Ja hier is echt bijna nooit wat te vinden, daarom ook de reden dat ik nooit gestart ben. Hoeveel grooms is handig om te hebben bij endurance ritten?
Hilli
Geplaatst: 02-12-12 13:54
Ben je wel lid van de KNHS (ruiterbewijs, FNRSpaspoort)? Dan kun je meedoen in de Impulsrubriek.
Een of 2 grooms is genoeg, klasse 0/1 kan zelfs ook nog zonder.
MyrtheJ
Geplaatst: 02-12-12 13:55
Impulsklasse mag je het hele jaar door onbeperkt starten, je hoeft geen startkaart te hebben maar je winstpunten worden dus ook nergens geregistreerd.
Ik verhuis naar goed gebied, komend jaar voor geen enkele wedstrijd langer dan 1,5 uur met de trailer onderweg
Somebitch
Geplaatst: 02-12-12 13:55
Ik wil vanaf januari lid worden van KNHS, bij de ruitervereniging zit ik al, paspoort (plus alle entingen heeft vroegah wedstrijden gelopen) heeft mijn paard ook natuurlijk alleen een ruiterbewijs heb ik niet, geeft dat problemen? Ik dacht dat je dat alleen op de veluwe en zulke gebieden nodig had.
Ruitervereniging maakt je automatisch lid van de KNHS. Ruiterbewijs ook, ik denk vandaar de vraag van Hilli. Je hebt geen ruiterbewijs nodig voor de wedstrijden!
Ah oke, ja klopt trouwens ja. Want ik had gekozen voor standaard deelname + lidmaatschap KNHS. Maar ik zou er nu al bijzitten alleen volgend jaar echt 'lid' worden omdat het per jaar ging bij de rijvereniging. Maar ik zal het voor de zekerheid even vragen.
Dus eigenlijk als ik bij de rijvereniging zit + knhs (wat zij dus al doen voor me) dan zou ik al aan impulsklasse's mee kunnen doen?
Ik heb ze even gemaild want volgens mij had ik zonder KNHS en blad paard en sport gekozen. Nu ik het nagelezen heb op de site van de vereniging, maar heb gevraagd dat als dat zo is ze het aan willen passen. Dus sowieso vanaf 01-01-2013 ben ik dan ook lid van KNHS.
Op de KNHS endurancevereniging is daar een hele hoop over te vinden. http://www.endurancevereniging.nl . Maar ook op andere sites zoals http://www.pendurance.nl . Daar moeten we allemaal een keer doorheen, die eerste keer. Kaartlezen is handig, maar niet noodzakelijk. De route is uitgezet met lintjes (rood is rechts, wit is links, geel is rechtdoor)
Somebitch
Geplaatst: 02-12-12 14:06
Weet iemand dan ook nog een goede app om je route en snelheid etc bij te houden op je telefoon? Heb nu Imapmyrun, werkt opzich best goed.
Moet je trouwens lid zijn van een endurance vereniging? Want dat ben ik niet. Het is een gewone vereniging.
Over het algemeen is de route prima te volgen m.b.v. de lintjes. Een kaart bij je hebben is wel handig, als je verkeerd rijdt of er gebeurt iets dan weet je in elk geval waar je ongeveer bent. Let daarvoor op zaken als hekken (voor/na hek), lange stukken rechtdoor, open vlaktes, bebouwing... En onderweg hangen ook afstandsbordjes, bijv. 10 km.