Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 23:30

Zo ik ben verkocht aan me heerlijke zadel :D
foto volgen nog en een heerlijke Rit gemaakt !!!

Afbeelding

Iemand tips me paard pakt steeds ze bit beet en sgiet er vandoor, heb wel aan zitten denken om tijdelijk in de groep met stang en trens te gaan rijden met stangentje alleen hou ik hem niet ! :(

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 23:43

Ken dat probleem gelukkig niet ... lijkt me erg vervelend, zat te kijken naar je maximum snelheid :oo
Ben zelf altijd erg streng racen is beslist niet toegestaan, nooit. Omdat ik er een ongelovelijke hekel aan heb als ik het niet meer onder controle heb :o mocht er neiging tot racen zijn is het stappen, stappen stappen en ook al ontploffen ze ter plekke ik blijf stappen ~~}>

Vanavond heerlijk rondje gedaan met mijn beide dames :*
Afbeelding
Ollie links, Ber rechts.
Was iets van 12 km.

MachoPablo

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 00:26

Ja is hier geen houden aan.. zodra ik grasveld komt moet ik echt proberen hem terug te houden zodra hij zijn kop in de lucht krijgt pak die ze bit beet en dan ben ik de controle kwijt krijt op geen mogelijkheid meer terug.. vandaag dacht ik ook van ga maar op de stenen veder nam die gelukkig wel terug maar baal ook van steeds liggen me handen open van hem in te houden is niet relex rijden meer weet ook niet wat ik er aan moet doen
zo wat heerlijk zeg ziet er super uit

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 07:39

Zijn z'n tanden helemaal oke? En z'n lijf verder ook?
Wat voor stangetje heb je geprobeerd? Kijk, als ze écht willen gaan of volledig in paniek zijn, dan is er geen bit wat ze tegenhoudt geloof ik, maar gewoon racen als in niet luisteren, is ook voor mij Not Done!
Mijn trekpaard rijd ik op een dubbelgebroken bustrensje.
Als z'n lijf verder helemaal 100% is, het met t rijden niet op te lossen is, zou ik eerder naar een pessoabitje pakken dan naar S&T. Of thiedemann oid?

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 07:40

Ik ga vandaag zelf niet rijden, maar m'n joekeltje wordt op dit moment gezadeld om ff lekker naar strand. Met een van de meiden die hier de paardjes verzorgd. Eerste keer dat ze gaat zonder dat ik erbij ben, benieuwd!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 07:40

Ik moet mijn kilometers nog invoeren vanuit mijn GPS. Nog geen zin in gehad. :')

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 09:15

Als hij lichamelijk helemaal oké is zou ik inderdaad ook eerst een ander bit of evt een hulpteugel waarmee hij zijn hoofd niet in de lucht kan gooien proberen, zou niet meteen naar stang & trens grijpen

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 11:04

Het is echt alleen met brede berms, en hij heb nooit zo goed in ze vel gezeten als nu,
Zodra we op zo breed stukje gaan met dubbelgebroken bit hield ik hem niet, maar kon nog wel omtrekken op einde van stukje, en gisteren dan stangentje in gedaan en vooraan gegaan zodat ik tempo kon bepalen maar No Way dat hij dacht te luisteren, had hem al na beneden gereden zodat meer te vertellen heb, maar stuk gras veld was dribbelen, en dan sgiet die dus weg, Terwijl ik de andere kant op wel normaal ken galoperen, en de berm ken ook gewoon houden is echt alleen brede stukken gras dat hij zijn bit beet pakt en gaat,

Afbeelding

Afbeelding

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 11:16

Maar dir was toch je paard met een peesblessure?
heb je geen stapschema meegekregen of mag je gewoon galopperen?

wel lastig dat hij ervandoor gaat. Als die van mij wil gaan ben ik een paar keer even niet zo zachtzinnig geweest.. Sneu voor de pony maar ik vlieg liever niet overal dwars doorheen. Na een paar keer was dat ook klaar

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 11:17

Ik kan op de foto's zo nog niet goed zien wat voor stangetje het is? Zit er een kinketting bij? Anders is het een ongebroken trens namelijk. Een stang heeft een kinketting en de mogelijkheid de hefboomwerking in te zetten.

Super dat hij nu zo goed in zijn vel zit, maar hij kan alsnog last hebben van zijn gebit ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 11:35

Hier gaat het de komende tijd waarschijnlijk weer wat stiller liggen .. wat een verrassing ... Deze keer eens niet door [***] en zijn toestanden, maar door iets wat totaal buiten onze macht lag. Gisteren is de boerderij verkocht via gedwongen openbare verkoop, en ze hebben zelf niet kunnen terugkopen -O- Wat wil zeggen dat iedereen (echt iedereen - 30 paarden) gaat moeten verhuizen, en we hebben welgeteld 6 weken -O-

Gelukkig hadden de staleigenaars wel een plan B en hebben ze een nieuwe boerderij kunnen kopen maar die moet nog paardproof gemaakt worden zeg maar (was een kippenboerderij, dus we hebben wel gebouwen en grond maar geen infrastructuur). Gaat dus de komende weken echt bikkelen worden en vrees dat het rijden er wat gaat bij inschieten, hoofd staat er ook niet echt naar .. Het moet nog even bezinken denk ik dat we op deze hemelse plek alles kwijt zijn ;(

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 11:42

Wow Sabine, dat is schrikken. Lijkt me heel erg, wat zal je je ook machteloos voelen, er is niks wat je eraan kan doen. Hopelijk kunnen ze de kippenboerderij snel opknappen, maar anders is het zoeken naar een ander onderkomen!? Vervelend joh :(

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 11:46

Ja klopt hij heeft een blesurens, Maar de eerste week Ging het redelijk, maar mog na een week mocht ik kleine stukjes draven, Nou sins we het draven er bij pakken is het ineens vandoor Sgieten en bit beet pakken, Ene kant denk ik ook gewoon teveel Engerie ofzo,
Lopen normaal gaat ook niet meer, Wordt er zo Moedeloos van, Ben bang als ik teveel doe bij af ben, maar normale Ritten rijden en stappen zit er ook niet meer in, om nu heel de weg in te houden

Afbeelding

aagh jeetje zeg,
Ja ik ben door een verbouwig noodgedwongen verhuist, Wil dat ze gewoon op de wei staan

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 12:05

Je bit is inderdaad een ongebroken trens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 12:17

Chouchou schreef:
Wow [naam], dat is schrikken. Lijkt me heel erg, wat zal je je ook machteloos voelen, er is niks wat je eraan kan doen. Hopelijk kunnen ze de kippenboerderij snel opknappen, maar anders is het zoeken naar een ander onderkomen!? Vervelend joh :(

Enorm machteloos .. echt een voorbeeld hoe wreed de samenleving kan zijn -O- (zit natuurlijk een heel verhaal achter maar dat moet niet zo nodig op internet uiteraard). Hoop ook dat ze de kracht (en hulp) vinden om op zo'n korte tijd daar iets van te maken dat de paarden er alvast naartoe kunnen :j In nood hebben ze nog wel een stal in de buurt waar een heel aantal paarden terecht kunnen, maar ik hoop echt dat we (of in ieder geval ik :o ) gewoon in 1x kunnen gaan .. Dat is al erg genoeg en ik wil het vooral [***] niet aandoen om 2x in korte tijd te moeten verhuizen ... -O-

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-15 12:20

Jeetje Sabine, wat rot zeg :(:) .
Ik hoop ook voor Boke dat het in 1x kan, lijkt me inderdaad vervelend voor hem (en jou) om heen en weer gesleept te worden.

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 12:33

Wat vervelend Sabine! Hopelijk komt er zo snel mogelijk een goede oplossing en kan de kippenboerderij snel opgeknapt worden.. Kan me voorstellen dat je je dan echt machteloos voelt...

Joycee, en longeren van te voren ofzo? Zou dat niet helpen om de energie eruit te krijgen? Lijkt me niet bepaald goed voor z'n pees als ie er steeds zo vandoor gaat

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 12:39

longeren is ook niet goed bij een peesblessure, en zo snel alweer opbouwen met draven ook niet.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 12:44

NienkeV1994 schreef:
Joycee, en longeren van te voren ofzo? Zou dat niet helpen om de energie eruit te krijgen? Lijkt me niet bepaald goed voor z'n pees als ie er steeds zo vandoor gaat

Ik mocht bij de blessure van mijn merrie pas toen ze volledig hersteld was longeren en allen maar als ik de hele bak zou gebruiken. Stapmolen mocht zelfs een hele tijd niet - nu hebben we die niet, dus dat was makkelijk. Ik zou dus zeker niet in de opbouw na zo'n verse blessure al gaan longeren en als het paard te stout is in andere gangen dan draf.

Eerst maar eens langer/meer stappen en opvoeden - daar helpt geen bit tegen. 'Gewoon' even géén eigen initiatief van paardlief, al is dat soms makkelijker gezegd dan gedaan.

Moonforever, in elk geval veel succes met en beterschap voor je paardje.

Sabine, wat een tegenvaller van die verhuizing. Hopelijk komt er een mooie oplossing en hoeft je Cobe niet te vaak/ingrijpend te verhuizen.

Ik heb gisteravond weer gereden, dat was de dagen ervoor niet mogelijk omdat het zo verschrikkelijk hard waaide! Vanavond nog even rustig longeren, morgen paard een beetje wassen/poetsen en zondag wedstrijd. Spannend!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 12:46

Spannend! :) Komt vast goed in Ermelo :D
En inderdaad deze week stond er veel wind, morgen gaat het ook weer waaien volgens mijn telefoon :(

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 12:49

dat heb ik niet geprobeerd,

Omdat wei alleen een wei hebben zijn we al bijna verplicht om buiten te rijden/Lopen,
Ben al blij dat we zo snel mogen opbouwen alleen dan dit steeds vandoor sgieten pff, :S
naja dacht eerst ook van laat nog maand op wei staan pak dan weer , is ook niet goed,

Dankjewel, ;) Komt wel goed met Hem, :D

ga me paardjes pesten en ff 2 heerlijke ritten rijden *HOOP IK* :-)

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 12:54

Buiten weer opbouwen is zo slecht nog niet hoor, mf. Lekker rechte lijnen, veel verharde stukken. Dat is toch minder belastend dan de rijbak in eerste instantie.

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 12:59

Oh ja goed punt natuurlijk :o Toen ik met Loulou begon met opbouwen waren we al een jaar verder en kon ik juist wel longeren om haar weer een beetje in conditie te krijgen toen ik er nog niet op wilde.

Moet zeggen dat ik het sowieso wel vreemd vind dat je al mag draven... Peesblessure is niet iets wat zomaar weggaat.. Bij Loulou is het 2,5 jaar later nog steeds iets waar ik voorzichtig mee ben, maar de ene blessure is de andere niet natuurlijk. Ik zou het voorlopig ook gewoon bij stappen houden

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 13:21

Jeeeeetje, Sabine, wat erg! Voor die mensen ook, maar ook voor jullie, zeker als ik lees dat t zo geweldige plek was/is... Succes en sterkte!

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 13:37

Succes met verhuizen Sabine, hopelijk hoeft Cobe maar een keer te verhuizen. Is niet niks dat je fijne plekje ineens weg is.

Even een, een beetje ego post van mij!
Na mijn rit van gister (waarbij ik de km heb moeten aanpassen, want endomondo had een stuk gps gemist, dit was gelukkig op de hei, en daardoor makkelijk na te meten) sta ik nu in de top 50!!!
Om precies te zijn op plaats 49 *\o/*

Vorig jaar ben ik geëindigd op plaats 160 dus de vooruitgang maakt mij heel trots