Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Chouchou

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 11:26

500 mensen!? :wow:

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 11:55

Wauw, dat lijkt me geweldig, die vierdaagse!

Vivat, wat een leuke ijsco! Wat is z'n roepnaam? (A)

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 11:57

6 km is toch ook een klein rondje? Dat is het kleinste rondje hier ook..
Ik rijd ook alleen maar buiten, maar het verveelt nooit. Dat komt denk ik ook wel, omdat ik best wel wat verschillende routes heb.
Ik heb op zich wel de bak van de buurvrouw ter beschikking, maar ik doe paard echt geen plezier meer met bakritjes.

Jaaa super veel zin in!!!
Het is echt heel leuk om een keer mee te maken. Het werkt zelfs een beetje verslavend haha. Het is zo leuk en gezellig! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 12:10

Oh, leuk die vierdaagse!
Hier organiseren ze in augustus ook zoiets in de buurt .. Had mij voorgenomen mee te doen, maarja, nu is het weer even afwachten... :+ Ik zie wel, misschien als [***] dan weer goed gaat dat ik zo de routes eens kan rijden, of eens kijken hoe ze lopen en dan later rijden (is toch hier vlakbij, dus weinig nieuws, gaat puur om de afstanden enzo ;) ).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 12:20

Nog even omdat het nog eens kan .. Rondje van gisteren..

Afbeelding

Check vooral de laatste 2 stukken .. over grind/kiezelpaden *\o/*

Afbeelding

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 12:34

Hoe krijg jij z'n net lintje?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 12:35

Hoe bedoel je?

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 12:42

Mijn lijntjes zijn bijvoorbeeld
Die van jou is een stuk rechter.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 12:49

Denk dat dat vooral komt door de kleinere afstand. Hoe langer je rijdt, hoe meer er in dat grafiekje gepropt moet worden en hoe anders de verhoudingen stap/draf/galop liggen zeg maar ;)

Edit; oh neen, jouw is ook maar een kleine ronde.. sorry, had het niet goed gezien .. Uhm.. stabiele pony? :+
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-06-15 12:50, in het totaal 1 keer bewerkt

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 12:50

volgens mij stapt sabine heel veel. als je zelf regelmatig en stukje draaft en galoppeerd zal je lijntje er al meteen anders uitzien

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 12:52

En veel stappen inderdaad ook :j Maarja, mijn draflijntjes zijn op zich ook mooi recht .. Zijn wel maar korte stukjes altijd en pony blijft zelf doorgaans in 1 tempo lopen (min of meer). Zit ook altijd in een lagere snelheidscategorie dan de rest hier :P dus heb weinig ruimte voor spreiding zeg maar ;)

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 13:02

Ik rijd voorlopig ook niet meer, waarschijnlijk niet meer tot het einde van de challenge. Loulou werd te mager en kwam ook maar niet aan en nu kregen we het aanbod van een vriendin om haar voorlopig bij hen op de wei te zetten om aan te komen dus nu staat ze na een wormenkuur bij de ponyclub op de wei waar ze heel veel gras hebben en 's avonds ook nog hooi bij voeren dus die is even met vakantie en mag dan ook in alle rust dik worden. Had er zelf toch ook al niet meer zoveel lol in de laatste weken en haar gezondheid gaat toch voor.

Voor ons is 6 kilometer ook een klein rondje. Wat voor mij motiveert om te rijden is met andere mensen rijden. Als ik alleen moet gaan rijden ga ik niet, maar als ik met iemand afspreek ga ik wel en dan ben ik ook wel gewoon blij dat ik gegaan ben

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 13:10

Dit is donderdag in de bak.
Ga zo even draftraining doen of een rustig ritje en dan eens kijken naar het grafiekje

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 16:21

Ja hier veel dezelfde pas als je veder gaat al 10 km krijg je de leuke stukken en daar moet je net zin in hebben, en elke dag bos is ook niet leuk meer haha

Vandaag hebben ze dagje vrij gehad had geen zin morgen weer een dag

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 19:29

Zijn roepnaam is Strákur maar jullie mogen ook mr P. Zeggen hoor :D doet m'n dyslectische mams ook :+

Wij kunnen hier wel vrij veel verschillende rondjes doen volgens mij wel veel stukjes dat je langs de weg moet dus rond de drukke tijden ga ik liever niet en als het tijd is om weides te bemesten of mais binnen te halen vind ik zelf altijd wat spannend met die grote tractors :o de paarden hebben er niet veel van gelukkig maar er rijden soms echt mega apparaten in het rond :=

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 19:54

Vandaag een lekkere 20 km gereden, dit was de laatste keer een wat langer rondje voor de wedstrijd in Renkum op 21 juni. Ik weet niet of het aan mijn paard lag of aan mijn hartslagmeter, maar ze had heeele lage waardes voor haar doen! In het begin veel te hoog, denk dat haar vacht daar nog niet nat genoeg was voor ontvangst van de waardes, dus verdubbeld. En ergens middenin ging hij volgens mijn horloge ook ineens naar 220 in een normaal drafje, daar zat dus ook een foutje. Maar over het algemeen leek de rest wel te kloppen, ook in vergelijking met elkaar. Het voelde ook wel alsof paard heel relaxed liep! Of de waardes nou kloppen of niet, in ieder geval heel lekker gereden!

Afbeelding

De tunnel is toch nog wel een beetje spannend...

Afbeelding

Even een paar meter ernaast meelopen omdat ze te veel aarzelde om over de eerste metalen roostertjes te gaan, in combinatie met een man die ernaast zijn tuin aan het snoeien was

Afbeelding

Om vervolgens weer op te stappen en netjes onder de tunnel door te gaan :)

Afbeelding

En weer veilig aan de andere kant!

Afbeelding

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 20:23

Ik heb vandaag ook weer een klein rondje gereden. Ik rij tot nu toe alleen nog maar in stap trouwens, omdat ik de omgeving nog niet zo goed ken en de omgeving voor m'n paard ook nog vrij nieuw is (we staan nu bijna 2 maanden op een nieuwe plek en hebben hier nog niet zo heel veel buiten gereden). Maar dat maakt niet uit, mijn paard loopt sowieso wel goed door, omdat hij het heel leuk en interessant vindt allemaal :D

Afbeelding
Zo'n 10 min. na aankomst bedacht ik me dat ik Endomondo nog uit moest zetten..

Afbeelding

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 20:55

Wat leukerd Vivat!

Waar in de buurt woon jij [***]? Hier zijn namelijk ook meerdere vierdaagses in de buurt.
Ik weet alleen niet meer waar ik mij nog al wel en nog niet voor opgegeven heb... :')

Ik heb ook altijd van die puntige lijntjes haha. Maar paard draaft niet altijd op een tempo.. Wil graag nog wel eens stiekem wat harder en dan stiekem aangalopperen.

Gezondheid gaat inderdaad voor NienkeV1994. En ook al een rijd dipje :(:)
Hopelijk komt je paard mooi aan en krijg jij er weer plezier in, zodat jullie samen weer fijn kilometers kunnen maken.

Leuk rondje ChouChou. Was dat de eerste keer door een tunnel?
Hier hebben ze alle overgangen van de N-weg afgesloten en op 3 plaatsen landbouwtunnels gebouwd. De eerste keer vond paard het ook spannend. Maar nu loopt ze er zonder aarzelen onderdoor. (we doen het ook bijna elke rit :=

Dat probleem heb ik ook wel eens RianneB. Dan loopt hij nog een poosje door en is opeens je gemiddelde snelheid flink gedaald hahaha.
En ook al een lekker rondje gereden.

Hier ook een fijn rondje gereden. De laatste voor de vierdaagse!

Afbeelding

Paard was lekker voorwaarts en blij. Vorige week heb ik ook een nieuwe singel gekocht. Ze kreeg aan de ene kant een wondje en de andere kant werd een beetje kaal. Wondje is dicht gebleven en de kale plek ingesmeerd met uierzalf. Die ziet verder goed uit.

Morgen vertrekken we naar Epe! Super veel zin in! :D :D *\o/* <3 {:}

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 21:02

Dubbele waardes komt vaker voor bij een HR-meter ChouChou :j

Klein ritje vandaag, maar het was zoooo mooi <3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 21:12

Wauw, wat mooi, WendyBZ!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 21:14

Ik vandaag klein stap ritje gedaan. Vriend ging te voet mee dus niet te ver en niet te snel.

Kwamen we een geit met een jong tegen die op de grond lagen langs de weg. Mijn God, paardetende monsters. Zelfs met mijn vriend ernaast (waar ze normaal nogal aan plakt) was het te eng en was het er vandoor met 180 graden draai. Na 10 meter weer klaar, maar voor Juul haar doen wel extreme reactie.

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 22:38

S_imonee schreef:
Gezondheid gaat inderdaad voor NienkeV1994. En ook al een rijd dipje :(:)
Hopelijk komt je paard mooi aan en krijg jij er weer plezier in, zodat jullie samen weer fijn kilometers kunnen maken.

Ja, dat hoop ik ook :)

Tot die tijd geniet ik mee van jullie ritjes haha

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 00:31

Nee was niet eens de eerste keer, S_imoneee. Denk wel de vierde of vijfde keer. Er liggen aan het begin en eind van de tunnel en nog een paar meer erbuiten ijzeren roostertjes waar je overheen moet, misschien 20 cm breed dus je kan er makkelijk overheen zonder het ook maar aan te hoeven raken. Maar dat zijn toch de echte obstakels, de tunnel zelf gaat eigenlijk wel helemaal goed. Het is ook alleen het eerste roostertje waar ze moeilijk over doet, de rest loopt ze wel (ietwat meer gespannen) gewoon overheen. Nu deed ik de tunnel op de terugweg, dacht dat ze dan wel in één keer zonder af te stappen zou gaan, maar nee. Veel plezier in Epe!

Mooi zeg Wendy!

En balen joh, Nienke. "Tot het einde van de challenge" klonk eerst heel dramatisch maar toen ik bedacht dat de challenge natuurlijk maar tot eind juli loopt, is het eigenlijk 'alleen maar' een lekkere zomervakantie voor Loulou. Toch ontzettend balen, maar goed dat ze nu alle tijd krijgt om lekker bij te komen, en dan krijg jij het plezier misschien ook weer terug.

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 07:17

Wat mooi WendyBZ! Beetje jaloers hiero haha.

Ooh, hihi. Vanaf de andere kant is natuurlijk ook heel eng he haha.
Het is wel een leuke schrik training zo'n tunnel :o
Dankje! Gaat wel lukken, ben al een meer dan een uur klaarwakker en al ontzettend hyper :')

Linoleum ook weer een klein rondje gedaan. En die juul! Wat een boefje.
Ik reed gister nog vlak bij juul hihi.

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 09:21

Chouchou schreef:
En balen joh, Nienke. "Tot het einde van de challenge" klonk eerst heel dramatisch maar toen ik bedacht dat de challenge natuurlijk maar tot eind juli loopt, is het eigenlijk 'alleen maar' een lekkere zomervakantie voor Loulou. Toch ontzettend balen, maar goed dat ze nu alle tijd krijgt om lekker bij te komen, en dan krijg jij het plezier misschien ook weer terug.

Ja daarom, op zich valt het wel mee :) En wie weet knapt ze sneller op dan we verwachten en kunnen we toch nog wat ritjes maken maar wil het niet overhaasten, dus voor nu ga ik er maar vanuit dat we pas weer mee doen met de challenge van 2015-2016