Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 23:11

mooney schreef:
Ik rij zonder problemen zonder internet, endomondo is niet heel nauwkeurig (mijn bochten worden altijd afgesneden) maar met internet is het bij mij niet nauwkeuriger.
Ik heb vandaag 6 km gereden, Pas was nog wat fris door de wind maar het ging goed. Ben wel een beetje jaloers op de mensen die routes van 15+ km kunnen maken, neem aan dat jullie ook echt de natuur inkunnen of in ieder geval ruiterpaden hebben of niet?

Hier ook alleen polder hoor, kan zeker wel 25 km maken en wel meer ook als ik zou willen.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 23:20

Ik doe vaak even snel 15 of 20 km .
of nouja even snel.. Maar minder dan 12 doe ik niet vaak eigenlijk.
Maar sta nu nog op 0, ik reed nauwelijks met endomondo.
Maar ik wil toch wek op die eerste pagina komen!

Poess91

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 23:23

Ik denk dat ik morgen weer 7 km doe haha.
Was vorige keer wel erg trots, al die verhalen van de rest dat ze niet over t bruggetje durven zonder moeite en dat ze er dan naast moeten gaan lopen...
M'n meisje ging er braaf overheen zonder moeite, dat met d'r 4 jaar en pas d'r 2e 'echte' buitenrit

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 23:23

mooney schreef:
Chouchou schreef:
Jij ook een IJslander!????? Ik ook!!!!!!! Hahaha! Ik was er ook al zo trots op in vergelijking met al die endurance ruiters!

Hier de 1e, ik ben geen endurance ruiter (zou wel een keer willen doen, maar of het er ooit van komt is de vraag). Gewoon een overenthousiaste vakantieganger :')
Maar wel een Arabisch Volbloed, dus wat dat betreft pas ik misschien wel tussen de endurance mensen haha.
Ben wel benieuwd hoe lang ik mijn positie nog kan behouden, want ik krijg het wel benauwd als ik hoor dat mensen weer even 20 km hebben gereden op een dag :P Daar kom ik thuis echt niet aan, in een goede week haal ik dat net in een week.
Snel maar weer op vakantie, dan tik ik de 100 km/week aan :D

Haha ja maar jij hebt zo'n gigantische voorsprong door je weken op Terschelling (dacht ik uit m'n hoofd)! Had je topic toen ook al gevolgd en toen gingen de km's inderdaad wel heel snel! Gelukkig voor ons ga je nu minder hard, kunnen we je ooit nog eens inhalen misschien :P

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-13 23:38

Klopt, het is daar voor mij ook een stuk makkelijker om flink wat km's te maken. Meer tijd en meer ruimte. Aangezien mijn paard niet 100% bomproof is durf ik hier bepaalde wegen niet over en dan is het grootste rondje dat ik kan maken 8 km lang. En op het asfalt kan je ook niet harder dan draf natuurlijk, harder dan een arbeidsgalopje zit er met onze bermen trouwens ook niet in.
Maar vorig jaar kon ik nog niet eens op de weg rijden, dus ik heb niet te klagen :P

Maaiike94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 23:42

Ik ben ook geen endurance ruiter, gewoon een recreatie bosgenieter :)

Ik heb net mijn km's van runtastic van augustus en september even overgezet naar endomondo, dus niet schrikken als ik ineens wat plaatsen ben op geschoven ;)

Mooney, dan ben je wel flink vooruit gegaan vergeleken met vorig jaar!

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 23:51

Ik heb het pas ondervonden denk als ik had in de Veluwe en deurne dat km omhoog gingen,
Hier is 10 km denk ook verste anders ken je uren dwalen door dorpjes werk denk niet haha :)

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-13 23:52

Maaiike94 schreef:

Ik heb net mijn km's van runtastic van augustus en september even overgezet naar endomondo, dus niet schrikken als ik ineens wat plaatsen ben op geschoven ;)

Klopt :) Was ook een kwestie van mezelf over een drempel zetten hoor.
Buitenrijden in het bos/duin/strand met andere paarden erbij kon al wel altijd, vond hij ook heel leuk.
Maar paardlief is bang voor vrachtwagens en trekkers, en springt gerust de sloot in uit angst als er een langs moet. Dat is niet ideaal als je aan een weg staat waar ook 4 transportbedrijven zitten :P
Dit jaar op Terschelling voor het eerst zonder andere paarden erbij op pad gegaan en flink km's gemaakt en toen we weer thuis kwamen gewoon stug doorgereden buiten op de weg. Het gaat niet altijd even soepel en we moeten echt meerdere keren in de week naar buiten, anders is hij vergeten dat hij niet bang is voor klein verkeer etc :+
Maar het gaat met de week beter, dus ik heb goede hoop! Zaterdag zelfs langs een (geparkeerde) vrachtwagen gereden zonder dat hij opkeek en vandaag hoefde ik niet eens af te stappen toen er een trekker langs kwam (wel even in een zijweg gaan staan, babysteps haha)

Mias

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 23:57

Ik heb mij ook aangemeld, ik ben benieuwd. Vrijdag staat mijn eerste (sinds verhuizing andere stal en andere zadel) buitenrit op de planning!

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 00:12

Wordt gezellie.. heb alleen idee dat ik morgen een hele lange buitenrit ga maken ff wat km inhale is droog morgen:-)
Haha jullie maken me teveel km hihi.. ga ff week weg plannen hihihi;)
Komen toevallig ook mensen uit de hoeksewaard??

Bernoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 08:12

mooney schreef:
Maaiike94 schreef:

Klopt :) Was ook een kwestie van mezelf over een drempel zetten hoor.
Buitenrijden in het bos/duin/strand met andere paarden erbij kon al wel altijd, vond hij ook heel leuk.
Maar paardlief is bang voor vrachtwagens en trekkers, en springt gerust de sloot in uit angst als er een langs moet. Dat is niet ideaal als je aan een weg staat waar ook 4 transportbedrijven zitten :P
Dit jaar op Terschelling voor het eerst zonder andere paarden erbij op pad gegaan en flink km's gemaakt en toen we weer thuis kwamen gewoon stug doorgereden buiten op de weg. Het gaat niet altijd even soepel en we moeten echt meerdere keren in de week naar buiten, anders is hij vergeten dat hij niet bang is voor klein verkeer etc :+
Maar het gaat met de week beter, dus ik heb goede hoop! Zaterdag zelfs langs een (geparkeerde) vrachtwagen gereden zonder dat hij opkeek en vandaag hoefde ik niet eens af te stappen toen er een trekker langs kwam (wel even in een zijweg gaan staan, babysteps haha)

Haha zou was mijne eerder ook. Gewoon stug doorrijden! Mijne kijkt tegenwoordig nergens meer van op of om.... handig! Maar ik moet zeggen dat ik met de grote trekkers en vrachtwagens wel ff in een inritje ga staan hoor!

Ik sta nu op plaats 9 maar met jullie fanatiekelingen zal ik wel snel zakken haha!
Iemand vroeg trouwens of er bovenin enduranceruiters staan, anoek en michelle zijn volgens mij enduranceruiters. Ik ben recreatieruiter, verder weet ik het niet.....

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 09:44

Jaan81 schreef:
Ik zat vanochtend voor mijn doen vroeg te paard: 7.50u gingen we op pad. Ongeveer 10km gereden en van alles wat! Gestartdoor de polder, toen bos, stukje strand mee gepikt, weer stukje bos en laatste stuk dan natuurlijk weer polder. Heerlijk!

Hoe staat het met mennen? Telt dat wel mee?

Ik zag het gisterochtend dat je al weer vroeg op pad was. Is het dan niet druk met verkeer op dat tijdstip?

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 10:17

Maaiike94 hoe zet je die ritten van runstastic over naar endomondo dan ? want ik rij meestal met runstastic dus daar heb ik meer km

Maaiike94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 10:48

tinkert_tje schreef:
Maaiike94 hoe zet je die ritten van runstastic over naar endomondo dan ? want ik rij meestal met runstastic dus daar heb ik meer km

De routes heb ik via de site van endomondo zelf nagetekent m.b.v. het kaartje van runtastic. Je kunt moet daar ook de datum en hoe lang je erover gedaan hebt e.d. invullen.
Kost wel even wat werk, maar het is natuurlijk zonde om al die gereden km's te laten liggen :)

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 11:16

Ik ga straks ook even rijden, best lekker weer (afgezien van de kou, maar daarvoor gaan m'n Roeckl Polartecs mee :P ) en ik hoor net dat ik niet hoef te werken vandaag! :D
Planning is een km of 20, maar even kijken hoe alle paden erbij liggen na de storm en regen.. :=

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 11:19

Pff ben echt jaloers als ik dit zo hoor! Kan niet wachten tot ik weer lekker naar buiten kan

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 13:13

Dais_ schreef:
Ik zag het gisterochtend dat je al weer vroeg op pad was. Is het dan niet druk met verkeer op dat tijdstip?

Viel reuze me met het verkeer, maar ook al is het druk, daar geeft Tych toch niets om :)
Zat er vanochtend rond dezelfde tijd weer op. Weer rond de 10km gereden, weer over strand :D Maar ben eens een keer naar Domburg gereden over strand. Heb ik nog nooit gedaan, maar is prima rondje zeg!
Op strand bij Oostkapelle:
Afbeelding
Net van strand, op de duinen van Domburg: Afbeelding

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 13:40

Ohh jaan, ik zie groen van jaloezie.. was de polder al zat hier, maar nu ik dit zie helemaal!

__nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 14:18

Vanmorgen even een rondje gedaan.
En pony was voor de verandering heel braaf.
Alleen werden we even aangevallen door een zwaan.... fijn die polderweggetjes :')
Volgende keer gaan we een rondje proberen!

Afbeelding

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 14:23

Mijn uitzicht is ook alleen weiland enzo... Geen hele rustige wegen, meeste met auto's. Maar ach, vanmiddag weer een stukje weiland kijken!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 15:00

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding
dit x door het bos gegaan, waar blijkbaar wilde zwijnen zaten, daarom het stroomdraadje, dat ze er niet uit kunnen

Afbeelding

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 15:04

Ziet er heerlijk uit <3

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 15:34

Wauw das een mooi bos!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 15:38

Nou, in het voorjaar zit het vol processie rupsen en verder is het gauw moerassig, kom er daarom eigenlijk niet zo heel veel.

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 15:44

Heb weer 22 km er op zitten nog ff uurtje graze dan schrijf ik verslag van vandaag