Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Femke_Tweety

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 08:34

Jaaa, bij mij ook!! Nu zo blijven aub....

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 14:09

NienkeV, misschien kwam t omdat ze de app weer terug naar t oude aan het zetten waren? Nu wel gelukt? Edit: ja dus :D

Chouchou, jammer is dat altijd he. Hertjes krijg je amper goed op de foto. Zo snel!

Sabine: oe ist met Cobe?

Wow, flinke rit Hilli! Leuk

Ik ben gisteravond nog lekker z'n nieuwe patta's in wezen lopen. Alleen op strand stuk gegaloppeerd, verder alles eigenlijk gestapt. Heerlijk!
Wilde deze ook nog ff showen: [ITP] Trekpaard Tycho aan het water

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 14:17

zo hier eventjes wat stil gestaan door een hoefschoen wissel , ben van de cavallos naar de floating boots gegaan tussen door even niet gereden, ja beetje in de bak wat hobbelen ,

laatst een ritje gedaan nog met simooone , en gisteren een ritje met de schoentjes, alleen met sparky maar dineke mee op de fiets, mis wel wat kilometers ik vergeet dat kreng steeds aan te zetten haha, maar goed lekker boeiend, ook haha ...
Afbeelding
en gisteren ook nog een ree gespot kleintje wat ons zat te begluren haha

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 17:08

Fijn dat je nu weer op pad kan, Sparky! Enne, staat die ree op bovenstaande foto of ben ik voor niks aan het zoeken? :P

Vandaag heeerlijk gereden! Ik had al behoorlijk wat negativiteit van buienradar gezien, maar het zou 's ochtends op enkele kleine buien na droog blijven, dus gewoon maar bijtijds naar stal en lekker gaan rijden. En het weer viel me dan ook alles mee, dus extra genoten omdat het zo'n meevaller was.

We zijn weer op avontuur geweest naar een nieuw stuk. Hier gelukkig dezelfde soort knooppuntroutes die ik nu goed kon volgen, maar ik had de route van tevoren ook in endomondo gezet zodat ik het lijntje kon volgen. Misschien twee keer echt nodig gehad, toen bleek het 'ruiterpad' gewoon een normale autoweg te zijn, dus dan zit je eerst te zoeken naar ruiterpadbordjes, maar die waren er gewoon niet omdat het een normale weg was. Ook goed, de totale route bevatte dan misschien 2,5 km asfaltweg ertussen, helemaal prima ook om dat in de training mee te nemen en goed voor de hoefjes! Verder een heel afwisselend gebied met ook wat leuke smalle dichtgegroeide paadjes. We hadden een paar tientallen cm's als pad, de rest was helemaal dichtgegroeid. Af en toe een onverwachte sprong over een struik heen haha. Was super fijn, echt genoten! Paard was ook super lekker fanatiek! Helaas wel een rare opmerking van een wielrenner gehad. Ik kwam een weg oversteken en zag op enkele tientallen meters afstand links van mij een wielrenner aankomen, ik dacht er niet eens aan om te stoppen gezien hij nog zo ver weg was. Dus ik mooi oversteken naar de overkant, wielrenner komt langzaam dichterbij terwijl ik al weer aan de andere kant ben, en hij zegt letterlijk: "paasei poedersuiker appelflap". Dat vond ik wel heel debiel. Maar verder zo genoten, dat het in het niet valt als ik aan de hele rit denk :)

Kaartje (bedacht pas halverwege om bluetooth aan te zetten voor hartslagmeter, en op het einde per ongeluk uit geklikt dus de laatste paar honderd meter missen):

Afbeelding

En onderweg nog wat moois tegengekomen: een uitkijktoren. Ding was hartstikke hoog, 26 meter zag ik net, vond paard ook wel een beetje gek haha. Helaas niet gelukt om én de oortjes én de toren tot aan de top erop te krijgen, maar dit is ook wat :)

Afbeelding

laura22

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 17:22

Welk rondje heb je dan gedaan Chouchou? Kom er niet helemaal uit op het kaartje, ben je de tunnel onder door geweest?

Verder allemaal leuk foto's weer voorbij zien komen

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 17:29

Ja klopt, wij gingen op de heenweg onder de tunnel door en dan dus richting Doorn! Ik wilde eerst nog langs Doorn en dan richting Driebergen, maar ik begreep dat dat sinds dit jaar bij Den Treek hoort en dus penninggebied is :( Maar dit was ook een heel mooi rondje zo. Wij zijn dus onder de tunnel door gereden, dan richting Maarsbergen, je komt dan langs dat grote crossterrein waar gister en vorige week nog die (internationale) eventing was, dan richting Doorn zover we mochten komen, en vervolgens terug via het Doornse Gat en als laatst de Maarsbergseweg gewoon overgestoken om terug op bekend terrein te komen :)

laura22

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 19:18

Ah oke ik rij ook wel eens onder de tunnel door maar dan rij ik dit rondje.

Afbeelding

Kon de andere lus bij jou niet plaatsen, maar eens kijken of ik dat rondje ook met donder een keer kan doen. Al doe ik er dan waarschijnlijk 4 uur over :')

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 19:26

Ik heb de laatste dagen ook wat heerlijke kilometers gemaakt.

Op tweede pinksterdag was er een georganiseerde buitenrit vanaf "mijn" stal. Het soort rit waarbij de route met pijlen aangegeven is, en er op risicoplekken extra hulp is. (denk aan onbewaakte spoorwegovergang) En natuurlijk een lunch ergens op de route.

Ik heb geholpen met het uitzetten van de route, en ben nog bezig met het weer weghalen van de pijlen.

Het basisrondje dat mensen konden doen was 15 kilometer, met indien gewenst een extra lus van 10 kilometer. De lunch en het keuzemoment zaten vrijwel aan het eind van de 15 km, zodat mensen echt ter plekke nog konden bepalen of hun paard (en zijzelf) nog fit genoeg waren voor een extra stukje.

In de statistiekjes is wel te zien dat het gemiddelde tempo er nogal onder lijdt...
Ik ben voor het uitzetten 2 x met iemand anders op pad geweest (En een deel waar je met de auto of motor kon komen heeft iemand anders later nog "bebord")
Het weghalen heb ik vandaag met nog iemand anders gedaan...

De routes, extra lus 10 km:
Afbeelding

Afbeelding

Basisrondje, hoewel de ruiters 2e Pinksterdag dus anders gereden hebben :

Afbeelding

Afbeelding

En opruimrondje vandaag:

Afbeelding

Afbeelding

Nog niet overal zijn de pijlen weg, komt komende periode nog wel.

Het uitzetten te paard is best pittig. Veel afstijgen en opstijgen onderweg.
Dat was ik al vrij snel beu, dus al het maar even kon, deed ik het vanaf Tweet's rug.
Met spijkers en hamer, punaises of duck-tape, afhankelijk van de ondergrond .

Van het hameren zijn niet echt duidelijke foto's .
Maar onder andere deze is wel vanaf Tweets rug gehamerd:

Afbeelding

Vandaag het opruimen ging nog handiger, maar 3 keer eraf gehoeven (piketpaaltje op de grond, pijl op heel lage boomstam en dergelijk )

Kijk, dit is vandaag, incl nijptang:

Afbeelding

Afbeelding

Braaf paard....

En lekker veel kilometers in mei gemaakt. Mede door deze ritten afgerond 117 km in mei. En dat is voor mij echt best veel...

Paard is ook behoorlijk oké momenteel (chronisch maagpatient) hij doet het momenteel dus zo goed dat dit mogelijk is.
Ik hoop echt dat hij de zomer door zo blijft!!!

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 19:55

Ja Laura dat is het kortste rondje wat je aan die kant kan rijden, heb ik ook al een paar keer gedaan nu :) De eerste afslag die je kan nemen, moet je dan naar rechts gaan en van daaruit verder richting Doorn. Als je niet de knooppuntenkaart hebt, kan je ook wel uit de voeten met ruiterenenmennen.nl, daar staan ook de knooppuntnummers! Oh en trouwens, ik heb de hele route al ingetekend en als route ingevuld, die kan jij dan ook gewoon volgen! Ik zet hem openbaar, moet je maar even zoeken bij routes op paardrijrondjes en dan vind je deze vanzelf wel.

Zo, Femke_Tweety, dat waren drukke ritjes! Wel leuk om jezelf zo goed nuttig te maken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 20:44

Er is weer gereden zie ik! Leuk leuk :)

Zag nog ergens wat van [***] voorbij komen .. Tja .. ik ben ondertussen zowat zeker dat hij allergisch is aan gras (ja hoor, waarom niet natuurlijk :+ ) en enorm veel last heeft van de graspollen. Wat dus wel betekende dat hij vandaag een goede dag had! *\o/* Had het eerst niet verwacht omdat het zo hard waaide, maar blijkbaar is dat alleen een enorm probleem als er ook veel pollen zijn, want we hebben toch een stukje gewandeld! En zo liep hij erbij:

(dat gooien bij het aandraven heeft niks met headshaking te maken, maar met de rest van zijn lichaam ;) )

Vrolijke pony *\o/*

Had zoveel signalen vandaag dat hij echt een goede dag had, op zo'n moment valt nog meer op hoe zwaar hij het anders heeft :(:) Hij keek weer vrolijk uit zijn ogen, stond niet te slapen op de poetsplaats, was gewoon wakker & zijn ondeugende zelf en ging "de hengst" weer begroeten. Normaal gaat hij daar altijd langs als we naar de poetsplaats gaan, de voorbije tijd interesseerde het hem niet .. vandaag ging hij weer gewoon zoals het hoort.

<3
Afbeelding

Dus ja, ik weet dat jullie dat waarschijnlijk niet willen, maar ik hoop dat het nog even blijft regenen totdat ik (hopelijk) een oplossing heb :P Zijn nu aan het kijken of we anti-histamine-medicatie kunnen gaan geven (dus zoals allergiepilletjes voor de mens) en anders misschien een cortisone-kuur. Maar moet nog even wat reactie krijgen van de dierenarts :)

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 21:01

Super dat het vandaag zo goed ging! Zo lang de regen de grens niet over komt, gun ik jou die regen wel hoor :P Vanaf de tweede helft van komende week wordt het hier echt zomers, dat wordt dus weer even afzien voor Cobe helaas.

laura22

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 21:05

Oh thnx Chouchou ga ik hem even opzoeken en een keer rijden als ik alle tijd heb.

@ [***] wat fijn dat hij vandaag een goede dag had,hopen dat jullie er snel wat voor vinden om het dragelijker te maken voor hem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 22:16

Hmmja, hoop dat ik deze week nog een behandeling kan starten, en wie weet hebben we einde van de week dan al resultaat ;) Anders zal hij het dan wel weer moeilijk hebben :j

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 22:47

Ik was jullie kwijt.... -O-

Vanavond heerlijk klein rondje door de polder gereden, op en top genieten!
Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 11:09

<3 Ik blijft verliefd op jullie omgeving!

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 13:23

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 16:21

Zie dat je al antwoord hebt +:)+

Ik ben ook erg blij met m'n omgeving Sabine. Tis dan wel geen heide en ook geen kilometers breed en lang bos, maar geniet er iedere keer weer waanzinnig van :#

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 16:24

Knuffel voor Cobe, heb t toch echt met m te doen hoor, je zorgenkindje... Wel enorm fijn dat ie van zulke goeie dagen ertussen heeft zitten. Knapt ie dan weer wat van op toch

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 17:04

Hoop zometeen meer geluk te hebben als Gisteren was 3 uur bezig met een Ijzerdraad uit de hoef ijzer te krijgen daarna nog een Kort Ritje kunnen maken hellaas,

Afbeelding

Nico_lette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 17:08

[quote="laura22"]Afbeelding
[/quohttp://www.bokt.nl/forums/posting.php?mode=quote&f=163&p=93045129#te]
HOE heet die app :9

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 17:09

Bij mij was dit topic nu al voor de 2e keer uit mijn eigen berichten verdwenen..
Vandaag heerlijk 16 km gereden. En wat was ze braaf! Trots op de poownie.

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 17:21

Nico_lette schreef:

Je zit in een topic over de app Endomondo. Alle kaartjes die je dus tegenkomt zijn printscreens van resultaten van Endomondo.

Nico_lette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 17:23

Chouchou schreef:
Nico_lette schreef:

Je zit in een topic over de app Endomondo. Alle kaartjes die je dus tegenkomt zijn printscreens van resultaten van Endomondo.

Ohhh
Wist ik wel -O-
Ik had geen idee wat dat endomondo was :=

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 17:28

Hier een lekker ritje van een kleine 15 km vandaag. Bij een best hoge heuvel even wat klim- en daaltraining gedaan, 3 keer op en neer.

Afbeelding

Verder zijn ze alwéér bezig met boswerkzaamheden hier. Dacht ik dat ze eindelijk klaar waren na ze een aantal maanden niet te hebben gezien, vandaag weer een heel stuk met heel veel omgekapte bomen en 2 gigantische hijskranen aan het werk ermee. Paard gaf er helemaal niks om, super fijn! Eentje was nog zo aardig om zijn motor uit te zetten toen hij ons door had, dat zie je niet vaak :) Op de terugweg ook nog een geduldige vrachtwagenchauffeur die voor ons stil ging staan zodat we konden passeren. Iedereen was vast in een goed humeur dankzij het weer :D

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 20:51

Heb in bak gereden met hartslagmeter, hadde les. Morgen buitenrit op de planning. Vind het leuk om te zien De hhartslagmeter kan helaas pas achteraf zien heb nog geen horloge.

Afbeelding

Weet iemand of haar conditie goed is en hoe een nette hartslag moet zijn tegenovee de snelheid?