Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 14:57

[***] schreef:
Sterkte moonforever .. hopelijk kan je de komende dagen toch je zinnen wat verzetten ;)

@ linoleum : Juul kan er ook wat van voor zover ik kan zien :j Enig idee van de oorzaak? En je rijdt gewoon? Met netje als ik goed zie? Doe je verder nog wat?

Neusnetje en oornetje. Als erger wordt met de dazen ook vliegenuitrijdeken. Maar we hebben ook idee dat het inmiddels meer gewoonte/tic is dan alleen last van vliegjes. In de bak loopt ze netjes nageeflijk, als je het buiten vraagt gaat ze dit doen, als je haar langere teugel geeft is het grotendeels over. Ze wordt nu ook dressuurmatig gereden door de eigenaresse, dit en samen met consequent zijn (schudden is teugel op maat houden, rustig is langere teugel) maken het hopelijk weer beter.

Anoniem

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 15:49

Is enkel een reactie op insecten dan? Of doet ze het in de winter ook? Hier maakt contact of niet niks uit, behalve dat hij bij contact heel veel extra spanning opbouwt.. En dat willen we ook niet :+

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 15:57

Het is wel erger als insecten zijn, maar anders doet ze het ook wel wat. Ze heeft wel echt last van de insecten, maar ze schud niet alleen daarom volgens mij. Maar heb nu één keer weer buiten gereden. Zal de komende paar keer even goed opletten, laat ik het je weten.

Heb ook niet de ervaring en kennis om er heel veel over te zeggen. Het is vooral gevoel en vergelijken met de afgelopen 2 jaren rijden op Juul.

laura22

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 16:16

Sterkte moonforever

Hier geen ritjes gemaakt laatste dagen niet zo lekker dus hoop dat ik morgen weer even weg kan

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 16:56

[***] schreef:
Is enkel een reactie op insecten dan? Of doet ze het in de winter ook? Hier maakt contact of niet niks uit, behalve dat hij bij contact heel veel extra spanning opbouwt.. En dat willen we ook niet :+

Heeft cobe niet het headshake syndroom?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 18:39

Ja, heeft ie :j Maar ik weet niet door wat.. Ofja, er is al veel uitgesloten maar de vraag is nog pollen of insecten en waarom het erger wordt met wind.. Is een moeilijke..

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 22:29

Dankjewel :)
Heb me hoofd aardig kunnen legen op de paardjes <3
Heerlijk wezen dwalen door het dorp, :-)

Morgen wordt wel een zware dag :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 13:04

Ligt het aan mij of is Endomondo zonet even spontaan verandert? :+
(ben die trektocht aan het volgen, bij vernieuwen kreeg ik ineens heel ander beeld :') )

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 16:58

Ja hier ook! Moet er wel even aan wennen hoor... Je hebt nu niet meer het handige overzichtje met alles in 1 tabel, nu staat de afstand er een stuk boven, ook niet handig als je je ritje wil delen!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 17:01

Ik keek vanmiddag toen je het hier had gezegd en was er niks veranderd. Keek toevallig nu net weer, en nu is het wel veranderd. Even wennen nog!

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 17:23

Nu dan maar zo'n overzichtje... Vind het tot nu toe geen verbetering!

Afbeelding

Heerlijke rit van 34 km vandaag! Helemaal naar het meest oostelijke puntje van de Utrechtse Heuvelrug bij Rhenen. Helaas zijn de ruiterpaden daar niet helemaal lekker aangegeven (in ieder geval niet zoals ik gewend ben) dus ook nog een stuk verkeerd gereden en helemaal van het ruiterpad af. Op gevoel en met behulp van endomondo ongeveer een bepaalde richting weer op. Paard wilde bij een pad de andere kant op dan ik, leek voor mijn gevoel niet te kloppen maar zij had wel gelijk :P Hadden het ruiterpad gelukkig weer gevonden en toen konden we weer fijn door! Maar door het omrijden en de extra km's uiteindelijk toch maar wel een stukje van de geplande route afgesneden en weer de snelste weg naar huis ipv nog een lusje. Paard heeft het top gedaan!

Ik heb ook nog gefilmd met mijn helmcamera, daar zet ik binnenkort een filmpje van in elkaar. Voor nu alvast een voorproefje met een foto, uitzicht op Veenendaal:

Afbeelding

AniqueN

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 17:27

Gaaf! Mooie rit hoor, flinke afstand!

Ik heb net ook even de veranderingen zitten bekijken... Ik kan niet zo goed tegen verandering :D dus stel mijn oordeel nog maar even een weekje uit haha

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 17:32

Chouchou schreef:
Nu dan maar zo'n overzichtje... Vind het tot nu toe geen verbetering!

[ [url=m/2ZGmHN.png]Afbeelding[/url] ]

Heerlijke rit van 34 km vandaag! Helemaal naar het meest oostelijke puntje van de Utrechtse Heuvelrug bij Rhenen. Helaas zijn de ruiterpaden daar niet helemaal lekker aangegeven (in ieder geval niet zoals ik gewend ben) dus ook nog een stuk verkeerd gereden en helemaal van het ruiterpad af. Op gevoel en met behulp van endomondo ongeveer een bepaalde richting weer op. Paard wilde bij een pad de andere kant op dan ik, leek voor mijn gevoel niet te kloppen maar zij had wel gelijk :P Hadden het ruiterpad gelukkig weer gevonden en toen konden we weer fijn door! Maar door het omrijden en de extra km's uiteindelijk toch maar wel een stukje van de geplande route afgesneden en weer de snelste weg naar huis ipv nog een lusje. Paard heeft het top gedaan!

Ik heb ook nog gefilmd met mijn helmcamera, daar zet ik binnenkort een filmpje van in elkaar. Voor nu alvast een voorproefje met een foto, uitzicht op Veenendaal:

[ [url=m/Xw1Nay.jpg]Afbeelding[/url] ]

My home town :D

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 18:21

Wauw, wat een uitzicht en geweldige rit!

Hier was de hersteltijd/vakantie van poowniekamp over van het paard. Heb m kwartiertje gelonngeerd en daarna halfuurtje met hem en m'n hond uitgestapt/gewandeld. Hopelijk morgenavond naar strand.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 23:03

Oei, best grote veranderingen bij Endomondo.

Ik mis het maandoverzicht als "kalender" zeg maar. En ook de ssnelheidsgegevens van een rit.
Heeft iemand al enig idee waar dat terug te vinden is?

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 23:12

Net toch een heerlijk Ritje net gedaan :) even hoofd leeg kunnen maken,
Na een heftige begravenis en daarna nog 3 uur file ,

Morgen weer ff wat langer rit maken :)

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 23:30

Femke_Tweety schreef:
Oei, best grote veranderingen bij Endomondo.

Ik mis het maandoverzicht als "kalender" zeg maar. En ook de ssnelheidsgegevens van een rit.
Heeft iemand al enig idee waar dat terug te vinden is?

Nu je het zegt! |( Als je op je workout klikt staat nu helemaal bovenaan "calendar", als je daar op klikt, klapt de kalenderweergave uit. Maar wel weer anders allemaal. Op zich best handig dat je daar nu groot de tijd van je workout ziet staan, dat vind ik dan wel weer een leuk overzicht geven. De snelheid zie ik nog wel staan, naast het kaartje?

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 23:40

Snelheid grafiek gevonden, maar alleen als ik via de pc inlog. Maximumsnelheid gevonden, alleen als ik via de app op mijn telefoon inlog...

Als ik de volledige website open met mijn telefoon, kan ik de kalender nog niet vinden.

Ik vind het jammer dat de tijd in de nieuwe kalender staat, afstand vind ik voor mezelf veel interessanter.

Het overzichtje met duidelijke icoontjes (soms wel 4 of 5 op een dag) vind ik nu beduidend minder duidelijk.

Het zij zo... ze zullen het voor mij niet gaan terugdraaien...

Wat meer on topic: Ik heb vanavond ongeveer 11 km gereden. Maandag is er een georganiseerde pinksterrit bij ons op stal, en een deel van de route hebben we vanavond bewegwijzerd. 2e deel volgt zondag.

Op zich is 11 km niet zo veel natuurlijk. Maar als je tig keer af moet stijgen om pijlen op te hangen, weer moet opstijgen, stukje rijden, volgende pijl, dan is het intensief zat...
Pijlen die met punaises vast moesten lukten niet vanaf Tweet.
Pijlen die we met spijkertjes in bomen (In dikke bast) moesten hameren, lukten uiteindelijk wel. (mogelijk fotografisch bewijs binnenkort...) Plakken met duck-tape (Op hekken, gebouwen) lukte ook vanaf Tweet...
We reden met zijn tweeen, ik denk zeker 40 pijlen opgehangen...

Zondag het volgende deel. (1e deel van de route voor maandag, maar voor ons het tweede deel om te bewegwijzeren...)

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 18:25

En dan nu het filmpje van mijn helmcamera! Was alleen vergeten om tijdens het uitstappen nog wat te filmen, nu is het wel een abrupt einde haha.

(Zet hem voor het beste beeld even op de hoogste kwaliteit.)

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 22:00

Zo heerlijk me hoofd leeg kunnen maken en kom ik op heerlijk strand alleen zonder er mensne waren super is dat :D

Afbeelding

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 23:25

Mooi filmpje, Chouchou! En wat heb je daar fijne paden. Vooral die galoppaadjes!

Moonforever, wat een heerlijke foto!

Ik heb vandaag voor de 2e keer sinds de verhuizing weer eens op m'n paard gezeten. Vorige week waren we voor de eerste keer naar het bos. Vandaag een klein rondje (40 min. gedtapt) hier in de buurt gemaakt. Ook even met mijn paard gaan kijken bij de rijvereniging in de buurt, waar ik de bak kan gebruiken. Het veldje met crosshindernissen vond hij bar interessant.

En bij een klein rondje hoort natuurlijk ook een klein filmpje! Valt een beetjen in het niet bij die van Chouchou, maar vind het toch leuk om 'm hier even te delen.

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 23:44

Hele fijne brede lange zandpaden inderdaad :) Ideaal ook om samen naast elkaar te rijden en inderdaad ook voor galopjes, maar in het filmpje heb ik niet gegaloppeerd haha. Jouw filmpje staat op prive en kan ik nu dus helaas niet zien!

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 07:49

Gisteravond gezellig met Sanne&Diva wezen rijden, over strand ook. Was echt heerlijk! Zelfs een zeehond gezien!
12km gepakt, paard was fijn!
Ons rondje:
Afbeelding
Dubbele oortjes
Afbeelding
Sanne&Diva:
Afbeelding

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 08:23

Als het goed is is het filmpje nu wel te zien. Zoals ik zei, wel echt een ieniemini filmpje hoor.

Mooie foto's, Jaan! Heerlijk, zo'n avondritje.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 08:58

Waaide t zo hard bij jullie RiannaB?

Chouchou, wat een waanzinnig mooi gebied zeg! Ik ben jaloers!