Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 18:17

Vanmiddag in het zonnetje, maar met flinke storm lekker een ronde gereden met m'n fjordenvriendje en Sanne en Diva. Weer een stukje waar ik nog niet eerder geweest was, maar t viel wat tegen, haha! Dacht dat t veel verder was :D
Dus stukje duinen er bij gepakt, altijd goed :j

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 18:25

Wat is er weer veel gebeurd hier!

Mijn ava zijn ook mijn varkentjes :j Voor die keer dat ze eens samen op de foto staan :Y) :))

Zag iets van een (stukje) trektocht voorbij komen, mijn droom <3
En die extreme trail! [***]'s droom :Y) :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 19:55

Denk er net aan .. wilde nog wat foto's spammen :Y)
Zijn van zaterdag, een klein ritje met 2 stalgenootjes waarvan eentje voor de 2e keer meeging, zijn terug watertraining gaan doen .. was best spectaculair op een bepaald moment, maar weet nu wel meteen dat ik goed in mijn zadel zit :+ En dat [***] snel kan stappen als die het gehad heeft _O-

Ik en mijn poon <3
Afbeelding

En het geheel 8-)
Afbeelding

Verder ontdekt dat ik weer wat moet slijmen bij hem .. de groepsles is toch teveel van het goede geweest want sindsdien wil hij niks meer voor mij doen O:) Denk ook omdat ik (onbewust) teveel van hem verwacht .. als in "toen in de les deed je het zo goed, nu kan je dit of dat ook wel even" en zo'n gedachten kan [***] niks mee en dat laat die heel duidelijk merken .. Dus ik weer even |o maar even wat stappen terug en dat komt wel weer ..

Denk dat daar ook onze ups & downs vandaan komen (naast het medische gedeelte natuurlijk wat ik ook steeds beter ga begrijpen). Als het slecht gaat verwacht ik niks, ben ik super blij met alle kleine dingetjes. En dan gaat het steeds beter & beter & beter .. en dan ga ik vanalles verwachten en dan vliegen we weer naar beneden :')

Dus ja, een heerlijk beest is het :O :))

Jaan81

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 21:23

Wat een leuke combi zijn jullie!

laura22

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 22:07

Toch nog een wat ritjes gemaakt vandaag zie ik.

Donder loopt toch een beetje kreupel en zijn been was toch nog wat dik, dus nog maar even gekoeld en stukje gestapt. Denk dat deze week niks wordt met rijden helaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 22:21

Jaan81 schreef:
Wat een leuke combi zijn jullie!

Dank je :o Had je ons nog nooit gezien dan? :Y)

Jammer laura, hopelijk valt het mee en kan je snel weer aan de slag ;)

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 22:22

Ik heb het maar overgeslagen :-) was toch niet lekker en paardlief vond ook wel best zo dagje wei, ;)
en lekker tutten ;) Morgen weer haha :D voordeel aan dag en nacht op land je laat ze sneller staan

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 22:29

Zoo ik kruip ook weer onder mn steen vandaan.
Gave foto's van de ritten komen er weer voorbij zeg!

Ik zit momenteel niet zo lekker in mijn vel dus had een heerlijk ritje in de planning vanavond....

Er staat nu tijdelijk een nieuw paard bij Aika, een stagiaire die 9 weken intern is en haar paard heeft meegenomen. Nou hadden we bedacht dat we dus wel samen konden rijden! Ze staat er net 2 dagen..
Maarrr dat is een ruin en Aika had bedacht dat ze spontaan verliefd ging worden en dus ook hengstig. Mijn god, ben haar nog nooit zo meegemaakt! In de stal was ze nog vrij rustig, maar eenmaal onderweg (nog op het terrein zelf) alleen maar gillen en zich aanbieden en super gespannen, echt een bommetje.
Heb dus besloten om afscheid van elkaar te nemen en dat ik mijn weg ging vervolgen naar de bak, meisje met ander paard ging wel even rondje bos doen.
Uiteraard erg gespannen en nog steeds een bommetje. Uiteindelijk liep ze als een zonnetje en lekker ontspannen. Totdat meneer casanova terugkwam uiteraard. Gelukkig had ik toen al uitgestapt dus zijn we wel weer samen naar stal gereden, deed ze braaf. Dus over een week of 2 nog maar eens een poging wagen. :Y)
En achteraf maar goed ook dat ik in de bak ben gebleven. Paard die anders mee zou was ook in het bos gespannen en had het echt even nodig de benen te strekken (lees alleen maar draven of galopperen incl flinke rengalop) om zijn frustraties van de afgelopen dagen te uiten.

Nee, het was dus niet het ritje wat we hadden gepland, maar uiteindelijk wel een fijne dressuur training gehad..

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 09:09

Jammer dat je niet buiten hebt kunnen rijden Mikkiej, maar gelukkig wel een fijne dressuurtraining gehad. :)

Hopelijk valt het mee Laura22 :(:)

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 18:23

Toen ik vanmiddag Tycho uit de wei geplukt en op de poetsplaats gezet had, barstte het ineens los :oo Snoeiharde regen en paar flinke klappen onweer.
Opt gemakje gaan poetsen en tutten en drie kwartier later was het zonnetje er weer en hebben we een heerlijke ronde gereden! Jammer dat de wind nog niet minder was, heb er nu gewoon koppijn van. Maar goed. Kaartje!

Afbeelding
Heb echt het idee dat hij zich steeds ietsje beter gaat voelen en dat z'n lijf hem wat minder in de weg zit. Ben iig trots op hoe hij het doet! :+:

Afbeelding
Kijken naar de jonge paarden verderop
Afbeelding
Heerlijk plekje is dit

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 20:41

Die harde regen (en wind) kwam hier toen ik bedacht dat Zoë nog zonder deken stond en de paarden op een strook stonden waar nog wel eens bomen omvallen bij harde wind :o heel snel naar de wei gerend (want dat ging sneller dan fietsen met die wind) en toen realiseerde ik me dat Zoë d'r bijrijder zou gaan rijden dus die stond allang met deken in de wei en paarden hadden al een veilig plekje opgezocht :') ach ja, beter een keer te vaak naar de wei dan een keer te weinig :')

Ik heb verder niet gereden vandaag. Heb 4 uur bij de hoefsmid gestaan en toen had ik geen zin meer. Achteraf eigenlijk wel goed aangezien ik me later pas bedacht dat Lou morgen, overmorgen en zaterdag ook moet lopen dus een dag rust was wel goed.

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 20:59

Fijn Jaan! Stalgenootje en ik hadden minder geluk met het weer. We waren al een paar uur op stal aan het afwachten en buienradar elk kwartier gecheckt, maar een langere tijd droog werd het maar niet. Maar de voorspelde harde regen viel keer op keer best mee en was steeds van korte duur, dus we besloten om dan maar gewoon te gaan. We zouden ongeveer 20 minuten droog weer hebben, dan een beetje regen waarvan we hoopten dat het zou overwaaien, en dan weer een hele tijd droog. Dus wij te paard het bos in, was al wel erg donker en het waaide hard. En na nog geen eens 10 minuten barstte het los. Veel mensen met paraplu's snelden terug naar de dichtbij gelegen camping dus we lieten ze sowieso eerst al even stilstaan om naar de paraplu's door de bosjes heen te kijken, en we stonden daar ook best beschut tegen de regen en harde wind dus daar zijn we een tijdje blijven staan. Alleen wel eng met het onweer dat zich soms liet horen... Gelukkig leek het niet al te dichtbij te zijn, maar we zijn wel onder aan de heuvel gaan staan (voordeel van heuvelachtig gebied hier) om niet in de buurt te komen van het hoogste punt. Paarden waren alleen wel fris en stilstaan was niet de favoriete bezigheid, dus maar verder gestapt. Was wel grappig toen het een stukje verderop ineens weer keihard ging en beide paarden spontaan omdraaiden om met hun kont in de wind te staan, leek net of ze wilden omdraaien terug naar huis maar ze gingen gewoon even schuilen :D Daarna weer verder gereden en 5 minuutjes later was het zo goed als droog en kwam de zon weer tevoorschijn! Zo waren we snel weer opgewarmd en konden we de rit nog heerlijk afmaken! Op het eind denk je dan al niet eens meer aan het noodweer van het begin :)

Hoorde op de terugweg naar huis op de radio dat er 2 mensen zijn overleden die waren gaan schuilen onder een boom en vervolgens getroffen zijn door de bliksem. Zo eng. Hoewel wij niet direct onder een boom zijn gaan staan, zet het je toch aan het denken.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 21:13

Brrr dat lijkt me wel naar inderdaad....
Zo was ik ooit op de hei bij de bomen toen het ineens helemaal stil werd, geen vogeltje floot meer.
Toen ben ik ook heel hard naar huis gereden...

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 21:21

Hier ook een verhaal van stalgenoot. Begon te onweren en 5 minuten later kwam ze de stal ingevlogen. Ze zei; was midden in het bos, heb nog nooit zó hard gegaloppeerd na die harde donder. Dag later ging ze weer t bos in, was een boom omgeknakt op t pad wat ze gegaloppeerd had... Zet je ook zwaar aan het denken :=

Spoiler:
heb het 'verhaal' vd persoon zelf gehoord. Stond vorige zomer nm nog niet op deze stal

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 21:27

Pff jeetje zeg!!

Ik heb expres een korte rit gereden,
en toen de paarden weer op de wei stonden, we voelde spettters gelijk naar huis door gereden,
Nou stap binnen en de hell brak los

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 21:50

Ja ik ga met echt slechte weersvoorspellingen ook echt niet te ver van de wei af zodat ik ook zo weer thuis kan zijn mocht het gevaarlijk worden.. 9 van de 10 keer valt het in Nederland wel mee maar het kan soms echt te keer gaan

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 21:54

Fijne ritten weer.
Enya staat momenteel nog stil.
We hadden vorige week vrijdag ongelukje en heefr ze wondje en wat stijf.
Morgen denk rondje doen met haar. Daarna weer wat meer trainen in de bak enweer hele dag op de paddock aangezien ze bbehoorlijk is aangekomen.

Ze was 28 maart 385 kg
En maand later 522 kg
Is beetje te snel gegaan dus weer rustig aan afvallen

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 22:10

Wow da's idd wel flink wat erbij :oo
Nou ik vind het dapper dat er mensen hebben gereden, waaide zowat weg bij de wei, paardjes gelukkig niet :))

@Cobe wat voor hoofdbescherming heeft Cobe? Ollie heeft soms ook vreselijke last van mugjes / vliegjes in het bos (schudt dan steeds met haar hoofd en met keuren laatste endurance had ze zo'n vreselijke kriebel dat ze niet te keuren was in eerste instantie). Zoiets als wat jij bij Cobe hebt lijkt me wel wat maar wat voor merk is het?

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 22:19

Oeps verkeerd
28 maart was 585 kg
Maand later 522 kg

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 22:25

Dan is ze toch juist afgevallen?

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 22:27

Hoorde t ook op t nieuws over t onweer (toen was ik net aan t opzadelen := ) maar het zou je maar overkomen... Verschrikkelijk ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 22:38

VanHuisUit schreef:
@[***] wat voor hoofdbescherming heeft [***]? Ollie heeft soms ook vreselijke last van mugjes / vliegjes in het bos (schudt dan steeds met haar hoofd en met keuren laatste endurance had ze zo'n vreselijke kriebel dat ze niet te keuren was in eerste instantie). Zoiets als wat jij bij [***] hebt lijkt me wel wat maar wat voor merk is het?

http://www.agradi.nl/harrys-horse-vlieg ... s-pony.htm

Van hier uit de winkel meegebracht om te proberen, was goedkoop :P Weet wel niet wat die 'naden' zijn op de foto want die heb ik niet. Is ook normaal bedoeld voor over het hoofdstel maar had het nu zo geprobeerd, heb het idee dat het neusnetje naar boven kruipt en dat hij dus naarmate de rit vordert meer gaat schudden.. daarom nu eens proberen 'vastzetten' maar heb maar klein rondje gestapt dus kan nog niks zeggen. Verder vind ik het wel een fijn masker, heel zacht maar toch stevig, makkelijk vast te maken en blijft goed zitten.

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 08:43

Ik hoop maar dat het vandaag nog droog wil worden. Was eigenlijk van plan om een lange rit te maken. Nu zit ik thuis op te ruimen en naar de regen te luisteren.

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 10:12

kim345 schreef:
Dan is ze toch juist afgevallen?

ja klopt maar te snel
Een paard mag maar 1% van zijn gestreefde lichaamsgewicht per week verliezen anders krijgen ze z'n ziekte
Ze moet 20 kilo per maand afvallen,hadden we uitgerekend dat is nu bijna het dubbele

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 22:51

Ik heb mijn endomondo opnieuw moeten aanmaken ik kon mijn e-mail niet bevestigen of wijzigen. Vanaf volgende week begin ik terug met trainen ga de oude trainingen er niet meer inzetten ga gewoon opslaan vanaf deze die komen, juist nog zien voor op mijn gsm te krijgen :D