[HK] De kilometervreters en genieters

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 14:11

Endomundo heb ik gisteren gebruikt, maar die vind ik niet echt fijn. :+

Ik vind de apps best handig, op mijn telefoon werkt het gelukkig ook goed. :)

Misschien moet ik maar even een topic voor Endurance opzoeken dan, dan val ik derest niet zo lastig. :o :=

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 14:12

Ik gebruik Endomondo Pro, maar heb inmiddels ook al wel een aardig gevoel voor gemiddelde snelheid.

Van

Re: De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 14:14

ik gebruik ook geen apps
ik kijk naderhand hoe ik gereden heb en wil ik een bepaalde afstand rijden dan kijk ik van te voren hoe ik ongeveer ga rijden
en je word van zelf steeds handiger in het inschatten van afstanden en snelheid :j

Somebitch

Zo'n kennismakingsrit zonder lid te zijn van de endurance vereniging kan maar 1x per jaar klopt dat? :o

Hilli

Nee, dat kan (inmiddels) onbeperkt.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 14:15

Super!

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 14:15

Ik rij met een garmin gpshorloge, maar inderdaad, je ontwikkeld op den duur een goed gevoel voor snelheid. Vind het vooral ook leuk om later thuis mijn gereden route terug te zien, en daarbij een grafiekje van de snelheden.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 14:30

Leuk zoveel enduranceruiters, ik zou volgend jaar ook graag eens starten in een beginnersklasse :) Rij wel gewoon met westernzadel, maar da's geen probleem zeker?

Hier nooit uitrijdeken, mijn paarden dragen dan ook geen deken dus nogal nutteloos (ok, ik lieg, mijn oudje wel maar die heeft er ook nog een hele dikke vacht bij)

Gisteren een rit van 2u gaan maken, compleet bevroren teruggekomen :P Hier heeft het ook gesneeuwd! Blijft helaas niet liggen...

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 14:41

:wave: ben ik ook weer eens :=
Ja weinig te melden, die van mij heeft ook een soort van halve vakantie sinds onze laatste wedstrijd. Heb er inmiddels al een paar weken niet op gezeten, wel wat longeerwerk met elastiek. Eerdaags ga ik weer op pad :D
Ik zie via foto's hier best wat leuke buitenrij plekken langskomen!

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 15:08

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 15:31

Endurance lijkt me ook onwijs gaaf :j

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 16:52

Endurance lijkt me erg leuk, helaas is er nooit een wedstrijd in de buurt.
Gisteren heb ik een mooie rit van een uur of 3 gemaakt, vandaag ben ik 2 uur op pad geweest. Ik heb toch nog aardig wat zon gezien deze twee dagen!
Stapritjes houd ik ook niet zo van, dan krijg ik echt last van mijn kont. Ik rijd liever lekker door, veel draf, lekkere stukken galop en stappen waar nodig of om paard even bij te laten komen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 16:56

Endurance is niet mijn ding. In den beginne was het nog wel leuk, maar intussen hebben de bobo's zich ook daar iets teveel tegenaan lopen bemoeien.
Jammer dat de NHS ook die tak van paardensport weer vakkundig om zeep moest helpen........

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 17:08

Ikke, dat vond ik inderdaad ook een flinke tegenvaller. Dit jaar heb ik voor het eerst TREC gereden en dat valt gelukkig (nog???) buiten die club. Hopelijk blijft dat ook.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 17:25

_Dune_ schreef:
Ikke, dat vond ik inderdaad ook een flinke tegenvaller. Dit jaar heb ik voor het eerst TREC gereden en dat valt gelukkig (nog???) buiten die club. Hopelijk blijft dat ook.

Ik heb verhalen van deelnemers gehoord die erop zouden kunnen wijzen dat TREC soort van dezelfde trekjes begint te vertonen, met name bij de hogere niveau's. Ik hoop met je mee dat het binnen de perken blijkt, anders is ook daar de lol er snel vanaf.......

Endurance heb ik in den beginne van binnenuit meegemaakt; heb zelfs nog trainingsweekenden gevolgd, maar omdat mijn toenmalige paard eigenlijk al te oud was voor dat soort dingen, heb ik het nooit doorgezet. Nu ik, 10 jaar later, een paard heb dat het wel zou kunnen, hebben ze de boel hardgrondig om zeep geholpen, zonde........

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 17:47

De bobo's? :') Wazda?

Net een heerlijk ritje gemaakt alleen. Jammer dat we om moesten draaien (zie route) omdat er een rooster op de dijk lag en Zembla er niet langs durfde, ik kon hem niet aansporen daar om er toch langs te gaan gezien het padje erg smal is en Zembla houdt van opzij springen en scheef achteruit lopen. :') Ik vond het te gevaarlijk om dat te riskeren en dan op de schuine gladde stenen te komen opweg naar het water. :\
Hier ben ik ook veel tijd verloren gezien ik het wel geprobeerd heb...

Ik zat op 7 km, in 1 uur tijd. :oo En toen kwam ik op 13 km uit in 1.5 uur tijd. Dus ik heb gewoon 6 km in een half uur ongeveer afgelegd, best goed al zeg ik het zelf. Moet ik zeggen dat Zembla ook echt uitgestrekt wilde draven en we die wegen misschien 100 meter gestapt hebben. :+

Wel een leuke route gereden, is wat anders als normaal gesproken. :) Het was gezellig met zijn tweeen ondanks de hagelbuien die we mee kregen. :o

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Het rondje

Afbeelding
en thuis

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 17:54

Jullie wonen allemaal wel in nprachtige omgeving :j

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 18:32

Zo, ik ben ook nog even op pad geweest. Mooie zonsondergang gezien :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 18:35

Rondje van 24 kilometer gemaakt met wat traag tempo, 7 km/uur... :D
Kon niet overal lekker tempo rijden want er waren veel paden gigantisch drassig en op stenige paarden wil mijn pony ook geen tempo lopen.
Maar wel lekker gereden, nog 3x dwars op het ruiterpad gestaan door overcrossende zwijnen.. :\

Toen ik na een flinke draf ging stappen(ernaast wandelend)dampte mijn pony gewoon...terwijl hij niet eens echt giga nat was...
Als ik thuis kom doe ik er wel vaak een zweetdeken op,en het laatste 20 minuten stap ik altijd van de rit..
Hoef ik dan geen uitrijdeken op?Tijdens de laatste stap?

(ben altijd bang dat ik hem dan verkouden krijg,of stijf op spieren ofzo... :o? .)

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 18:41

Nee hoor, die van mij is half geschoren en zelfs die doe ik geen deken op met stappen. :n Zou het zeker al niet doen omdat je pony nu al dampte, laat staan als hij de hele rit een warme deken opgehad zou hebben

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 18:45

nee wil hem dan bv oprollen en alleen met uitstappen gebruiken.
maar denk idd dat het niet nodig is dan?

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 18:47

Ik zou het zelf niet doen, maar je moet doen wat jij het beste vind natuurlijk. :)
Persoonlijk lijkt het me wel vervelend als je het zou moeten oprollen en weer afrollen en het heel de rit bij je te houden.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 18:58

Heb Djilna meegesleurd het bos in vanmiddag, heerlijk rondje van 8 km (plus nog 1 km in en 1 km uutstappen van en naar het bos.
Rustig tempo, het was af en toe best ploegen. En Jio zag heeeeel veeeeel spoken.
Deze week heb ik vakantie, maar even priberen weer wat km te maken nu ik echt overdag kan rijden.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 19:35

Somebitch schreef:
Is dat 9.86 km? Het rondje wat wij gisteren hebben gedaan was maar 9 km en dat leek echt een heel stuk korter dan jou ronde hoor Marcella. >;)

Ja volgens de gps. :j

Heb alleen even een klein beetje grondwerk gedaan vandaag. Deken was ook gewoon te smerig om eraf te halen. En daarbij weer dat zeer onbetrouwbaar was.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 19:44

Dat het weer onbetrouwbaar was had ik gemerkt ja. :')