[HK] De kilometervreters en genieters

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK] De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 21:52

Ja we zijn nu al ongeveer op de kortste dag, kan vast nog wel een minuutje korter of zo, maar scheelt niet veel.

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 22:29

Zo te lezen zijn er weer veel heerlijke ritjes gemaakt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 23:00

Marcella, ij heb een zadel met hele harde kussens..of eigenlijk niet echt kussens.
Moet echt een dikkere,zachte dempende pad onder

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 23:21

zadel ziet er fijn uit :)

hier weer een lekker rondje gemaakt. volgens endo 9 km, maar dal klopt niet, de helft van de route staat er ook niet op...

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 00:26

Foto met blanket is met kussens, maar met de westernpad (mattes pad) is zonder kussens. En dan vervang de pad eigenlijk de kussens. Vond met de kussens het zadel niet fijn liggen en kreeg door het torentjes gevoel ook geen veilig gevoel.

En zijn geen harde kussens maar vond het best wel zachte kussens kan ze nl. enigszins inknijpen.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 08:56

Leuke foto's weer een heerlijke verhalen over die mooie ritten.

Ik ben bezig met nieuwe routes te maken :D
Heb nog een heel onbekend stuk achter stal ontdekt dus dat vraagt wel om nieuwe ritten.

Is alleen even iets meer puzzelen aangezien dat stuk onder een andere gemeente valt en er dus geen knooppuntennetwerk is. We mogen dus ouderwets met kaart aan de slag ;)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 21:32

Geen rij foto maar wel een zit foto. :+
Afbeelding

En toch maar eindelijk een keertje weer bij geschoren, want werd het een beetje zat op hem iedere keer weer voorwaarts te moeten schoppen/slaan. :o

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 22:24

Groot gelijk dat je een stukje geschoren hebt, hij heeft best wel genoeg vacht over :j
Ik zou het zadel een stukje naar achteren leggen, ligt nu wel heel sterk op de schouder en het lijkt ook iets achterover te liggen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 22:37

En toch kan ik platte hand doen tussen singel en voorbeen.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 23:28

Het zadel moet op de rug goed liggen, de singel hoort daarna pas een aandachtspunt te worden. Het zou kunnen dat je dus de singelbevestiging anders moet hebben bij dit zadel.
Altijd beginnen met een zadel kaal op de rug te leggen zonder dekjes, singels en andere franje. Dan kun je namelijk beoordelen of het zadel correct van vorm is voor de rug, aansluit over de hele lengte en niet klemt, te wijd is of brugt. Pas als het zadel goed op de rug lijkt te liggen ga je er een singel bij pakken. Er zijn verschillende constructies om singelstoten in het zadel te verwerken en ook hier moet je kijken dat je een constructie hebt die past bij zadel en paard. Een goede zadelpasser kan je hierbij adviseren.
En het kan dus betekenen dat een zadel dat op de rug wel past, door de singelconstructie alsnog niet geschikt is voor een paard. Soms is dat aan te passen, soms moet je verder zoeken.......

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 00:05

Mocht ik dit zadel willen dan word het zo wie zo een maat groter en dan toch ook met westernsingel systeem en niet engels singelsysteem.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 11:06

Woow, het gaat snel hier! :D

Marcella, van zadels heb ik niet zo veel verstand als anderen hier, maar vind het wel een leuk zadel om te zien! Op de foto ligt hij duidelijk te ver naar voren, maar dat is al gezegd :)

Er zijn ook weer fijne ritjes gemaakt, we boffen echt met het weer tot nu toe hé!!

dc, ik ben gisteren weer op de Veluwe geweest, rondje Rozendaalse Veld om precies te zijn :D

Heb ook een paar leuke nieuwtjes! *\o/* Gisteren even van IJslander geruild met mijn rijmaatje, wat een ervaring zeg. Zo grappig om te merken dat ieder paard toch weer heel anders is, ook al zijn ze van hetzelfde ras. Mijn rijmaatje rijdt met een Massimo Tölt II, dus ik heb op een heuse Massimo mogen zitten yeah :D Moet wel toegeven dat ik het gevoel van 'close contact' van mijn BF meteen miste, maar verder is het zeker een fijn zadel.

En dan het allergrootste nieuws... *\o/* Er ontstaan plannen om Geisli in het voorjaar een paar weekjes uit logeren te laten gaan, zodat hij voor de kar beleerd kan worden. Zelf heb ik nog nooit gemend, dus daar gaat morgen meteen verandering in komen. Krijg ook studieboeken mee naar huis, heb ik mooi iets te doen als Geisli straks vakantie heeft.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 11:16

Nou heb zitten denken dat door het engelse singelsysteem kom de singel in midden van het zadel. En met western singelsysteem zijn 2 bevestigings mogelijkheden, maar als je de voorste neem kan het zadel zeker nog een heel stuk naar achteren.

Jammer dat ik alleen off-billet heb liggen en geen tie-strap om uit te proberen. En om dat nu te kopen voor het testen vind ik ook een beetje ver gaan.

yenopi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 12:49

weer genoeg bij te lezen hier ... ;-) ik kwakkel nogal rug/knie dus we houden het even bij wandelen .... maa lees stilletjes mee en droom over langere ritten ;-)

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 13:02

In het voorjaar komen er vrienden bij ons op vakantie ipv wij bij hun :D
Kunnen wij onze omgeving eens laten zien.
Dit wordt een van de ritten naar alle waarschijnlijkheid. Binnenkort een keer proefrijden ;)
Afbeelding

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 21:39

Ik heb in ieder geval heerlijk uitgewaaid en de ultieme test met mijn testzadel gedaan en overleefd. Maar we zijn een vreselijk enge opgetuigde kerstboom (was de vorige keer geen blik waardig) die fjord verslindend was. Levensgevaarlijk musjes in de struiken zijn ook gevaarlijk en dan moet je natuurlijk een flinke luchtsprong maken. Was alleen balen dat baas me dus flink aan het uitlachen was. ^)

_O-

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 22:29

Haha Marcella toch :')

Niet met Jack kunnen gaan rijden. We gingen naar the hobbit gaan kijken met school en had wel verwacht rond de middag terug thuis te zijn. Verkeerd geschat was 3u40 toen moest die nog eten hebben natuurlijk dusja maar gelaten morgen heel de dag thuis trainingsrondje doen. :D .

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 23:20

En met die maffe acties van hem kan ik beter gewoon keihard uitlachen dan heb ik een fjord die keihard aan het balen gaat. }>

En ik weet nu heel zeker dat de volgende keer fenders nog een gat langer gaan, want verrek nu van de pijn in mijn knieën en weet dat dit dus door te korte fenders kom (links flinke vochtbult). -O-

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 09:57

Oei dat is minder Marcella! Hopelijk scheelt het met een gat langer.

Ik heb gisteren ook heerlijk gereden in het zonnetje. De paden waren redelijk droog. Ook nog 4 herten gezien en nog pauze gehouden bij een appelboom. Ben toch wel blij met zo'n braaf paardje alleen op stap. Als je af en toe die topics leest van problemen met buitenrijden...

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 12:24

Heb zelf ook een eind moeten zoeken hoe ze nu het best waren van lengte mijn fenders. Ik heb zelf snel last van mijn knieën (zoals jij ook last er van hebt snel) en dan was de ene goed maar de andere te lang, die korte ik dan in maar zat ook terug niet goed. Uiteindelijk gelukkig wel gevonden hoe het best hing :D

Eens zien zou normaal eens bitloos proberen vandaag maar ga het nog even bekijken hoe en wat . Normaal had ik al mijn touwteugels gekregen maar is nog altijd niet bij die gene toegekomen dus ja (had anders touwhalster onder hoofdstel gedaan en daar op gereden. Ik zie het nog even :o .

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 12:35

Gelukkig is de echtte bult nu weg (en pijn) na een nachtje slapen. Heb eigenlijk altijd wel wat vocht in mijn knieën gehad, maar volgens ha geef dat niet. En moet eigenlijk ook nog rekening houden met fenders die zeer waarschijnlijk ook nog wat oprekken wegens nieuwigheid. Ben wel al blij dat ik iedere keer zadel met opruimen beugels gedraaid ophang.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 13:00

als je ze nu een gaatje langer doet, kunnen ze als ze uitgerekt zijn ook wee reen gaatje korter toch?

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 13:04

Hier ook wat vocht in de knieën(volgens huisarts) je ziet het bij mij als ik op mijn knieën ga gaan zitten (dus volledig dubbelplooi). Gelukkig zijn die fenders verstelbaar hé :).

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 13:27

En heb voor een keertje meer dan genoeg gaatjes over. :j

Reed met mijn equiflex eigenlijk altijd met te lange fenders, maar ze konden niet korter na zelf gaatjes bijgemaakt te hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 20:22

Ik heb ook een lekker rondje gedaan vanmiddag ..