Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

NienkeV1994

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 17:20

Ik zit nu een weekendje in Zeeland aan het strand, zondag hier een strandrit maken en heb nu ook vakantie dus vanaf maandag weer lekker veel met Lou de bossen in :)

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 18:02

Heerlijk rondje gestapt. Stalgenoot ging met haar pony lopend mee. Was erg gezellig.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 20:24

Fijn! Doet stalgenootje goed dan, 2.5u meewandelen :Y)

Hier klein rondje lange lijnen gedaan, bijna uitsluitend asfalt, goed voor de hoefjes 8-)
Afbeelding

Meneer had het toch wel weer vandaag .. niet zo extreem als gisteren maar toch wat ruzie gehad onderweg :+ Mensen die hiermee ervaring hebben? [OPG] Paarden reageren op statische elektriciteit?

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 20:24

Vandaag weer een stuk gefietst, lekker wat op tempo kunnen lopen/fietsen nu hij vierkant op hoefschoenen staat :)

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 20:28

Fijn! Wat voor schoenen heb je? En beviel dus goed? :)

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 20:30

Floating Boots, bevallen echt super! Blijven als een huis zitten en hij loopt er perfect op :)
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 20:32

Ohja, juist, denk dat ik dat al wist .. sorry _O-
Maar wel top :j Test maar veel uit, dan weet ik waar ik naar kan kijken indien nodig ;)

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 20:39

Mocht vandaag mee met helene op de Belgen, :-)
Het was leuk om een x mee te maken haha gelijk repect voor mensen die er op rijden !:)
En daarna nog een Rondje op me eigen paardje gereden..
Kortom een super rit !! :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 23:06

Ja was gezellig! Weer een paar km erbij!
Wel apart dat we volgens Endomondo niet evenveel km hebben gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 23:13

Dat zeker en ook dat ik hem sneller heb gereden volgens endomondo. Aagh als maar gezellie was toch...

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 16:56

Het was weer heerlijk vandaag! Lekker ritje in de stralende zon! <3 Onderweg werden we nog aangesproken door een man: "Wat een mooi gekleurde riempjes (hoofdstel) heeft jouw paard!" :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 20:52

Weer 2 heerlijke Ritten gereden !:d

Afbeelding

Afbeelding

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 17:22

Ik heb vandaag dus weer eens een strandrit gemaakt in Vrouwenpolder bij manege de Eendracht. Ik zat op een erg leuke stippel genaamd Zep :) Het was meteen ook een heel ander landschap dan ik gewend ben: waar wij altijd in de bossen en de heide rijden was het hier asfalt, weilanden en dus strand. Ook nog een stukje het water in gegaan, maar op het strand heb ik geen foto's gemaakt. RunKeeper heeft het vandaag in ieder geval wel de hele rit volgehouden *\o/*

Voor mij was het wel eens fijn om niet constant m'n pony achter z'n broek te moeten zitten om door te lopen zoals dat bij Loulou moet, en eens op een pony te zitten die het allemaal makkelijk bij kan houden :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 20:43

Oh Zepje!!! Daar heb ik vroeger (8jr geleden) ook regelmatig op gereden! Hij is zoooooo leuk!

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 20:55

Jaan81 schreef:
Oh Zepje!!! Daar heb ik vroeger (8jr geleden) ook regelmatig op gereden! Hij is zoooooo leuk!

Haha wat toevallig! :)) Hij is inderdaad leuk!

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 23:36

Afbeelding

Weer even op m'n eigen topper gestapt,
Mag er rustig op stappen, hopen dat hij zo goed vooruit blijft gaan ;)

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 10:23

Zat rond 8u te paard vanochtend. Per 1 mei mag je tussen 9-19u niet meer op strand met t paard, dus ja, dan maar vroeg he.... :O :O
Afbeelding

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 11:10

Zien er goed uit die Floating Boots __Nicky! Fijn dat ze goed bevallen.

Weer heerlijke ritten komen er voorbij. Jaan mooi vroeg op pad! Je moet wat als je op het strand wil rijden he haha.

Ik heb de laatste tijd weinig gepost, maar wel mee gelezen. Ben een klein beetje druk de laatste tijd en reageren met telefoon is niet altijd even handig.

Ik wil wel graag even vertellen dat ik gisteren mijn eerste endurance wedstrijd heb gehad! Ik deed mee in Ommen met de impulsklasse.
Ik ging er al extra vroeg uit om paard op tijd in te laden. (Dat duurt soms nog wel even.) Maar madame stond er binnen twee minuten op, dus ik was er al om 8.00 uur :')

Ik was super nerveus voor de keuring, maar alles was goed! Ook een top hartslag van 36.
Aan de finish had ze een hartslag van 48. Ook super goed dus! Wat ben ik trots op mijn omaatje! Ze was echt super braaf en lekker ontspannen. Dat is in andere omgevingen ook wel eens anders :')

Afbeelding

Afbeelding

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 12:17

Weer allemaal leuke ritten :D
Wat leuk Simonee dat het goed ging. Wij waren er ook, deden lange I (33 km). We waren net een tikje te snel (13.06 km/uur) en Ollie had enorme kriebel aan haar hoofd en lijf bij de finish. Hartslag was niet te meten := even later gelukkig wel toen was het goed. Nakeuring ook alles prima.
Ook maar ff foto spammen :o ben erg trots op haar, ze liep zo heerlijk. Zelfs stukken op 16 km/uur in draf en aan het eind nog stappen met 6.3 km/uur. Was voor het eerst zo'n eind weg (160 km) en de dag ervoor al gekomen. Overnachten ging ook prima ze was heel relaxed. En na de rit was ze ook nog topfit. Heb voor ons maar zo'n mooie pad gekocht van Toklat *D
Toppoown :*
Afbeelding

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 12:22

Een vraag voor de mensen die ook met hartslagmeter trainen: merken jullie aan de hartslag van je paard of hij fit is? Vanmorgen stapte ik op en hij was erg braaf, beetje te braaf voor zijn doen. Normaal is ie dan niet zo lekker. Hartslag was erg laag in stap (normaal rond de 60, vandaag 47-50). Uiteindelijk het strand opgereden en hij had genoeg looplust dus ik schuif het af op het weiland waar hij afgelopen week weer op is gegaan en alle overtollige energie is kwijt geraakt.

Afbeelding

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 12:40

Dan was-t-ie gewoon relaxed :z
Gras is wel erg rijk momenteel (hoog fructaan) ivm koude nachten, veel zon overdag. Dus verzuring of bevangenheid heb je als ze gevoelig zijn zo te pakken.

Maar ik train niet met hartslag meter, sorry Y;( dus kan je geen exact antwoord geven op je vraag.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 12:47

Nog even een dan kan ik in weer merg mijn eerste ritjes beginnen. Afgelopen week voor de eerste keer weer op Juul gereden, nu nog in de bak. Eerste keer had Watje het nog erg druk met achter mama aan rennen, maar gisteren was het al een stuk minder interessant. Volgende keer eens proberen met Watje naast de bak.

Afbeelding

Afbeelding

laura22

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 15:03

Afbeelding

Vandaag wilden we met een vriendin naar het berghuis rijden daar wat drinken en eten. Helaas halverwege de rit begint Donder vanuit het niets te bokken voor de kar, paar keer goed met zijn achter been tegen de kar aan geslagen been helemaal dik konden we weer om draaien. Bij jaar op stal nog even gekoeld en daarna terug naar stal gestapt over de weg hebben we 2 uur over gedaan.
Been was op stal weer een stuk minder dik dus zal vast met een sisser af lopen.

@ linoleum leuk zo'n watje :D
@ nicky ik kan je ook niet helpen met je vraag

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 17:13

VanHuisUit schreef:
Dan was-t-ie gewoon relaxed :z
Gras is wel erg rijk momenteel (hoog fructaan) ivm koude nachten, veel zon overdag. Dus verzuring of bevangenheid heb je als ze gevoelig zijn zo te pakken.

Maar ik train niet met hartslag meter, sorry Y;( dus kan je geen exact antwoord geven op je vraag.

Daar ben ik idd heel voorzichtig mee. Ik bouw het land ook rustig op. Daarbij zou het mij logischer lijken dat als ze niet lekker zijn, de hartslag juist hoger ligt dan normaal...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 17:22

Precies mijn idee :j (niet lekker --> hartslag hoog).
Wat een schatje jullie Watje <3 Linoleum.
Nou zeg wat raar Laura ... -O-