[HK] De kilometervreters en genieters

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hilli

Re: [HK] De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 09:36

Ik ben 1x verhuisd met mijn paard omdat ik bijna 200 km verderop ging wonen. Waar ik nu sta past bij mijn hoeveelheid vrije tijd, portemonnee en wensen/eisen voor wat betreft huisvesting.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 10:14

Ik heb meerdere keren moeten verhuizen wegens onacceptabel gedrag van de pensionhouder.

Nu staan we echt ideaal, hier zou ik niet graag weggaan.
Hopelijk houd deze eigenaar wel zijn woord, ook op langere termijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 10:31

Dat is het vaak he....hoop beloven, en niet doen...
Dat zijn bij mij eigenlijk altijd de redenen geweest te vertrekken.
Behalve 1x omdat ik toch de Veluwe miste en daar weer wilde staan.
Laatste verhuizing was van stal naar 24/7 weide(stond hij eerder ook altijd)omdat hij gigantische hoest en benauwdheid had.
24/7 was volgens de pensionhouder niet een verbetering, dus tsja, dan vertrek ik wel...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 10:51

Dat was vorige keer bij mij ook.

Deze keer ligt het echter wat anders.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 10:53

ik ben ook nog nooit verhuisd, maar ik kan me wel veschillende redenen bedenken waarom mensen zouden willen verhuizen.

jou reden snap ik dan ook heel goed robijntjah. het maakt er er alleen niet makkelijker op voor jou

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 10:53

Iedereen nog de beste wensen voor het nieuwe jaar!! Veel gezondheid en geluk!

We zijn, lekker romantisch, met oud en nieuw op stal gebleven. Onze paardjes stonden vanuit de inloopstal met een hap hooi lekker te kijken. Totaal niet onder de indruk. Terwijl een paard duidelijk wel in paniek was die ook buiten bleef. De hond was wel erg bang :(

Gisteren een lekker nieuwsjaarsritje door het bos in het zonnetje met schoonfamilie. Het broertje van mijn vriend heeft op Pol gezeten. Wat was hij bang! Gelukkig is Pol echt zo'n brave sul en uiteindelijk zat 'ie trots als een pauw, met losse handen, ontspannen erop.
En ik was trots op mijn paardje :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 10:56

Hilli schreef:
Ik ben 1x verhuisd met mijn paard omdat ik bijna 200 km verderop ging wonen. Waar ik nu sta past bij mijn hoeveelheid vrije tijd, portemonnee en wensen/eisen voor wat betreft huisvesting.

Dat zijn de unieke plekjes. Ik sta ook op zo'n plekje, maar ze zijn inderdaad best wel heel zeldzaam.
Het wemelt hier van de pensionstallen en ze hebben ook geen van allen echt een probleem met de bezettingsgraad, maar er zijn er maar enkele waar ik nog wel zou willen staan, maar waar ik nu sta is echt de beste plek die ik hier ken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 10:56

Hihi, bang op Pol dat kan toch niet....leuk dat ie het later wel durfde, geeft wel aan dat Pol braaf is he..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 10:57

Het is gewoon heel heftig, onze stal eigenaar is een paar maanden geleden overleden en die deed bijna alles... En nu moeten we dus alles zelf doen.

We hebben als groepje zoveel meegemaakt samen dat we heel hecht zijn... Maar goed.

Ik blijf op de koffie gaan :)

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 10:58

Van mij ook nog voor iedereen de beste wensen en een geweldig jaar van het paard..

Je paard verhuizen is nooit leuk, maar als het moet dan moet het. Wij staan ook sinds een paar weken op een andere stal waar alles voor ons geregeld wordt. En dat is ff wennen als je alles zelf deed.

Hier ook gistermiddag met de knollies naar buiten geweest. Enkelen hadden last van stuiter gedrag wat resulteerde in 1 gewonde amazone. En laat dat nou net weer mijn dochter zijn :( Voor de rest was het een leuke rit.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 11:44

Ohh nee Alex :(:) wat heeft ze?

Zembla is ook echt al heel de week drukdruk.. Nouja hij zal goed in zijn vel zitten zeker...
Denk dat hij klaar is voor het echte trainingswerk, maar dan moet hij nog heeeel even geduld hebben Hihi.

Rais

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 12:23

Oei, AlexVB, wat heeft ze? Hopelijk is ze snel hersteld!

Ik ben 1x verhuisd, 6 weken geleden. Ben verhuisd omdat ik in een andere omgeving wilde rijden. Een prettige bijkomstigheid is dat het ook wat dichter bij huis is (5km enkele reis). Doordat de stal in het bos ligt wandel ik ook meer met Ty wat goed is voor onze band, merk ik.

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 14:57

Mercedes heeft een trap gekregen net onder haar knie tijdens het rijden. Pearl was een beetje opdringerig bij een ander paard. Waar ze normaal super mee omgaat. Maar Talina had ff een mindere dag zeg maar. ik had het idee dat de beide dames elkaar als concurrent zagen en uit aan het vechten waren wie naast Genghis mocht lopen.

het gaat nu redelijk met haar. Gelukkig niets gebroken of zo.. Ik denk dat haar ego erger gekwetst is dan haar lichaam.....

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 15:11

Beterschap met je dochter.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 17:31

Wat vervelend, gelukkig valt het allemaal mee. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 17:56

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 19:00

Beterschap voor je dochter!

Net hier foto's aan het terug kijken van Jack van toen ik 'm kocht en ook foto's hoe die er uit zag als 2/3 jarige :).

Over uur een half terug naar mijn werk, ik probeer een afspraak voor morgen te verzetten naar zondag zodat ik kan gaan rijden morgen :+ .

Net ook gekeken welke route ik ga nemen alvast voor in mei voor de 4daagse, langs een oude treinweg heerlijk rustig enkel wat fiets verkeer maar dat is nou het minste :D . Zijn paden enkel voor ruiters en fietsers :)

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 11:35

Met Mercedes gaat het alweer beter. Ze loopt en springt weer vrolijk rond. Dus het valt wel mee.

Lore, je bent al flink aan het plannen zo te zien. Niet teveel in 1x..

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 12:52

Heb mijn afspraak kunnen verzetten kan nu gaan rijden als ik wil :). Nou Alex die route bekijken kan best voor in Limburg zelf plan ik nog niks maar kijk wel al hoe alles aan te pakken om Jack op de juiste plek te krijgen om opgehaald te worden, ook op vlak van dingen meenemen te paard. Ik laat nog genoeg over voor over enkele maanden om te bekijken van hoe en wat :) :o

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 13:04

Ah fijn dat ze weer helemaal de oude is Alex. :))

OlympicOrry

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 15:14

Gelukkig nieuwjaar nog voor iedereen!
Heb er sinds gisteren ook weer de eerste rit van het jaar opzitten.
3 uurtjes weggeweest met een klein regenbuitje, maar dit werd goed gemaakt door de mooiste regenboog die ik ooit heb gezien, die zo dichtbij was dat hij echt super helder was <3

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 16:56

Heerlijk :)

Ik ben heel trots op Jimmy.
Hij heeft het super gedaan tijdens zijn eerste les.
Ik had het veel erger verwacht, maar hij pakte het eigenlijk heel goed op.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 17:09

Fijn is dat, als je eigen pony je positief verrast.

Ik ben gisteren en vandaag naar het strand geweest met ponybeest. Gisteren was niet zo´n succes omdat ik er eigenlijk niet op het goede moment was maar vandaag was prima, ondanks de storm.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 17:59

Zeker :D

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 19:35

Mag ik mij hier melden? Sinds afgelopen zomer is m'n verzorgpaard Peppy van mij geworden, we deden al heel veel buitenritjes samen, maar nu we verhuisd zijn naar een stal aan het bos, zijn we van plan nog veel meer ritten te maken! Verder rijd ik western/Engels met hem in de bak, en veel grondwerk (vrijheidsdressuur, lange lijnen, (vrij) longeren etc.). Máár, buitenrijden vinden we toch wel het aller-allerleukst!

:wave:
Afbeelding

Edit: "afgelopen zomer" bedoelde ik ;)
Laatst bijgewerkt door Em_ op 04-01-14 20:04, in het totaal 1 keer bewerkt