Ik ga normaal even gaan rijden vandaag een uurtje. Gisteren terug alles uit zijn stal gehaald en nu nadenken welke stalbedekking er in te doen want wil 'm kunnen gaan rijden zonder 2uur te moeten borstelen eerst telkens.
Nou heel koud is het niet hoor. Volgens mij ligt het gewoon aan mezelf. Haha ben net al op stal geweest en toen ik bezig was had ik nergens last van.
Kaar ik heb ook echt een luierdag gevoel haha
Lori
Geplaatst: 15-12-13 13:35
Die is vrij proper soms wel te verstaan maar heb rubberen matten. En met dit weer en regenweer zijn die toch altijd wat vochtig als die daar op gaat gaan liggen plakt het allemaal aan zijn vacht. Van die restjes mest die je niet kan opscheppen of ondanks vegen blijven liggen. Daarom wat aan het zoeken is meer wat ze willen hier geen zaagsel, geen vlas, stro mest moeilijk uit en bij uitmesten veel, ... weet het eigenlijk niet.
Ging houtkorrels doen oorspronkelijk maar toch eens kijken voor stro korrels omdat je dat makkelijker kan krijgen...
Ben vanmorgen om 07.45 naar de wei gegaan en rustig begonnen met poetsen en daarna zadelen. Rondje van ong. 7 km gemaakt. Maar wat was die wind smerig. Was blij toen ik weer thuis was. Heb nog koude benen.
De pony hier had vandaag vrij, maar met de honden heb ik inderdaad een naar windje gevoeld!
Gisteravond voor het eerst sinds lang op stap geweest dus vandaag maar niks gedaan, morgen gaan we een rondje trainen op de Veluwe Lekker zo'n lang weekend!
Net rondje gedaan met enkel stap, net niet heel het rondje (interessante paarden) kunnen doen zonder het gebruiken van mijn teugels . Broertje is er ook nog even op geweest
Morgen middag moet die niks doen, zelf leren voor natuurwetenschappen en dan dinsdag middag er terug op. Vanaf dan kan ik er meerdere keren op zonder rekening te moeten houden met school.
Zo, lekker met een klein groepje naar buiten geweest. Vooral stap, maar soms ook een beetje draf en 2 stukjes galop. Is weer voor het eerst in tijden dat we goed hebben gegaloppeerd buiten.
Marcella
Geplaatst: 15-12-13 20:01
Nou verslagje maar wel zonder rijd foto's, want dan moet ik een keertje stalgenoot of zo lief aankijken als er iemand is.
Met kussens nog op het hek.
Eerst zadel met blanket en kussens erop gehad, maar zag gelijk al dat dat voor geen meter lag en anders lig/glij het zadel gelijk in zijn daarvoor bestemde holletje, maar hij schoof alle kanten op behalve de goede. En lag er als instabiel torentje erop dus niet met kussens gereden en heel eerlijk gezegd ga ik dat ook niet doen.
Nou blanket eraf gehaald en kussens eraf gehaald en dat lag gelijk gewoon stukken beter daarna en dit zag er gewoon als 1 geheel eruit. En met pad lag het zadel gelijk in zijn holte en zelfs zonder singel nog vast lag het super. Nog voor het rijden en als ik nu zo kijk zou ik zeggen iets te ver naar voren gelegd, maar is best lastig te zien door die dikke teddyvacht.
Na het rijden en een vrolijke pony die ook nog zo brutaal was om tijdens het rijden gewoon teugels uit mijn handen te trekken zodat meneer kon gaan stofzuigen. En met vrolijke paarden krijg je ook nog wel eens zulke foto's. http://www.mijnalbum.nl/Foto550-EGQGYB3H.jpg
Puntje pas er maar net in met mijn kont. Maar mensen wat zit het zadel heerlijk wilde er eigenlijk helemaal niet meer vanaf komen.
Leuk, Maarten...het is al vroeg donker he. Moet daar altijd zo aan wennen.
Marcella gaaf zadel. welke pad is dat,die eronder ligt??
Sonja waar ga je morgen rijden?
Ik heb ook een lange rit van ongeveer 3 uur gemaakt. Meneertje was enorm fanatiek.
Marcella
Geplaatst: 15-12-13 20:35
Een mattes short en round pad waar ik zelf mogelijkheid tot inlages heb gemaakt. Alleen voorkant los gehaald en daar klittenband in heb gezet en langs onderzijden wat steken om verzakken van de inlages te voorkomen. De zachte barefoot inlages zitten erin.
Zadel is een Hidalgo Milwaukee en een nieuw model.