Veel te vroeg wakker en dus maar opgestaan om tijd te rekken. Gisteren is er voor een korte tijd een kleine shet bij gekomen bij ons. De eigenaar wordt iedere keer opgebeld dat pony buiten de wei loopt. Dit kan bij ons niet. Zo heeft zij even de kans om haar wei in orde te maken. Moet zeggen dat ze onder elkaar erg lief waren. Vooral Nelleke. Kleintjes wat feller met eten. Zie straks wel hoe ze erbij staan. Er staat ritje gepland en daarna met met dochter aan haar surprise voor school beginnen.
Ik ga zo de trailer halen en op pad. Ben benieuwd. Eerste keer alleen met m'n vriend zonder de hulp van mijn vader spannend Hihi. Zembla mag ook mee in de trailer voor een klein rondje bos.
Vandaag ben ik niet naar buiten geweest vanwege de regen en gebrek aan zin. Dus ik heb maar binnen gereden. Dat ging slecht, maar toch minder slecht dan de voorgaande pogingen tot vrij rijden. Ze heeft uiteindelijk toch nog hard gewerkt en op links gegaloppeerd. Als ik dat een week eerder had geprobeerd dan zou ze niet galopperen omdat ik haar niet actief genoeg heb, dus er zit toch vooruitgang in.
Eindelijk ook iets te melden hier Vandaag voor het eerst in anderhalf jaar buiten geweest. Gezellig samen met een andere IJslander, dus heel fijn zelfde tempo. We zouden een half uurtje gaan stappen, dat is bijna anderhalf uur stappen geworden. Stuk bos meegepakt, het was echt heerlijk! Ben nu wel helemaal stuk en enkel is ook niet helemaal fijn nu, maar was het zoooo waard
Marcella
Geplaatst: 24-11-13 21:28
Ik heb het vandaag maar niet aangedrufd op te gaan rijden. Dit was namelijk een dag waar alles mis kon gaan wat mis kon gaan. Had eigenlijk beter in bed kunnen blijven.
Onze loge was toch onder draadje bij de stal door gekropen en kwam met lief tegemoet gelopen. Onze stonden daar nog wel. Gistermiddag bij het verzorgen weer achter draadje gezet maar meneer wilde toch weer er onder door. Nou dan blijft hij daar maar lopen 's nachts. Verder gedragen ze zich wel netjes. Hij mocht zelfs bij Nelleke komen eten, dat mag onze gipsy nog niet eens. Misty dan weer wel. Ook in de middag niets meer gedaan. De hele tijd buien. Ik zie wel per keer hoe of wat.
Shetters zijn volgens mij échte Houdini's en als ze willen ontsnappen vinden ze ook altijd een weg. Hoogst irritant, maar bij jou kan de shet niet echt weg na z'n ontsnap-actie, kinel?
@hilli nee hij ka niet door de omheining heen. Of hij moet er over heen springen. Iets meer als een meter. Dan hadden die van mijzelf dat ook al geprobeerd. De baas van de loge heeft alleen schrikdraad. Wij hebben schapendraad buitenom. Houdini's zijn sommige zeker. Marcella Beterschap.
nado wat fijn dat je weer hebt kunnen buitenrijden!
ik heb een kort rondje gedaan,op de kaptoom. en dat ging goed!
kinel
Geplaatst: 26-11-13 14:00
@dc zo`n houdini is leuk, maar niet als ze je in belgie bellen dat je pony weer uitgebroken is. morgen gaan we samen kijken wat en waar hij precies uitbreekt.
Was ook balen dat ik vanmiddag dus niet de auto kon lenen anders was ik even met de auto gegaan. Maar kan me anders beter even koest houden des te eerder ben ik er ook weer vanaf. En ben ook als de dood dat het door slaat naar bronchitis weet dat ik daar gevoelig voor ben en vorig jaar nog behoorlijk zwaar gehad (18 dagen ab gehad).
Marcella, het zit je niet mee. Hopen dat je snel weer opknapt. Dc en sonja89, we hebben de plek gevonden waar onze houdini er door gaat. Aan de voorkant en aan de zijkant hebben we een stukje goed afgezet . Daarna zijn we samen de wei rond gegaan en constateerde dat er elders nog vijf palen gebroken waren. Eentje ervan hebben we gestut en dat lukte niet meer om deze te vervangen. Dat gaan we misschien de andere week doen. Bij ons gedragen ze zich onderling goed. Hoop morgen nog een klein ritje te kunnen maken.
Gaat gelukkig al wat beter, maar bijholtes rommelen nog wat. Kon gelukkig vandaag auto lenen ben dus naar bollie geweest en heb even voorwaarts neerwaarts gehobbeld. Hij liep na afloop te brommen en te briesen.