ben ook voorzichtig met mijn meisje, ze is mijn alles. Ik weet als geen ander hoe deze wereld kan zijn. Maar in deze maatschappij wordt ook een bepaalde verantwoordelijkheid verwacht van je en je moet een kind ook de ruimte geven om die verantwoordelijkheid te leren.

Maar goed, ik ga idd off topic. En ben nog steeds niet van plan mijn ruiterbewijs te halen. Tong uitsteken

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 10:30

haha sorry hoor modje, maar soms moet je even je frustraties kwijt Tong uitsteken

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 11:15

verography schreef:
haha sorry hoor modje, maar soms moet je even je frustraties kwijt Tong uitsteken

Koop een boksbal en leef je daar op uit Tong uitsteken Haha!

Maar ontopic Knipoog ik ben ook nog steeds tegen, ik heb nog steeds geen enkel argument voorbij zien komen welke mij kan overtuigen van het nut van het verplichten van het RB.
Ik kan nog steeds met een rustig manegepaard het RB gaan halen en de volgende dag met mijn knettergekke knol de weg op gaan, lekker veilig Clown

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 11:26

T@nj@ schreef:
verography schreef:

Koop een boksbal en leef je daar op uit Tong uitsteken Haha!

Maar ontopic Knipoog ik ben ook nog steeds tegen, ik heb nog steeds geen enkel argument voorbij zien komen welke mij kan overtuigen van het nut van het verplichten van het RB.
Ik kan nog steeds met een rustig manegepaard het RB gaan halen en de volgende dag met mijn knettergekke knol de weg op gaan, lekker veilig :+

Nouja, dat vinden we allemaal onzin dus. Waar gaat het over?
Ga je fijn idd met een manegepaard hobbelend je RB halen staat er thuis een ding te stuiteren, wat heb ik daar dan aan?

Ik durf ook niet echt relaxed met mijn paard naar buiten te gaan hoor.
Moet over een drukke weg, is niet echt handig.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 12:32

Hier is het gelukkig niet druk en houden automobilisten rekening met je als je met je stuiterpaard over de weg gaat (jawel, die automobilisten bestaan echt Haha! ) maar nog blijft het gevaarlijk als ik met mijn paard de weg op ga Haha! Ik doe het dus voorlopig niet, ik heb er een hoop werk aan om hem weer verkeersmak te krijgen. Hij is nl altijd bomproof geweest maar sinds we naar Drenthe zijn verhuisd durft hij het erf niet meer af en dat is nu al bijna 5 jaar. Maar goed, binnenkort maar weer eens beginnen met wandelen, als dat goed gaat heb ik de helft al gewonnen (en dat zonder RB Tong uitsteken )

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 12:43

de enige reden dat ik he gehaald heb en moest halen is zodat Als er iets gebeurd ik verzekerd ben. Elk braaf paard kan namelijk ook op hol slaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 12:45

en dat valt dus ook onder geen enkel goed argument...maar dat is wel al 100 keer in dit topic aangehaald.. Knipoog

marjan_tjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 12:48

ik ga hem dit jaar 'hopelijk' halen

Simone_40

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 12:50

Dat je pas verzekerd bent als je het ruiterbewijs hebt gehaald, is flauwekul. Dat zit nl. al bij je eigen verzekering inbegrepen. Ik heb zo'n 30 jaar geleden mijn ruiterbewijs gehaald. Ze zeiden toen al dat het eerdaags verplicht zou worden. Ik zou me er dus maar niet te druk over makern.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 12:51

Nadya schreef:
Het zal wel aan mij liggen, maar ik moest even hard lachen over bepaalde meningen hier over 13-jarigen op de fiets in het verkeer Haha! . Hier in de dorpen moeten alle kinderen van die leeftijd allemaal naar hun school in 'de stad' fietsen en geloof me, de ouders fietsen echt niet mee, hoor. En zo heb ik het vroeger zelf ook gedaan. Niemand die daar moeilijk over doet en ik heb er zelf geen schade aan over gehouden. Je kunt ook te overbeschermend zijn.

En ik reed zelf op jonge leeftijd ook te paard buiten in mijn eentje. We hadden vlakbij een bos en de hei daar was je ook zo. (Wij kregen trouwens ook verkeersles op school destijds, met zo'n examen dat je op een druk stuk moest fietsen. Was heel leerzaam.)

Ik zou mijn kind nu niet meer op die leeftijd dat ik alleen buiten reed, ook buiten laten rijden. Het verkeer is wel wat veranderd. Clown
Maar als ze straks 13 is, fietst ze ook gewoon zelf naar haar middelbare school, hoor. En zoals ik haar nu ken, is ze daar ook slim en bijdehand genoeg voor. Haha! Cool

Ik mocht het van mijn ouders niet, alleen naar de manege fietsen die 10 km verderop lag. Lijkt me logisch gezien de tijden dat je dan als jong meisje moet fietsen. Naar school fiets je meestal met meerderen en ook op tijden dat er mensen genoeg op de weg zijn die in kunnen grijpen mocht er iets gebeuren. Ik ben trouwens heel erg zelfstandig en zou mijn kinderen ook niet alleen laten gaan op onmogelijke tijden. Niet op de fiets en ook niet te paard op die leeftijd. En ik zal ze ook uitleggen waarom. Dat heeft niets met zelfstandigheid te maken. En jij mag lachen hoor. Jouw kind is slim genoeg zeg je, denk je dat overige weggebruikers daar rekening mee houden? Dat vind ik dan weer een opmerking die hier niets mee te maken heeft. Mijn kinderen zijn ook pienter genoeg, maar ik breng ze zelf wel naar clubjes die 10km verderop liggen. Dat heb ik er graag voor over. En hoe goed ze ook kunnen rijden, die van mij gaan niet alleen op die leeftijd met hun pony de weg op.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 12:52

runningkawa schreef:
en dat valt dus ook onder geen enkel goed argument...maar dat is wel al 100 keer in dit topic aangehaald.. Knipoog

hoezo niet. Er kan altijd iets gebeuren buiten, hoe goed de ruiter ook is. Een verzekering vind ik wel een goed argument om hem te halen. Zou jij je scheel willen betalen omdat je schade aan een ander brengt omdat je paard opeens gek doet. en dan heb ik het even over een superbraaf paard he. Nou ik niet.

P.S. ik heb dan geen eigen paard he Knipoog dus nergens een verzekering bij zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 12:54

lees ff het topic wat door...ga dat echt niet nog eens herhalen..staat er zo vaak in...zo vaak...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 12:55

ikke schreef:
Malibu_ schreef:
Ik vind het heel goed dat ze dat (gaan) verplichten, en ze moeten een gewoon een goed ervaren paard hebben in het begin. Het is toevallig dat ik er een heb Haha! ( +menbewijs) maar het is gewoon veiliger. en je bent verzekerd.

Veiliger als wat??
En nog een keer: JE BENT ALTIJD VIA JE AVP VERZEKERD!!!!!

Ben ik nu duidelijk genoeg geweest voor iedereen...??

oa hier....

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 12:57

Maar Maikeltje, lees nou eens.....
Mijn kind hoeft later geen 10 km te fietsen naar de paarden, want die staan hier om de hoek. Haha!
Maar overdag naar de middelbare school fietsen, alleen of in een groep, gaat wel gebeuren. Ook als ze 13 jaar is, net als alle andere kinderen hier uit de buurt. En ik geloof dat ik duidelijk heb gezegd dat zij ook niet alleen over de weg gaat als ze zo jong is met een paard. Het verkeer is veranderd vergeleken met de jaren 80. De tijd dat ik wel alleen naar buiten ging vanaf mijn 11e jaar ofzo......

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 12:58

en nu nog uitleggen wat avp is Nagelbijten / Gniffelen laten we zeggen at ik hem om deze reden gehaald heb. Dat wij toen nog geen verstand hadden van avp kan ik niet helpen. (blijkbaar voor niets gehaald dus, terwijl als je een vp zoekt en je zegt dat je het bewijs heb ze je een stuk eerder langs laten komen dna zonder)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 13:04

Aansprakelijkheids particulier

Ik heb tot de 22 altijd paarden van andere gereden, nog nooit zonder paard gezeten...
En nooit naar dat ding gevraagt.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 13:06

Via je WA ben je voor schade aan derden verzekerd, en voor ziekte en ongelukken heb je jezelf ook verzekerd mag ik hopen.
Die verzekering is een grote wassen neus.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 13:08

IKbenEllen schreef:
Via je WA ben je voor schade aan derden verzekerd, en voor ziekte en ongelukken heb je jezelf ook verzekerd mag ik hopen.
Die verzekering is een grote wassen neus.

ja ik heb wel zelf een leensverzekering.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 13:12

Levensverzekering is weer iets anders. Ziektekostenverzekering is overigens verplicht, dus die zul je wel hebben. AVP (ook bekend als WA-verzekering) is verplicht als je een brommer / scooter / auto hebt, en in alle andere gevallen bijzonder verstandig om te hebben. Zou het even nazoeken.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 13:14

Brommer/scooter en auto hebben een eigen WA-verzekering, daarnaast ishet zeer verstandig om nog een avp te hebben... Voor als jij of je familie (ookje dieren vallen daaronder) schade aan derden aanricht.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 13:15

verography schreef:
runningkawa schreef:

hoezo niet. Er kan altijd iets gebeuren buiten, hoe goed de ruiter ook is. Een verzekering vind ik wel een goed argument om hem te halen. Zou jij je scheel willen betalen omdat je schade aan een ander brengt omdat je paard opeens gek doet. en dan heb ik het even over een superbraaf paard he. Nou ik niet.

P.S. ik heb dan geen eigen paard he Knipoog dus nergens een verzekering bij zitten.

Ook dat is onzin. Op het moment dat je op een zit, ben je bestuurder en daarmee verzekerd via je AVP (aansprakelijkheidsverzekering particulieren, voorheen je WA). Van wie dat paard is, vraagt de verzekering niet, net zo min als ze vragen van wie de fiets is, waarmee je tegen die auto aanfietste.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 13:16

Shadow0 schreef:
Levensverzekering is weer iets anders. Ziektekostenverzekering is overigens verplicht, dus die zul je wel hebben. AVP (ook bekend als WA-verzekering) is verplicht als je een brommer / scooter / auto hebt, en in alle andere gevallen bijzonder verstandig om te hebben. Zou het even nazoeken.

kijk dit is wat helderder. nee ik had dus geen AVP verzekering aangezien ik nog geen gemotoriseerde voertuigen had (nu nog niet) dus dan had me pa tog gelijk dat ik voor de verzekering een rijbewijs moest halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 13:16

avp is wat anders dan bijv je autoverzekering
dat is ook voor als jij op je scateboard iemand onderste boven knalt
Of als jij bij een ander die dure kristallen colectie uit je handen laat vallen

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 13:17

ikke schreef:
Ook dat is onzin. Op het moment dat je op een zit, ben je bestuurder en daarmee verzekerd via je AVP (aansprakelijkheidsverzekering particulieren, voorheen je WA). Van wie dat paard is, vraagt de verzekering niet, net zo min als ze vragen van wie de fiets is, waarmee je tegen die auto aanfietste.

en daarom heb ik dus het bewijs gehaald Knipoog zodat ik verzekerd was Vork

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 13:18

Vraag maar eens aan je ouders, of je ziektenkosten en WA verzekerd bent. 99% kans dat je voor allebei al verzekerd bent, via je ouders.