Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 13:39

Voor hun is het nog erger natuurlijk :j Maar je zit er zelf toch evengoed mee ... Gelukkig kunnen we wel allemaal samen blijven en is het uiteindelijk alleen de omgeving die verandert. De rest blijft allemaal hetzelfde: de mensen, de paarden, het voer, het hooi/stro. In principe gaan zelfs mijn stallen gewoon mee (is zo'n houten blok met 2 stallen dus "verplaatsbaar"). Dus als je het zo bekijkt valt het voor mij & de pony's nog mee, en als we het geluk kunnen hebben dat alles op tijd in orde is en we gewoon maar 1x moeten verhuizen dan is dat ook weer mooi meegenomen ... Maar het blijft een verhuis natuurlijk, en wennen aan een nieuwe omgeving .. Maarja, gelukkig blijft ook veel hetzelfde :)

(het is trouwens [***] niet zozeer waar ik schrik voor heb, al is die ook wel wat gevoelig maar die past zich wel aan .. [***] geeft grotere zorgen ;) ).

Proficiat met je top 50! *\o/* Is toch altijd leuk als je zoiets kan bereiken ;)

linoleum

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 16:11

Ik ben inmiddels de top 50 uit :( Vond nog netjes dat ik er zo lang in gestaan heb, laatste keer dat ik gereden heb was in februari. Met paar weken weer langzaam aan opbouwen en dan hopelijk mooi nog weer de top 50 in voor augustus!

Gisteren voor eerst zonder veulen in de bak gereden. Dat was in het begin paniek, de shetlander pikte veulen in en Juul helemaal van slag. Toen maar shetlander eruit en rest van de merries bij Watje en binnen een seconde was Juul ontspannen. Daarna nog even heerlijk gereden. Nu langzaam afstand wat vergroten en binnenkort voor eerste keer pad op en neer. Het is niet veel, maar we moeten ergens weer beginnen.

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 16:58

Ik stond vorig jaar aan het einde op 65 ongeveer, dus dat ik nu op 34 sta vind ik ook al heel wat :)

Fijn dat het uiteindelijk wel goed ging linoleum!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 19:26

't Is toch wat met het veullie Linoleum :+
Blijft toch leuk die challenge, het werkt toch op een of andere manier wel motiverend als je een plekje opschuift. Vind het zelf ook leuk om bij te houden hoeveel km's je nu eigenlijk maakt in een week / maand of dus ook jaar.

Zou er anders gewoon nog maar een paar weken naast blijven lopen... kan dat? Of anders meenemen als handpaard is ook geen optie? Omdat je nog een paardje hebt? Onze Ber (dat schimmeltje) is echt een gein-ponem maar zo ernaast gaat het prima omdat Ollie gewoon 1000% betrouwbaar is. Dan wil Ber verschieten maar Ollie heeft dan zoiets van ja, hallo, doe ff normaal en dan snuift Ber een paar keer of danst wat op en neer en dan is het weer over.
Alleen mijn ene arm heeft het soms wat te verduren :o
Kan er ook erg van genieten als ze zo heerlijk naast elkaar lopen.
We hebben alleen nog niet gegaloppeerd zo, dat durf ik nog niet maar wie weet :)
't Is alleen spannend als er honden loslopen. Want Ber is er wat bang van en je weet maar nooit wat zo'n hond doet.

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 19:57

Mee wandelen is totaal geen optie.. Heeft dan ook totaal geen lol en gaat op geven moment bijten enzo..

En daar he ik nog niet aan gedacht deed op me vorige stal echt vaak ook op vakantie gedaan.. Ook met ze aan de handpaardje gegalopeerd ook ömdat ze super met elkaar kunnen vinden dan blijft die ook braaf naast lopen..

Vandaag heb ze allebei appart gereden allebei waren ze lekker lui en nier vooruit te branden..

Tnxyou voor de tip

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 21:36

Zou super zijn als dat lukt!

@Sabine / Cobe wat een ellende en gedoe!

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 23:17

Afbeelding

Afbeelding

Toch 2 redelijk rustige ritten kunnen maken :-)
morgen ff kijken hoe gaat als handpony als ik niemand heb die mee wit stappen,
en anders hebben ze een dagje vrij haha :-)

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 10:03

Leuke rondjes ik heb paar rondjes vemaakt van 3 tot 5 km.

Ik stond vorigjaar ergens rond de 65 nu in de top 10 *\o/*

Wat balen zeg Sabine dat je moet verhuizen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 19:26

Heb niet het hele topic doorgelezen :+ Maar via mijn eigen topic 'doorgestuurd' naar hier. Ben namelijk opzoek naar een app voor buitenritten (ik men). En ben zo hier gekomen en erg enthousiast!
Heb de OP gelezen maar is er dit jaar ook weer een challenge, en zo ja, kan ik nog meedoen, ook al men ik?
:D

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 19:47

Er is zeker ook dit jaar een challenge en je mag ook als menner meedoen! :) Als je een PB stuurt naar de TS van dit topic met je naam zoals je te vinden bent op endomondo, zal zij je uitnodigen voor de challenge!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 19:52

Bedankt voor de info! Ga de app straks even installeren en dan doe ik TS even een pb'tje :)

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 20:11

Vraagje, ik heb vanmiddag in de bak getraind en wil die wat betreft km, gemiddelde, duur en cal. toch graag in m'n overzicht hebben. Heb m vanmiddag op 'Ander' gezet, maar dan heb ik niet alle gegevens. Wandelen en fietsen gebruik ik al met m'n hond, hardlopen komt er voor mezelf weer aan. Welke sport zou ik er dan voor kunnen pakken denken jullie?

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 20:16

Skeeleren (skating) geeft al deze gegevens ook! Of als je de workout wel wil bewaren maar niet in je statistieken hoeft te hebben (waar challenges ook onder vallen), kan je dat ook aanvinken.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 20:18

Alles waar afstand bij komt kijken.

Skaten,
Lange afstandslopen
Oriëntatie loop
Langlaufen
Mountainbiken
Nordic walking,
Etcetera.

Calorieën zijn natuurlijk wel per sport anders...

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 20:27

Je kan natuurlijk wel meten met paardrijden, de calorieën onthouden, en daarna pas de sport veranderen. Ik denk alleen dat de calorieën niet zo betrouwbaar zijn :n Als ik 2 keer dezelfde afstand rij, maar in een verschillende snelheid, dan zou ik bij het langzaamste rondje de meeste calorieën verbranden. Natuurlijk is de duur dan wel langer en heb je dus meer tijd om calorieën te verbranden, maar ik zou toch denken dat ik meer verbrand als ik sneller ga. Maar het globale beeld zal waarschijnlijk wel kloppen.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 20:58

De meeste statistiekjes zijn -op zijn best- niet zo betrouwbaar.

Hoogte klopt bij mij voor geen meter, max speed heeft soms vreemde waardes.

Duur en afstand vind ik wel redelijk betrouwbaar. Hoogte, max speed, calorieën, en wateriname zijn geinig, maar ik neem ze niet te serieus.

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 21:16

Klopt :j De max speed die in het overzicht staat is ook vaak te hoog, maar de snelheid die in de grafiek staat geloof ik wel ongeveer, als er geen gps-problemen zijn tenminste, dan kunnen er leuke pieken worden geïmproviseerd :D Op sommige punten zie ik in de grafiek ook goed dat ik een heuvel op of af rijd, het klopt dan wel dat die heuvel bestaat, maar het aantal meters in hoogte betwijfel ik. Weet ook niet of hij dat nou via gps meet of dat er al bestaande gegevens zijn waarop het wordt gebaseerd. Nouja, blijft een leuk appje met leuke overzichten, maar we moeten er gewoon niet blind op vertrouwen :)

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 21:23

Ik nam aan op basis van bekende kaartgegevens. Maar misschien ook wel anders. Ik rij op landgoed Mariënwaerdt. Dat is toch echt vrij vlak. Het heftigste hoogteverschil is een dijk. Hier en daar ligt het land wat lager en natter, hier en daar iets hoger. Maar dat zal op het hele landgoed om enige meters gaan, niet meer.
Endomondo geeft vaak hoogteverschillen van meer dan 100 meter....

Maar ik blijf het een erg leuke app vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 00:48

Welkom amoj, fijn dat je ook mee wil doen! We zijn benieuwd naar jouw kaartjes/statistieken :)

Ik heb vandaag klein rondje gedaan maar nog niet erin gezet. De les van vandaag: niet met zoveel wind gaan rijden.. kan [***] echt niet mee om.. :')

AniqueN

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 08:09

Afbeelding

Wat een heerlijke buitenritten komen er voorbij! Ik plaats niet zo vaak, maar doe wel mee aan de challenge. Top 10 gaat het zeker niet worden, maar wel leuk om steeds een plekje te stijgen na een rit :D .

Ik rijd in het fantastische bos en de hei van vierhouten en omgeving, echt luxe, we kunnen hier eindeloos dwalen. Ik ga proberen een foto bij te voegen van onze laatste rit.

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 08:14

In de top 10 gaat mij ook niet lukken haha, moet nu ook 50km rijden om 4 plekken op te schuiven (en dan nog hopen dat de mensen die boven mij staan niet rijden :P ) Maar ach, vorig jaar stond in in augustus op 65 en nu op 34 dus ik vind het prima :))

BonteLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 08:51

NienkeV1994 schreef:
In de top 10 gaat mij ook niet lukken haha, moet nu ook 50km rijden om 4 plekken op te schuiven (en dan nog hopen dat de mensen die boven mij staan niet rijden :P ) Maar ach, vorig jaar stond in in augustus op 65 en nu op 34 dus ik vind het prima :))

Das weer iets voor volgend jaar Nienke :Y)

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 08:57

Ik ben ook veel minder gespitst op een top 10 plek. Belangrijker om m'n knol in training te houden. Daarvoor vind ik de app zo fijn, om terug te kijken en verschillen te ontdekken.
Dat ie niet helemaal precies is, tja, had ook niet anders verwacht, maar geeft globaal wel goed beeld denk ik.

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 09:18

AniqueN schreef:
[ [url=m/z0lUS6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een heerlijke buitenritten komen er voorbij! Ik plaats niet zo vaak, maar doe wel mee aan de challenge. Top 10 gaat het zeker niet worden, maar wel leuk om steeds een plekje te stijgen na een rit :D .

Ik rijd in het fantastische bos en de hei van vierhouten en omgeving, echt luxe, we kunnen hier eindeloos dwalen. Ik ga proberen een foto bij te voegen van onze laatste rit.

Ik heb in vierhouten op de camping gestaan en daar ook me paard gekocht dua daar ook lekker door de bossen gestruind is immer al paar jaar geleden helaas. 2007/2008 camping Samoza

Ik was ook niet echt bezig met de top 10 ik rijd gewoon dagelijks bijna buiten met 2 paarden op een dag soms, vaak zet ik hem alleen aan met Enya

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 13:15

Gisteren 2 heerlijke ritten gemaakt,
Heb de 2000 Km gehaald :o Wordt wel beetje saai als nummer 1 staan whaha :-) Ik train gewoon heerlijk en geen bak hebbe he :-)

Afbeelding

Afbeelding