[HK][FOTO] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Somebitch

Re: Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 10:37

Nee die van mij gleed gisteren in stap al door op het gras. Ik doe dan dus geen galop.. Wie weet dat het met het andere beslag wel gaat, hoop het wel eigenlijk. :o

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 10:52

nee, daar neem ik de zandpaden voor
we hebben hier in de buurt zo onze paden die we inplannen in de rit

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 11:04

spatter schreef:
is dat bij Lanaken in de buurt?
ik heb daar in het verleden wel gereden, mooi gebied, was toen via de VET2000 die helaas niet meer bestaat

Om precies te zijn is dat Neerharen, Lanaken, Opgrimbie, Zutendaal en dan weer Lanaken..

Je kan je toch inschrijven voor VLP wedstrijden als men bij de LRV is aangesloten? Of zie ik dat verkeerd?

Het enige verschil is dat het niveau van VLP wedstrijden hoger is dan die van LRV. Bij de endurance is dat gelukkig niet..

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 11:17

Ik ben nergens bij aangesloten( in Belgie) en vond het in het verleden gewoon leuk om een 3x per jaar ritten te rijden hier in de buurt.
De VET had toch wat meer de gezelligheid in het vaandel en niet zo het wedstrijd gebeuren.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 11:18

trysteffy schreef:
aawhh nou ik al die foto's zie heb ik nu wel zin in een buitenrit!

Ik had een vraag galloperen jullie nu ook gewoon in de berm dat het nu zo nat Is?
nee dan glijden we alle kanten op ben ik bang :')
Ik ga als het nat is ook niet naar het bos (20 min stappen) maar naar het industrieterrein hier, 1x rollen ik ben er.
Maar daar zijn dus geen paden maar alleen brede bermen en mega grasvelden maar daar durf ik nu echt niet op hoor, ik stap en draaf wel lekker op het asfalt!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 11:48

Zaterdag heb ik wel nog een hand galopje gedaan in de berm met gras (fjord heeft wel blote voeten).

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 12:00

spatter schreef:
Ik ben nergens bij aangesloten( in Belgie) en vond het in het verleden gewoon leuk om een 3x per jaar ritten te rijden hier in de buurt.
De VET had toch wat meer de gezelligheid in het vaandel en niet zo het wedstrijd gebeuren.

Als Nederlander/Nederlandse wonende in Belgiƫ mag je op een riding permision van de KNHS aan alle BE wedstrijden mee doen. Je zult dan wel niet in de uitslag opgenomen worden, maar dat maakt denk ik niets uit.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 12:06

Oh, dat wist ik niet, hoe werkt dat, gewoon mijn nummer van de KNHS doorgeven bij inschrijving?

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 12:07

Nee je moet eerst bij het knhs een riding permission aanvragen.

Bij je inschrijving dien je een prt screen van je ridingpermission en je betaling door te sturen.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 12:09

Oh okee en dat moet per keer of is dat per jaar?

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 12:12

Nee je kan voor een jaar aanvragen. :)

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 12:15

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 12:21

tjaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 13:27

Mooie plaatjes! Ik volg

fury58

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 10:54

Laatst bijgewerkt door fury58 op 07-11-13 11:02, in het totaal 1 keer bewerkt

fury58

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 11:01

spatter schreef:
AlexVB schreef:

Dank je wel!
Ga ik voor volgend jaar dan maar eens regelen.

Spatter je RP voor Belgie mail je een keer naar de LEWB en VLP dan kun je inschrijven voor de wedstrijden in BL.
Als je geen klasse 3 hebt gereden doe je gewoon mee in de prijzen. Zoja dan doe je buiten mededingen mee, anders moet je volgend jaar bij de aanvraag aangeven dat je alleen t/m klasse 2 wilt starten. Dan mag je 20/30/40 en 60km ritten starten.
Op mijn concept endurance wedstrijden 2014 BL/NL/LUX is veel terug te vinden over Belgie, deze staat op bok forum en endurance forum van NL en BL.
MVG, Marcel (fury58)

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 20:58

Dit zie ik tijdens buitenritten bij ons "achterom" op de Brunssumerheide.

We hebben ook nog de mogelijkheid om te paard naar de Tevenerheide te gaan, die ligt bij ons net over de grens in Duitsland. Maar daar ben ik al jaren niet meer wezen rijden. Ben dat ik de (nabije) toekomst wel weer eens van plan.

Kuhguin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 21:47

Ik kom dingen zoals weilanden, tractors, maisvelden, asvalt, zonsondergang, bos en electriciteitsmasten tegen. :)

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 23:36

Nog niet alle plaatjes bekeken, maar al heel wat mooie uitzichten zien voorbijkomen, zowel in Nederland als in buitenland. :j

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 23:39

Marcella schreef:
Zaterdag heb ik wel nog een hand galopje gedaan in de berm met gras (fjord heeft wel blote voeten).

Ik ook, en hier ook blote voeten. Paard geeft zelf ook aan of hij het te glad vindt: als hij niet wil draven op plekken waar hij dat normaal wel doet ga ik daar ook niet galopperen. Maar gewoon een rustig galoppie, rechtuit, is normaal gesproken niet zo'n probleem.

Een weiland daarentegen :7 Daar stond mijn paard vandaag (zoals elke dag) Op drie benen, welteverstaan.

Hier dus voorlopig geen buitenrijfoto's...

fury58

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 07:53

Margreth schreef:
Dit zie ik tijdens buitenritten bij ons "achterom" op de Brunssumerheide.

[
We hebben ook nog de mogelijkheid om te paard naar de Tevenerheide te gaan, die ligt bij ons net over de grens in Duitsland. Maar daar ben ik al jaren niet meer wezen rijden. Ben dat ik de (nabije) toekomst wel weer eens van plan.

Als je naar de Tevenerheide gaat volgend jaar hou dan rekening ermee dat je Reitplakkette plaatjes moet hebben, deze zijn voor heel West Fhalen geldig, zoals Meinweg gebied als je in DL komt, of het het Achenerwald.

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 11:17

Margreth schreef:
Nog niet alle plaatjes bekeken, maar al heel wat mooie uitzichten zien voorbijkomen, zowel in Nederland als in buitenland. :j

Leuk om nog eens bewegende beelden te zien van ruiters in de Brunssumerheide. Wij hebben daar jaren geleden de omgeving onveilig gemaakt toen onze tuiger (Charles) nog op de manege aldaar stond. Toen was deze nog van Ron Bekink.

Misschien toch eens proberen in het voorjaar met onze paarden daar een dag te komen rijden.

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 20:56

Citaat:
Als je naar de Tevenerheide gaat volgend jaar hou dan rekening ermee dat je Reitplakkette plaatjes moet hebben, deze zijn voor heel West Fhalen geldig, zoals Meinweg gebied als je in DL komt, of het het Achenerwald.
Klopt fury58, die hadden we met de manege vroeger ook al. Als ze je aanhouden zonder plaatje, hangt er een stevige boete aan vast.
Vroeger moest je ze ook voor de Brunssummerheide hebben, maar sinds die van Natuurmonumenten is hoeven daar de plaatjes niet meer. Toen kon je ze bij de Schaapskooi in Brunssum kopen. Daar zijn ze helaas niet meer verkrijgbaar.
Moet gewoon eens de moeite nemen om naar Heinsberg te gaan en ze aanschaffen. Eens navragen of het een gereduceerd tarief is omdat het jaar bijna voorbij is, want het is zonde om voor die paar maanden nog voor een heel jaar te gaan betalen. (zo niet, dan misschien van bekende de plaatjes lenen als die zelf niet gaat rijden) en ze volgend jaar dan maar zelf aanschaffen)

Citaat:
Leuk om nog eens bewegende beelden te zien van ruiters in de Brunssumerheide. Wij hebben daar jaren geleden de omgeving onveilig gemaakt toen onze tuiger (Charles) nog op de manege aldaar stond. Toen was deze nog van Ron Bekink.

Misschien toch eens proberen in het voorjaar met onze paarden daar een dag te komen rijden.
Dat is dan inderdaad al heel wat jaartjes geleden AlexVB :D Nostalgie dus.
Ron Bekink was toevallig vorige week nog bij ons, om de paarden de tanden te doen (hij maakt geregeld zijn rondje vanuit Frankrijk waar hij woont om de paardengebitten te komen doen bij klanten)

Als het niet al te ver voor je is, is het zeker leuk om nog eens daar te gaan rijden.

GreenRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 22:32

ok niet precies wat ik zie maar wel wat degene achter mij ziet haha

Afbeelding

Afbeelding

Afanaisa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 23:08

Mooi Greenrider! :wow: Zijn het Franse kiekjes?
Ik vroeg me trouwens ook af hoe je je camera vast hebt zitten! Of hangt die alleen om je schouder?