Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SunnyHorse

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 14:51

In de SportsTracker app kun je via support een chat openen. In mijn beste Engels heb ik ze de suggestie gedaan van de challenges zoals endomondo dat had. En gezegd dat ze daar een hele grote groep zoekende groep ex -endomondo gebruikers gelukkig mee maken.

Wellicht kunnen jullie dat ook aangeven? Hoe meer signalen / verzoeken hoe beter denk ik dan maar. Verder vind ik het ook een plezierige app in gebruik.

Heb reactie gekregen dat ze blij zijn met verbeter suggesties.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 15:55

Gypsy schreef:
Zijn er hier meer mensen die de bokkers bokaal echt missen? Paardlief mag inmiddels weer een uurtje lopen, maar heeft aan de peesblessure een gaatje in haar pees overgehouden. Meedoen aan de DEU zit er voorlopig echt niet in, terwijl 4x per week 5 km voor de bokkers bokaal best leuk geweest was.... Het klinkt suf maar het gaf me toch een soort doel.

Ja, heel erg. Ik ga er niet meer om minder door rijden, maar vond het gewoon superleuk. En ook makkelijk omdat het automatisch ging. Ik doe nu wel mee aan die DEU, maar die moet je steeds zelf handmatig invullen.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 15:56

SunnyHorse schreef:
In de SportsTracker app kun je via support een chat openen. In mijn beste Engels heb ik ze de suggestie gedaan van de challenges zoals endomondo dat had. En gezegd dat ze daar een hele grote groep zoekende groep ex -endomondo gebruikers gelukkig mee maken.

Wellicht kunnen jullie dat ook aangeven? Hoe meer signalen / verzoeken hoe beter denk ik dan maar. Verder vind ik het ook een plezierige app in gebruik.

Goeie tip, ga ik meteen doen!

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 17:16

DEU moet ik nog kijken.
Maar hier zijn het wel vooral korte afstanden. Dat vond ik leuk idd dat telt toch op.

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 18:37

SunnyHorse schreef:

Ik heb ze gisteren een mail gestuurd met diezelfde vraag. Ben benieuwd! :D

Sportstracker is nu ook mijn app geworden. Vind hem heel fijn! De ritten van Endomondo erin zetten kost nu wel wat moeite inderdaad, gezien het andere format... Ik doe ze converten en per stuk uploaden. Wat een werk als je al jaren Endomondo gebruiker bent...

rollyjogered

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 19:36

MalaQ schreef:
SunnyHorse schreef:

Ik heb ze gisteren een mail gestuurd met diezelfde vraag. Ben benieuwd! :D

Sportstracker is nu ook mijn app geworden. Vind hem heel fijn! De ritten van Endomondo erin zetten kost nu wel wat moeite inderdaad, gezien het andere format... Ik doe ze converten en per stuk uploaden. Wat een werk als je al jaren Endomondo gebruiker bent...

op welke site converteer jij? ik kreeg het niet voor elkaar :(

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 19:47

Ik doe het hier: https://www.alltrails.com/converter

Werkt niet op m'n pc, wel op m'n telefoon. Om het nog makkelijker te maken.. Maar, wel m'n ritjes terug dus ben toch blij!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 20:25

Kan je ze niet van MMR naar Sportstracker omzetten zonder te converteren?
Als Sporttracker challenges kan doen, dan kom ik erbij!

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 20:26

Varekaj schreef:
Kan je ze niet van MMR naar Sportstracker omzetten zonder te converteren?
Als Sporttracker challenges kan doen, dan kom ik erbij!

Nee, helaas. Ook dat is geen .gpx meer!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 21:20

Bloodymary schreef:
SunnyHorse schreef:

Goeie tip, ga ik meteen doen!

Ga ik ook doen!

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 22:44

Bedankt voor de link met de converter Mala.
Ik ga denk ik niet alles omzetten. Vanaf september heb ik een ander paard. Ik ga denk ik vanaf dan de files overzetten.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 22:57

Ik ga die link om om te zetten okk proberen!

Wat ik ook wol proberen. Ik heb endomondo met relive geconnect. En het lijkt erop dat ik vanuit relive wel de bestanden kan downloaden als gpx.... Fingers crossed.

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 23:21

Ben benieuwd Tancreda.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 23:28

Helaas. Wel als GPX file, maar sportstracker accepteert hem niet. Ik heb endomondo nu een request gestuurd om mijn workouts in bruikbare GPX files. "Vroegah" kon je ze exporteren vanaf de website als bruikbare GPX files, want ik had er nog een aantal op de schijf staan die het wel doen. Als ze nu gewoon de website tot maart 2021 open hadden gelaten (zoals deberichten deden vermoeden...) dan had ik het zelf gedaan. Zucht.

Happy birthday trouwens *\o/*

Edit. Op deze site staat onderin een how to. Ja, het lukt dan om bestanden (uit Map my Run) te downloaden als GPX en daarna te importeren in SportsTracker. Maar dan krijg je alleen het kaartje erin. De duur, snelheid, afstand, datum, sport e.d. neemt hij niet mee en moet je aanpassen. Dat is best jammer :) Maar het is een stap in de goede richting.
https://support.mapmyfitness.com/hc/en- ... kml%20file.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 07:18

Maar dat allemaal handmatig doen is wel uhm heel veel werk..
Ik heb de bestanden als verloren beschouwd.. kom de app niet meer in helaas.
Gelukkig staan de gegevens wel op Polar van afgelopen paar jaar.
Hier nu gebruik van Equilab. Alleen jammer dat live volgen alleen betaald kan. Dat mis ik wel. Ik vind het fijn te weten waar mijn pony's zijn als ze op stap zijn met bijrijdster.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 11:37

W'app locatie delen werkt ook prima zat in gebieden met voldoende dekking.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 16:42

Hmmm, die DEU vind ik toch niet zo leuk. Ik dacht dat dat was om de afstanden bij te houden net als bij de Challenge. Maar je moet hokjes met een bepaald aantal km's vullen. Ik rijd heel vaak dezelfde afstand, 12 of 13. Maar die kun je dan maar een keer in vullen.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 19:13

En alle afstanden eronder mag je ook invullen als je 12 al vol is.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 16:55

Ik heb ooit is een 14 km voor vakje van 1km gereden _O-. Tja had niks meer open dichterbij :o.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 16:59

Marije_jiplover schreef:
En alle afstanden eronder mag je ook invullen als je 12 al vol is.

Ja maar als ik 3 of 4 keer in de week die afstand rijdt dan zijn alle hokjes daaronder ook zo vol. Ik dacht dat het totaal bijgehouden werd, net als bij de oude challenge. Dat zou leuker zijn..

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 17:38

DEU is wel echt anders dan de Bokkers Bokaal, beide hebben zijn eigen charme vind ik.
Wij waren druk aan het opbouwen, maar nu liggen we er weer even uit. Hoefjes te kort afgesleten :(:) Ik hoop gauw een paar passende hoefschoenen te vinden om dit in de toekomst te voorkomen.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 18:08

evdpanne schreef:
Ik heb ooit is een 14 km voor vakje van 1km gereden _O-. Tja had niks meer open dichterbij :o.

Haha, voor die 1 km ben ik na een baktraining buiten gaan uitstappen en na precies 500 m omgekeerd _O-

Je kunt ze gewoon totaal niet met elkaar vergelijken, de endurance uitdaging zit 'm in het afstrepen van voorgeschreven afstanden op een soort bingo-kaart per ruiter/paard combinatie, das iets heel anders als, wie de meeste km maakt.

Sluit iets meer aan bij de endurance wedstrijden, dan moet je ook de afstand afleggen die de organisatie bepaald heeft en niet zomaar willekeurig een eigen gekozen rondje.

Een is niet beter of slechter, maar gewoon anders.
En je kunt het ene leuker vinden dan 't andere, dat is absoluut waar ja.

Ik doe momenteel aan helemaal geen challenge mee. Heb er gewoon ff geen zin in.
Ik rijd gewoon wat op dat moment past en houd wel afstanden etc bij, om te zien waar we staan, voor als er evt straks in het voorjaar of zomer weer endurance wedstrijden komen.
Maar train ook redelijk serieus in de bak, om dressuurmatig vooruit te gaan, ook al zijn daar ook geen meetmomenten of wedstrijden voorhanden voorlopig.
Gewoon voor m'n eigen gevoel.
Laatst bijgewerkt door Marije_jiplover op 16-01-21 18:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 18:28

Als je een 20x40 bak hebt dan kun je altijd een proefje filmen en insturen, als je nog een 'doel' zoekt :j

Ik rij zoals het uitkomt en ik streep dan ook vakjes af. Het gaat nu niet zo hard door het korte daglicht en het rotweer wat er zo af en toe is. Een echt doel hebben we niet in elk geval.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 18:36

Die hebben we niet en vind ik ook echt helemaal niks aan, ik train gewoon lekker verder met hulp van m'n lesgeefmens.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 18:58

Dat klinkt dan als het beste idee om nog een beetje rij-inspiratie vast te houden.