Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 20:47

Dat dacht ik al, zag al een klein hoekje richting Frans! Nee ik sta gelukkig bij Jan, straatje verderop. Dat relatief nieuwe ruiterpad aan de rechterkant een klein stuk na de zandverstuiving, dat is het pad om voor mij weer terug te komen! Waren we elkaar vandaag nog bijna tegengekomen trouwens, scheelde 'maar' 1,5 uur :D

laura22

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 21:01

Ah oke daar hoor ik idd ook goede verhalen over, ja dat pad ken ik wel dat doe ik nog wel eens voor een rondje over de weg duik ik daar het bos weer in.
Dat is toevallig haha :D

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 21:05

Helenalena schreef:
moonforever schreef:
Vrijdag ga ik even ritje maken met Helene gezellie

Jaaa.. de hoekschewaarders op pad. :') zin in!

Ja ik ook !!! Echt zin in, :) en bedankt he dat paardje mag lenen :-) ff hoeksewaard onveilig maken,
Kom binnenkort ook ff langs je huis rijden ;) als ik zo ver kom alleen whaha :-)

macha6

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 23:49

Ik heb van het weekend ook weer heerlijk gereden, en voor morgen staat er ook weer een ritje in de planning.
We hadden het plan gevat om wat verder weg te gaan, en een nieuw gebied te verkennen, en dat is gelukt hoor! :D Het was prachtig en we hebben erg genoten, ondanks dat we onderweg ongeveer 5 keer natgeregend zijn (en ik reed niet eens met jou Simone! :P ). Ook heb ik een nieuw record gezet, 9,5 km in een uur *\o/*
Op het eind gooide Nabby er nog een eindsprint in, gek paard, die vergeet af en toe dat ie 22 is. En we hebben voor ons doen echt lang gedraafd, vind het leuk dat je dat in de grafiek terug ziet maar voor mijn gevoel was het veel langer :') ..
Afbeelding
Maar we blijven wel lachen hoor!
Afbeelding
Drenthe is zo mooi, zelfs in de regen <3
Afbeelding

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 08:21

Waar ben je precies dat natuurgebiedje ingegaan? Ik had je route al gezien, maar wist niet dat je zo langs dat water kon. Ik ga altijd rechtdoor en dan langs die uitkijkbult.

En je hebt Juul ook nog zien staan, je bent er in elk geval wel langs gereden.

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 08:28

Haha leuk dat jij ook bij de grens drenthe/Overijssel rijd. Ik rijd daar ook vaak maar dan ergens anders :p ik heb de paarden in Overijssel staan en ik rij in Drenthe in het bos

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 08:49

Leuke route cheyenne! Wij moeten ook maar eens een keer samen die kant op haha. Ik rijd daar ook nog wel regelmatig haha.
Hahaa, en een heerlijke bui op de kop gehad.
Fijn dat nabby zo lekker in zijn vel zit!

macha6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 10:12

Afbeelding
Jaa, ik wist dat die tinkers daar ergens moesten zijn maar wist nooit waar precies.. En toen kwamen we er ineens langs, leuk hoor! Nuadhu volgens mij gezie, en dat veulentje, zoo schattig, ze renden de hele tijd met ons mee <3

We zijn vanaf de weg van fort het bos ingegaan en dan kom je er langs, het natuurgebied zelf zijn we via een hek ingegaan.. Het mag natuurlijk eigenlijk niet, maar voor deze ene keer... :o

Ja het is voor mij wel wat verder weg, maar ik wil er zeker nog vaker naartoe. Vroeger kwam ik daar altijd langs op weg naar Klein Oever, dus het was wel heel leuk dat weer te zien allemaal. :D

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 10:32

Ik ga zo eens een rondje maken met Runkeeper ipv endomondo, kijken of die het wel goed doet op mijn telefoon

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 11:14

Haha ze stonden er lekker nieuwsgierig bij. En door het hek dus. Zal eens kijken als ik het weer zo ver heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 12:44

macha6 schreef:
Op het eind gooide Nabby er nog een eindsprint in, gek paard, die vergeet af en toe dat ie 22 is. En we hebben voor ons doen echt lang gedraafd, vind het leuk dat je dat in de grafiek terug ziet maar voor mijn gevoel was het veel langer :') ..

Wat een leuk grafiekje en foto's! En wat leuk dat Nabby zich zo goed voelt!
Ken het gevoel van het draven trouwens, zelfs ik lijk al lang te draven maar op de grafiek zie je daar helemaal niks van _O- Vind het bij jou best lang uitzien! :Y)

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 13:03

Ik had al zo'n idee dat je een illegale route had genomen cheyenne hahaha.
Klein oever is daar ook super dicht bij. Ik doe daar wel eens een plaspauze als ik het niet meer houden kan :')

Dat draven zie je bij mij ook niks van terug haha. Die van mij heeft zo'n onregelmatig draftempo soms dat je allemaal pieken en dalen ziet in de grafiek :=

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 14:14

Weer een rondje gedaan, met name gedraafd, en dus Runkeeper gebruikt. Hij heeft een stukje gemist maar een hoop minder dan dat Endomondo normaal gesproken doet, dus wat dat betreft is het een verbetering. En een gemiddelde snelheid van 8,9 km! Hij moet nog verder omhoog, maar als je bedenkt dat we een paar weken geleden als we alleen reden een gem snelheid van 5 a 6 hadden..
Afbeelding

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 14:52

Knap, die progressie NienkeV! Kan je m vanuit runkeeper zo downloaden naar endomondo of hoe werkt dat?

Wat leuk dat jullie zo dichtbij elkaar rijden :))

Vanochtend met t fjordenvriendje en Sanne&Diva een rondje polder gemaakt. Poownies waren weer zo blij om elkaar te zien, steeds beetje murmelen enzo naar elkaar :+: Cute!
Fjordenvriendje heeft afgelopen week amper gelopen, was te merken, maar meer dan dribbelen, stoer doen en schudden met die manenbos was het niet, zo knap! Heerlijk gereden dus :j

Afbeelding

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 14:58

Jaan81 schreef:
Knap, die progressie NienkeV! Kan je m vanuit runkeeper zo downloaden naar endomondo of hoe werkt dat?

Ja, je kunt daar een bestand downloaden wat je in Endomondo kunt importeren :j Runkeeper neemt de max snelheid alleen niet mee, maar ik vind de gemiddelde snelheid nu toch interessanter :)

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 15:27

Gek, op mijn mobiel lukt de bokt-upload niet.

Via mijn pc (nu op mijn werk overigens) lukt het wel.

Alsnog de statistiekjes van mijn rit gisteren!

:-)

Afbeelding

Afbeelding

Rustig ritje, alleen stap en draf. Tempo in zowel stap als draf wel lekker.

De altitude (hoogte) is een leuke schatting, maar slaat eigenlijk niet echt ergens op. Het terrein waar ik rij is vrij vlak, hooguit een keer een dijk op en af. Met misschien iets lager stukje grond en iets hoger. Veel meer dan 10 meter hoogteverschil zal er in de gehele rit niet zijn geweest.

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 18:17

Denk dat wij ons Recor hebben verbroken wa een heerlijke Rit <3

Met onze ijslandertjes echt super dat iedereen me steed wilt mee nemen enzo,

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 20:18

Leuke routes weer! Jullie zijn allemaal lekker actief :):)
En Jaan81 .. nu heb je weer die blauwe lijn staan :+ Weet je al wat dat is? :')

Ik heb vandaag geen ritje gemaakt, maar ik wil jullie wel wat vertellen!
Normaal ging de hoefsmid komen maar dit kon niet doorgaan. Omdat ik dus niet de intentie had om buiten te rijden had ik nu een probleem: wat doen. Het was wel droog maar 2 dagen na elkaar naar hetzelfde bos vond ik maar stom, de rest mijd ik momenteel liever even vanwege de harde paden. En toen dacht ik: laten we eens gek doen, ik ga vragen of ik in de groepsles mag meerijden.

En ik heb in de groepsles meegereden _O- En hij liep zelfs nu als een trein :):) Iedereen in de les verbaast (inclusief instructrice & mezelf :Y) ) . Had hem al een paar keer met zo'n les laten meelopen (met dan 1 van die anderen erop) maar dan liep hij totaal niet. En nu .. <3 Alles heeft hij meegedaan en nog best goed! Enkel verruimen zit niet zo in zijn programma en op de rechterhand heeft hij het wat moeilijker (galop viel hij wat vaker uit & wijken ging niet) maar ey .. het is een 19 jarige pony die compleet afgekeurd zou worden, die beter niet meer in een piste zou lopen en enkel wat rustig in het bos rondhobbelen & nooit dressuurmatig wat gedaan heeft. Dus mij hoor je niet klagen :')

Het blijft een gek beest _O-

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 20:29

Zaterdag een heerlijke staprit gemaakt op de Bussemse heide, wat is het daar mooi zeg!

Afbeelding

Afbeelding

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 22:11

[***] schreef:
Leuke routes weer! Jullie zijn allemaal lekker actief :):)
En Jaan81 .. nu heb je weer die blauwe lijn staan :+ Weet je al wat dat is? :')

Als jij t weet..... :o? :o? :o?

Geweldig, lekker meerijden in de groepsles! Afwisseling doet Cobe duidelijk goed, top +:)+

Wauw, Nicky, wat een prachtige poown heb jij zeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 11:42

Ik weet het niet :+ Maar ga wel eens opzoeken of ik er ergens iets van vind, ik wil het toch weten _O-

Gisteren nog een klein rondje gestapt als afsluiter van de maand. Meneer had wel wat last van de groepsles, qua lopen ging het wel maar hij was gevoelig op zijn achterbenen bij poetsen/aanraken. Dus had toch beetje pijn van het harde werk :(:) Geen idee of dat het was (denk het wel) of het weer, maar hij was vervelend buiten :oo Schrikken, zelfs wegspringen, en de honden die we tegenkwamen dacht die van dat ze hem zeker gingen opeten .. Hij deed echt raar, maar ik weet ondertussen dat hij nogal introvert wordt bij pijn (en als er dan "plots" een hond opduikt of dergelijke) dus denk dat het dat was .. Denk dat ik vandaag een rondje ga lange lijnen, toch wat stappen maar dan anders :Y)

Maand april trouwens 129 km gedaan tov 50 km in maart .. Hopelijk blijven we zo gaan! :D

Edit;
Citaat:
Cadence (gait)
From Wikipedia, the free encyclopedia
Cadence in sports involving running is the total number of 'revolutions per minute' (RPM), or number of full cycles taken within a minute, by the pair of feet, and is used as a measure of athletic performance. It is very similar in respect to cadence in cycling, however it is often overlooked in its importance in the sports of running and racewalking. This discrepancy may be attributable to other factors of importance in running, including stride length, technique, and other elements pertaining to bio-mechanical efficiency.[1]

Note that in other sports such as weight lifting or bodybuilding, 'Cadence' can refer to the speed, or time taken to complete a single lift, rather than how many repetitions of a lift are completed.

Zou het niet ergens met je instellingen te maken hebben? Dat die het aantal afgewerkte passen probeert te meten maar dat niet zo goed lukt? :+

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 11:53

Dat is een mooie vooruitgang Sabine, van 50 naar 129!

Wij hebben gister weer eens wat nieuws gedaan, onder de weg door een tunnel heen om aan de andere kant te komen! De tunnel zelf was niet eens zo eng geloof ik, maar er waren allemaal ijzeren dingen op de weg ingebouwd en dat vond ze wel wat spannend om overheen te gaan. Maar aan de hand ging het best goed! Weer een obstakel overwonnen :D

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 12:01

Top van jullie! +:)+

Hoop ook dat we zo kunnen blijven gaan :j Volgens de DA mag ik naar ritten van 10-15 km per keer en dan een keer of 3/4 per week .. Dus ik ga in mei proberen de 100 km te halen en dan misschien vanaf juni weer verder uitbouwen, kijken hoe het gaat allemaal.. :)

Hebben jullie trouwens allemaal al op [***] gestemd? O:) (zie onderschrift)

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 12:21

*jaloers op jullie mooie fotos*

Wat is jullie ervaring met kleur kleding en vliegen/muggen/dazen...
Trekt bv roze juist meer beesten aan, of zijn het juist de donkere kleuren die die beesten aantrekken....

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 14:02

Stoer hoor, zo door de tunnel!

Sabine, sorry heb m'n stem aan een andere poown gegeven.

Gister was de laatste lesdag van onze stal hier thuis. Dit weekend worden de drie laatste pony's opgehaald (we houden nog 4 paardjes), de laatste pensionklant (hadden er eerst 5) is net weg, dus het is een rare week.
Om een mooie periode af te sluiten zijn we met de pony's, pensionklant en instructrice op d'r eigen pony, gister nog flinke rit wezen maken. Was echt heerlijk!
Ik had Britt naast de fiets, ons welsh-draakje :)) Ze is zoooo leuk!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding